Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Jeg håper det er greit jeg melder meg på denne tråden.

Har fått påvist PCO og er på dag 3 med Provera, og skal over på Letrozol med UL for å se på utvikling syklusdag 11 eller 12. 

Ingen plager med Provera annet enn litt hodepine (typisk slik jeg hadde da jeg gikk på p-piller).

Veldig spent, og hyggelig å lese om dere som er i samme båt samtidig :) 

Masse lykke til til dere! :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, GBAA skrev:

Jeg håper det er greit jeg melder meg på denne tråden.

Har fått påvist PCO og er på dag 3 med Provera, og skal over på Letrozol med UL for å se på utvikling syklusdag 11 eller 12. 

Ingen plager med Provera annet enn litt hodepine (typisk slik jeg hadde da jeg gikk på p-piller).

Veldig spent, og hyggelig å lese om dere som er i samme båt samtidig :)

Masse lykke til til dere! :) 

Veldig hyggelig 😊 Da er jeg litt forran i løpet bare. Spennende å kunne få høre flere pågående erfaringer. Oppdater gjerne 😊👌🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig 1 runde i år med Provera for å lage menstruasjon og Femar/Letrozol for å lage eggløsning. Fikk påvist eggløsning på blodprøve,eggløsning kom seint denne gang,på syklusdag 20. Veldig sterke eggløsning smerter. Har nå hatt 1 anbefalt fri måned,trolig ikke hatt spontan eggløsning,men fått menstruasjon av meg selv nå på syklusdag 40. Og skal ta ny runde med Femar/Letrozol fra blødningsdag 4. Krysser fingrene for eggløsning og graviditet.

Hatt 2 runder i fjor også med påvist eggløsning,men bommer på eggløsningdag,så nå har jeg kjøpt billig eggløsningtester å håper på å treffe😊dette er søsken forsøk,har en naturlig graviditet fra før. Håper å høre fra noen av dere som har positiv graviditet test etter Letrozol snart😊

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Jeg er ferdig 1 runde i år med Provera for å lage menstruasjon og Femar/Letrozol for å lage eggløsning. Fikk påvist eggløsning på blodprøve,eggløsning kom seint denne gang,på syklusdag 20. Veldig sterke eggløsning smerter. Har nå hatt 1 anbefalt fri måned,trolig ikke hatt spontan eggløsning,men fått menstruasjon av meg selv nå på syklusdag 40. Og skal ta ny runde med Femar/Letrozol fra blødningsdag 4. Krysser fingrene for eggløsning og graviditet.

Hatt 2 runder i fjor også med påvist eggløsning,men bommer på eggløsningdag,så nå har jeg kjøpt billig eggløsningtester å håper på å treffe😊dette er søsken forsøk,har en naturlig graviditet fra før. Håper å høre fra noen av dere som har positiv graviditet test etter Letrozol snart😊

Anonymkode: 5c209...421

Takk for at du deler 😊 Så utrolig spennende. Håper det klaffer neste runde! 🤞🏼
Tror jeg får (hvis jeg får) EL sent jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg 🙋🏽‍♀️ Endelig fikk jeg blinkende smiley på CD16 👏🏼 Hadde masse EL slim i går! Har bare 3 testpinner igjen så vurderer å kjøpe en pakke til... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lille fjasa skrev:

Oppdatering fra meg 🙋🏽‍♀️ Endelig fikk jeg blinkende smiley på CD16 👏🏼 Hadde masse EL slim i går! Har bare 3 testpinner igjen så vurderer å kjøpe en pakke til... 

