Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer!! Dette gir meg håp. Hvor mange runder Letrozol har du tatt?

Anonymkode: 876e3...bad

2 runder i år, dette var andre runden,etter 1 pause måned. Hadde 2 runder i fjor sommer,men har ikke truffet på eggløsning dagen før nå.

Brukte eggløsningtester for å bekrefte eggløsning dag denne runden. Hatt eggløsning på forskjellige dager hver gang. 

Håper virkelig dette går veien🤞skal teste å se om testene blir sterkere de neste dagene. 

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.6.2020 den 9.51, GBAA skrev:

Nei, og det kan du tro jeg angrer på nå! Skal i hvertfall begynne før neste runde ❤️
 

hvordan går det der? Hvilken CD er du nå? 

Det kan jo være lurt å prøve 🤷🏽‍♀️👌🏼 Jeg begynner å tempe igjen snart jeg også. Har ikke orker å stresse med det siste uka. Husker ikke hvilken CD jeg er på, er halvveis i provera. Så begynner heldigvis snart ny periode 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det her? Jeg startet på første (enkle) runde med Letrozol idag. Noen av dere som har opplevd kraftige bivirkninger?

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2020 den 16.08, AnonymBruker skrev:

2 runder i år, dette var andre runden,etter 1 pause måned. Hadde 2 runder i fjor sommer,men har ikke truffet på eggløsning dagen før nå.

Brukte eggløsningtester for å bekrefte eggløsning dag denne runden. Hatt eggløsning på forskjellige dager hver gang. 

Håper virkelig dette går veien🤞skal teste å se om testene blir sterkere de neste dagene. 

Anonymkode: 5c209...421

5+2 Begynte å blø nå😓 mens murring, så ble kortvarig dette her. Hørt noen har blødninger så tidlig i svangerskapet,men her kjennes det ut som menstruasjon murring også. Er det flere her som har spontanabortert på Letrozol, og har dere da begynt rett på Letrozol,eller pause måned? 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

5+2 Begynte å blø nå😓 mens murring, så ble kortvarig dette her. Hørt noen har blødninger så tidlig i svangerskapet,men her kjennes det ut som menstruasjon murring også. Er det flere her som har spontanabortert på Letrozol, og har dere da begynt rett på Letrozol,eller pause måned? 

Anonymkode: 5c209...421

Nei :( Så utrolig kjipt 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting..

Først så fikk jeg blødning for tidlig på Provera (mens jeg tok de), og har blødd i 8 dager i strekk.. Så idag når jeg endelig akkurat har sluttet å blø så tok jeg en eggløsningstest i dag tidlig som siste positiv smilefjes og den billigtesten viste noe som så ut å være en kommende eggløsning. Nå etter jobb tok jeg de på nytt og får ingen smilefjes og ekstrem svak strek. Kan nevne at jeg også er på dag 4 med Letrozol idag. Så det er jo for tidlig å få eggløsning, kan jeg virkelig allerede hatt det og at det nå er ferdig?

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har opplevd/kan svare meg på dette? Jeg har nylig gått på en enkeldose med Letrozol (ikke brukt/skal ikke ha Provera). Var til gyn en uke etter siste pille og det var eggsekk der og vi fikk beskjed om å begynne å prøve. Det er ca 1 uke siden eggløsning (+/-).

I går hadde jeg skikkelige murringer og vanvittig vondt i korsryggen. Jeg tenkte at nå kommer mensen, men det er jo fortsatt minst 1 uke til jeg skal ha mensen (om jeg ikke er blitt gravid). Det kom ingen blod og murringene har gitt seg, men har fortsatt litt vondt i korsryggen. Har aldri hatt så vondt i ryggen noen sinne, hverken ved mensen eller de gangene jeg har mistet. 

Noen som har opplevd dette eller kan ha en forklaring på det? Burde jeg oppsøke gyn?

Anonymkode: c15f9...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ingenting..

