Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan man aldri være sikker.  Men nettopp derfor er det lurt å være litt forsiktig når mange har opplevd å bli lurt etter å ha vært i din situasjon først!! Å gifte seg raskt er IKKE det samme som å være forsiktig...

Anonymkode: e49b0...f18

Tror ikke de fleste her inne bryr seg om meg og derfor kommer med råd. Nei, dette er blitt en barnehage hvor det er om å gjøre å prøve å få meg lengst mulig ned i driten med ansiktet først, desverre.

Jeg har MYE erfaringer innenfor kjærlighetslivet mitt og har vært veldig skeptisk til å virkelig gi slipp på tryggheten jeg har hatt som alenemor. Men denne gangen føles det rett ut og jeg ønsker dette selv, av eget valg.

Jeg vet om alle advarslene og om alt som har kommet ut i media. Så jeg har tatt dette valget etter å ha blitt advart.

Jeg er ferdig med det og trenger ikke flere advarsler eller "hjelp".

Så om dere gjør det medhold hensikt, så tusen takk ❤️ Men jeg har alt tatt ett valg.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arrangert ekteskap funker stort sett av EN grunn, begge sin familie er sterkt involvert i det arrangerte ekteskapet, og da trekker man seg ikke utav det, uten en ekstremt god grunn, og gjerne ikke da heller. Arrangerte ekteskap skjer stort sett i æreskulturer, og en skilsmisse fører ofte til sterk skam, særlig hos kvinnen. Selv om mannen har vært ekstremt voldelig, og det er derfor kvinnen søker om skilsmisse, så er det nesten alltid hun som blir sittende igjen med skammen, samfunnet dømmer skilte kvinner uansett grunn. Selvfølgelig finnes det gode arrangerte ekteskap, men det finnes også haugevis av dårlige ekteskap hvor kvinnen blir pga press fra familiene, og at hun ikke orker skammen hvis hun skiller seg.  

Anonymkode: 5761e...79a

I tillegg til at kvinnen ofte ikke har utdannelse og jobb og derfor er avhengig av en mann til å forsørge seg 

 

+ hun vil ikke miste barna (hos muslimer er det vanlig at far får foreldrerett) 

Anonymkode: 394da...708

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arrangert ekteskap funker stort sett av EN grunn, begge sin familie er sterkt involvert i det arrangerte ekteskapet, og da trekker man seg ikke utav det, uten en ekstremt god grunn, og gjerne ikke da heller. Arrangerte ekteskap skjer stort sett i æreskulturer, og en skilsmisse fører ofte til sterk skam, særlig hos kvinnen. Selv om mannen har vært ekstremt voldelig, og det er derfor kvinnen søker om skilsmisse, så er det nesten alltid hun som blir sittende igjen med skammen, samfunnet dømmer skilte kvinner uansett grunn. Selvfølgelig finnes det gode arrangerte ekteskap, men det finnes også haugevis av dårlige ekteskap hvor kvinnen blir pga press fra familiene, og at hun ikke orker skammen hvis hun skiller seg.  

Anonymkode: 5761e...79a

Det var foretatt en vitenskapelig undersøkelse av lykke i arrangert ekteskap kontra lykke i ekteskap som startet med forelskelse. Så den på TV når jeg var på nattevakt. Utrolig fascinerende :)

Ekteskap som begynte med forelskelse dalte etter noen år og mange endte da opp med å føle seg ulykkelig, mens de som begynte som "fremmede" begynte nede og steg gradvis, etterhvert som de ble kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 12.12, AnonymBruker skrev:

 

Skriver som anonym på denne.
 

Anonymkode: 67717...ef7

Hvorfor sier folk det? Det synes jo at du skriver som anonym?

Anonymkode: f9269...5d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til.

Godt å lese at du skal ha fullt særeie. 

Anonymkode: 423c7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til.

Godt å lese at du skal ha fullt særeie. 

