Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Runde 2. Dobbel Letrozol. Mens absolutt alle rundt meg er gravid. Rart hvordan noen får eggløsning med en gang, mens andre må vente i månedsvis/årevis og tom med medisin ikke får eggløsning.. Jeg kjenner at det er tungt og med lite forståelse fra typen så vet jeg nesten ikke hva jeg tenker lenger.

 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har erfaring med hva man gjør etter 6 runder og ingen graviditet? Sen EL på alle rundene med trippel. Antar det blir ivf nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yasmin19 skrev:

Noen som har erfaring med hva man gjør etter 6 runder og ingen graviditet? Sen EL på alle rundene med trippel. Antar det blir ivf nå? 

Tar jo ofte lenger enn 6 mnd for de med el av seg selv også. Så siden du har påvist el så burde det vel være sånn at du kjører tar letrozol litt til men kanskje sender inn søknad til ivf nå siden det er litt ventetid. Prioritering og om du i det hele tatt får ivf i det offentlige kommer an på alderen din , bmi, og om du har barn fra før (de prioriterer dem uten barn )

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Yasmin19 skrev:

Noen som har erfaring med hva man gjør etter 6 runder og ingen graviditet? Sen EL på alle rundene med trippel. Antar det blir ivf nå? 

Vi ønsker ikke å gå videre til ivf. Jeg får eggløsning av letrozol, og har fått beskjed om at jeg bare kan fortsette med det. Gikk på det fra mai -19 og til april -20. 

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Mensen 😪😪😪

Anonymkode: fa783...d97

Så kjedelig 😕 Lykke til neste forsøk 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Runde 2. Dobbel Letrozol. Mens absolutt alle rundt meg er gravid. Rart hvordan noen får eggløsning med en gang, mens andre må vente i månedsvis/årevis og tom med medisin ikke får eggløsning.. Jeg kjenner at det er tungt og med lite forståelse fra typen så vet jeg nesten ikke hva jeg tenker lenger.

 

Anonymkode: 876e3...bad

Åh, kjenner så følelsen. Jeg er nå i gang på 3 mnd med dobbel letrozol. Alle får barn og er gravide, føles det som. Vi må ikke miste motet, selv om det føles urettferdig. Satser på at det klaffer snart! Det blir i allefall et veldig ønska barn. ❤️🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Runde 2. Dobbel Letrozol. Mens absolutt alle rundt meg er gravid. Rart hvordan noen får eggløsning med en gang, mens andre må vente i månedsvis/årevis og tom med medisin ikke får eggløsning.. Jeg kjenner at det er tungt og med lite forståelse fra typen så vet jeg nesten ikke hva jeg tenker lenger.

 

Anonymkode: 876e3...bad

Forstår deg så godt! Er på andre runde trippel. «Alle» andre rundt meg er også gravide! Men det skal bli vår tur, bare vent. Bare synd den evige, forferdelige lange ventingen og skuffelsen må gjennomgås først. Sender deg en klem 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker ikke å gå videre til ivf. Jeg får eggløsning av letrozol, og har fått beskjed om at jeg bare kan fortsette med det. Gikk på det fra mai -19 og til april -20. 

Anonymkode: 313c4...7be

Ble det noe baby ut av det? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yasmin19 skrev:

Ble det noe baby ut av det? ☺️

Tror hun mener at de bare skal fortsette som før - slik folk med naturlig el gjør, til det forhåpentligvis klaffer. 

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun mener at de bare skal fortsette som før - slik folk med naturlig el gjør, til det forhåpentligvis klaffer. 

Anonymkode: 0e87a...fbf

Ja, men i og med at de sluttet i april. Forskning har vist at sjansen reduseres kraftig etter 5-6 kurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Yasmin19 skrev:

Ja, men i og med at de sluttet i april. Forskning har vist at sjansen reduseres kraftig etter 5-6 kurer. 

Hm, det visste jeg ikke. Hva med å ta pausemåneder da(?)

 

Kan du vise til aktuell forskning på dette?

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Yasmin19 skrev:

Ble det noe baby ut av det? ☺️

Ble ikke noen baby, men ble gravid. Mistet i uke 8. Har pcos, og hadde veeeldig lange sykluser. På letrozol ble de helt normale. Økte til trippel de siste mnd, og ble da gravid på 3 mnd med trippel. I og med at jeg ikke går videre med ivf, og jeg reagerer bra på letrozol, så kan jeg gå på det lenger. Akkurat ferdig med første kur nå etter at jeg mistet.

