Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Man blir nesten gal av å gå å vente. Jeg hadde sein eggløsning forrige gang,på dag 20. Nå kjenner jeg ingen antydning. Tok eggløsning test, svak strek,så er vel negativ enda. Dag 12 i dag,så håper så inderlig det øker de neste dagene. Har enkel dose. 

Har ikke så mye erfaring med eggløsningtester, men den skal vel være sterkere enn kontroll streken? 

Ellers vært svært trøtt de siste dagene,vet ikke om det er av pillene eller tilfeldighet,flere dager med hodepine forrige uke når jeg tok Femar/Letrozol. Men har migrene fra før,og er hormonelt følsom for hodepine. 

Har ikke merket noe særlig til eggløsningslim de andre gangene, har dere det? 

20200524_213401.jpg

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Safira07 skrev:

Så kjedelig, men det kan hende at kroppen bare trenger større dose :) Det kan jo også hende at eggløsning kommer mye senere. Jeg fikk sen eggløsning første gang, men den kom til slutt. 

Bra du har tatt blodprøver, for da får du sett om alt er som det skal☺️

Ja, får håpe det 😊 Hadde vært fantastisk om EL kom. Husker du hvor sent den kom hos deg? 
 

Ja 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir nesten gal av å gå å vente. Jeg hadde sein eggløsning forrige gang,på dag 20. Nå kjenner jeg ingen antydning. Tok eggløsning test, svak strek,så er vel negativ enda. Dag 12 i dag,så håper så inderlig det øker de neste dagene. Har enkel dose. 

Har ikke så mye erfaring med eggløsningtester, men den skal vel være sterkere enn kontroll streken? 

Ellers vært svært trøtt de siste dagene,vet ikke om det er av pillene eller tilfeldighet,flere dager med hodepine forrige uke når jeg tok Femar/Letrozol. Men har migrene fra før,og er hormonelt følsom for hodepine. 

Har ikke merket noe særlig til eggløsningslim de andre gangene, har dere det? 

20200524_213401.jpg

Anonymkode: 5c209...421

Ventingen er såå kjedelig ja.. Jeg har hatt eggløsning alt fra dag 19-24. Måtte opp på trippel dose for og i det hele tatt få eggløsning da. Men jeg har hatt skikkelig eggløsningsslim hver gang, og også et lite temperaturfall hver gang dagen før så har fått noen gode hint 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 7 i dag. Har kjøpt inn Clearblue Advanced digitaltest, selv om jeg tidligere har dårlig erfaring med denne (typisk PCO) med blinkende smil som aldri blir fast.

Vil likevel prøve. Testens instrukser sier at jeg skal begynne å teste på morgenurin CD 10. 

Hvilke erfaringer har dere - får man ikke mer riktig resultat ved å teste på ettermiddag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GBAA skrev:

CD 7 i dag. Har kjøpt inn Clearblue Advanced digitaltest, selv om jeg tidligere har dårlig erfaring med denne (typisk PCO) med blinkende smil som aldri blir fast.

Vil likevel prøve. Testens instrukser sier at jeg skal begynne å teste på morgenurin CD 10. 

Hvilke erfaringer har dere - får man ikke mer riktig resultat ved å teste på ettermiddag? :) 

Hei 😊 Jeg har også PCO og er vant til at eggløsningstester ikke fungerer og viser falsk positiv. 
 

Etter første runde dobbel klomifen begynte jeg å teste CD 11. Fikk fem dager med sirkel, før jeg har fått 9 dager med blink. Den 9. dagen med blink var CD24 og jeg var på UL hvor jeg fikk vite at eggene var altfor små for eggløsning. 
Kan ende opp med å måtte bruke 3-4 pakker på den måten... Det blir dyrt.

