Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! 🙂 Nei jeg har ikke fått eggløsning eller mensen siden jeg sluttet på p-pillene. Håper Provera kan kickstarte syklusen 🙂 Er clomifem det samme som letrozol? 🙂  har dere prøvd lenge? Jeg har fått beskjed om å ta Provera i 2 uker og så vil blødning komme etter det 🙂 Det blir gøy å følge hverandre, håper vi lykkes fort 😄 

Anonymkode: 876e3...bad

Okei, jeg skjønner 😊 Nei, Clomifen er det samme som det som var Pergotime. Letrozol er noe annet, men det skal jo gi samme effekt. Er veldig ferskt på dette selv, så vet bare det jeg har lest meg frem til 😅 

Jeg er ferdig med Provera på fredag, så håper mensen kommer etter det, slik at jeg kan begynne på Clomifen. Jeg skal ta dobbel kur 🤞🏼 Vi har ikke prøvd så lenge som andre her inne. Sluttet på ppillene i oktober i fjor. Men ble enig med gynekologen å prøve et halvt år først, og se om syklusen stabiliserte seg. Men jeg visste fra tidligere at jeg hadde sjelden mensen. Nå et halvt år senere får jeg oppfølging og hjelp med tabletter i første omgang 😊 Håper det holder! 
 

Ja, håper vi lykkes fort 💜 Har dere prøvd lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.4.2020 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg bryter inn 🙂Hvorfor måtte du vente ekstra lenge før du fikk ta provera etter sa? Så du begynte ikke sånn typisk dag 16 etter sa? Er nysgjerrig fordi jeg hadde en ma hvor jeg satte i gang aborten med cytotec og jeg skal starte med provera 16 dager etter. Har tatt prøver av hcg og den var ca. 300 på dag 10 etter aborten og regner med den veldig lav på dag 16 (skal ta ny blodprøve dag 19).

 

Anonymkode: 520ce...77f

Jeg fikk beskjed om å vente 6-8 uker etter SA før jeg startet opp igjen med provera for å sette i gang mensen. Tror det var for å gi kroppen en sjanse til å lage mensen selv. Husker ikke om jeg fikk noe forklaring på det. Jeg begynte på dagen det var gått 6 uker for jeg var så utålmodig. Og mensen kom jo ikke av seg selv. Den mnd fikk jeg ikke el av letrozol, men det gjorde jeg mnd etterpå. Så tror kroppen trengte litt tid etter sa bare 😊 I ditt tilfelle ville jeg bare hørt på de anbefalingene du får. Sikkert mye forskjellige prosedyrer rundt om. Masse lykke til med neste forsøk 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2020 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Noen som ikke har PCOS som får Provera og Letrozol? 

Anonymkode: 876e3...bad

Gynekologen min mistenkte at jeg kunne ha det, men fikk aldri diagnosen. Hadde mye cyster på eggstokkene og uregelmessig mens og ingen el. Fikk el etter første runde med dobbel dose letrozol etter provera. Ble gravid da, men mistet. Her måtte det til med ovitrelle i tillegg til letrozol for at det ble en spire 🥰 Tre uker igjen til hun kommer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Prøver å holde litt liv i tråden* 

Fredag tok jeg siste Provera tablett, og i går begynte jeg å blø. Altså, dagen etter siste pille. Overrasket over at det kom så fort! Men, jeg blør veldig lite og for det meste brunt... Er redd denne mensen ikke kommer til å holde 5 dager, siden jeg skal begynne på Clomifen (Pergo?) mensdag 5. 

Vil tro jeg uansett skal begynne dag 5, uavhengig om blødningen varer til dag 5 eller ikke. Har i hvert fall mye murringer og kjenner at det skjer noe 😊 Ringer gyn i morgen, så får jeg høre hva han sier. Vi avtale uansett at jeg skulle ringe når mensen kom. Håper han ønsker at jeg skal komme inn for å se etter modne egg etterhvert, eller ta blodprøve for å sjekke EL. Leser her inne at mange har sen EL med Pergo/Letrozol. Aner ikke hva jeg kan forvente meg, vet ikke engang om jeg har hatt EL før... Tenkte jeg skulle prøve å tempe igjen fremover nå, men får ikke helt til å tempe så bra som jeg bør, pga jobb og at jeg våkner ofte om natten for å tisse... 🙄

Er uansett spent på ukene fremover! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille fjasa skrev:

*Prøver å holde litt liv i tråden* 

Fredag tok jeg siste Provera tablett, og i går begynte jeg å blø. Altså, dagen etter siste pille. Overrasket over at det kom så fort! Men, jeg blør veldig lite og for det meste brunt... Er redd denne mensen ikke kommer til å holde 5 dager, siden jeg skal begynne på Clomifen (Pergo?) mensdag 5. 

