Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Er det ett unikum når en Tyrker forelsker seg i noen utenfor sitt eget land? Er det sånn at ALLE Tyrkere bare er noen luringer som jakter etter innpass til Europa?

Unikum? Kanskje ikke, men sjansen for at han bare vil til Europa er ganske stor. 

Jeg er selv sammen med en utlending, men han kommer fra et relativt likt land og har ingenting å tjene på å komme hit. Jeg er også alenemor, men jeg har friheten til å flytte til hans land om det er det vi vil. Jeg slipper å bruke hodeplagg, vi feirer de samme høytidene og selv om vi har relativ lik kultur er forskjellene STORE. Deres blir enda større, så lykke til!

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjærlighet gjør en blind..... det ordtaket passet her 🙄

Anonymkode: 8afb9...397

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært en mann så hadde vel kommentarene fra folk her inne vært helt annerledes. 

 

Nei, forskjellen er at menn, i de fleste tilfeller, er klar over og inneforstått med at en stor del av hvorfor ei ung flott familiekjær dame vil ha de er for at de får økonomisk trygghet og et bedre liv i Norge.

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, forskjellen er at menn, i de fleste tilfeller, er klar over og inneforstått med at en stor del av hvorfor ei ung flott familiekjær dame vil ha de er for at de får økonomisk trygghet og et bedre liv i Norge.

Anonymkode: 2c25b...9cd

Nå nei du. Det er mange menn som faktisk tror at damerne liker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en av grunnene til at jeg faktisk tror det vil fungere at han flytter til Norge; han er ganske introvert, og setter pris på å få gå i fred på gata og slikt. Og han liker vennene mine og går overens med dem, og han har venner fra Tyrkia boende i min by. Vennene hans som bor her er ikke partyløver, men familiemenn med barn. I tillegg er han iferd med å lære seg norsk på egenhånd, og han har god uttale. Han har ei utdanning som er "gangbar i Norge", både fagutdanning fra videregående og en bachelorgrad. Han har også godkjent tyrkisk militære. At han ser muligher i Norge, betyr ikke at han ikke også er glad i meg. Jeg skjønner ikke helt de der advarslene om at "han kommer bare til å sende penger ut av landet" - såfremt vi har råd, kommer jeg til å presse ham til å sende penger hjem! Jeg vet at familien hans og ikke minst familiehjemmet deres kan trenge det - det er også vårt hus, som han er deleier i, og som blir vårt sommerhus inntil vi evt har råd til å bygge noe eget. Jeg er ikke noen typisk skigående nordmann som kommer til å dra ham med på alskens ting som han ikke vil, vi liker mye av de samme tingene som vi kan gjøre uansett om vi bor i Norge eller i Tyrkia. Vi er begge veldig opptatt av venner og familie. Jeg har hatt en god del besøk til Tyrkia siden vi ble sammen, og han har vært en gang i Norge. Stort sett sees vi ei uke om gangen, men to ganger 30 dager i Tyrkia, og den ene gangen i Norge bodde vi også med hverandre 30 dager. 

Jeg er faktisk ett år eldre enn deg hvis du er født i 80 ;) Jeg er født i 79. Kjæresten min er 87. Jeg har tatt videreutdanning.

Anonymkode: 344fb...7bd

På bloggen din står det at du har valgt bort venner, og faktisk ikke har noen?? 

Anonymkode: e2cac...715

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært en mann så hadde vel kommentarene fra folk her inne vært helt annerledes. 

Må ærlig si at jeg syns du burde ha gått etter en på din egen alder, om han her ender opp med å bruke deg vil nå tiden vise. Men siden du er så mye eldre enn han så syns jeg ikke synd på deg da. Finnes fortsatt mange tyrkere som du kunne datet på din egen alder. Det her er rett og slett ekkelt. 

Det andre er jo hvor avhengig du er av å legge ut absolutt alt om ditt eget liv, familien din og den nye mannen. For å bevise hva da ? At tyrkere er mennesker ? 