Så mitt råd er å ikke starte å teste for tidlig hvis du har anelse om når EL kommer. Hvis du vet den kommer sent feks. Hvis du som meg ikke aner når den skal komme så forstår jeg at du vil begynne å teste «tidlig» altså slik testene indikerer. Det ville jeg også. Men ønsker bare dele min erfaring slik at du vet at den kan vise mange blink selv på kur. For begynner man testingen tidlig registrerer testen økning uansett. Håper det går bedre for deg, og at EL kommer tidlig ❤️ 
 

Er selv på CD25 i dag og håper fortsatt EL skal komme 🤷🏽‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lille fjasa said:

Hei 😊 Jeg har også PCO og er vant til at eggløsningstester ikke fungerer og viser falsk positiv. 
 

Etter første runde dobbel klomifen begynte jeg å teste CD 11. Fikk fem dager med sirkel, før jeg har fått 9 dager med blink. Den 9. dagen med blink var CD24 og jeg var på UL hvor jeg fikk vite at eggene var altfor små for eggløsning. 
Kan ende opp med å måtte bruke 3-4 pakker på den måten... Det blir dyrt.

Så mitt råd er å ikke starte å teste for tidlig hvis du har anelse om når EL kommer. Hvis du vet den kommer sent feks. Hvis du som meg ikke aner når den skal komme så forstår jeg at du vil begynne å teste «tidlig» altså slik testene indikerer. Det ville jeg også. Men ønsker bare dele min erfaring slik at du vet at den kan vise mange blink selv på kur. For begynner man testingen tidlig registrerer testen økning uansett. Håper det går bedre for deg, og at EL kommer tidlig ❤️ 
 

Er selv på CD25 i dag og håper fortsatt EL skal komme 🤷🏽‍♀️

Huff, dessverre for oss begge er jeg i samme båt og aner ikke om EL kommer sent eller tidlig 😔

Har lest at folk har opplevd å få EL i begge ender av skalaen på Letrozol, både CD 11 og CD 35. Kan risikere å bruke ganske mye penger på tester om man skal teste fra CD10 og utover i ukesvis ja 😳

Håper den plutselig dukker opp for deg! ❤️ har du noen tegn til at den er på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, GBAA skrev:

Huff, dessverre for oss begge er jeg i samme båt og aner ikke om EL kommer sent eller tidlig 😔

Har lest at folk har opplevd å få EL i begge ender av skalaen på Letrozol, både CD 11 og CD 35. Kan risikere å bruke ganske mye penger på tester om man skal teste fra CD10 og utover i ukesvis ja 😳

Håper den plutselig dukker opp for deg! ❤️ har du noen tegn til at den er på vei? 

Det samme leste jeg, og håpet den skulle komme som normalt. Gyn sa angivelig også at jeg kunne forvente EL rundt CD 15/16 hvis den kom. Så jeg var spent... Men har fortsatt ikke gitt helt opp, av den enkle grunn om at andre har fått sen EL 😌 
Du kan jo feks begynne å teste med billig strimler å gå over til digital når den blir strekene blir sterkere? Hvis ikke du synes det er vanskelig å tolke (det syntes jeg i hvert fall). 
 

Jeg prøver å tempe men sliter litt med å kunne lese grafen til noe fornuftig 🤔 Gadd ikke teste med digital i dag, men tror jeg skal teste litt fremover med de jeg har. Så får jeg heller vurdere hva jeg skal gjøre til neste kur. 
 

Tusen takk for hyggelige ord 🤍 Og samme til deg! Oppdater gjerne. Hyggelig å ha noen å snakke med 😊 
Ja, har tegn, men tørr ikke kjenne for mye etter. Har masse EL slim... men det har jeg hatt med jevne mellomrom siden CD10. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Det samme leste jeg, og håpet den skulle komme som normalt. Gyn sa angivelig også at jeg kunne forvente EL rundt CD 15/16 hvis den kom. Så jeg var spent... Men har fortsatt ikke gitt helt opp, av den enkle grunn om at andre har fått sen EL 😌 
Du kan jo feks begynne å teste med billig strimler å gå over til digital når den blir strekene blir sterkere? Hvis ikke du synes det er vanskelig å tolke (det syntes jeg i hvert fall). 
 

Jeg prøver å tempe men sliter litt med å kunne lese grafen til noe fornuftig 🤔 Gadd ikke teste med digital i dag, men tror jeg skal teste litt fremover med de jeg har. Så får jeg heller vurdere hva jeg skal gjøre til neste kur. 
 

