Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som eggløsning endelig kommer, er vel på cd 23 eller noe 😮 krysser fingrene!!

Anonymkode: 876e3...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da ser det ut som eggløsning endelig kommer, er vel på cd 23 eller noe 😮 krysser fingrene!!

Anonymkode: 876e3...bad

Spennende! Enkel eller dobbel dose?

Følges du opp med ultralyd eller blodprøver? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere til vanlig gyn for å få ovitrelle? 
Jeg har gått på trippel kur med letrozol i 3 pp ( med pause i melleom) og får el smerter men flere dager med positiv test. 
har spurt etter ul for å se hvordan letrozol fungerer, men hun sier bare ha sex annenhver dag og slutt å bruk el test.. 

Har litt lyst å bytte gyn, men hun er den eneste i nærheten her.. 
kanskje jeg skal prøve å reise til Oslo ? Medicus eller noe lignende.. hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LolitaLempicka said:

Går dere til vanlig gyn for å få ovitrelle? 
Jeg har gått på trippel kur med letrozol i 3 pp ( med pause i melleom) og får el smerter men flere dager med positiv test. 
har spurt etter ul for å se hvordan letrozol fungerer, men hun sier bare ha sex annenhver dag og slutt å bruk el test.. 

Har litt lyst å bytte gyn, men hun er den eneste i nærheten her.. 
kanskje jeg skal prøve å reise til Oslo ? Medicus eller noe lignende.. hva tenker dere?

Du er i tvil om egget slipper? Temper du eller tar blodprøver for å sjekke om du harvest eggløsning eller følges du opp på andre måter?

Min gynekolog (Volvat) vil ikke gi meg Ovitrelle, så jeg prøver å tempe denne perioden på dobbel dose etter at enkel ikke ga resultat. Temper denne runden for å se om egget slipper. 
Dersom heller ikke denne runden gir eggløsning tenkte jeg selv å skifte Gyn til en i Oslo jeg vet gir ut Ovitrelle (Hausken) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:

Du er i tvil om egget slipper? Temper du eller tar blodprøver for å sjekke om du harvest eggløsning eller følges du opp på andre måter?

Min gynekolog (Volvat) vil ikke gi meg Ovitrelle, så jeg prøver å tempe denne perioden på dobbel dose etter at enkel ikke ga resultat. Temper denne runden for å se om egget slipper. 
Dersom heller ikke denne runden gir eggløsning tenkte jeg selv å skifte Gyn til en i Oslo jeg vet gir ut Ovitrelle (Hausken) 

Nei ikke har jeg fått ta blodprøve heller. Ingen oppfølging.  Bare: « ta disse , begyn med en tablett om dagen også kan du doble neste pp, og ta pause mnd og øke til trippel.. og det har jeg brukt i 3 pp.. uten noe mer .. har ringt å pratet med henne flere ganger for å få ny resept, og spurt etter blodprøver osv, men får beskjed om å ta det med ro og ha sex annenhver dag for da blir jeg gravid... som ho sa...

jeg jobber turnus så syns det er så vanskelig å få tempet til samme tid.. Så vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.. 

Ja kanskje det er like greit å bare bytte.. skal ringe hausen og høre hva de tenker jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om en bra gynekolog i Trondheim? Har vært tidligere til Stig på Centrum gynekologi, og var veldig fornøyd. Fikk letrozol og fikk positivt resultat etter 2 mnd. Nå vil vi starte prosessen på nr 2, men Stig er privat, og det kan bli dyrt i lengden. Noen som har noen andre erfaringer? :) 

Anonymkode: d06bf...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, GBAA skrev:

Spennende! Enkel eller dobbel dose?

Følges du opp med ultralyd eller blodprøver? :)

Enkel 🙂

Aller første runde. Skulle egentlig ta blodprøve, men så plutselig fikk jeg ikke lov å komme å ta hos fastlegen for de hadde det så travelt.. Så veldig dumt, men både fastlegen og gynekologen er på ferie så får ta det neste runde istedet.

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Syklusdag 26 og fjerde dagen med blinkende smilefjes på clear blue eggløsningstest. Håper egget slipper snart og at jeg kan få se økning i LH. Noen andre som har hatt like sen eggløsning? Og erfaring med cb eggløsningstest med dobbel hormonindikator? Jeg tok en billigtest også, og jeg kan ikke huske at den har vært så sterk før, men den er ikke like sterk som kontrollstreken ennå. Dette blir spennende, hadde vel egentlig gitt opp håpet på at kroppen ville greie det med enkel dose.

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2020 at 9:38 AM, AnonymBruker said:

Oppdatering: Syklusdag 26 og fjerde dagen med blinkende smilefjes på clear blue eggløsningstest. Håper egget slipper snart og at jeg kan få se økning i LH. Noen andre som har hatt like sen eggløsning? Og erfaring med cb eggløsningstest med dobbel hormonindikator? Jeg tok en billigtest også, og jeg kan ikke huske at den har vært så sterk før, men den er ikke like sterk som kontrollstreken ennå. Dette blir spennende, hadde vel egentlig gitt opp håpet på at kroppen ville greie det med enkel dose.

Anonymkode: 876e3...bad

Jeg brukte de forrige periode, PP1 på Letrozol (enkel dose).

Jeg hadde vel blinkende i 9 dager før jeg fikk fast CD24.

Jeg tror derimot ikke på at jeg faktisk hadde eggløsning, da jeg ikke hadde noen symptomer og mensen dukket heller ikke opp (er ikke gravid). Ganske sikker på at det var min PCOs som ga falsk positiv.