Vil tro jeg uansett skal begynne dag 5, uavhengig om blødningen varer til dag 5 eller ikke. Har i hvert fall mye murringer og kjenner at det skjer noe 😊 Ringer gyn i morgen, så får jeg høre hva han sier. Vi avtale uansett at jeg skulle ringe når mensen kom. Håper han ønsker at jeg skal komme inn for å se etter modne egg etterhvert, eller ta blodprøve for å sjekke EL. Leser her inne at mange har sen EL med Pergo/Letrozol. Aner ikke hva jeg kan forvente meg, vet ikke engang om jeg har hatt EL før... Tenkte jeg skulle prøve å tempe igjen fremover nå, men får ikke helt til å tempe så bra som jeg bør, pga jobb og at jeg våkner ofte om natten for å tisse... 🙄

Er uansett spent på ukene fremover! 🤞

Så spennende!! Hold oss gjerne oppdatert 🙂 Men du regner all slags blødning som dag 1? Selv om det er lite for eksempel?

Skal du sjekke om du får eggløsning med blodprøve?

 

 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende!! Hold oss gjerne oppdatert 🙂 Men du regner all slags blødning som dag 1? Selv om det er lite for eksempel?

Skal du sjekke om du får eggløsning med blodprøve?

 

 

Anonymkode: 876e3...bad

Det kan jeg gjøre ☺️ Ja, vil tro det teller uansett som dag 1. Så regner med jeg begynner på kuren på onsdag! 

Det er det jeg er usikker på, men håper jeg skal sjekke det på en eller annen måte. Vet mer i morgen, etter jeg har snakket med gynekologen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lille fjasa skrev:

*Prøver å holde litt liv i tråden* 

Fredag tok jeg siste Provera tablett, og i går begynte jeg å blø. Altså, dagen etter siste pille. Overrasket over at det kom så fort! Men, jeg blør veldig lite og for det meste brunt... Er redd denne mensen ikke kommer til å holde 5 dager, siden jeg skal begynne på Clomifen (Pergo?) mensdag 5. 

Vil tro jeg uansett skal begynne dag 5, uavhengig om blødningen varer til dag 5 eller ikke. Har i hvert fall mye murringer og kjenner at det skjer noe 😊 Ringer gyn i morgen, så får jeg høre hva han sier. Vi avtale uansett at jeg skulle ringe når mensen kom. Håper han ønsker at jeg skal komme inn for å se etter modne egg etterhvert, eller ta blodprøve for å sjekke EL. Leser her inne at mange har sen EL med Pergo/Letrozol. Aner ikke hva jeg kan forvente meg, vet ikke engang om jeg har hatt EL før... Tenkte jeg skulle prøve å tempe igjen fremover nå, men får ikke helt til å tempe så bra som jeg bør, pga jobb og at jeg våkner ofte om natten for å tisse... 🙄

Er uansett spent på ukene fremover! 🤞

Så fint at du oppdaterer :) Blir spennende! Jeg regnet alltid første mensdag, den dagen jeg fikk ordentlig blødning. Sånn jeg har lært det, men er sikkert forskjellig på dette også. Temp er en fin indikasjon på om man har eggløsning og når man evt blir gravid😊

Anonymkode: 57556...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir morro å følge med hvordan det går med deg 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Så fint at du oppdaterer :) Blir spennende! Jeg regnet alltid første mensdag, den dagen jeg fikk ordentlig blødning. Sånn jeg har lært det, men er sikkert forskjellig på dette også. Temp er en fin indikasjon på om man har eggløsning og når man evt blir gravid😊

Anonymkode: 57556...d87

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir morro å følge med hvordan det går med deg 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Hei igjen! 😊 Etter samtale med gyn skal jeg tilbake på UL og blodprøver (progesteron) den 25. mai. Da får vi se om jeg har hatt EL og eventuelt kvaliteten på den. Han snakket noe om modning av egg også + eventuelt justering av dosering ift veien videre. 
 