Tusen takk for hyggelige ord 🤍 Og samme til deg! Oppdater gjerne. Hyggelig å ha noen å snakke med 😊 
Ja, har tegn, men tørr ikke kjenne for mye etter. Har masse EL slim... men det har jeg hatt med jevne mellomrom siden CD10. 

Jeg har tatt 4 runder med Femar/Letrozol, får eggløsning på forskjellige dager hver gang. Men innenfor 1 uke. Alt fra CD 12- CD 20. Så har samleie annen hver dag den uken. Masse lykke til 😊

 

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lille fjasa said:

Det samme leste jeg, og håpet den skulle komme som normalt. Gyn sa angivelig også at jeg kunne forvente EL rundt CD 15/16 hvis den kom. Så jeg var spent... Men har fortsatt ikke gitt helt opp, av den enkle grunn om at andre har fått sen EL 😌 
Du kan jo feks begynne å teste med billig strimler å gå over til digital når den blir strekene blir sterkere? Hvis ikke du synes det er vanskelig å tolke (det syntes jeg i hvert fall). 
 

Jeg prøver å tempe men sliter litt med å kunne lese grafen til noe fornuftig 🤔 Gadd ikke teste med digital i dag, men tror jeg skal teste litt fremover med de jeg har. Så får jeg heller vurdere hva jeg skal gjøre til neste kur. 
 

Tusen takk for hyggelige ord 🤍 Og samme til deg! Oppdater gjerne. Hyggelig å ha noen å snakke med 😊 
Ja, har tegn, men tørr ikke kjenne for mye etter. Har masse EL slim... men det har jeg hatt med jevne mellomrom siden CD10. 

Høres jo ut som at det kan være noe på vei, krysser fingrene for det 😊

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at enkel dose ikke kommer til å holde for meg, og at jeg må opp på dobbel. Dette er basert på ingenting annet enn at jeg så langt konsekvent ikke har fått noen positive overraskelser dette året vi har prøvd.. 🙄

Godt tips om å starte med strimler, skal gjøre det, selv om også jeg sliter med å tolke de. 
Temping har jeg ingen erfaring med dessverre, men blir nok mer aktuelt nå om jeg faktisk skal begynne å ha eggløsning 😊
 

Hold oss oppdatert du og 💚

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner dere snart 🙂 Begynner på provera i løpet av noen få dager

Anonymkode: 876e3...bad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GBAA skrev:

Høres jo ut som at det kan være noe på vei, krysser fingrene for det 😊

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at enkel dose ikke kommer til å holde for meg, og at jeg må opp på dobbel. Dette er basert på ingenting annet enn at jeg så langt konsekvent ikke har fått noen positive overraskelser dette året vi har prøvd.. 🙄

Godt tips om å starte med strimler, skal gjøre det, selv om også jeg sliter med å tolke de. 
Temping har jeg ingen erfaring med dessverre, men blir nok mer aktuelt nå om jeg faktisk skal begynne å ha eggløsning 😊
 

Hold oss oppdatert du og 💚

Takk 😊 

Det er så mange ulike erfaringer der ute, og vi er jo dessverre alle forskjellig... Man ønsker selvsagt at alt skal fungere. Mange får fin EL med enkel dose, så plutselig er det det som funker for deg også 😌 Ha litt troa 🤍 Hvis ikke blir det høyere dose? Selv om tiden å vente er lang. Dette kommer til å ordne seg 🤞🏼Nå skjer det i hvert fall noe mer i prøvingen deres 😃
 

Etter et par dager er jeg litt lettere til sinns, og det hjelper med litt refleksjon 😅 Nå venter jeg bare på tlf fra gyn med prøvesvar og eventuelt når jeg skal begynne nå runde. Oppdaterer gjerne 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 21.39, Lille fjasa skrev:

Ja, får håpe det 😊 Hadde vært fantastisk om EL kom. Husker du hvor sent den kom hos deg? 
 

