Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Er det vanlig med magevondt etter endt letrozolkur? Og temp som går opp og ned? 

Eggløsningstestene viser lav, det har aldri skjedd før så sent i syklusen :P

IMG_20190711_114247.thumb.png.fd54eac3a8a04a5281dda99cb2fade4a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.7.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Vet at dette handler om provera og letrozol, men kan jeg spørre et Pregotime spørsmål? Spiller det noen rolle når på dagen man tar det, med eller uten mat? Står ingenting i pakningsvedlegget. 

Anonymkode: 593da...d8c

Jeg kjenner ikke til Pergotime, men med letrozol og provera har jeg i hvert fall ikke fått beskjed på at det har noe å si. Verken når på dagen eller med mat. Vil tro man bli opplyst om slikt hvis det er viktig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 11.44, Sinsiew skrev:

Er det vanlig med magevondt etter endt letrozolkur? Og temp som går opp og ned? 

Eggløsningstestene viser lav, det har aldri skjedd før så sent i syklusen :P

IMG_20190711_114247.thumb.png.fd54eac3a8a04a5281dda99cb2fade4a.png

Hmm 🤔 Jeg har ikke hatt noen symptomer når jeg tar letrozol, annet enn hodepine (og det vet jeg ikke om kommer bare av det). Hvordan magevondt er det da? 

Temping kan jeg heller ikke hjelpe med, dessverre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Hmm 🤔 Jeg har ikke hatt noen symptomer når jeg tar letrozol, annet enn hodepine (og det vet jeg ikke om kommer bare av det). Hvordan magevondt er det da? 

Temping kan jeg heller ikke hjelpe med, dessverre 🙈

Skikkelig tak. Kjennes ut som mensensmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 17.02, Sinsiew skrev:

Skikkelig tak. Kjennes ut som mensensmerter. 

Så rart. Har det gitt seg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 15.32, Tussi2018 skrev:

Jeg kjenner ikke til Pergotime, men med letrozol og provera har jeg i hvert fall ikke fått beskjed på at det har noe å si. Verken når på dagen eller med mat. Vil tro man bli opplyst om slikt hvis det er viktig 😊

Takk for svar. ja satser  på at de ville sagt noe. 

Anonymkode: 593da...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så rart. Har det gitt seg nå?

Japp :)

Men hadde tydeligvis eggløsning på vd 13 😮 Aldri hatt så tidlig eggløsning før, og gyn sa eggløsning med letrozol nok kom litt sent, på rundt cd 17. Så nå bekymrer jeg meg for at det er noe galt med det.. 😂  

I tillegg var selvfølgelig onsdag og torsdag(cd 12+13) de to dagene vi ikke hadde sex, så da er jo sjansene mindre for graviditet denne mnd :(

Jeg blir jo helt paranoid 🙈🙄

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 9.37, Tussi2018 skrev:

Så spennende at du har kommet så langt igjen allerede! Håper eggløsningen kommer hos deg og at det klaffer😊🤞

Takk for huskeregel! Den har ikke jeg blitt fortalt. Men etter SA så måtte jeg vente 6-8 uker før jeg begynte igjen. Jeg begynte jo på dagen 6 uker og det var kanskje litt kjapt. 

Jeg var i kontakt med en annen gynekolog på mail i går og han mente at jeg burde vente minst en syklus før jeg starter opp igjen. Så kanskje jeg bare skal vente ut mnd.. (😫). Jeg tror uansett at jeg trenger å roe litt ned og kanskje koble litt av fra dette en stund. Henge her litt mindre også tenker jeg! Man blir litt koko fra tid til annen 😅

Jeg skal prøve å ringe min gyn til uken, men vil tro han har tatt ferie. 

Jeg prøver å tenke at det kanskje er bedre å ha litt mer tålmodighet med å komme i gang nå. Er ikke kroppen klar enda så skjer jo det samme igjen. 

Jeg tenker også å finne meg en ny gynekolog etter ferien siden jeg har flyttet. Håper på litt bedre oppfølging da underveis i syklusen også med å kanskje se hvor store folikkene er og at man kanskje vet litt mer om når el vil skje. Vet om flere som får det. Får bare betale litt 😅

Kanskje blir det litt mindre aktivitet fra meg her i sommer. Tok en g-test i går som var helt klart negativ. Tenker å teste igjen etter helgen. Mest for å klarere at jeg kan drikke litt vin 😅 

Ønsker deg masse lykke til så lenge og god sommer 🧡

Off, ja, jeg kjente det også denne syklusen at jeg gikk for hardt ut, og leste altfor mye på nettet om alt mulig 😅 så jeg har også vært her inne litt mindre, for å prøve å unngå å tenke på dette heeelee tiden.

