Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Lille fjasa skrev:

CD20 i dag, og 5. dagen med blinkende smilefjes... Begynner å bli litt redd det ikke kommer noen EL. Men trøster meg med at noen tydeligvis kan oppleve at EL kommer sent med slike kurer. Krysser fingrene for at den kommer ila de neste dagene 🤞 

Er vant til å få "falske" blinkende smilefjes på CB digital ELtest, pga PCO. Derfor tester jeg ikke ellers, men siden jeg når har fått en "syklus" å følge, pga. Provera og Clomifen, ville jeg teste. Gyn trodde jeg ville få EL forrige helg, altså CD15/16. Men neida...

Håper bare ikke testene er "falske positive" nå også... Begynte testingen CD11, med tom sirkel 5 dager, til den begynte å blinke CD16. Så jeg har litt trua, likevel! Har forstått det sånn at smileyen blinker når den oppdager østrogenstigning, og at den blir statisk når den oppdager LH økning. Så det er er det bare og vente og vente..... Velger å trua 💜 

 

Skjønner at det kan være frusterende, men ha trua enda😊❤️ Jeg fikk eggløsning sent alle gangene. Nesten så sent at jeg ikke trodde det skulle bli noe, også brått kom det. Jeg har sånn som bare er fra tom sirkel til smiley og ikke noe blinkende, men er kanskje flere sånne tester😆 Håper den kommer snart😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går kveld og det er også første gang jeg har hatt skikkelig symptomer på det. Skikkelig vondt i lysken og eggløsningsslim. Jeg håper bare at dette fungerer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Safira07 said:

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går kveld og det er også første gang jeg har hatt skikkelig symptomer på det. Skikkelig vondt i lysken og eggløsningsslim. Jeg håper bare at dette fungerer :) 

Lykke til! 😊 Skal du ta blodprøve for å sjekke om det var eggløsning? 
 

Jeg begynner på Letrozol i morgen og gruer medføre selv til å begynne å teste etter eggløsning. Så vant til falske positive grunnet PCO så er redd for å bli skuffet igjen.. 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lille fjasa skrev:

CD20 i dag, og 5. dagen med blinkende smilefjes... Begynner å bli litt redd det ikke kommer noen EL. Men trøster meg med at noen tydeligvis kan oppleve at EL kommer sent med slike kurer. Krysser fingrene for at den kommer ila de neste dagene 🤞 

Er vant til å få "falske" blinkende smilefjes på CB digital ELtest, pga PCO. Derfor tester jeg ikke ellers, men siden jeg når har fått en "syklus" å følge, pga. Provera og Clomifen, ville jeg teste. Gyn trodde jeg ville få EL forrige helg, altså CD15/16. Men neida...

Håper bare ikke testene er "falske positive" nå også... Begynte testingen CD11, med tom sirkel 5 dager, til den begynte å blinke CD16. Så jeg har litt trua, likevel! Har forstått det sånn at smileyen blinker når den oppdager østrogenstigning, og at den blir statisk når den oppdager LH økning. Så det er er det bare og vente og vente..... Velger å trua 💜 

 

Jeg hadde min siste runde på letrozol den runden her. Hadde blinkene smiletegn i 7 dager, så kom fast. Det faste kom på dag 21. Aldri hatt så mange dager med blinkene. Gravid ble jeg, og er 6 uker på vei nå. 

Anonymkode: 313c4...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, GBAA skrev:

Lykke til! 😊 Skal du ta blodprøve for å sjekke om det var eggløsning? 
 

Jeg begynner på Letrozol i morgen og gruer medføre selv til å begynne å teste etter eggløsning. Så vant til falske positive grunnet PCO så er redd for å bli skuffet igjen.. 😞

Jeg er å vant med å få falske positive pga pcos. Etter oppstart av letrozol har jeg aldri fått falske positive, på 10 runder. Så håper det gjelder for deg å.

Anonymkode: 313c4...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så god på hva alle de forkortelsene (CD) som brukes.  Men hvis det betyr antall dager fra menstruasjon til eggløsning, så hadde jeg også eggløsning på dag 20 med Letrozol sist gang. Så det er fullt mulig med eggløsning seint også 😊

Anonymkode: 5c209...421

Tusen takk for oppmuntrende svar 😊🌸 Jeg håper på det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Safira07 skrev:

Skjønner at det kan være frusterende, men ha trua enda😊❤️ Jeg fikk eggløsning sent alle gangene. Nesten så sent at jeg ikke trodde det skulle bli noe, også brått kom det. Jeg har sånn som bare er fra tom sirkel til smiley og ikke noe blinkende, men er kanskje flere sånne tester😆 Håper den kommer snart😊 

Er så hyggelig å få oppmuntrende svar her inne, når jeg ikke har andre å prate med 🙈🌸 Tusen takk!! Jeg har fortsatt trua 👌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde min siste runde på letrozol den runden her. Hadde blinkene smiletegn i 7 dager, så kom fast. Det faste kom på dag 21. Aldri hatt så mange dager med blinkene. Gravid ble jeg, og er 6 uker på vei nå. 