Begynner på Clomifen på onsdag. Er spent på om jeg vil merke bivirkninger på dem. Merket lite på provera. Har bestilt EL tester i tilfelle, tenkte prøve bruke dem noen dager etter siste Clomifen tablett, samtidig ikke for tidlig. Har bestilt CB sine 10 digitale, så må bruke dem med omhu 😅 Så skal jeg forsøke å tempe litt ordentlig hver morgen. Håper så inderlig EL kommer 🤞🏼 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille fjasa skrev:

 

Hei igjen! 😊 Etter samtale med gyn skal jeg tilbake på UL og blodprøver (progesteron) den 25. mai. Da får vi se om jeg har hatt EL og eventuelt kvaliteten på den. Han snakket noe om modning av egg også + eventuelt justering av dosering ift veien videre. 
 

Begynner på Clomifen på onsdag. Er spent på om jeg vil merke bivirkninger på dem. Merket lite på provera. Har bestilt EL tester i tilfelle, tenkte prøve bruke dem noen dager etter siste Clomifen tablett, samtidig ikke for tidlig. Har bestilt CB sine 10 digitale, så må bruke dem med omhu 😅 Så skal jeg forsøke å tempe litt ordentlig hver morgen. Håper så inderlig EL kommer 🤞🏼 

Så bra! 🙂 Er det din første runde med provera og clomifen? vet du hvorfor du får Clomifen fremfor noe annet?

 

Jeg kjøpte også de 10 fra CB, men kjøpte noen billige sticks også 🙂 Vil virkelig treffe hvis jeg først får EL

Anonymkode: 876e3...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! 🙂 Er det din første runde med provera og clomifen? vet du hvorfor du får Clomifen fremfor noe annet?

 

Jeg kjøpte også de 10 fra CB, men kjøpte noen billige sticks også 🙂 Vil virkelig treffe hvis jeg først får EL

Anonymkode: 876e3...bad

Ja, første runde med begge. Har ikke spurt om hvorfor jeg får Clomifen fremfor feks Letrozol. Tenker at jeg bare må begynne et sted, og stoler på gynekologen 😊 Skal dog begynne rett på dobbel kur med Clomifen. Vi snakket litt om Pergotime, og han forklarte at Pergo nå er av markedet, og Clomifen virker på samme måte. 
 

På tlf i dag sa han igjen at når jeg kommer innom neste gang tar vi en vurdering på veien videre ift. om dosering og tablettene er «det rette» 😊 

Har tenkt samme tanke om EL testene. Kanskje jeg kjøper noen strimler ved siden av. Men har testet etter EL før, med dårlig erfaring. Men såklart når jeg ikke har hverken mensen eller eggløsning har jeg heller ingen syklus å teste etter. Når jeg har testet med stimler før fikk jeg ofte sterke streker som jeg sleit med å tyde. Det var på den måten jeg mistenkte PCO, siden nivået var høyt, men egget slapp aldri... 

Ble langt dette. Men hyggelig at du spør 😊 Hvordan har det gått for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille fjasa skrev:

Ja, første runde med begge. Har ikke spurt om hvorfor jeg får Clomifen fremfor feks Letrozol. Tenker at jeg bare må begynne et sted, og stoler på gynekologen 😊 Skal dog begynne rett på dobbel kur med Clomifen. Vi snakket litt om Pergotime, og han forklarte at Pergo nå er av markedet, og Clomifen virker på samme måte. 
 

På tlf i dag sa han igjen at når jeg kommer innom neste gang tar vi en vurdering på veien videre ift. om dosering og tablettene er «det rette» 😊 

Har tenkt samme tanke om EL testene. Kanskje jeg kjøper noen strimler ved siden av. Men har testet etter EL før, med dårlig erfaring. Men såklart når jeg ikke har hverken mensen eller eggløsning har jeg heller ingen syklus å teste etter. Når jeg har testet med stimler før fikk jeg ofte sterke streker som jeg sleit med å tyde. Det var på den måten jeg mistenkte PCO, siden nivået var høyt, men egget slapp aldri... 