Ønsker deg også lykke til og god sommer ❤️ Så får vi heller oppdatere når vi begge føler for det 😊 denne pp fikk jeg positiv eggløsningstest på CD 14, så er midt i den kjedelige ventetiden. Godt det er ferie sånn at jeg kan fokusere på andre ting 😊 har egentlig samme symptomer som sist, så har en følelse på at det ikke klaffet denne måneden heller. Er vel bare å vente og se 😊

 

Endret av Ivik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sinsiew skrev:

Japp :)

Men hadde tydeligvis eggløsning på vd 13 😮 Aldri hatt så tidlig eggløsning før, og gyn sa eggløsning med letrozol nok kom litt sent, på rundt cd 17. Så nå bekymrer jeg meg for at det er noe galt med det.. 😂  

I tillegg var selvfølgelig onsdag og torsdag(cd 12+13) de to dagene vi ikke hadde sex, så da er jo sjansene mindre for graviditet denne mnd :(

Jeg blir jo helt paranoid 🙈🙄

Åh så kjedelig at det kom en annen dag enn forventet 😔 men hadde dere sex før el dagen? Det kan jo være like viktig 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Åh så kjedelig at det kom en annen dag enn forventet 😔 men hadde dere sex før el dagen? Det kan jo være like viktig 😊🤞

Hadde samleie cd 9, 10 og 11. Måtte utnytte at svigers passa barn 😂🙈

Så med eggløsning sent cd 13, og samleie tidlig dag 14, er det kanskje ikke så håpløst som jeg tenker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ivik skrev:

Off, ja, jeg kjente det også denne syklusen at jeg gikk for hardt ut, og leste altfor mye på nettet om alt mulig 😅 så jeg har også vært her inne litt mindre, for å prøve å unngå å tenke på dette heeelee tiden.

Ønsker deg også lykke til og god sommer ❤️ Så får vi heller oppdatere når vi begge føler for det 😊 denne pp fikk jeg positiv eggløsningstest på CD 14, så er midt i den kjedelige ventetiden. Godt det er ferie sånn at jeg kan fokusere på andre ting 😊 har egentlig samme symptomer som sist, så har en følelse på at det ikke klaffet denne måneden heller. Er vel bare å vente og se 😊

 

Jeg fikk faktisk mensen likevel! Ble sykt glad for det 😍 for i følge det gyn sa så skulle jo ikke den komme av seg selv når progesteronnivået var så lavt. Mensen kom på CD 37. Nå er jeg på CD 5 og har kommet i gang med letrozol igjen. Denne runden prøver jeg uten noe oppfølging siden jeg har flyttet og og må finne en ny gyn. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bruke el tester eller ikke. Kommer i hvert fall ikke til å begynne like tidlig som sist. Vi har blitt enig om å ha sex annenhver dag uansett da.

Bra at du har fått positiv el test da! Krysser fingrene for at det går! 😍🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hadde samleie cd 9, 10 og 11. Måtte utnytte at svigers passa barn 😂🙈

Så med eggløsning sent cd 13, og samleie tidlig dag 14, er det kanskje ikke så håpløst som jeg tenker? 

Syns det høres veldig lovende ut 😁🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Syns det høres veldig lovende ut 😁🤞

Phu, så bra :P Jeg trodde det var helt svart jeg, og at det var dagen før og på eggløsningsdagen som var mest fertil eller noe :P

Men da kan jeg jo si at letrizolen var suksessfull denne mnd, siden eggløsning kom så tidlig, så håper jeg på lengre lutealfase også. 

Neste mnd, om det ikke klaffer nå, skal jeg ha ul i tillegg, bare for å være heelt sikker på at alt ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på metformin og har brukt provera. Ville bare gi en heads up på proveraen. Hos meg var det tidenes blødning den første runden. Aldri blødd så mye selv om jeg har hatt en del kraftige blødninger i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sinsiew skrev:

Phu, så bra :P Jeg trodde det var helt svart jeg, og at det var dagen før og på eggløsningsdagen som var mest fertil eller noe :P

Men da kan jeg jo si at letrizolen var suksessfull denne mnd, siden eggløsning kom så tidlig, så håper jeg på lengre lutealfase også. 

Neste mnd, om det ikke klaffer nå, skal jeg ha ul i tillegg, bare for å være heelt sikker på at alt ser bra ut :)

Ja det er vel det de sier, men sædcellene kan jo leve i noen dager. Så det kommer vel litt an på hvordan de er også. Den mnd jeg ble gravid (men mistet) hadde vi sex hver andre og tredje dag. Jeg testet ikke etter el så jeg vet jo ikke akkurat når den var. Denne runden hadde vi annenhver dag og da jeg fikk positivt el test (eller det jeg tror var positiv) så ble det tre dager på rad. Kanskje det var derfor det ikke gikk denne gang 🤔 det er jo ikke nødvendigvis bra å ha for ofte heller. Men gyn sa at i følge blodprøven så det ikke ut som jeg hadde hatt el. Eller isåfall en veldig svak en. Men jeg fikk jo mensen likevel og den pleier ikke å komme av seg selv hos meg. 

Det er ikke lett å bli klok på kroppen sin!

