Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Spennende med bryllup! Men noen skrev at du ikke hadde sett han så mange ganger, hvor mange ganger er det? Hvor gammel er du, og hvor gammel er han? :)

Anonymkode: 64a0c...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts, jeg fornekter ikke det du skriver. Men er det ikke litt svart/hvitt å tenke at en som ikke har oppholdstillatelse bare vil til Norge? Drt må være kjipt å være tyrker, hvis han faktisk er forelsket.. 

tenk om vi i Norge ikke hadde velferdsstat, men så får vi ikke den vi liker pga alle deres venner og familie sier "hun vil bare til Tyrkia"

Anonymkode: 89b4e...f7b

 

47 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

 

 

Hehe... Han er ikke nektet innreise 😂

Men vi søkte om besøksvisum og fikk avslag. Noe som er vanlig ettersom han er Tyrker. De er nemlig veldig strenge ang besøksvisum fra Tyrkia.

Jeg stoler ikke på de gutta der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende med bryllup! Men noen skrev at du ikke hadde sett han så mange ganger, hvor mange ganger er det? Hvor gammel er du, og hvor gammel er han? :)

Anonymkode: 64a0c...866

Han er født 1992 og jeg 1980.

Men han ser eldre ut og jeg ser yngre ut. I tilllegg passer personligheten våres veldig godt sammen 😊 Så alder er bare ett tall!

Jeg traff han da meg og min datter var i Tyrkia. Reiste ned igjen alene og bodde med han i en uke på hotell. Reiste så ned til hjembygden hans etter ett par måneder og bodde der en uke med han og hans familie. Nå reiser jeg ned i mars og blir i 3 uker. Skal da gifte oss.

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, hvordan vet vi at dette er bloggeren og ikke en annen person som driver og "henger ut" personen?? Ekstremt rart å legge ut så mye privat på kg liksom 🙄

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere har bare sett hverandre ca. to uker totalt, og dere skal gifte dere? Dette har jeg aldri hørt om før, spør fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å dømme. Hvorfor slik hastverk? Hvor lenge siden er det du møtte han første gang?

Anonymkode: 64a0c...866

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke snakket detaljer enda, men kanskje vinteren/våren neste år. Vi skal snakkes om framtida neste gang jeg besøker ham. 

Anonymkode: 344fb...7bd

Herlig 😍. Kan jeg spørre om alderen deres? Ikke det at det betyr noe, men tror dere er yngre enn oss. Eller iallefall yngre enn meg dah 😂.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, hvordan vet vi at dette er bloggeren og ikke en annen person som driver og "henger ut" personen?? Ekstremt rart å legge ut så mye privat på kg liksom 🙄

Anonymkode: e49b0...f18

Hmmm.... ja det var det da. Henger jeg meg selv ut altså? Send meg melding på blogg eller ett annet sted og så svarer jeg der 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har bare sett hverandre ca. to uker totalt, og dere skal gifte dere? Dette har jeg aldri hørt om før, spør fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å dømme. Hvorfor slik hastverk? Hvor lenge siden er det du møtte han første gang?

Anonymkode: 64a0c...866

Ja, det har gått fort og jeg hadde selv vært dømmende i andre sine sko. Men når du er oppi situasjonen selv, så blir ting helt annerledes. Vi snakker sammen hver dag på FaceTime og føler begge to, at det er dette vi ønsker. Vi møttes første gangen i juli 2018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt ferieleilighet i Tyrkia i over 10år og har vel flere venner og kjente der enhver i Norge. Etter alt jeg har sett, hørt og opplevd så hadde jeg ALDRI giftet meg med en derfra. 

De innrømmer jo selv at de giftet seg med norske for å komme til Norge. Et få tall gifter se av kjærlighet, men også de har endt opp med å bli skilt fordi de ikke trives i det kalde usosiale samfunnet i Norge. 