Anonymkode: 423c7...c88

Takk :)

Det ville jeg ha valgt uansett hvor mannen kom fra. Altså hadde jeg gjort det om jeg skulle ha giftet meg med en norsk mann også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Hahaha.... at jeg er blitt bestemor som 38 år skal virkelig melkes, har jeg merket. Gjør det at min datter har fått barn meg eldre??

Han er 12 år yngre enn meg på papiret... men det er ikke synlig eller merkbart.

Hvorfor skal han ikke kunne elske meg for den jeg er? Er det noe feil på meg?

Vi har gode grunner for å gifte oss nå og ikke om 1 år. Vi har snakket om det og blitt enige. Vi traff hverandre i Juli og server da mange andre lykkelige gifte, som giftet seg innen ett år.

Ta ett skritt tilbake og prøv å se hva DU fremstår som...

Bestemor som 38!! Wow! Jeg er 38, men har små barn. Føler meg som 25 🙈😅 

Lykke til 😘

Anonymkode: e953c...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestemor som 38!! Wow! Jeg er 38, men har små barn. Føler meg som 25 🙈😅 

Lykke til 😘

Anonymkode: e953c...b35

Hehehe... ja, jeg føler meg ikke som en bestemor 😂. Men en venner seg til det meste.

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2019 den 18.39, tenkerFORmye skrev:

Hei. Jeg skal gifte meg med min tyrkiske kjæreste nå i mars og har så ufattelig mange tanker og følelser rundt det. Mest av alt gleder jeg meg joh :) 

Så jeg lurte på om det var flere som har eller skal igjennom det samme?

 

ADD831BB-2C2C-4351-B92A-0BCDEBB6FA6C.jpeg

 

Kjære deg ❤️ nydelig brud blir du, men må tenke seg godt om før en velger en uten samme bakgrunn. 

Nå vet jeg ikke om din man bor her og har opphold i Norge og familien hans bor her?

Jeg selv som muslim, giftet meg men en fra tyrkia og muslim. Alt var fint de 4 årene vi var sammen. Gledet meg mer og mer for p gifte meg. 

Vi giftet oss og flyttet inn sammen.

Da kom «helvetet» frem. Det var grusomt. Ikke var det bare det at han ikke var snill, hele familien blandet seg oppi (hans) det vi hadde. Han gjemte ting på telefonen, gjorde sånn at visst han fikk sms at det ikke kom opp på skjermen slik at jeg skulle se det. 

Endelig fikk vi skilt oss og da viste det seg at han hele tiden har hatt ei annen kjæreste, i flere år og som hans familie også viste om men ingen sa noe. 

Den dag i dag er de gift.

syntes du må tenke deg godt om hva du gjør! Ikke hjør det visst det er for opphold!

Anonymkode: 1fef2...356

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Godt du vet så mye.... Trenger jo ikke egne erfaringer da! Kan jo bare høre på deg.

Jeg har vært i landsbyen hans og truffet både familie og naboer. Noen går med tildekket hår, andre ikke!

Lillesøsteren hans som enda bor hjemme er snart ferdig utdannet sykepleier og bruker ikke noe for å tildekke håret.

Moren hans (min svigermor) mente jeg ikke burde dekke til mitt flotte hår. Valgte nemlig selv å dekke til håret mitt med ett skjal jeg fikk av hans eldste søster (hun hadde laget det til meg, fordi jeg hadde sagt at jeg ønsket å bruke det i landsbygden).

Foreldrene bor enkelt, men trives. Min kjære sitt rom derimot har tre sovesofa, møbler og TV.

Siden jeg traff kjæresten min, har han spandert alt på meg. Alt jeg har betalt selv er mine egne flyreiser.

Når jeg var hos familien fikk jeg masse mat og mye kjærlighet. 

Livet blir lettere og bedre for kjæresten min, når han flytter hjem til meg. Han får alt han har drømt om... Vet du hva han har drømt om? Han har drømt om å leve som en familie hvor han gifter seg av kjærlighet og ikke med en som familien har valgt. Han har drømt om å kunne jobbe en vanlig jobb, slik at han kan være tilstede for de kommende barna sine og konen sin. Han ønsker ett rolig og godt liv med kjærlighet.