Om du ikke har PCOs er nok testen mer pålitelig. Lykke til! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:

Jeg brukte de forrige periode, PP1 på Letrozol (enkel dose).

Jeg hadde vel blinkende i 9 dager før jeg fikk fast CD24.

Jeg tror derimot ikke på at jeg faktisk hadde eggløsning, da jeg ikke hadde noen symptomer og mensen dukket heller ikke opp (er ikke gravid). Ganske sikker på at det var min PCOs som ga falsk positiv.

Om du ikke har PCOs er nok testen mer pålitelig. Lykke til! 😊

Oi, ja der ser man. Man vet aldri tydligvis..

Gynekologen sier at jeg ikke har PCOS, men jeg hadde ikke blitt forundret om jeg hadde det. Jeg tror vel egentlig selv at jeg har det.. Bla. siden kroppen og syklusen ikke fungerer som den skal.

Nå er jeg gått tom for de clear blue testene med dobbel hormonindikator, men fikk negativ på de som bare viser LH økning og de billigtestene er blitt svakere. Så nå skjønner jeg ikke hva som skjer, føles ikke ut som jeg har hatt eggløsning heller..Og nå er det syklusdag 27. Føler at tiden begynner å renne ut for meg. Planen videre er Provera på syklusdag 35 om mensen ikke melder sin ankomst (noe jeg tviler sterkt på). 

 

Hvordan går det med dere andre? 🙂

 

 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen 🌸 Oppdatering fra meg. Har vært på ferie og typisk nok noen dager etter samtale med gyn, kom blødning. Det var kjempebra 😁 Siden vi skulle reise på ferie ville jeg ikke begynne på et p-pille brett som gyn foreslo, men heller vente med å ta stilling til det når jeg kom hjem. Men det resulterte heller i mensen på ferie 😅 I går ble jeg ferdig med siste tablett trippel dose. Så nå er det bare å vente. Jeg har igjen CB digitale EL tester, så tenker å bruke dem i tillegg til temping. Usikker på hvilken dag jeg begynner på... Kanskje onsdag? Eller i morgen? 🤔 

Hadde litt slim dag 2 på kuren, men ikke etter det. Så håper det kommer mer etterhvert 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på her. 

Har fått påvist mild pco og har mens ca. 3 ganger i året. 

Har begynt på behandling, 10 dager provera så letrozol fra blødningsdag 4 til 8.

Fikk blødning allerede på dag 7 provera, men fikk beskjed med gyn om å bare fullføre kuren, så håper det funker selv om det ikke går helt etter planen 🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg nå trygt kan si at det ikke bli eggløsning på første dose enkel :( superkjipt (cd 28 idag)

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg nå trygt kan si at det ikke bli eggløsning på første dose enkel :( superkjipt (cd 28 idag)

Anonymkode: 876e3...bad

Så leit 😕 Det samme skjedde meg. Men bedre lykke neste runde 💛 Får du ta dobbel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lille fjasa skrev:

Så leit 😕 Det samme skjedde meg. Men bedre lykke neste runde 💛 Får du ta dobbel? 

kjipt :( ja, skal begynne på dobbel nå neste, må ta Provera først.. føler noe ikke stemmer med kroppen min når den ikke reagerer

 

takk for det ❤️ hvor er du i syklusen?

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjipt :( ja, skal begynne på dobbel nå neste, må ta Provera først.. føler noe ikke stemmer med kroppen min når den ikke reagerer

 

takk for det ❤️ hvor er du i syklusen?

Anonymkode: 876e3...bad

Jeg kjenner til følelsen... Det er ikke noe hyggelig. Men ha troa på at det er dobbel dose som skal til 💜 

Jeg er på syklusdag 11, og venter i spenning på om det skjer noe denne runden. Skal begynne å teste med CB dobbel hormon EL tester i morgen. Får håpe det går bedre denne gangen 🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.7.2020 den 14.22, Shavasa skrev:

Hei! Slenger meg på her. 

Har fått påvist mild pco og har mens ca. 3 ganger i året. 

Har begynt på behandling, 10 dager provera så letrozol fra blødningsdag 4 til 8.

Fikk blødning allerede på dag 7 provera, men fikk beskjed med gyn om å bare fullføre kuren, så håper det funker selv om det ikke går helt etter planen 🤞 

Spennende. Masse lykke til 💘 Oppdater gjerne hvordan det går underveis. Vi begynner å bli noen jenter her nå, det er veldig hyggelig å ha noen å dele tanker og erfaringer med 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har dere utredet årsaken til manglende eggløsning? Har noen fått eggløsning uten hjelp? 
9 mnd siden p-pileslutt og ingen tegn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, cerruti said:

Hei!

Har dere utredet årsaken til manglende eggløsning? Har noen fått eggløsning uten hjelp? 
9 mnd siden p-pileslutt og ingen tegn her. 

Ja, PCO med skyhøy AMH her.

Ble utredet etter å ikke ha fått mensen etter pilleslutt (9 mnd) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Jeg kjenner til følelsen... Det er ikke noe hyggelig. Men ha troa på at det er dobbel dose som skal til 💜 

Jeg er på syklusdag 11, og venter i spenning på om det skjer noe denne runden. Skal begynne å teste med CB dobbel hormon EL tester i morgen. Får håpe det går bedre denne gangen 🤞

 

Takk for det ❤️ Det er sant! Det må gå til slutt for oss alle ❤️ 

 

Så gøy! Bare testing og venting da 🙂 Det er den jeg bruker også! Lykke til! 

 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...