Anonymkode: 394da...708

Det er en av grunnene til at jeg faktisk tror det vil fungere at han flytter til Norge; han er ganske introvert, og setter pris på å få gå i fred på gata og slikt. Og han liker vennene mine og går overens med dem, og han har venner fra Tyrkia boende i min by. Vennene hans som bor her er ikke partyløver, men familiemenn med barn. I tillegg er han iferd med å lære seg norsk på egenhånd, og han har god uttale. Han har ei utdanning som er "gangbar i Norge", både fagutdanning fra videregående og en bachelorgrad. Han har også godkjent tyrkisk militære. At han ser muligher i Norge, betyr ikke at han ikke også er glad i meg. Jeg skjønner ikke helt de der advarslene om at "han kommer bare til å sende penger ut av landet" - såfremt vi har råd, kommer jeg til å presse ham til å sende penger hjem! Jeg vet at familien hans og ikke minst familiehjemmet deres kan trenge det - det er også vårt hus, som han er deleier i, og som blir vårt sommerhus inntil vi evt har råd til å bygge noe eget. Jeg er ikke noen typisk skigående nordmann som kommer til å dra ham med på alskens ting som han ikke vil, vi liker mye av de samme tingene som vi kan gjøre uansett om vi bor i Norge eller i Tyrkia. Vi er begge veldig opptatt av venner og familie. Jeg har hatt en god del besøk til Tyrkia siden vi ble sammen, og han har vært en gang i Norge. Stort sett sees vi ei uke om gangen, men to ganger 30 dager i Tyrkia, og den ene gangen i Norge bodde vi også med hverandre 30 dager. 

Akkurat nå, tenkerFORmye skrev:

Herlig 😍. Kan jeg spørre om alderen deres? Ikke det at det betyr noe, men tror dere er yngre enn oss. Eller iallefall yngre enn meg dah 😂.

Jeg er faktisk ett år eldre enn deg hvis du er født i 80 ;) Jeg er født i 79. Kjæresten min er 87. Jeg har tatt videreutdanning.

Anonymkode: 344fb...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående aldersforskjellen: jeg er sammen med en som kommer fra et mye mer konservativt land enn Tyrkia, og jeg er født i 1980 mens han er født i 1994 😅. Og han har norsk pass og har bodd i Norge siden han var liten. Det KAN faktisk være kjærlighet selv om det er stor aldersforskjell. Vi har vært sammen i 3 år. Tar det rolig men jeg har blitt introdusert for familien. Jeg har også ett barn fra før. Just saying! 

Anonymkode: d837e...e6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har bare sett hverandre ca. to uker totalt, og dere skal gifte dere? Dette har jeg aldri hørt om før, spør fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å dømme. Hvorfor slik hastverk? Hvor lenge siden er det du møtte han første gang?

Anonymkode: 64a0c...866

3 uker 😉🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Herlig 😍. Kan jeg spørre om alderen deres? Ikke det at det betyr noe, men tror dere er yngre enn oss. Eller iallefall yngre enn meg dah 😂.

Nei, jeg er like gammel som deg. Har en mann som er et par år yngre. Alder  trenger ikke være en faktor. Jeg tenker mer på kulturforskjeller. Familie står sterkt i Tyrkia, men det vil også si at det er visse måter man er forventet å oppføre seg som kone, svigerinne, svigerdatter og tante. Disse forventningene er ikke nødvendigvis så tydelige dersom dere kun har møtt hverandre noen uker, men blir tydeligere etter at man er blitt gift.

Dette KAN gå bra, men du kan også bli lurt. 

Lykke til. 

 

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en av grunnene til at jeg faktisk tror det vil fungere at han flytter til Norge; han er ganske introvert, og setter pris på å få gå i fred på gata og slikt. Og han liker vennene mine og går overens med dem, og han har venner fra Tyrkia boende i min by. Vennene hans som bor her er ikke partyløver, men familiemenn med barn. I tillegg er han iferd med å lære seg norsk på egenhånd, og han har god uttale. Han har ei utdanning som er "gangbar i Norge", både fagutdanning fra videregående og en bachelorgrad. Han har også godkjent tyrkisk militære. At han ser muligher i Norge, betyr ikke at han ikke også er glad i meg. Jeg skjønner ikke helt de der advarslene om at "han kommer bare til å sende penger ut av landet" - såfremt vi har råd, kommer jeg til å presse ham til å sende penger hjem! Jeg vet at familien hans og ikke minst familiehjemmet deres kan trenge det - det er også vårt hus, som han er deleier i, og som blir vårt sommerhus inntil vi evt har råd til å bygge noe eget. Jeg er ikke noen typisk skigående nordmann som kommer til å dra ham med på alskens ting som han ikke vil, vi liker mye av de samme tingene som vi kan gjøre uansett om vi bor i Norge eller i Tyrkia. Vi er begge veldig opptatt av venner og familie. Jeg har hatt en god del besøk til Tyrkia siden vi ble sammen, og han har vært en gang i Norge. Stort sett sees vi ei uke om gangen, men to ganger 30 dager i Tyrkia, og den ene gangen i Norge bodde vi også med hverandre 30 dager. 

