Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

CD 22 i dag her. Fikk positiv eggløsningtest CD 20. Kjente hele ulen før murringer i eggstokken, akkurat som om kroppen prøvde å få eggløsning,men ikke fikk det helt til å startet på nytt dagen etter😅hadde nå samleie 2 dager før eggløsning,på eggløsningsdagen,og dagen etter. Så blir spennende å se.

Provera pleier jeg ikke ha noen symptomer på, får menstruasjon 5-10 dager etter 10 dagers kur,også starter jeg på Letrozol på dag 4. Har fått eggløsning CD 20 begge rundene nå. 

 

Anonymkode: 5c209...421

Så spennende! 😄

 

og veldig godt å høre at man kan få EL sent! 
var du på UL og sjekket størrelse og antall egg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, GBAA skrev:

Så spennende! 😄

 

og veldig godt å høre at man kan få EL sent! 
var du på UL og sjekket størrelse og antall egg? 

Nei, har tidligere kunn tatt blodprøve som viser at jeg har eggløsning på enkel dose med Letrozol,gynekologen sier at det holder med den bekreftelsen. Og at jeg skal ta kontakt igjen hvis jeg oppnår graviditet.

Første gang jeg har brukt eggløsningtester nå,å faktisk fått se hvilken dag den var positiv.  Men kan ikke gjøre annet enn å ha samleie ca annen hver dag i 1-2 uker. 

Men husk det er mulig med sein eggløsning,så ikke gi opp første uken hvis ikke du har symptomer.

Jeg fikk skikkelig eggløsning symptomer med mye slim,smerter og økt sexlyst. Men symptomene gikk bort etter 1 dag, så kanskje vi var for seint ute med samleie samme dagen,hadde ikke samleie dagen før EL,men 2 dager før.. 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, har tidligere kunn tatt blodprøve som viser at jeg har eggløsning på enkel dose med Letrozol,gynekologen sier at det holder med den bekreftelsen. Og at jeg skal ta kontakt igjen hvis jeg oppnår graviditet.

Første gang jeg har brukt eggløsningtester nå,å faktisk fått se hvilken dag den var positiv.  Men kan ikke gjøre annet enn å ha samleie ca annen hver dag i 1-2 uker. 

Men husk det er mulig med sein eggløsning,så ikke gi opp første uken hvis ikke du har symptomer.

Jeg fikk skikkelig eggløsning symptomer med mye slim,smerter og økt sexlyst. Men symptomene gikk bort etter 1 dag, så kanskje vi var for seint ute med samleie samme dagen,hadde ikke samleie dagen før EL,men 2 dager før.. 

Anonymkode: 5c209...421

Takk for oppmuntrende ord ☺️ 
Hvilken dag fikk du synpomer? Dagen før EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GBAA skrev:

Takk for oppmuntrende ord ☺️ 
Hvilken dag fikk du synpomer? Dagen før EL? 

Hadde vage symptomer helt fra CD 12 til eggløsning kom CD 20. Murring i eggstokkene kom og forsvant. Til og fra i en uke. Også noe hodepine. Men eggløsning slim og ordentlig postiv eggløsning test kom ikke før CD 20.

Jeg har også hatt eggløsning tidligere med Letrozol uten symptomer. 

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GBAA skrev:

Jeg fikk heller ikke mensen etter pilleslutt i sept/okt 2019. Fikk i januar beskjed om ingenting galt på prøver men nå i mai beskjed om PCO. Men har også hørt at det ikke er uvanlig at det kan ta lang tid uten at noe er galt 😊

 

Fikk ikke vite noe om sjansene for at det kommer, bare beskjed om å vente og se. Frustrerende nok for en utålmodig person 😅

Ahhh.. Da kan det jo være samme hos meg. Jeg fikk vite at ene eggstokken hadde helt normalt antall, mens den andre hadde mot øvre sikte av normalen. Men helt normal form. 

Den ser jeg 🙂 Håper virkelig det klaffer! Har hørt at mange opplever sen EL med Letrozol, så hold motet oppe 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2020 at 4:58 PM, Lille fjasa said:

Hei igjen damer 😊 

Da har jeg fått svar på blodprøvene. Progesteron 1,6, så har i hvert fall ikke hatt noen eggløsning. Egentlig bare godt å få det bekreftet. Så nå er planen å vente 2 uker for å se om jeg får mens av meg selv, eller om det skulle komme en sen EL. Kommer ikke mensen blir det ny provera kur, deretter trippel dose. 
 