Først så fikk jeg blødning for tidlig på Provera (mens jeg tok de), og har blødd i 8 dager i strekk.. Så idag når jeg endelig akkurat har sluttet å blø så tok jeg en eggløsningstest i dag tidlig som siste positiv smilefjes og den billigtesten viste noe som så ut å være en kommende eggløsning. Nå etter jobb tok jeg de på nytt og får ingen smilefjes og ekstrem svak strek. Kan nevne at jeg også er på dag 4 med Letrozol idag. Så det er jo for tidlig å få eggløsning, kan jeg virkelig allerede hatt det og at det nå er ferdig?

Anonymkode: 876e3...bad

Forstår det kan føles frustrerende 🤔 Jeg har ikke erfaring med dette selv, men ville kanskje hørt om det var mulighet for å ta en blodprøve for å se progesteron nivået? I tilfelle. Tror likevel jeg hadde testet litt videre når du nærmer deg tenkelig tidspunkt for EL? 😊 Vet ikke om det er mulig å få EL mens man går på medisinene... Svarer bare med egne tanker nå 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra 🥰 Dag 3 etter siste Provera pille. Begynner å bli utålmodig siden jeg fikk mensen dag 1 etter siste pille sist. Men får smøre meg med tålmodighet, vet det kan gå opp mot 10 dager etter siste pille 😅 Denne gangen kjenner jeg derimot mye på kroppen at noe er på vei. Masse små kviser (😕)..., ømme og stive nipler og små krampelignende følelser nede.Håper mensen kommer snart. Er både spent og nervøs for ny runde Clomifen. Skal ta trippel. Er redd det ikke skal fungere denne gangen heller. Men skal forsøke å tempe og teste slik jeg gjorde sist. Da brukte jeg ClareBlue dobbel hormonindikator. Bør jeg bruke samme måler? Det kommer jo ny i hver pakke, men tenker kanskje bruke den samme som ved sist runde, så «husker» den meg? 
 

Har også begynt å tenke på at jeg synes det er dumt jeg går på Clomifen og ikke Letrozol som «alle» andre 😟 Skal spørre neste time om hvorfor, og om jeg eventuelt kan prøve Letrozol hvis det ikke fungerer denne gangen heller... Vet ikke om det har noe å si...
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lille fjasa said:

Oppdatering herfra 🥰 Dag 3 etter siste Provera pille. Begynner å bli utålmodig siden jeg fikk mensen dag 1 etter siste pille sist. Men får smøre meg med tålmodighet, vet det kan gå opp mot 10 dager etter siste pille 😅 Denne gangen kjenner jeg derimot mye på kroppen at noe er på vei. Masse små kviser (😕)..., ømme og stive nipler og små krampelignende følelser nede.Håper mensen kommer snart. Er både spent og nervøs for ny runde Clomifen. Skal ta trippel. Er redd det ikke skal fungere denne gangen heller. Men skal forsøke å tempe og teste slik jeg gjorde sist. Da brukte jeg ClareBlue dobbel hormonindikator. Bør jeg bruke samme måler? Det kommer jo ny i hver pakke, men tenker kanskje bruke den samme som ved sist runde, så «husker» den meg? 
 

Har også begynt å tenke på at jeg synes det er dumt jeg går på Clomifen og ikke Letrozol som «alle» andre 😟 Skal spørre neste time om hvorfor, og om jeg eventuelt kan prøve Letrozol hvis det ikke fungerer denne gangen heller... Vet ikke om det har noe å si...
 

 

Så spennende med ny runde! 😄 Jeg er på dag 2 på Provera, så følger deg hakk i hel 🤞🏼
 

Jeg fikk mensen dag 3 etter siste pille sist runde, og det kan sikkert variere litt.

Hva er forskjellen på Clonifen og Letrozol? Har de samme virkestoff? Sikkert greit å avklare med Gyn. 
 