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Kjærleiksbaby skrev:

Åh, kjenner så følelsen. Jeg er nå i gang på 3 mnd med dobbel letrozol. Alle får barn og er gravide, føles det som. Vi må ikke miste motet, selv om det føles urettferdig. Satser på at det klaffer snart! Det blir i allefall et veldig ønska barn. ❤️🍀

 

10 timer siden, Lille fjasa skrev:

Forstår deg så godt! Er på andre runde trippel. «Alle» andre rundt meg er også gravide! Men det skal bli vår tur, bare vent. Bare synd den evige, forferdelige lange ventingen og skuffelsen må gjennomgås først. Sender deg en klem 💗

Tusen takk for støtten dere ❤️ det betyr mer enn dere aner ❤️ er så godt å ha "et miljø" her inne som forstår hvordan det er! Gleder meg til det blir vår tur!

Anonymkode: 876e3...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent på masse symptomer siste uka, men våknet idag i fin form, eneste som sitter igjen er mensmurringer. Redd dette er et dårlig tegn. Ikm blir på søndag. Kjenner jeg gruer meg til å teste å få blankt resultat.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shavasa skrev:

Har kjent på masse symptomer siste uka, men våknet idag i fin form, eneste som sitter igjen er mensmurringer. Redd dette er et dårlig tegn. Ikm blir på søndag. Kjenner jeg gruer meg til å teste å få blankt resultat.. 

 

Men med IKM på søndag kan du vel teste nå?🤔

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men med IKM på søndag kan du vel teste nå?🤔

Anonymkode: 0e87a...fbf

Ja kan nok det, men er så redd for negativt resultat. Så tester på ikm heller for å teste hver dag frem til ikm 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Shavasa skrev:

Ja kan nok det, men er så redd for negativt resultat. Så tester på ikm heller for å teste hver dag frem til ikm 🤷🏼‍♀️

Skjønner deg godt, er akkurat samme selv.. Vil heller ha håpet enn å bli skuffet :p

Anonymkode: 0e87a...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2020 at 12:07 PM, Lille fjasa said:

Hvordan går det med deg @GBAA? 🤩🤰🏽


Beklager sent svar og lite aktivitet fra meg, måtte ta en forumpause etter noen dager langt nede. Har tenkt så mye på fare for SA og MA, lest så mye innlegg og googlet at jeg har blitt helt ør. Måtte til slutt distansere meg litt, noe som forsåvidt har hjulpet litt.

Har heldigvis ikke klart å finne plausibel  forsking som støtter opp under påstand om at vi med PCOS har større sjanse for å abortere, og håper det er riktig. 

Har fått stigning på CB Digital til 2-3 uker, så det er positivt. Spent på om den viser 3+ til uka.

Har første tidlig ultralyd tirsdag 25. August, både gruer meg og gleder meg, om jeg kommer så langt. 

Jeg hadde en «romantisk» forestilling at så snart jeg satt med positiv test skulle alt bli bra, men jeg er av en eller annen grunn mer stresset og «nede» nå. 

Huff, her ble det ikke mye positivitet er jeg redd, og jeg høres sikkert mega utakknemlig ut, beklager for det.

Håper alt er bra med deg? Hvor er du i løypa nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit du er stresset og nedfor GBAA,men jeg vil også si at det er faktisk litt av det å bli mamma. Jeg har et barn på 7 år,og kan vel si at man er faktisk bekymret for om noe skal skje under hele svangerskapet,men også når barnet er ute er man bekymret. Det er noe vi bare må leve med. Man blir kanskje litt roligere jo lenger man kommer ut i svangerskapet,men også ikke. Noen mister barnet også under fødsel,alt kan skje.  Men velger man å bli gravid, så er det litt av veien videre faktisk. Det hjelper å tenke positivt,  og at du vet at du faktisk kan bli gravid, er også en god tanke ❤

Jeg er den som mistet SA nå i juni etter Letrozol enkel kur. Men jeg er lykkelig av å vite at jeg faktisk kan bli gravid igjen, da jeg faktisk hadde gitt opp. Det er 7 år siden jeg gikk gravid og fødte mitt eneste barn,men at det nå viser seg at medisiner kan hjelpe meg å bli gravid igjen hadde jeg aldri trodd. 

Jeg har ikke hatt noen menstruasjon etter SA i juni, så har akkurat fullført 10 dagers kur med Provera, 5 dager siden siste pille,så håper at det kommer en blødning snart så jeg kan begynne med Letrozol igjen.  Er kjedelig når alt tar så himla lang tid, det blir jeg utålmodig av kjenner jeg. 

Hvordan ligger det ann med dere andre? Og GBAA jeg krysser fingrene for deg,dette går bra.  Og jeg er sikker på du blir roligere etter første ultralyd å du kan se et hjerte banke,da blir det ofte mye mer virkelig ❤

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...