Ja 👌🏼

Jeg tror EL kom CD 24, og det virker som en evighet. Håper el bare kommer sent for deg også :) Jeg temper også og det fungerte med meg sist, for da ser man om man har hatt eggløsning. Litt vanskeligere for meg å tempe nå, for jeg jobber nattevakter og da blir jo ikke morran morran :P Temper du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Safira07 skrev:

Jeg tror EL kom CD 24, og det virker som en evighet. Håper el bare kommer sent for deg også :) Jeg temper også og det fungerte med meg sist, for da ser man om man har hatt eggløsning. Litt vanskeligere for meg å tempe nå, for jeg jobber nattevakter og da blir jo ikke morran morran :P Temper du?

Takk for det 😊 jeg også 🤞🏼 Ja, jeg prøver også å tempe, men vanskelig å lese grafen til nå 🤔 Men forhåpentligvis kan den jo vise dersom den kommer sent i det minste.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 9 og merker absolutt ingenting til at EL er underveis. Hadde kanskje håper å skulle kjenne at kroppen jobbet med noe, men nei :) 

Har dere kjent symptomer og når gjorde dere det i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer 😊 

Da har jeg fått svar på blodprøvene. Progesteron 1,6, så har i hvert fall ikke hatt noen eggløsning. Egentlig bare godt å få det bekreftet. Så nå er planen å vente 2 uker for å se om jeg får mens av meg selv, eller om det skulle komme en sen EL. Kommer ikke mensen blir det ny provera kur, deretter trippel dose. 
 

Håper det gjør susen 🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GBAA skrev:

CD 9 og merker absolutt ingenting til at EL er underveis. Hadde kanskje håper å skulle kjenne at kroppen jobbet med noe, men nei :)

Har dere kjent symptomer og når gjorde dere det i såfall?

Jeg har alltid fått sen eggløsning når jeg har gått på tablettene. Aldri til dag 14 :PFått det fra dag 18 til 24. Det er sikkert forskjellig, men jeg tror det er mer vanlig å få senere. Hvertfall det jeg har hørt fra andre. Akkurat som det tar litt tid for kroppen å reagere. Jeg har aldri merket symptomer på El, men denne gangen kjente jeg at jeg fikk veldig vondt i lysken og ømme bryster. Fikk da positiv EL test, men kan jo ikke vite med sikkerhet om at egget faktisk slipper da🙄 Det skulle vært et lite blinklys som kom på når man hadde eggløsning😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Lille fjasa skrev:

Hei igjen damer 😊 

Da har jeg fått svar på blodprøvene. Progesteron 1,6, så har i hvert fall ikke hatt noen eggløsning. Egentlig bare godt å få det bekreftet. Så nå er planen å vente 2 uker for å se om jeg får mens av meg selv, eller om det skulle komme en sen EL. Kommer ikke mensen blir det ny provera kur, deretter trippel dose. 
 

Håper det gjør susen 🤞🏼 

Hei :) Det er fint å få det bekreftet, så slipper man å lure😊 Det kan hende kroppen trenger litt større dose. Får håpe kroppen kommer i rute fort😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GBAA skrev:

CD 9 og merker absolutt ingenting til at EL er underveis. Hadde kanskje håper å skulle kjenne at kroppen jobbet med noe, men nei :)

Har dere kjent symptomer og når gjorde dere det i såfall?

Begynte å kjenne murring i høyre eggstokk fra CD 11. Er på CD 15 i dag. Først i dag murringen i eggstokken roet seg.  Men lurer på om eggløsning ikke er sterk nok.. vet ikke.  

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på 8 dpo, men jeg prøver ikke å kjenne på symptomer og lure, for blir nesten besatt av å kjenne etter😅 Jeg prøver å la tiden gå, men er lettere sagt enn gjort. Det er jo rart hvis det brått skal fungere på første forsøk, men man må jo håpe😊 Jeg kan heller ikke teste før 10 dager etter Ovitrelle, for da får jeg falsk positiv test. Jeg får bare krysse fingrene🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang 🙂 første gang med provera og letrozol. noen vanlige bivirkninger jeg bør vite om? 🙂 dette blir veldig spennende! 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...