Anonymkode: 313c4...7be

Wow, så fantastisk å høre ❤️ gratulerer så mye!! Og takk for at du tok deg tid til å svare! Solskinnshistorier letter MYE på humøret 😊 Håper jeg er like heldig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, GBAA skrev:

Lykke til! 😊 Skal du ta blodprøve for å sjekke om det var eggløsning? 
 

Jeg begynner på Letrozol i morgen og gruer medføre selv til å begynne å teste etter eggløsning. Så vant til falske positive grunnet PCO så er redd for å bli skuffet igjen.. 😞

Takk😊 Nei jeg har aldri sjekket med blodprøve, men forrige gang jeg tok det var jeg på ultralyd på da 12 for å se om eggene vokste. Det gjorde de og da kunne legen si sånn ca. når eggløsning ville skje. Jeg har også tatt Ovitrille sprøyta for at egget skal slippe. Nå sa legen at jeg skulle bare ta eggløsningstester, da Letrozol har fungert før. Jeg ble gravid på tablettene sist, men gikk dessverre galt😕 Jeg krysser fingrene på at jeg kan bli gravid denne gangen også😊

Blir spennende å høre hvordan det går med deg. Skal du ta blodprøve eller ultralyd for å sjekke etter eggløsning, da du har fått falske positive tester før? Får håpe at du får symptomer, så det er lettere å vite når man får eggløsning. Krysser fingrene for deg🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcos her. Startet rett på dobbel dose letrozol fra dag3. Eggløsning dag 17 på runde 2. Gravid i uke 7 nå 🤰 

Anonymkode: fa783...d97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Safira07 said:

Takk😊 Nei jeg har aldri sjekket med blodprøve, men forrige gang jeg tok det var jeg på ultralyd på da 12 for å se om eggene vokste. Det gjorde de og da kunne legen si sånn ca. når eggløsning ville skje. Jeg har også tatt Ovitrille sprøyta for at egget skal slippe. Nå sa legen at jeg skulle bare ta eggløsningstester, da Letrozol har fungert før. Jeg ble gravid på tablettene sist, men gikk dessverre galt😕 Jeg krysser fingrene på at jeg kan bli gravid denne gangen også😊

Blir spennende å høre hvordan det går med deg. Skal du ta blodprøve eller ultralyd for å sjekke etter eggløsning, da du har fått falske positive tester før? Får håpe at du får symptomer, så det er lettere å vite når man får eggløsning. Krysser fingrene for deg🤞

Takk for svar og «fingerkryssing» 😊

Dette er første runde for meg, og jeg skal inn på ultralyd dag 13 for å se hvordan det har gått. Usikker på om jeg får sprøyte til å sette i gang eggløsning, gynekolog har ikke sagt noe om det, men det virker ganske vanlig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 16.36, GBAA skrev:

Takk for svar og «fingerkryssing» 😊

Dette er første runde for meg, og jeg skal inn på ultralyd dag 13 for å se hvordan det har gått. Usikker på om jeg får sprøyte til å sette i gang eggløsning, gynekolog har ikke sagt noe om det, men det virker ganske vanlig? 

Det er alltid lettere å gå på ultralyden, for da får man se om eggene vokser og ho kan fortelle om det fungerer. Jeg tok ikke sprøyta første runde, men jeg spurte om det andre gangen og da sa ho at det kan jo ikke skade. Kan jo være tilfeldigheter at jeg ble gravid den gangen jeg tok den😅😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Hvordan går det med dere? Jeg håper det har klaffet denne måneden, men ventetiden er lang! Jeg har også fått symptomer etter at jeg tok Ovitrelle sprøyta, så den lurer meg😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg på dag 12 og forventer eggløsning i løpet av denne uken. Så bare å krysse fingrene🤞

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 6, siste dag med første runde Letrozol i morgen (enkel dose CD 3-8).

Slitt med hodepine og kvalme, og vært endel deppa de siste dagene. Håper og tror det skyldes hormoner fra kuren :) 

Skal på ultralyd neste uke for å se på utvikling av egg. 

Enig i at ventetiden er utrolig lang! Først vente på mensen etter Provera, så vente på å få starte med Letrozol, deretter vente på eggløsning og til slutt vente og se om man har lykkes. Psykisk belastende greier 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på CD24. 
9. dagen med blinkende smiley... Nettopp vært på UL hos gyn, hvor ingen tydelige tegn til at jeg har hatt EL, heller ingen store egg til å få EL.  Bare 9mm... 
Han så 1 sammenfallen eggpose så i beste fall har jeg hatt en dårlig eggløsning med for lav LH topp til å bli registrert. I det minste sa han at tablettene har gitt effekt på eggene, uavhengig av EL eller ikke... Men for meg var ikke det særlig oppløftende 😅. Tok blodprøver jeg får svar på i slutten av uken. 