så bra! Da fungerer det :)  Jeg er på CD 14 og begynte med å teste på dag 12. Kanskje litt for tidlig, men er redd for å gå glipp av den. Jeg har hatt eggløsning sent når jeg har tatt Letrozol, så forhåpentligvis så kommer den snart😕 Kan jeg spørre om du tester på morgenen eller kvelden?☺️ Jeg skal også ta Ovitrelle sprøyta, så håper jeg får til det når/hvis jeg får eggløsning😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Safira07 skrev:

så bra! Da fungerer det :)  Jeg er på CD 14 og begynte med å teste på dag 12. Kanskje litt for tidlig, men er redd for å gå glipp av den. Jeg har hatt eggløsning sent når jeg har tatt Letrozol, så forhåpentligvis så kommer den snart😕 Kan jeg spørre om du tester på morgenen eller kvelden?☺️ Jeg skal også ta Ovitrelle sprøyta, så håper jeg får til det når/hvis jeg får eggløsning😅

Håper det 🤞🏼 Begynte teste CD12 selv, av samme grunn 😅 Jeg tester på morgenen. Testet 2 ganger i går siden jeg følte EL var på vei når jeg hadde så mye slim. Men da fikk jeg tom sirkel både morgen og ettermiddag. Tror jeg fortsetter å teste på morgenen fremover 😊 Har bestilt en pakke til som er på vei. 

Så spennende med den sprøyta! Håper den gjør susen ❤️ Jeg er spent på om jeg får fast smiley den kommende uka, og hva gyn kan se på undersøkelse neste mandag 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siste dag med Provera i går, og nå venter jeg i spenning på når blødning kommer. Når dukket den op for dere?

Skal i første omgang ha enkel dose Letrozol.

Har de siste dagene på Provera vært plaget med hodepine, litt som da jeg gikk på p-piller. Kan såklart være tilfeldig, men det var den samme migrenelignende hodepinen. Håper jeg slipper flere omganger, men det er vel kanskje i overkant optimistisk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GBAA skrev:

Jeg hadde siste dag med Provera i går, og nå venter jeg i spenning på når blødning kommer. Når dukket den op for dere?

Skal i første omgang ha enkel dose Letrozol.

Har de siste dagene på Provera vært plaget med hodepine, litt som da jeg gikk på p-piller. Kan såklart være tilfeldig, men det var den samme migrenelignende hodepinen. Håper jeg slipper flere omganger, men det er vel kanskje i overkant optimistisk :)

Da håper jeg mensen kommer snart😊 Det er rart at den ene gangen man faktisk venter på den😄 Jeg fikk mens 7 dager etter siste pille med Provera, men tror dette er veldig individuelt. Husker at legen sa 2-5 og da var 7 dager lenge :P 

Det er ille at du skal ha hodepine 😕 Bra at kuren nå er over. Krysser fingrene🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg kan absolutt IKKE bli gravid før tidligst 23.juni pga. helserelaterte utfordringer. Jeg skal etter planen ta Provera i 14 dager og så enkel dose Letrozol.. gyn sier at EL skal komme CD 14 hvis alt går som det skal. Jeg har tatt med i betraktningen at mensen kan komme før jeg slutter på Provera (er det mulig?) og at EL kan komme før CD 14 (selv om det også virker uvanlig). Tror dere oppstart på Provera 5.juni er safe? Da regner jeg ganske god margin.. Hva ville dere gjort? Jeg kan evnt. begynne tidligere, men ønsker ikke å havne i en situasjon hvor EL kommer før 23. juni slik jeg må hoppe over denne perioden. Jeg syns det er så vanskelig å vurdere

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GBAA skrev:

Jeg hadde siste dag med Provera i går, og nå venter jeg i spenning på når blødning kommer. Når dukket den op for dere?

Skal i første omgang ha enkel dose Letrozol.

Har de siste dagene på Provera vært plaget med hodepine, litt som da jeg gikk på p-piller. Kan såklart være tilfeldig, men det var den samme migrenelignende hodepinen. Håper jeg slipper flere omganger, men det er vel kanskje i overkant optimistisk :)

Menstruasjon har kommet litt forskjellig etter Provera på meg. Men ca en gang mellom 4-8dager etter siste Provera pille. Nå sist dag 6. Jeg hadde også mer hodepine enn vanlig. Men jeg har migrene fra før,så vet at jeg er mer utsatt for hodepine ved hormonelle endringer før og under menstruasjon. Jeg er på dag 2 med Femar/Letrozol nå,spent på når tid eggløsning kommer denne gang.