Ble langt dette. Men hyggelig at du spør 😊 Hvordan har det gått for deg? 

Så spennende da! Det har sikkert ikke noen betydning, begge fungerer nok godt 🙂 Heldig som får starte rett på dobbel da. 

 

Jeg er så spent på om du får EL nå! Kan hende det står lenger opp, men hvordan fant du ut at du ikke fikk EL av deg selv? Manglende mens lenge?

Aaaah, så interessant. Så du fikk sterke streker til tross for ingen eggløsning? Jeg testet nå for å se, og jeg fikk så blendahvit som det er mulig å få. Ikke at jeg trodde jeg hadde EL men bare for å se liksom..

Jeg skal begynne på Letrozol nå snart. Kan holde deg oppdatert om hvordan det går 🙂 

 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende da! Det har sikkert ikke noen betydning, begge fungerer nok godt 🙂 Heldig som får starte rett på dobbel da. 

 

Jeg er så spent på om du får EL nå! Kan hende det står lenger opp, men hvordan fant du ut at du ikke fikk EL av deg selv? Manglende mens lenge?

Aaaah, så interessant. Så du fikk sterke streker til tross for ingen eggløsning? Jeg testet nå for å se, og jeg fikk så blendahvit som det er mulig å få. Ikke at jeg trodde jeg hadde EL men bare for å se liksom..

Jeg skal begynne på Letrozol nå snart. Kan holde deg oppdatert om hvordan det går 🙂 

 

Anonymkode: 876e3...bad

Har kjempelange sykluser og fått påvist liten grad PCO. Har sjelden mensen, og naturlig nok heller ikke eggløsning da... Men jeg vet ikke om jeg kan ha det av meg selv (en sjelden gang) men fikk beskjed fra gyn at vi skulle prøve et halvt år først uten hjelp. Det gjorde vi, da fikk jeg èn mens på 4 dager ila 7 mnd. Det var på oppfølgingstimen i april (et halvt år senere) han så PCO på eggstokkene og forklarte at jeg trengte hjelp til å få EL 😊 Så i grunn har jeg nok fått Clomifen pga PCO  

Ja, jeg fikk sterke streker lenge uten EL. Prøvde først med strimler og trodde jeg hadde EL en uke i strekk 😂 Men når jeg først bruke CD med smiley forsto jeg det når jeg kun fikk blinkende smiley og ikke en «fast» smiley. 
 

Kjempespennende! Hører gjerne fra deg ja 😊👌🏼

Endret av Lille fjasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det? 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det? 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Hei igjen 🙂 Hvis du mener hvordan det går med meg, så går det helt fint. Kjenner lite bivirkninger av tablettene, kun litt hodepine (usikker på om det kan være en bivirkning eller bare vanlig hodepine), og har vært litt mer varm i ansiktet. Ingen ubehag eller smerter. Syntes jeg har vært heldig med det, men håper bare det gjør det det skal selv om jeg ikke kjenner så mye på kroppen 🙄😅  Siste tabletter tas i morgen. Tenkte begynne å teste etter EL dag 12. Er utrolig spent! 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Er litt redd for bivirkningene 😮 Det blir spennende! Ønsker deg masse lykke til 🙂 Jeg venter fortsatt på å få starte opp. ..begynner å bli veldig utålmodig 🙂

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Er litt redd for bivirkningene 😮 Det blir spennende! Ønsker deg masse lykke til 🙂 Jeg venter fortsatt på å få starte opp. ..begynner å bli veldig utålmodig 🙂

Anonymkode: 876e3...bad

Får håpe du også er heldig med bivirkningene 🤞🏼😊 

Tusen takk ❤️ og det samme til deg! Forstår det er slitsomt å vente... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg 😊 Er på CD12 i dag. 
Dagen etter siste clomifen tablett som var på søndag, fikk jeg en god del (EL) slim på ettermiddagen. Altså mandag. Begynte å teste dagen etter, tirsdag/igår. Både i går og i dag fikk jeg sirkel på CB digitale EL tester. Egentlig som forventet, men jeg må si jeg ble litt forvirret av slimet som kom så tidlig. Selv om jeg vet det ikke trenger å bety noe, og at mange får del lenge før EL. Mindre slim i går. Håper på blinkende smiley mot helgen, og etterhvert fast smiley. Det hadde vært fantastisk å se ❤️ 
 

I går på morgenen kjente jeg en del i korsryggen, og har lest meg frem til at det kan være livmoren som jobber. I så fall er vel det et godt tegn 🙊 I går kjente jeg virkelig på at det var noe med kroppen, og det var veldig uvant for meg. Jeg prøver å være tålmodig og ikke tenke overtenke, men ikke så enkelt til enhver tid 😅 Kjenner mindre på kroppen i dag...