Det vet jo alle sammen i fra før av, for meg så virker det som om du er mer avhengig av at folk skal se at du endelig har fått ting «på plass»  tenker du ikke på barna dine? At alt kan finnes og leses opp etterpå? 

Utsendemessig så ser du ut som den alderen du faktisk har, i Tyrkia er det fult mulig at de tror du er yngre fordi folk ser annerledes ut i din alder der nede. Men nei, nei Og atter nei. Det gjør det fortsatt ikke riktig. 

Absolutt ingenting med hvor han kommer ifra, men alderen din og behovet for å vise alle hva du har fått til gjør meg dårlig. Syns heller synd på han og hans familie i dette tilfellet. Om de er fattige så viser dette bare hvor desperate folk faktisk er etter et bedre liv at de ender opp med å gjøre dette mot seg selv.

 

Anonymkode: dbe66...e83

Jeg har stort sett alltid vært med yngre menn. Har ikke vært bevisst, men sånn har det blitt! Det er ingenting som er ekkelt mellom meg og min kjæreste. Aldersforskjellen er ikke synlig eller merkbar på oss. 

Jeg lagde denne tråden for å finne flere i samme situasjon som meg. Ikke for å legge ut om livet mitt. 

Jeg skriver blogg, fordi jeg elsker å skrive og jeg er ett åpent menneske som snakker fra leveren.

Klart jeg tenker på barna mine. Men jeg har ikke gjort eller skrevet noe som helst som kan være til skade for de!

At du synes jeg ser ut som min egen alder, er da ikke noe å skrike for? Det er jo din vurdering. Men selv får jeg oftes høre at jeg ser yngre ut. 

Selv synes jeg ikke jeg ser ut som flertallet på min egen alder. 

Legger ved ett bilde, bare for å hove mer ved på bålet. Kom igjen nå dere... angrip 

CAFE6DBE-D413-4233-B548-5BCFEAB1216F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På bloggen din står det at du har valgt bort venner, og faktisk ikke har noen?? 

Anonymkode: e2cac...715

Det stemmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Nb. At jeg er mor og nå blitt ung bestemor, er ikke noe som påvirker hvordan menn ser på meg. Jeg har ikke automatisk blitt utdatert og uinteressant. Jeg er fremdeles meg! 

Nei i Norge har det ikke stor betydning om man har barn fra før av, men i en muslimsk kultur vil det ha veldig mye å si. Tyrkiske menn generelt gifter seg sjelden med kvinner som både er eldre og har barn fra før av. De få gangene dette skjer er kvinnen gjerne utenlandsk, og det er håp om opphold i et europeisk land. Nå snakker jeg generelt. Jeg vet ingenting om din mann.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei i Norge har det ikke stor betydning om man har barn fra før av, men i en muslimsk kultur vil det ha veldig mye å si. Tyrkiske menn generelt gifter seg sjelden med kvinner som både er eldre og har barn fra før av. De få gangene dette skjer er kvinnen gjerne utenlandsk, og det er håp om opphold i et europeisk land. Nå snakker jeg generelt. Jeg vet ingenting om din mann.

Anonymkode: 5761e...79a

Tyrkia er blitt mer modernisert de siste årene og er ikke like firkantet som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle bli gravid med ham. Og mot formodning det skulle bli skillsmisse. I Tyrkia, er det han som ville fått foreldreretten for barnet deres da. Har du tenkt deg noen tanker rundt det? At han kan ta med seg barnet på "ferie" dit og du ikke får barnet tilbake?

Anonymkode: 7bbc5...8b2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du skulle bli gravid med ham. Og mot formodning det skulle bli skillsmisse. I Tyrkia, er det han som ville fått foreldreretten for barnet deres da. Har du tenkt deg noen tanker rundt det? At han kan ta med seg barnet på "ferie" dit og du ikke får barnet tilbake?

Anonymkode: 7bbc5...8b2

Hehe lest det igjennom media? Har nemlig lest det selv for lenge siden.

Ja jeg har tenkt på det! Jeg har og tenkt på oppvekst i forhold til religion og på tradisjoner som omskjæring osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din datter klar over all informasjonen du deler om deres familie her inne?