Håper dere sender oppdatering under veis,fint å dele erfaringer med noen som går gjennom det samme 😊

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo :)Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg kan absolutt IKKE bli gravid før tidligst 23.juni pga. helserelaterte utfordringer. Jeg skal etter planen ta Provera i 14 dager og så enkel dose Letrozol.. gyn sier at EL skal komme CD 14 hvis alt går som det skal. Jeg har tatt med i betraktningen at mensen kan komme før jeg slutter på Provera (er det mulig?) og at EL kan komme før CD 14 (selv om det også virker uvanlig). Tror dere oppstart på Provera 5.juni er safe? Da regner jeg ganske god margin.. Hva ville dere gjort? Jeg kan evnt. begynne tidligere, men ønsker ikke å havne i en situasjon hvor EL kommer før 23. juni slik jeg må hoppe over denne perioden. Jeg syns det er så vanskelig å vurdere

Anonymkode: 876e3...bad

Så spennende,jeg har hvertfall ved en anledning fått menstruasjon bare noen få dager (3-4) etter oppstart med Provera.  Ellers kommer menstruasjon ca 4-8 dager etter siste pille Provera 10 dagers kur. 

Eggløsning har kommet på forskjellige dager hver gang hos meg,både tidlig og seint. Men har fått eggløsning hver gang på enkel kur. 

Jeg tror jeg ville ventet ca 1 uke før oppstart hvis jeg var deg😊

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, GBAA skrev:

Jeg hadde siste dag med Provera i går, og nå venter jeg i spenning på når blødning kommer. Når dukket den op for dere?

Skal i første omgang ha enkel dose Letrozol.

Har de siste dagene på Provera vært plaget med hodepine, litt som da jeg gikk på p-piller. Kan såklart være tilfeldig, men det var den samme migrenelignende hodepinen. Håper jeg slipper flere omganger, men det er vel kanskje i overkant optimistisk :)

Spennende! Lykke til 😊 Første gang jeg prøvde Provera denne mnd, og jeg fikk blødning dagen etter siste pille. Men har lest alt fra 1 - 10 dager, så tror det er veldig individuelt 😊 

Det er lov å være optimistisk 🤞🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende,jeg har hvertfall ved en anledning fått menstruasjon bare noen få dager (3-4) etter oppstart med Provera.  Ellers kommer menstruasjon ca 4-8 dager etter siste pille Provera 10 dagers kur. 

Eggløsning har kommet på forskjellige dager hver gang hos meg,både tidlig og seint. Men har fått eggløsning hver gang på enkel kur. 

Jeg tror jeg ville ventet ca 1 uke før oppstart hvis jeg var deg😊

Anonymkode: 5c209...421

Ventet en uke til? Ca. 12.juni? 🙂 Tusen takk for svar!

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ventet en uke til? Ca. 12.juni? 🙂 Tusen takk for svar!

Anonymkode: 876e3...bad

Ja,jeg ville gjort det for å være helt sikker. Hvis det var svært viktig å ikke kunne bli gravid før.😊

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, AnonymBruker said:

Menstruasjon har kommet litt forskjellig etter Provera på meg. Men ca en gang mellom 4-8dager etter siste Provera pille. Nå sist dag 6. Jeg hadde også mer hodepine enn vanlig. Men jeg har migrene fra før,så vet at jeg er mer utsatt for hodepine ved hormonelle endringer før og under menstruasjon. Jeg er på dag 2 med Femar/Letrozol nå,spent på når tid eggløsning kommer denne gang.