Uansett har jo du gjort det du kan gjøre nå og får bare smøre deg med tålmodighet til du kan teste 🙊

Jeg vil også ta ul neste runde. Håper jeg finner en gyn som tilbyr den oppfølgingen. Der jeg gikk nå fikk jeg ikke det. Men har lest om mange her som får det. Da får man jo vite hvordan det ligger an med el og kanskje sånn ca når det vil skje 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussi2018 skrev:

Ja det er vel det de sier, men sædcellene kan jo leve i noen dager. Så det kommer vel litt an på hvordan de er også. Den mnd jeg ble gravid (men mistet) hadde vi sex hver andre og tredje dag. Jeg testet ikke etter el så jeg vet jo ikke akkurat når den var. Denne runden hadde vi annenhver dag og da jeg fikk positivt el test (eller det jeg tror var positiv) så ble det tre dager på rad. Kanskje det var derfor det ikke gikk denne gang 🤔 det er jo ikke nødvendigvis bra å ha for ofte heller. Men gyn sa at i følge blodprøven så det ikke ut som jeg hadde hatt el. Eller isåfall en veldig svak en. Men jeg fikk jo mensen likevel og den pleier ikke å komme av seg selv hos meg. 

Det er ikke lett å bli klok på kroppen sin!

Uansett har jo du gjort det du kan gjøre nå og får bare smøre deg med tålmodighet til du kan teste 🙊

Nei, det er ikke lett det her. 

Ikke bra med manglende eggløsning.. Hva skjer fremover? Skal du/har du tatt ovitrelle? 

Hva med ul når eggløsning forventes? Du har skrevet dette før, men jeg husker ikke; du går på dobbel dose? 

Jaja. Jeg var bare så klar for sen eggløsning, og jeg glemte strimlene til ferien. Nå vet jeg jo at letrozol funker, så da får jeg følge bedre med neste syklus rett og slett. Er ikke verre enn det, og det blir jo fortsatt aprilbaby da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Går på metformin og har brukt provera. Ville bare gi en heads up på proveraen. Hos meg var det tidenes blødning den første runden. Aldri blødd så mye selv om jeg har hatt en del kraftige blødninger i mitt liv.

Jeg hadde også det første runden! Andre runden var mye svakere 😊 denne mnd kom mensen av seg selv etter letrozol. Og denne mensen har vært skikkelig heftig og smertefull. Og det var uten provera.  Tror nok det varierer fra gang til gang og fra person til person. Etter hvert skal du jo ikke trenge provera hvis du går på letrozol og går eggløsning? Da skal mensen komme av seg selv, eller det som bedre er; positiv test 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nei, det er ikke lett det her. 

Ikke bra med manglende eggløsning.. Hva skjer fremover? Skal du/har du tatt ovitrelle? 

Hva med ul når eggløsning forventes? Du har skrevet dette før, men jeg husker ikke; du går på dobbel dose? 

Jaja. Jeg var bare så klar for sen eggløsning, og jeg glemte strimlene til ferien. Nå vet jeg jo at letrozol funker, så da får jeg følge bedre med neste syklus rett og slett. Er ikke verre enn det, og det blir jo fortsatt aprilbaby da.. 

Nå har jeg flyttet så jeg må finne meg en ny gynekolog. Fikk ikke ta det hos han jeg gikk til og heller ikke ul underveis i behandlingen av letrozol. Så egentlig greit å finne en ny. Da skal jeg finne en som kan gi bedre oppfølging. Så får det heller koste litt mer 😅

Jeg får bare se hvordan kroppen reagerer denne mnd. Veldig usikker på når jeg skal begynne å teste med el tester. Første runden med dobbel dose så tror jeg el var rundt dag 18/19 (ut i fra symptomer) og denne gang var det 22/23. Må jo ha hatt noe el siden mensen kom 🤔 

Ja, jeg håper vi begge to får aprilbaby 😍🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Nå har jeg flyttet så jeg må finne meg en ny gynekolog. Fikk ikke ta det hos han jeg gikk til og heller ikke ul underveis i behandlingen av letrozol. Så egentlig greit å finne en ny. Da skal jeg finne en som kan gi bedre oppfølging. Så får det heller koste litt mer 😅

Jeg får bare se hvordan kroppen reagerer denne mnd. Veldig usikker på når jeg skal begynne å teste med el tester. Første runden med dobbel dose så tror jeg el var rundt dag 18/19 (ut i fra symptomer) og denne gang var det 22/23. Må jo ha hatt noe el siden mensen kom 🤔 

Ja, jeg håper vi begge to får aprilbaby 😍🤞

Det skal jo også sies at jeg hadde en SA mellom de to rundene. Dette var første runden med Provera og letrozol eller SA så kanskje begynte jeg for tidlig. Kanskje var ikke kroppen klar enda. Håper kroppen er med meg denne runden 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Det skal jo også sies at jeg hadde en SA mellom de to rundene. Dette var første runden med Provera og letrozol eller SA så kanskje begynte jeg for tidlig. Kanskje var ikke kroppen klar enda. Håper kroppen er med meg denne runden 😁

Så rart at gyn ikke ville hjelpe deg mer.. Merkelig at det er så ulik oppfølging fra sted til sted. Går du privat? Det gjør jeg :P Tar meg 1.5 t å komme meg til han, men er såå verdt det! 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...