Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye

Hei. Jeg skal gifte meg med min tyrkiske kjæreste nå i mars og har så ufattelig mange tanker og følelser rundt det. Mest av alt gleder jeg meg joh :) 

Så jeg lurte på om det var flere som har eller skal igjennom det samme?

 

ADD831BB-2C2C-4351-B92A-0BCDEBB6FA6C.jpeg

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bestevenninne gjorde det. Etter at de hadde vært sammen i mange år og sett hverandre i ferier og på turistvisum. Etter det begynte han å endre seg sakte men sikkert. Og den romantiske, snille glade hun ble forelsket i var det ikke mye av lenger. Nå har hun gjort det slutt etter litt over et år som gift. Han bare klager hele tiden. Og er utrolig utakknemlig over alt hun har gjort for han. Da han tydeligvis bare er ute etter å komme til Norge. Selvom han bare prater stygt om Norge og nordmenn. Det at han er muslim har også kommet mer og mer frem med årene. Kulturkrasj delux. Håper du vet hva du gjør. 

Anonymkode: 66557...dab

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

Ja, det er det synet de fleste har på tyrkere, og i noen tilfeller stemmer det også! Men heldigvis stemmer det ikke med alle :)

Endret av tenkerFORmye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bestevenninne gjorde det. Etter at de hadde vært sammen i mange år og sett hverandre i ferier og på turistvisum. Etter det begynte han å endre seg sakte men sikkert. Og den romantiske, snille glade hun ble forelsket i var det ikke mye av lenger. Nå har hun gjort det slutt etter litt over et år som gift. Han bare klager hele tiden. Og er utrolig utakknemlig over alt hun har gjort for han. Da han tydeligvis bare er ute etter å komme til Norge. Selvom han bare prater stygt om Norge og nordmenn. Det at han er muslim har også kommet mer og mer frem med årene. Kulturkrasj delux. Håper du vet hva du gjør. 

Anonymkode: 66557...dab

Han vil ikke få oppholdstillatelse i Norge hvis de bare har vært gift 1 år.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Ja, det er det synet de fleste har på tyrkere, og i noen tilfeller stemmer det også! Men heldigvis stemmer det ikke med alle :)

Nei, for det vet jo du. Det er 110% sikkert at ikke din mann forandrer seg etter hvert. Du som til og med har opplevd det før også er du så naiv? 

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En muslimsk mann sa engang til meg at ikke gift deg med en mann fra et muslimsk land hvis han er avhengig av deg for å komme seg til Europa. Generelt sett er dette et veldig godt råd, uten at jeg skal uttale meg om ditt liv,dette var et generelt råd, som ikke vil være gjeldende i 100 prosent av tilfellene,det vil alltid være unntak. Gikk inn på bloggen din men den var så stappfull av reklame at jeg ikke fikk lest det du hadde skrevet.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke kjent hverandre i ett år engang, hvordan kan du vite at du kjenner han og vet hvem han er? 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En muslimsk mann sa engang til meg at ikke gift deg med en mann fra et muslimsk land hvis han er avhengig av deg for å komme seg til Europa. Generelt sett er dette et veldig godt råd, uten at jeg skal uttale meg om ditt liv,dette var et generelt råd, som ikke vil være gjeldende i 100 prosent av tilfellene,det vil alltid være unntak. Gikk inn på bloggen din men den var så stappfull av reklame at jeg ikke fikk lest det du hadde skrevet.

Anonymkode: 5761e...79a

De møttes i fjor, han bor i Tyrkia, de gifter seg i mars, og planen er vel å få han hit regner jeg med, siden hun er alenemor. Trygt for alle parter, med andre ord!

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige for dere, gratulerer. Jeg har to venninder som er gift med menn fra Tyrkia, det ene paret bor her i Norge, har to barn og vært gift i 15 år. Den andre bor i Alanya, da de begge ønsker bo der, de har også to barn og gift på syvende året. Ingen av dem har har noe seriøse problemer, de har flotte ektemenn. Tyrkiske menn er stort sett veldig familiekjære, og tar vare på sin kone og barn. Lykke til ❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mange som er sammen med tyrkere eller muslimer generelt. 

Jeg har gått i klasse med ei som er gift med en nå. Jeg vet ikke om de møttes i Norge eller der nede, men jeg vet hennes familie har feriehus der..så det er mulig det er der. Hun bor i Tyrkia med han og er ofte i Norge. Ser ut som hun har det veldig fint og at han er en fin mann... de har vært gift noen år nå så jeg tror neppe det er noen problemer der. 

