Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Lille fjasa said:

Hvor ser man de poengene i appen? 🧐 
 

Lurt. Er spent på dine vegne 👏🏼

Nesten så jeg ikke vil fortelle, så du slipper å bli skuffet om du som meg ikke har mye poeng, men det er under Analysis - Pregnancy Monitor - Show early pregnancy sign tool 😅 Det er jo egentlig helt tullete å henge seg opp i det, men det er vel slik man blir i DPO land

Spent på dine og! Håper vi begge slipper en runde til med Letrozol, men om vi gjør er trøsten at vi sannsynligvis slipper unna den ekstra ventetiden med Provera 👏🏼

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, GBAA skrev:

Nesten så jeg ikke vil fortelle, så du slipper å bli skuffet om du som meg ikke har mye poeng, men det er under Analysis - Pregnancy Monitor - Show early pregnancy sign tool 😅 Det er jo egentlig helt tullete å henge seg opp i det, men det er vel slik man blir i DPO land

Spent på dine og! Håper vi begge slipper en runde til med Letrozol, men om vi gjør er trøsten at vi sannsynligvis slipper unna den ekstra ventetiden med Provera 👏🏼

 

 

FF er det dårligste jeg har vært borti. 

FF finner aldri eggløsning hos meg, og kommenterer alltid temperaturebe mine. At de er Rocky eller feil. Jeg temper vaginalt til samme tid. Er så sliten av ff sin masing. Så bruker den bare for å legge inn el/sex og utflod. Har sluttet Tempe. 

I 3 graviditeter med ff har den vist early signs som 10pcts.så for meg med pcos passer ikke ff. 

Anonymkode: fa783...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:

Nesten så jeg ikke vil fortelle, så du slipper å bli skuffet om du som meg ikke har mye poeng, men det er under Analysis - Pregnancy Monitor - Show early pregnancy sign tool 😅 Det er jo egentlig helt tullete å henge seg opp i det, men det er vel slik man blir i DPO land

Spent på dine og! Håper vi begge slipper en runde til med Letrozol, men om vi gjør er trøsten at vi sannsynligvis slipper unna den ekstra ventetiden med Provera 👏🏼

 

 

Det går fint. Jeg sliter litt med tempingen fordi jeg våkner hver natt til ulik tid, og må derfor ta tempen til litt forskjellig tid hver dag. Begynner «heldigvis» å jobbe igjen i morgen, så er lettere å få jevne tidspunkter på grafen. Til nå har jeg vært mest nøye med å tempe med en gang jeg våkner uansett etter minst 4 t søvn. Men kan bli alt fra kl. 04.00 - 06.00. Så grafen min er ikke 100% pålitelig. Jeg hadde bare 21 poeng på den greia 😅 Men jeg har fortsatt et håp altså. Jeg kjenner så mye på kroppen 🙈 Sikkert tullete, men... 

 

Jeg er «fornøyd» så lenge tempen holder seg over linja 😊 Er vandt til at den kan være ganske lav av og til...

 

Og som du sier. Vi slipper sannsynligvis Provera hvis det ikke klaffer. Har jo faktisk fått en eggløsning i det minste 👏🏼 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lille fjasa skrev:

Så leit å høre 😟 Lykke til med ny runde Provera, og ventetiden hvis du eventuelt må vente de 2 ukene. God bedring!
Godt du finner trøst i at Letrozol faktisk fungerer, og at du KAN bli gravid 💜 Det blir du garantert igjen med en spire som holder fast.

Takk for positive ord❤ vi trenger det i denne tiden vi alle står i. Vi må ikke gi opp helt riktig enda.  Håper spiren sitter for deg snart også😊

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for positive ord❤ vi trenger det i denne tiden vi alle står i. Vi må ikke gi opp helt riktig enda.  Håper spiren sitter for deg snart også😊

Anonymkode: 5c209...421

Tusen takk 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? Spent på å høre hvordan det går med deg Lille Fjasa :) 

Min status er at jeg tror jeg er gravid!! Blendahvite tester 8 og 9 DPO, men i dag kon det plutselig en antydning til strek på test i morres, og nå nylig enda tydeligere! Håper, håper dette går veien - og krysser fingrene for dere andre også ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, GBAA skrev:

Hvordan går det med dere damer? Spent på å høre hvordan det går med deg Lille Fjasa :) 

Min status er at jeg tror jeg er gravid!! Blendahvite tester 8 og 9 DPO, men i dag kon det plutselig en antydning til strek på test i morres, og nå nylig enda tydeligere! Håper, håper dette går veien - og krysser fingrene for dere andre også ❤️ 

Gratulerer så masse ❤ jeg mistet som skrevet over forrige måned, venter på ny runde neste måned (tar Provera nå),håper spiren sitter for din del🤞

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer nok mensen om noen timer. 6 syklus med letrozol. Trippel denne gangen. Gravid syklus 2 men mistet 

Orker ikke mer.. 

Anonymkode: fa783...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå kommer nok mensen om noen timer. 6 syklus med letrozol. Trippel denne gangen. Gravid syklus 2 men mistet 

Orker ikke mer.. 

Anonymkode: fa783...d97

Så trist å høre at du mistet. Håper virkelig neste runde resulterer i gullegget ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, GBAA skrev:

Hvordan går det med dere damer? Spent på å høre hvordan det går med deg Lille Fjasa :) 

Min status er at jeg tror jeg er gravid!! Blendahvite tester 8 og 9 DPO, men i dag kon det plutselig en antydning til strek på test i morres, og nå nylig enda tydeligere! Håper, håper dette går veien - og krysser fingrene for dere andre også ❤️ 

Det er så utrolig at du er gravid! Blir så glad 🤩 Sender masse lykke og håper alt går hele veien 🤞🏼🤍 
 

Selv syntes jeg at jeg har symptomer, men er sikkert bare innbilning. Som jeg nevnte i andre tråden droppet tempen i dag, og må innrømme at det var litt kjipt. Men det kan jo også være en godt tegn 🤷🏽‍♀️ Jeg tester i morgen tidlig med tidligtest 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lille fjasa said:

Det er så utrolig at du er gravid! Blir så glad 🤩 Sender masse lykke og håper alt går hele veien 🤞🏼🤍 
 

Selv syntes jeg at jeg har symptomer, men er sikkert bare innbilning. Som jeg nevnte i andre tråden droppet tempen i dag, og må innrømme at det var litt kjipt. Men det kan jo også være en godt tegn 🤷🏽‍♀️ Jeg tester i morgen tidlig med tidligtest 🌸

Tusen takk! ❤️ Klarer nesten ikke tro det, og langt mindre glede meg, er så redd for kjemisk. Når en bekymring avtar kommer en ny 🙁

Så lenge temperaturen en over coverline er det positivt tror jeg. Vet du hvor lang lutealfase du har? 
 

Jeg håper håper at det går veien for deg! 🤞🏼💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GBAA skrev:

Tusen takk! ❤️ Klarer nesten ikke tro det, og langt mindre glede meg, er så redd for kjemisk. Når en bekymring avtar kommer en ny 🙁

Så lenge temperaturen en over coverline er det positivt tror jeg. Vet du hvor lang lutealfase du har? 
 

Jeg håper håper at det går veien for deg! 🤞🏼💕

Jeg forstår din bekymring veldig godt. Gjør gode ting for deg selv fremover ❤️ kommer du til å fortsette med hjemmetester frem til legetime? Jeg har troa på spiren din 🤞🏼 
 

Nei, dessverre. Jeg har ikke hatt eggløsning siden jeg sluttet på prevensjon i oktober i fjor. Første eggløsning nå, så er så spent! 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lille fjasa said:

Jeg forstår din bekymring veldig godt. Gjør gode ting for deg selv fremover ❤️ kommer du til å fortsette med hjemmetester frem til legetime? Jeg har troa på spiren din 🤞🏼 
 

Nei, dessverre. Jeg har ikke hatt eggløsning siden jeg sluttet på prevensjon i oktober i fjor. Første eggløsning nå, så er så spent! 🥺

Skal prøve å teste sjeldnere, for kjenner jeg blir gal allerede av å tolke styrke på streker 😕

Skjønner! Samme her, hadde heller ingen eggløsning siden pilleslutt i september 2019, og aner ikke lutealfase. 