Ser at andre har værtinne på folikkel sjekk disse syklusdagene jeg er i nå, når de har gått på tilsvarende kurer, så har litt blandede følelser om det. Men stoler på min flinke gyn og håper han vet best ift min situasjon. Jeg skal som sagt inn på UL og ta blodprøver den 25. mai, som blir CD24 (langhelg i mellom, så ble litt for tidlig med CD20. 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille fjasa skrev:

Oppdatering fra meg 😊 Er på CD12 i dag. 
Dagen etter siste clomifen tablett som var på søndag, fikk jeg en god del (EL) slim på ettermiddagen. Altså mandag. Begynte å teste dagen etter, tirsdag/igår. Både i går og i dag fikk jeg sirkel på CB digitale EL tester. Egentlig som forventet, men jeg må si jeg ble litt forvirret av slimet som kom så tidlig. Selv om jeg vet det ikke trenger å bety noe, og at mange får del lenge før EL. Mindre slim i går. Håper på blinkende smiley mot helgen, og etterhvert fast smiley. Det hadde vært fantastisk å se ❤️ 
 

I går på morgenen kjente jeg en del i korsryggen, og har lest meg frem til at det kan være livmoren som jobber. I så fall er vel det et godt tegn 🙊 I går kjente jeg virkelig på at det var noe med kroppen, og det var veldig uvant for meg. Jeg prøver å være tålmodig og ikke tenke overtenke, men ikke så enkelt til enhver tid 😅 Kjenner mindre på kroppen i dag...

Ser at andre har værtinne på folikkel sjekk disse syklusdagene jeg er i nå, når de har gått på tilsvarende kurer, så har litt blandede følelser om det. Men stoler på min flinke gyn og håper han vet best ift min situasjon. Jeg skal som sagt inn på UL og ta blodprøver den 25. mai, som blir CD24 (langhelg i mellom, så ble litt for tidlig med CD20. 

Spennende å følge med 😄 Jeg går selv på letrozol kur nå og er på CD10. Jeg har tatt dette før, og har da fått eggløsning rundt dag 18, men det kan jo være forskjellig. Den gangen var jeg alltid hos legen på CD 12, men nå må jeg ta eggløsningstester :P Vet ikke helt når jeg skal begynne. Får du sånn smiley på apoteket?

Ja man kjenner på kroppen over hver minste ting men tror dette er ganske vanlig 😄 men er vanskelig å vite hva som er virkelig og hva som er psykisk😅 Krysser fingrene for oss at vi blir gravide denne måneden❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Safira07 skrev:

Spennende å følge med 😄 Jeg går selv på letrozol kur nå og er på CD10. Jeg har tatt dette før, og har da fått eggløsning rundt dag 18, men det kan jo være forskjellig. Den gangen var jeg alltid hos legen på CD 12, men nå må jeg ta eggløsningstester :P Vet ikke helt når jeg skal begynne. Får du sånn smiley på apoteket?

Ja man kjenner på kroppen over hver minste ting men tror dette er ganske vanlig 😄 men er vanskelig å vite hva som er virkelig og hva som er psykisk😅 Krysser fingrene for oss at vi blir gravide denne måneden❤️

 

Takk for svar, så hyggelig å være flere 😃 Tror jeg får EL sent hvis den kommer, men legen sa jeg kunne forvente å få den ila helgen. Så er veldig spent! Jeg har kjøpt på nett, men man får kjøpt den på apoteket. Koster litt mer enn billige stimler, men jeg er helt avhengig av å slippe å tolke teststrekene 😊 Så for meg er det verdt pengene å kjøpe digital! 
 

Utover dagen i dag kjenner jeg litt mer, men ikke korsryggen. Spennende uansett 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...