Håper det gjør susen 🤞🏼 

Hvordan har det gått og hvor i suklusen er du nå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Lille fjasa skrev:

CD34 her. Sluttet å teste for en uke siden, men måler temp som viser null EL og heller ikke fått mensen. En uke til ny provera kur 😊 
 

Håper da at en ny kur gjør susen☺️😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, GBAA skrev:

Hvordan har det gått og hvor i suklusen er du nå? :)

Jeg er på syklusdag 35, fortsatt ingen EL eller mensen. Så skal begynne på ny runde med provera torsdag neste uke, deretter trippel kur fra syklusdag 5. Håper det funker bedre 🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2020 at 10:04 PM, Lille fjasa said:

Jeg er på syklusdag 35, fortsatt ingen EL eller mensen. Så skal begynne på ny runde med provera torsdag neste uke, deretter trippel kur fra syklusdag 5. Håper det funker bedre 🤞🏼 

Krysser fingrene for at trippel gjør susen 🤞🏼😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 19 og dag 6 med blinkende smil på CB Digital. Tester på morgenurin og med Babyplan på ettermiddag. Legger ved bilde av Babyplan i går ettermiddag.

Basert på at jeg ikkje kjenner noen symptomer eller har noe slim har jeg egentlig konkludert med at det ikke blir EL denne perioden. 
UL på torsdag (CD 16) viste også bare små egg (10mm)

Noen som har opplevd å få eggløsning veldig sent uten noe særlig symptomer i forkant?

jeg bruker enkel dose Letrozol 

180A4F65-38A4-4083-88D8-F73E864A099F.jpeg

Endret av GBAA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, GBAA skrev:

CD 19 og dag 6 med blinkende smil på CB Digital. Tester på morgenurin og med Babyplan på ettermiddag. Legger ved bilde av Babyplan i går ettermiddag.

Basert på at jeg ikkje kjenner noen symptomer eller har noe slim har jeg egentlig konkludert med at det ikke blir EL denne perioden. 
UL på torsdag (CD 16) viste også bare små egg (10mm)

Noen som har opplevd å få eggløsning veldig sent uten noe særlig symptomer i forkant?

jeg bruker enkel dose Letrozol 

180A4F65-38A4-4083-88D8-F73E864A099F.jpeg

Testen ser negativ ut ja. Jeg har eggløsning CD 20 på enkel dose Femar. Men har da en del murringer i dagene i forkant.  

Så du kan fortsatt få eggløsning de neste dagene 😊ellers bedre lykke neste periode. 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GBAA skrev:

CD 19 og dag 6 med blinkende smil på CB Digital. Tester på morgenurin og med Babyplan på ettermiddag. Legger ved bilde av Babyplan i går ettermiddag.

Basert på at jeg ikkje kjenner noen symptomer eller har noe slim har jeg egentlig konkludert med at det ikke blir EL denne perioden. 
UL på torsdag (CD 16) viste også bare små egg (10mm)

Noen som har opplevd å få eggløsning veldig sent uten noe særlig symptomer i forkant?

jeg bruker enkel dose Letrozol 

180A4F65-38A4-4083-88D8-F73E864A099F.jpeg

Jeg har fått eggløsning så sent som dag 22. Da hadde jeg blinkene smiley i 7 dager først. Merket ikke noe til eggløsningen før dagen etter fast smiley.

Anonymkode: 313c4...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2020 at 12:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg har fått eggløsning så sent som dag 22. Da hadde jeg blinkene smiley i 7 dager først. Merket ikke noe til eggløsningen før dagen etter fast smiley.

Anonymkode: 313c4...7be

Takk for oppmuntrende ord 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gynekologen min mener at jeg kommer til å få en blødning av meg selv og at ny runde Provera ikke blir nødvendig før nytt forsøk med Letrozol.

Jeg har enda ikke hatt menstruasjon etter pilleslutt høsten 2019 og klarer ikke helt å forstå hvordan det kan komme en blødning om jeg ikke har hatt eggløsning? 