Har ikke vi alle drømmer for fremtiden? Om hvordan vi vil leve?

Bor han hjemme hos foreldrene sine? Planlegger dere unger? 

1 time siden, morhjertegod skrev:

Jeg har begynt å tvile litt hensikten din bak denne tråden, virker som det kun er for å få folk inn på bloggen din. Leste siste bloggpost, der du skriver du ble så dårlig behandlet her inne. Vel, jeg var en av de som var hyggelig og som bare ønsket dere godt. Men likevel så putter du mitt innlegg sammen med dritt kommentarer, som om jeg har drevet med sjikane, hvorfor bruke mitt innlegg som eksempel på skitkasting når jeg bare var hyggelig.

La jeg også merke til. Første jeg så faktisk. 

Anonymkode: cf2d4...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kjære deg ❤️ nydelig brud blir du, men må tenke seg godt om før en velger en uten samme bakgrunn. 

Nå vet jeg ikke om din man bor her og har opphold i Norge og familien hans bor her?

Jeg selv som muslim, giftet meg men en fra tyrkia og muslim. Alt var fint de 4 årene vi var sammen. Gledet meg mer og mer for p gifte meg. 

Vi giftet oss og flyttet inn sammen.

Da kom «helvetet» frem. Det var grusomt. Ikke var det bare det at han ikke var snill, hele familien blandet seg oppi (hans) det vi hadde. Han gjemte ting på telefonen, gjorde sånn at visst han fikk sms at det ikke kom opp på skjermen slik at jeg skulle se det. 

Endelig fikk vi skilt oss og da viste det seg at han hele tiden har hatt ei annen kjæreste, i flere år og som hans familie også viste om men ingen sa noe. 

Den dag i dag er de gift.

syntes du må tenke deg godt om hva du gjør! Ikke hjør det visst det er for opphold!

Anonymkode: 1fef2...356

Tusen takk :) 

Så dumt at du måtte oppleve det og glad du kom deg ut av det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor han hjemme hos foreldrene sine? Planlegger dere unger? 

La jeg også merke til. Første jeg så faktisk. 

Anonymkode: cf2d4...847

Når han jobber i sessongen bor han i leilighet eller i rom som jobben har til sine arbeidere. Utenfor sessongen bor han hjemme ja. Noe som er vanlig å gjøre i Tyrkia frem til de gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, tenkerFORmye skrev:

Når han jobber i sessongen bor han i leilighet eller i rom som jobben har til sine arbeidere. Utenfor sessongen bor han hjemme ja. Noe som er vanlig å gjøre i Tyrkia frem til de gifter seg.

Glemte å svare på den ene. Ja vi planlegger å få barn sammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Vi kan ALDRI vite hva den andre tenker eller om den andre virkelig elsker deg eller ikke. For det er to mennesker som velger å leve sammen og ikke ett menneske!!! 

Det finnes blant annet mye utroskap og skilsmisse her i landet vårt! Da kan den ene parten sitte igjen å føle seg lurt... sant?

Jeg kan aldri vite, men jeg kan føle, håpe og tro at den jeg velger å leve med (uavhengig av hvor han kommer fra) elsker meg og. Det er jo derfor vi blir kjærester eller gifter oss med noen, sant? Fordi vi føler at en elsker hverandre og en tror det vil vare livet ut.

Det er slik kjærlighet er.... det å stole på hverandre.

Nei, vi kan aldri vite. Men det er en større risiko å gifte seg med en som har åpenbare fordeler av ekteskapet.

Anonymkode: 569e1...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, vi kan aldri vite. Men det er en større risiko å gifte seg med en som har åpenbare fordeler av ekteskapet.

Anonymkode: 569e1...b84

Det er risiko i det meste vi foretar oss. Alt får ringvirkninger!

At det er risiko ved å gifte seg med en fra Tyrkia, vet jeg. Men betyr det at en ikke skal velge kjærligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette.

Tråden stenges på grunn flere ryddinger på kort tid.

Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...