Håper dere sender oppdatering under veis,fint å dele erfaringer med noen som går gjennom det samme 😊

Anonymkode: 5c209...421

Takk for svar :)

Hvordan følges du opp på Letrozol av gynekolog? Blodprøve/UL etc

Skal ta UL for å kartlegge EL, men tenkte i tillegg å bruke eggløsningstester. Har riktignok dårlig erfaring med det, siden PCO gir falske (nesten) positive tester for meg. Clearblue Advanced Digital gir blant annet blinkende smil i dagesvis (og aldri fast smil). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GBAA skrev:

Takk for svar :)

Hvordan følges du opp på Letrozol av gynekolog? Blodprøve/UL etc

Skal ta UL for å kartlegge EL, men tenkte i tillegg å bruke eggløsningstester. Har riktignok dårlig erfaring med det, siden PCO gir falske (nesten) positive tester for meg. Clearblue Advanced Digital gir blant annet blinkende smil i dagesvis (og aldri fast smil). 

Jeg går til overlegen på gynekologisk avdeling på sykehuset,  har tatt blodprøver etter Letrozol som bekrefter at jeg har hatt eggløsning,og det stemmer da menstruasjon kommer akkurat 14 dager etter eggløsning.  Har ellers ingen mer oppfølging, tok 2 runder i fjor sommer, hatt lang pause grunnet operasjon av blindtarm osv. Så er på runde 2 i år med Letrozol. Overlegen sier jeg ikke trenger å ta fler blodprøver nå da enkel dose gir meg eggløsning. Han skulle f.eks doble dosen hvis enkel dose ikke ga meg eggløsning. Ellers bare fått beskjed om å ta kontakt hvis jeg oppnår graviditet. 

Men denne måneden tenker jeg å teste med eggløsningtester, for å vite hvem dag jeg har eggløsning, det har vært forskjellig alle 3 gangene jeg har brukt Letrozol. Men sist gang hadde jeg helt syyyke smerter, troddde jeg var alvorlig syk,men nå vet jeg hvis det kommer sånne smerter at det bare er eggløsning😅🙈

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD20 i dag, og 5. dagen med blinkende smilefjes... Begynner å bli litt redd det ikke kommer noen EL. Men trøster meg med at noen tydeligvis kan oppleve at EL kommer sent med slike kurer. Krysser fingrene for at den kommer ila de neste dagene 🤞 

Er vant til å få "falske" blinkende smilefjes på CB digital ELtest, pga PCO. Derfor tester jeg ikke ellers, men siden jeg når har fått en "syklus" å følge, pga. Provera og Clomifen, ville jeg teste. Gyn trodde jeg ville få EL forrige helg, altså CD15/16. Men neida...

Håper bare ikke testene er "falske positive" nå også... Begynte testingen CD11, med tom sirkel 5 dager, til den begynte å blinke CD16. Så jeg har litt trua, likevel! Har forstått det sånn at smileyen blinker når den oppdager østrogenstigning, og at den blir statisk når den oppdager LH økning. Så det er er det bare og vente og vente..... Velger å trua 💜 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lille fjasa skrev:

CD20 i dag, og 5. dagen med blinkende smilefjes... Begynner å bli litt redd det ikke kommer noen EL. Men trøster meg med at noen tydeligvis kan oppleve at EL kommer sent med slike kurer. Krysser fingrene for at den kommer ila de neste dagene 🤞 

Er vant til å få "falske" blinkende smilefjes på CB digital ELtest, pga PCO. Derfor tester jeg ikke ellers, men siden jeg når har fått en "syklus" å følge, pga. Provera og Clomifen, ville jeg teste. Gyn trodde jeg ville få EL forrige helg, altså CD15/16. Men neida...

Håper bare ikke testene er "falske positive" nå også... Begynte testingen CD11, med tom sirkel 5 dager, til den begynte å blinke CD16. Så jeg har litt trua, likevel! Har forstått det sånn at smileyen blinker når den oppdager østrogenstigning, og at den blir statisk når den oppdager LH økning. Så det er er det bare og vente og vente..... Velger å trua 💜 

 

Ikke så god på hva alle de forkortelsene (CD) som brukes.  Men hvis det betyr antall dager fra menstruasjon til eggløsning, så hadde jeg også eggløsning på dag 20 med Letrozol sist gang. Så det er fullt mulig med eggløsning seint også 😊

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...