Forbereder meg nå på runde nr 2 med dobbel dose etter at enkel ikke har gitt eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GBAA skrev:

Gynekologen min mener at jeg kommer til å få en blødning av meg selv og at ny runde Provera ikke blir nødvendig før nytt forsøk med Letrozol.

Jeg har enda ikke hatt menstruasjon etter pilleslutt høsten 2019 og klarer ikke helt å forstå hvordan det kan komme en blødning om jeg ikke har hatt eggløsning? 

Forbereder meg nå på runde nr 2 med dobbel dose etter at enkel ikke har gitt eggløsning. 

Min sa det samme, men da var det forutsatt at eggløsning kom men ikke ble gravid likevel. Da ville mensen komme.. Hvis jeg ikke får eggløsning (tar blodprøve) så skal vi på an igjen med Provera og dobbeldose Letrozol såvidt jeg forstod 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Min sa det samme, men da var det forutsatt at eggløsning kom men ikke ble gravid likevel. Da ville mensen komme.. Hvis jeg ikke får eggløsning (tar blodprøve) så skal vi på an igjen med Provera og dobbeldose Letrozol såvidt jeg forstod 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Skjønner 😊 Hvilken CD er du nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, GBAA skrev:

Skjønner 😊 Hvilken CD er du nå? 

Snart ferdig med Provera 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg litt om Letrozol? Jeg begynte på dette for litt over én uke siden pga ubalanse i syklus etter MA. Er ferdig med en 5 dagers kur på 1 tablett daglig. Hva skal skje i kroppen nå? Og når kan jeg forvente eggløsning hvis dette har funket?  Kan absolutt ingenting om dette. Ikke finner jeg noe særlig info om det på nett heller🤷🏻‍♀️ Har ikke brukt Provera.

Anonymkode: c15f9...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg litt om Letrozol? Jeg begynte på dette for litt over én uke siden pga ubalanse i syklus etter MA. Er ferdig med en 5 dagers kur på 1 tablett daglig. Hva skal skje i kroppen nå? Og når kan jeg forvente eggløsning hvis dette har funket?  Kan absolutt ingenting om dette. Ikke finner jeg noe særlig info om det på nett heller🤷🏻‍♀️ Har ikke brukt Provera.

Anonymkode: c15f9...ece

Letrozol hjelper deg for å lage eggløsning. Du kan forvente å få eggløsning fra neste uke, og hvis du vil oppnå graviditet begynne med samleie fra søndag av ca. Ville hatt samleie hvettfall annen hver dag i ca 1-2 uker. Jeg har fått eggløsning ca 1 uke etter "normalen" med Letrozol, så ikke gi opp første uka hvis ikke du får positiv eggløsning test. Hadde også bestilt noen billig eggløsning tester for å se når den blir positiv. 

Rart legen din ikke forklarte deg noe,eller skal ta blodprøve av deg for å se om du får eggløsning på enkel dose. Noen må kanskje doble dosen etterhvert. 

Men får du eggløsning på enkel dose får du også stabilitert syklusen din 😊

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Letrozol hjelper deg for å lage eggløsning. Du kan forvente å få eggløsning fra neste uke, og hvis du vil oppnå graviditet begynne med samleie fra søndag av ca. Ville hatt samleie hvettfall annen hver dag i ca 1-2 uker. Jeg har fått eggløsning ca 1 uke etter "normalen" med Letrozol, så ikke gi opp første uka hvis ikke du får positiv eggløsning test. Hadde også bestilt noen billig eggløsning tester for å se når den blir positiv. 

Rart legen din ikke forklarte deg noe,eller skal ta blodprøve av deg for å se om du får eggløsning på enkel dose. Noen må kanskje doble dosen etterhvert. 

Men får du eggløsning på enkel dose får du også stabilitert syklusen din 😊

Anonymkode: 5c209...421

Tusen takk for svar❤️ Jeg begynte på det forrige mandag og har fått time til ul nå på fredag. Tror hun skulle sjekke eggmodning og noe greier. Men da burde jeg altså begynt med samleie i forgårs (mandag, nøyaktig én uke etter jeg begynte på Letrozol)? Vi hadde samleie i går. 

Anonymkode: c15f9...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...