Jeg har snakket med foreldre av folk som har døtre som giftet seg med de, det ble slutt men jeg ane rikke hvorfor. 

Jeg kjenner ei polsk dame som bor i Tyrkia og hadde kjæreste men jeg tror ikke han var muslimsk? De det slutt, men hun sa ikke noe om at han hadde forandret seg... det var bare helt vanlige årsaker slik som de fleste. 

Har selv vært forelsket i en og han føltes rett på alle måter, men jeg gjorde ingenting med han nettopp av all negativiteten til folk rundt. Husk Tyrkia består sv millioner av mennesker og bare Norge oppfyller ikke innbyggertallet til byene der"..de er så forskjellige. Så jeg er skeptisk til både tyrkere og nordmenn. Tyrkere fordi de har en annen kultur, og nordmenn fordi de tror de vet alt om alt og alle og at våres levemåte er den riktige av alle.. 

Anonymkode: 89b4e...f7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De møttes i fjor, han bor i Tyrkia, de gifter seg i mars, og planen er vel å få han hit regner jeg med, siden hun er alenemor. Trygt for alle parter, med andre ord!

Anonymkode: 2c25b...9cd

Gikk inn igjen på bloggen, men det er helt umulig å lese teksten siden reklamen dekker den. Det er ikke uten grunn at Tyrkia ligger høyt på listen hos Udi, over dem som ofte inngår proforma-ekteskap. Det er selvfølgelig også proforma om mannen gifter seg med en norsk dame for å få innpass til Europa, mens den norske damen tror det er ekte kjærlighet.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gikk inn igjen på bloggen, men det er helt umulig å lese teksten siden reklamen dekker den. Det er ikke uten grunn at Tyrkia ligger høyt på listen hos Udi, over dem som ofte inngår proforma-ekteskap. Det er selvfølgelig også proforma om mannen gifter seg med en norsk dame for å få innpass til Europa, mens den norske damen tror det er ekte kjærlighet.

Anonymkode: 5761e...79a

Men hva med polske damer? Trenger de å bekymre seg for det samme? For eksempel..........

Anonymkode: 89b4e...f7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gikk inn igjen på bloggen, men det er helt umulig å lese teksten siden reklamen dekker den. Det er ikke uten grunn at Tyrkia ligger høyt på listen hos Udi, over dem som ofte inngår proforma-ekteskap. Det er selvfølgelig også proforma om mannen gifter seg med en norsk dame for å få innpass til Europa, mens den norske damen tror det er ekte kjærlighet.

Anonymkode: 5761e...79a

Jeg ble nysgjerrig, så jeg er også inne på bloggen og leser. Jeg har på ad-blocker så har ikke noen reklamer noe sted. 😄 Hun er også 12 år eldre enn han, og så vidt jeg har forstått, bestemor.

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, morhjertegod skrev:

Så koselige for dere, gratulerer. Jeg har to venninder som er gift med menn fra Tyrkia, det ene paret bor her i Norge, har to barn og vært gift i 15 år. Den andre bor i Alanya, da de begge ønsker bo der, de har også to barn og gift på syvende året. Ingen av dem har har noe seriøse problemer, de har flotte ektemenn. Tyrkiske menn er stort sett veldig familiekjære, og tar vare på sin kone og barn. Lykke til ❤️

Kjenner en norsk dame som giftet seg med en tyrker, de ble skilt etter ca 4 år,men hadde problemer lenge før det. Han var nok langt mer opptatt av å sende pengene han tjente til Tyrkia enn å ta vare på sin kone, dessverre. Det viktigste av alt, uansett hvilken nasjonalitet man tilhører, må være å bli GODT kjent før man hopper inn i et ekteskap.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med polske damer? Trenger de å bekymre seg for det samme? For eksempel..........

Anonymkode: 89b4e...f7b

Polen er medlem av EU, så hvis man får oppholdstillatelse i Polen, så har man også innpass til resten av Europa.Så polske damer bør selvsagt også tenke seg nøye om før de hopper inn i et ekteskap.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Ser på bloggen din at din fremtidige mann er fra landsbygda. De er mer tradisjonelle i kultur og i religion enn menn fra de større byene. Det er ikke positivt.

Men ønsker deg lykke til og håper bryllupet blir som du håper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...