Du må holde oss oppdatert her 💕🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, GBAA skrev:

Skal prøve å teste sjeldnere, for kjenner jeg blir gal allerede av å tolke styrke på streker 😕

Skjønner! Samme her, hadde heller ingen eggløsning siden pilleslutt i september 2019, og aner ikke lutealfase. 

Du må holde oss oppdatert her 💕🤞🏼

Skjønner det. Men du skal sjekke hos legen? 

Jeg skal absolutt oppdatere. Setter så pris på å lufte tankene med andre som forstår og går gjennom samme 💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lille fjasa said:

Skjønner det. Men du skal sjekke hos legen? 

Jeg skal absolutt oppdatere. Setter så pris på å lufte tankene med andre som forstår og går gjennom samme 💗 

Ja, snakket med gynekolog som har fulgt meg opp gjennom denne prøvingen nå, og hun ville ha meg inn til kontroll uke 6 (om jeg kommer dit 🤞🏼

Betryggende å ha flinke folk som følger opp, selv om ingen kan stoppe det dersom det ikke går veien.

Helt enig om at det er godt å lufte tanker med noen som er i samme båt.
Folk uten PCOs forstår ikke at for oss er det nesten like fantastisk med en positiv eggløsningstest som graviditetstest 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lille fjasa skrev:

Nei, dessverre. Jeg har ikke hatt eggløsning siden jeg sluttet på prevensjon i oktober i fjor. Første eggløsning nå, så er så spent! 🥺

Så du satt den i gang? Og fikk du noen forklaring på at det tok så lang tid? Utredning etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, GBAA skrev:

Ja, snakket med gynekolog som har fulgt meg opp gjennom denne prøvingen nå, og hun ville ha meg inn til kontroll uke 6 (om jeg kommer dit 🤞🏼

Betryggende å ha flinke folk som følger opp, selv om ingen kan stoppe det dersom det ikke går veien.

Helt enig om at det er godt å lufte tanker med noen som er i samme båt.
Folk uten PCOs forstår ikke at for oss er det nesten like fantastisk med en positiv eggløsningstest som graviditetstest 😅

Godt å høre ☺️🌸 Det gjør du forhåpentligvis 🤞🏼 

Det har du veldig rett i! Ble så glad når jeg fikk statisk smil 😅 Nå håper jeg på flere gode testresultater de neste dagene 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cerruti skrev:

Så du satt den i gang? Og fikk du noen forklaring på at det tok så lang tid? Utredning etc?

Med Provera og Clomifen (gamle Pergotime, fikk jeg forklart). Jeg har mistenkt PCOS siden jeg var i puberteten. Gått på p-piller i mange år. Sluttet med prevensjon i fjor, og etter samtale med privat gyn ble vi enig om å gi syklusen 6 mnd, for å se om den stabiliserte seg. Noe den ikke gjorde. Ble så undersøkt igjen og diagnostisert med PCOS. Har to runder provera + dobbel og trippel Clomifen bak meg siden det. Første eggløsning nå, siden prevensjonsslutt. Så er kjempespent! Er 9dpo i dag. 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15dpo nå, ingen mens... Bekreftet El ved ul og prøve... Faen da. 

Negative tester... 

Anonymkode: fa783...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lille fjasa skrev:

Med Provera og Clomifen (gamle Pergotime, fikk jeg forklart). Jeg har mistenkt PCOS siden jeg var i puberteten. Gått på p-piller i mange år. Sluttet med prevensjon i fjor, og etter samtale med privat gyn ble vi enig om å gi syklusen 6 mnd, for å se om den stabiliserte seg. Noe den ikke gjorde. Ble så undersøkt igjen og diagnostisert med PCOS. Har to runder provera + dobbel og trippel Clomifen bak meg siden det. Første eggløsning nå, siden prevensjonsslutt. Så er kjempespent! Er 9dpo i dag. 

Lykke til! Ingen tegn til PCOS her, men heller ikke eggløsning etter 9-10 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...