Anonymkode: fbc31...f88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er din datter klar over all informasjonen du deler om deres familie her inne?

Anonymkode: fbc31...f88

Ja det er hun. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg masse lykke til. Håper du har funnet en av de gode.

Men du må forstå at folk er negative og. De fleste av oss, kjenner gjerne flere som har prøvd det samme, og hvor det ikke gikk bra. Jeg jobbet en hel sesong i Tyrkia, for et tyrkisk hotell, så jeg bodde sammen med de andre tyrkiske ansatte. Og ble jo godt kjent med de. Og de forteller jo rett ut, at de er ute etter å få pult flest mulig, og de mannlige sesongarbeiderne, vil gjerne finne ei å gifte seg med, så de kan få et bedre land i Norge eller Sverige. Så jeg hadde selv aldri giftet meg med en fra Tyrkia, da måtte det bli en som har bodd mange år i Norge. Og de med høye utdannelser, og bedre jobber, de ville ikke har skandinaviske jenter, de ville ha ei fra Tyrkia. 

Og festlig å se mannfolka som fikk en ferieflørt, stå ved bussen omtrent på gråten og si farvel til dama, og da hun har reist er det rett på neste. 

Men selvfølgelig kan du være heldig, og ha møtt en som ikke er sånn. Og det håper jeg virkelig for din skyld.

Anonymkode: c20d3...d68

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke vanskelig å bli gravid når du bor her og han langt unna, å time eggløsning med en tyrkiatur? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, skruf skrev:

Blir det ikke vanskelig å bli gravid når du bor her og han langt unna, å time eggløsning med en tyrkiatur? 

Hahahaha 😂

Jo, det er vanskelig. Men neste gang er jeg der i 3 uker på rad. Øker heldigvis muligheten med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tenkerFORmye
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker deg masse lykke til. Håper du har funnet en av de gode.

Men du må forstå at folk er negative og. De fleste av oss, kjenner gjerne flere som har prøvd det samme, og hvor det ikke gikk bra. Jeg jobbet en hel sesong i Tyrkia, for et tyrkisk hotell, så jeg bodde sammen med de andre tyrkiske ansatte. Og ble jo godt kjent med de. Og de forteller jo rett ut, at de er ute etter å få pult flest mulig, og de mannlige sesongarbeiderne, vil gjerne finne ei å gifte seg med, så de kan få et bedre land i Norge eller Sverige. Så jeg hadde selv aldri giftet meg med en fra Tyrkia, da måtte det bli en som har bodd mange år i Norge. Og de med høye utdannelser, og bedre jobber, de ville ikke har skandinaviske jenter, de ville ha ei fra Tyrkia. 

Og festlig å se mannfolka som fikk en ferieflørt, stå ved bussen omtrent på gråten og si farvel til dama, og da hun har reist er det rett på neste. 

Men selvfølgelig kan du være heldig, og ha møtt en som ikke er sånn. Og det håper jeg virkelig for din skyld.

Anonymkode: c20d3...d68

Ja, de finnes og det er de vi hører om og de som ødelegger for de andre.

At min kjæreste har hatt andre utenlandske damer, ja det vet jeg (før meg,vell å merke). Men de omgår jo utenlandske jenter hele sessongen og ja, utenlandske jenter er "lettere" å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere gifte dere på nytt når han har kommet til Norge?

Vet at dere blir lovlig gift i Tyrkia, men tenker mere på en slags bryllupsfest her hjemme sånn at også din familie får være med.

Tror jeg ville funnet det stusslig å gifte meg helt alene i et annet land uten noen fra min familie, særlig uten barna mine. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Skal dere gifte dere på nytt når han har kommet til Norge?

Vet at dere blir lovlig gift i Tyrkia, men tenker mere på en slags bryllupsfest her hjemme sånn at også din familie får være med.

Tror jeg ville funnet det stusslig å gifte meg helt alene i et annet land uten noen fra min familie, særlig uten barna mine. 

Skal ikke hennes familie delta i bryllupet? :klo:

Anonymkode: 64a0c...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...