Jeg er usikker på om jeg skal bruke CB med dobbel hormonindikator, synes ikke den fungerer så bra for meg med PCO - blinkende smil i evigheter.. Fikk riktignok fast smil CD23 forrige runde, men tror ikke jeg hadde eggløsning. Ingen symptomer og ikke helt positiv strimmel samme dag.. 

Masse lykke til og hold oss oppdatert 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lille fjasa skrev:

Forstår det kan føles frustrerende 🤔 Jeg har ikke erfaring med dette selv, men ville kanskje hørt om det var mulighet for å ta en blodprøve for å se progesteron nivået? I tilfelle. Tror likevel jeg hadde testet litt videre når du nærmer deg tenkelig tidspunkt for EL? 😊 Vet ikke om det er mulig å få EL mens man går på medisinene... Svarer bare med egne tanker nå 🌸

Takk for svar ❤️ :)  Jeg våknet i dag tidlig og gjett hva, sterk strimmeltest igjen (nesten like sterk som igår) OG fast smilefjes på clearblue (kjøpte enda en sort i går, den som har blinkende og fast). Så noe skjer, siden det slår ut på høyest fertilitet. Kan være morgenurinet? Jeg drikker veldig mye løpet av dagen så kanskje de jeg tok etter jobb var tynnet ut pga. drikke. Men uansett rart siden det er så veldig tidlig.. Jeg lurer litt på om mensen jeg fikk kan være av meg selv og at jeg da har eggløsning av meg selv? Er på dag 10 idag hvis jeg regner første dag av egen blødning (under Provera). Men som du sier, jeg tester videre og skal legge inn aksjer også senere., Leser jo at de fleste får sen eggløsning av Letrozol. Jeg skal forresten ta blodprøve dag 21

 

Noen som vet hvor mange dager man kan få smilefjes på clearblue av eggløsning? Den ene sorten jeg har med både blinkende og fast smilefjes vil visst gi meg fast smilefjes i 48 timer fremover eller noe.. Men den andre sorten som kun har et smilefjes, hvor "lenge har man eggløsning" i form av den stigningen som blir registrert?

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lille fjasa skrev:

Oppdatering herfra 🥰 Dag 3 etter siste Provera pille. Begynner å bli utålmodig siden jeg fikk mensen dag 1 etter siste pille sist. Men får smøre meg med tålmodighet, vet det kan gå opp mot 10 dager etter siste pille 😅 Denne gangen kjenner jeg derimot mye på kroppen at noe er på vei. Masse små kviser (😕)..., ømme og stive nipler og små krampelignende følelser nede.Håper mensen kommer snart. Er både spent og nervøs for ny runde Clomifen. Skal ta trippel. Er redd det ikke skal fungere denne gangen heller. Men skal forsøke å tempe og teste slik jeg gjorde sist. Da brukte jeg ClareBlue dobbel hormonindikator. Bør jeg bruke samme måler? Det kommer jo ny i hver pakke, men tenker kanskje bruke den samme som ved sist runde, så «husker» den meg? 
 

Har også begynt å tenke på at jeg synes det er dumt jeg går på Clomifen og ikke Letrozol som «alle» andre 😟 Skal spørre neste time om hvorfor, og om jeg eventuelt kan prøve Letrozol hvis det ikke fungerer denne gangen heller... Vet ikke om det har noe å si...
 

 

Min gyn sa 3-7 dager etter siste pille men det kan nok variere 🙂 Hang in there. 

Har du fått el før av clomifen eller er det det du skal prøve å få nå? 🙂 

Jeg vet ikke om det har noe å si at den husker deg. Aldri hørt om akkurat det 🙂 

Jeg trodde det var cirka det samme bare at Letrozol kunne gi mindre bivirkninger, men hør med gyn

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, GBAA skrev:

Så spennende med ny runde! 😄 Jeg er på dag 2 på Provera, så følger deg hakk i hel 🤞🏼
 

Jeg fikk mensen dag 3 etter siste pille sist runde, og det kan sikkert variere litt.