Har dessverre ingen forhåpninger for at jeg har hatt en (dårlig) eggløsning, og er også redd det ikke kommer noe eggløsning heller. Så 1. runde med hormonbehandling føles «blæ« akkurat nå.... Men men. Usikker på om jeg skal gidde å teste mer etter EL nå. Gyn sa EL kan komme sent, men den er i hvert fall ikke rett rundt hjørnet. Veien videre skulle vi prate om på tlf i slutten av uka, når han har fått se på blodprøvesvarene. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Lille fjasa said:

I dag er jeg på CD24. 
9. dagen med blinkende smiley... Nettopp vært på UL hos gyn, hvor ingen tydelige tegn til at jeg har hatt EL, heller ingen store egg til å få EL.  Bare 9mm... 
Han så 1 sammenfallen eggpose så i beste fall har jeg hatt en dårlig eggløsning med for lav LH topp til å bli registrert. I det minste sa han at tablettene har gitt effekt på eggene, uavhengig av EL eller ikke... Men for meg var ikke det særlig oppløftende 😅. Tok blodprøver jeg får svar på i slutten av uken. 

Har dessverre ingen forhåpninger for at jeg har hatt en (dårlig) eggløsning, og er også redd det ikke kommer noe eggløsning heller. Så 1. runde med hormonbehandling føles «blæ« akkurat nå.... Men men. Usikker på om jeg skal gidde å teste mer etter EL nå. Gyn sa EL kan komme sent, men den er i hvert fall ikke rett rundt hjørnet. Veien videre skulle vi prate om på tlf i slutten av uka, når han har fått se på blodprøvesvarene. 
 

Så kjedelig og skjønner godt du blir skuffet. 😔 Gikk du på enkel dose, slik at det blir aktuelt å øke neste gang? 
 

Har du eggløsning selv eller bare ved stimuli? Er det i såfall slik at du kan gå på ny runde ganske snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, GBAA skrev:

Så kjedelig og skjønner godt du blir skuffet. 😔 Gikk du på enkel dose, slik at det blir aktuelt å øke neste gang? 
 

Har du eggløsning selv eller bare ved stimuli? Er det i såfall slik at du kan gå på ny runde ganske snart? 

Gikk på dobbel. Skal eventuelt øke til trippel. 
 

Har ikke eggløsning av meg selv. Og brukte provera for å få mens/syklus. Blir å se hva som skjer ila de to neste ukene, og eventuelt kjøre i gang ny runde 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, GBAA skrev:

Jeg er på dag 6, siste dag med første runde Letrozol i morgen (enkel dose CD 3-8).

Slitt med hodepine og kvalme, og vært endel deppa de siste dagene. Håper og tror det skyldes hormoner fra kuren :) 

Skal på ultralyd neste uke for å se på utvikling av egg. 

Enig i at ventetiden er utrolig lang! Først vente på mensen etter Provera, så vente på å få starte med Letrozol, deretter vente på eggløsning og til slutt vente og se om man har lykkes. Psykisk belastende greier 

Slitsomt med sånne bivirkninger, men vi får tro at dette er en positiv ting😄 Jeg har også hatt det denne gangen og det er veldig uvanlig for meg, og slitsomt.

Blir spennende å se på ultralyd om de har vokst. Jeg krysser fingrene for deg🤞 

Ja det er mange runder med ventetid!😮 Kan jo bli helt tussete til tider hvis man tenker for mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lille fjasa skrev:

I dag er jeg på CD24. 
9. dagen med blinkende smiley... Nettopp vært på UL hos gyn, hvor ingen tydelige tegn til at jeg har hatt EL, heller ingen store egg til å få EL.  Bare 9mm... 
Han så 1 sammenfallen eggpose så i beste fall har jeg hatt en dårlig eggløsning med for lav LH topp til å bli registrert. I det minste sa han at tablettene har gitt effekt på eggene, uavhengig av EL eller ikke... Men for meg var ikke det særlig oppløftende 😅. Tok blodprøver jeg får svar på i slutten av uken. 

Har dessverre ingen forhåpninger for at jeg har hatt en (dårlig) eggløsning, og er også redd det ikke kommer noe eggløsning heller. Så 1. runde med hormonbehandling føles «blæ« akkurat nå.... Men men. Usikker på om jeg skal gidde å teste mer etter EL nå. Gyn sa EL kan komme sent, men den er i hvert fall ikke rett rundt hjørnet. Veien videre skulle vi prate om på tlf i slutten av uka, når han har fått se på blodprøvesvarene. 
 

Så kjedelig, men det kan hende at kroppen bare trenger større dose :) Det kan jo også hende at eggløsning kommer mye senere. Jeg fikk sen eggløsning første gang, men den kom til slutt. 

Bra du har tatt blodprøver, for da får du sett om alt er som det skal☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...