Jeg er faktisk ett år eldre enn deg hvis du er født i 80 ;) Jeg er født i 79. Kjæresten min er 87. Jeg har tatt videreutdanning.

Anonymkode: 344fb...7bd

Min forlovede er og introvert og glad i det rolige familielivet. Var hos familien hans i en uke sist og ble så ufattelig godt tatt imot. Jeg har aldri betalt en krone når jeg er med kjæresten min :) han betaler alt og nekter at jeg skal betale noe. Men både han og familien hans tjener mye mindre enn meg. Familien lever i en liten enebolig som er kald på vinteren. Mye mangler på hele huset og møbler har de ikke. Så jeg har sagt at jeg ønsker å sende ned penger når han kommer i jobb her i Norge. Så det er bare flott om han velger å gjøre. Jeg er nemlig blitt veldig glad i familien hans.

Ta gjerne å følg meg på snap om du vil og ta kontakt om du vil prate. Det skjer mye fremover for meg nå og jeg vet at tiden etter bryllupet blir tung. Med tanke på avstand, søknader og alt som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er like gammel som deg. Har en mann som er et par år yngre. Alder  trenger ikke være en faktor. Jeg tenker mer på kulturforskjeller. Familie står sterkt i Tyrkia, men det vil også si at det er visse måter man er forventet å oppføre seg som kone, svigerinne, svigerdatter og tante. Disse forventningene er ikke nødvendigvis så tydelige dersom dere kun har møtt hverandre noen uker, men blir tydeligere etter at man er blitt gift.

Dette KAN gå bra, men du kan også bli lurt. 

Lykke til. 

 

Anonymkode: e49b0...f18

Kjæresten min ønsker å bo i Norge med meg etterhvert. Er like usosial som meg og har ikke ønske om å ta kontakt med andre muslimer eller tyrkere, når han er her. Han ønsker bare å være en familie med meg og mine.

vi kan aldri vite hva fremtiden bringer. Men vi finner heller ikke ut av det, om vi aldri prøver!!! Så noen ganger må en bare satse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

 

 

Hehe... Han er ikke nektet innreise 😂

Men vi søkte om besøksvisum og fikk avslag. Noe som er vanlig ettersom han er Tyrker. De er nemlig veldig strenge ang besøksvisum fra Tyrkia.

Venninnen min fikk ha han her på turistvisum til tross for at hun har lite penger.

har han vært i militæret? Du vet at tyrkere ikke får pass før de enten har vært i militæret, eller går på universitetet, eller er gift med en fra utlandet..? Kanskje det var derfor han ikke fikk komme på besøk.

Anonymkode: 66557...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

3 uker 😉🤷🏼‍♀️ 

Du har kjent fyren i 3 uker og du skal gifte deg med ham??

Anonymkode: 304dc...405

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kjent fyren i 3 uker og du skal gifte deg med ham??

Anonymkode: 304dc...405

Santvel? :blink:

Anonymkode: e49b0...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Santvel? :blink:

Anonymkode: e49b0...f18

?

Anonymkode: 304dc...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Kjæresten min ønsker å bo i Norge med meg etterhvert. Er like usosial som meg og har ikke ønske om å ta kontakt med andre muslimer eller tyrkere, når han er her. Han ønsker bare å være en familie med meg og mine.

vi kan aldri vite hva fremtiden bringer. Men vi finner heller ikke ut av det, om vi aldri prøver!!! Så noen ganger må en bare satse...

Det der er i alle fall usannsynlig. Alle mennesker, uansett nasjonalitet og grad av innadvendthet/utadvendthet liker å skaffe seg et visst nettverk når de flytter til et nytt sted for å unngå å bli isolert. Høres ut som om du skal holde ham innestengt fordi du er redd for at han skal rømme...

Anonymkode: f0bef...c38

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

 

 

Hehe... Han er ikke nektet innreise 😂

Men vi søkte om besøksvisum og fikk avslag. Noe som er vanlig ettersom han er Tyrker. De er nemlig veldig strenge ang besøksvisum fra Tyrkia.

Har han en utdannelse slik at det vil gå greit for ham å få seg jobb i Norge?

Anonymkode: 5761e...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...