Hva er forskjellen på Clonifen og Letrozol? Har de samme virkestoff? Sikkert greit å avklare med Gyn. 
 

Jeg er usikker på om jeg skal bruke CB med dobbel hormonindikator, synes ikke den fungerer så bra for meg med PCO - blinkende smil i evigheter.. Fikk riktignok fast smil CD23 forrige runde, men tror ikke jeg hadde eggløsning. Ingen symptomer og ikke helt positiv strimmel samme dag.. 

Masse lykke til og hold oss oppdatert 😄

Jeg er ikke helt sikker på hva som skiller. De skal i utgangspunktet gjøre samme nytte tror jeg. Clomifen er liksom gamle «Pergotime» sa min gyn. 
 

Samme erfaringer har jeg med å teste med CB smiley. Bare at jeg aldri har fått fast smil. Men siden jeg har liggende fra forrige runde brukes de nok opp. Men kjøper nok ikke flere hvis jeg går tom underveis tror jeg... Får prøve å holde med temp. Selv om det er så varmt på natta nå😅 

 

Så spennende 👌🏼 Da får vi se om vi er heldige! Takk, det samme ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min gyn sa 3-7 dager etter siste pille men det kan nok variere 🙂 Hang in there. 

Har du fått el før av clomifen eller er det det du skal prøve å få nå? 🙂 

Jeg vet ikke om det har noe å si at den husker deg. Aldri hørt om akkurat det 🙂 

Jeg trodde det var cirka det samme bare at Letrozol kunne gi mindre bivirkninger, men hør med gyn

Anonymkode: 876e3...bad

Takk for svar. I will 😅 

Nei, ikke fått EL av Clomifen før. Men kun prøvd en runde dobbel. Nå skal jeg prøve trippel. Det blir runde nr. 2. 
 

Det skal jeg gjøre. Jeg hadde i hvert fall lite bivirkninger sist. Så det er jo fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blitt gravid på Letrozol,mistet og blitt raskt gravid igjen? Jeg mistet i uke 5+2.Blødd i 5 dager,som virker å være ferdig nå. Er veldig spent på om jeg får noen eggløsning av meg selv  nå,men tviler. Blir leenge å vente dette her. Noen erfaringer?

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsatt ingen mensen. I dag er det en uke siden siste provera tablett. Får håpe den kommer ila de neste dagene så jeg snart får begynt på kuren. Hvor lenge hadde dere ventet før dere ville ringt gynekologen? 14 dager etter siste pille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 13.12, GBAA skrev:

Tar dere Ovitrelle i tillegg til Letrozol?

 

Jeg gjorde ikke det sist/første forsøk. Men vet ikke om jeg ville fått muligheten hvis jeg hadde hatt et modent egg. Kommer til å spørre om det dersom jeg finner det på ultralyd, men vet ikke hva gyn’s formening er om det 🤷🏽‍♀️ Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Lille fjasa said:

Jeg gjorde ikke det sist/første forsøk. Men vet ikke om jeg ville fått muligheten hvis jeg hadde hatt et modent egg. Kommer til å spørre om det dersom jeg finner det på ultralyd, men vet ikke hva gyn’s formening er om det 🤷🏽‍♀️ Hva med deg?

Samme her, fikk ikke men hadde heller ingen egg sist/første forsøk.

Har spurt henne om jeg kan få det denne runden om det kommer noen egg, men hun vil ikke det 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, GBAA skrev:

Samme her, fikk ikke men hadde heller ingen egg sist/første forsøk.

Har spurt henne om jeg kan få det denne runden om det kommer noen egg, men hun vil ikke det 😕

Hmm, skjønner. Da er det sikkert en grunn til det. Sa hun noe om hvorfor hun ikke vil at du skal bruke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...