Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

20 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Hei. Jeg skal gifte meg med min tyrkiske kjæreste nå i mars og har så ufattelig mange tanker og følelser rundt det. Mest av alt gleder jeg meg joh :) 

Så jeg lurte på om det var flere som har eller skal igjennom det samme?

 

ADD831BB-2C2C-4351-B92A-0BCDEBB6FA6C.jpeg

Har han ikke oppholdstillatelse allerede? 

Endret av O.G.
egenreklame, link fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, O.G. skrev:

Har han ikke oppholdstillatelse allerede? 

Nei, han ble nektet innreise i Norge.

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, han ble nektet innreise i Norge.

Anonymkode: 2c25b...9cd

Ikke smart å gifte seg med ham da. Denne TS blir lurt trill rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta en ordentlig omgang med deg selv og tenke en, to, tre, fire, FEM ganger før du gjennomfører dette ekteskapet. 

 

Tyrkiske menn er noe av det værste jeg har vært borte i. Har selv noen tyrkiske ex-kjærester som var født og oppvokst i Norge, og har feriert i Marmaris og er svært lite imponert over mannfolka. Av den grunn kommer jeg ALDRI til å dra dit igjen.. 

Jeg kan love deg en ting, den regla din fremtidige mann ga til deg den dagen du møtte han, har han mest sannsynligvis sagt til de fleste damer som har gått forbi han. 

Og ikke bare det, men avstanden mellom kulturforskjellene er så himla lang. Det er virkelig vanskelig å finne ut hvordan man skal fungere som et par, og med mindre man virkelig elsker hverandre så er det ikke verdt det. 

Jeg selv hadde en liten sommerflørt i Tyrkia, men jeg hadde kjæreste hjemme så jeg gjorde ingenting. Han ble «steinforelska» og ble til det mest slitsomme menneske jeg har kjent. Selv når jeg var i Norge og vi kun hadde kontakt gjennom Facebook så holdt jeg på å bli gal.

Min venninne ble betatt av en annen eldre mann som var veldig sjarmerende. Gnei seg opp mot henne og det var virkelig ikke måte på.. Det var ikke langt ifra hvor hun havna i senga hans.. Hun likte det veldig godt, og lot seg senke.. Når vi kom hjem fra ferie fant vi fort ut at han var godt gift med ei fra England. 

Helt seriøst. Bruk heller tiden din med barnet og barnebarnet ditt. Ta vare på hjertet ditt. Mannen kommer før eller senere. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han ble nektet innreise i Norge.

Anonymkode: 2c25b...9cd

 

2 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke smart å gifte seg med ham da. Denne TS blir lurt trill rundt.

 

Hehe... Han er ikke nektet innreise 😂

Men vi søkte om besøksvisum og fikk avslag. Noe som er vanlig ettersom han er Tyrker. De er nemlig veldig strenge ang besøksvisum fra Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Ikke smart å gifte seg med ham da. Denne TS blir lurt trill rundt.

Ikke ts, jeg fornekter ikke det du skriver. Men er det ikke litt svart/hvitt å tenke at en som ikke har oppholdstillatelse bare vil til Norge? Drt må være kjipt å være tyrker, hvis han faktisk er forelsket.. 

tenk om vi i Norge ikke hadde velferdsstat, men så får vi ikke den vi liker pga alle deres venner og familie sier "hun vil bare til Tyrkia"

Anonymkode: 89b4e...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at disse tyrkiske mennene er pene å se på, men.. Bare ta en sommerflørt med dem og la det stoppe der. Du gjør en stor tabbe med ekteskap.

Anonymkode: ef7d0...45f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes tyrkisk bryllup som gyldig i Norge?

Du bør uansett fikse særeie asap. Mulig han liker datteren din

Anonymkode: 83219...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg med min tyriske forlovede. Vi har kjent hverandre i fem år mens vi begge har holdt på med studier og jobbting. Nå synes vi det er på tide at vi gifter oss, og så søker om familieforening til ham hit. Vi ønsker begge at han skal flytte hit, men jeg vil også at han skal komme på flere besøk til Norge først. Nå er det om å gjøre for meg å få meg fast jobb. Det trenger vi hvis planene skal kunne gjennomføres. 

Anonymkode: 344fb...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg med min tyriske forlovede. Vi har kjent hverandre i fem år mens vi begge har holdt på med studier og jobbting. Nå synes vi det er på tide at vi gifter oss, og så søker om familieforening til ham hit. Vi ønsker begge at han skal flytte hit, men jeg vil også at han skal komme på flere besøk til Norge først. Nå er det om å gjøre for meg å få meg fast jobb. Det trenger vi hvis planene skal kunne gjennomføres. 

Anonymkode: 344fb...7bd

Ååååhhhh så spennende 😍. Når tenker dere å gifte dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regnes tyrkisk bryllup som gyldig i Norge?

Anonymkode: 83219...179

Ja, ekteskap inngått i utlandet inkludert Tyrkia er også gyldig i Norge.

Man må først bevise at man ikke er gift i Norge (prøvingattest som viser at man er ugift, enke/enkemann eller skilt) og må ha to forlovere, akkurat som i Norge.  

Anonymkode: 344fb...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

 

 

Hehe... Han er ikke nektet innreise 😂

Men vi søkte om besøksvisum og fikk avslag. Noe som er vanlig ettersom han er Tyrker. De er nemlig veldig strenge ang besøksvisum fra Tyrkia.

Dette stemmer virkelig ikke. Jeg har mye erfaring og kjenneskap til dette. For en vanlig tyrker er det ikke noe utfordring å få besøksvisum til Norge. Da har de en konkret grunn/mistanke rundt noe. 

Anonymkode: 95ec3...b24

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt ferieleilighet i Tyrkia i over 10år og har vel flere venner og kjente der enhver i Norge. Etter alt jeg har sett, hørt og opplevd så hadde jeg ALDRI giftet meg med en derfra. 

De innrømmer jo selv at de giftet seg med norske for å komme til Norge. Et få tall gifter se av kjærlighet, men også de har endt opp med å bli skilt fordi de ikke trives i det kalde usosiale samfunnet i Norge. 

De flørter og er utro så snart de har sjansen. En «kompis» av meg derfra giftet seg med en norsk dame fra samme by som meg, dagen etterpå spurte han meg om å få komme på besøk for litt vin og kos 🙄

Anonymkode: 394da...708

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer virkelig ikke. Jeg har mye erfaring og kjenneskap til dette. For en vanlig tyrker er det ikke noe utfordring å få besøksvisum til Norge. Da har de en konkret grunn/mistanke rundt noe. 

Anonymkode: 95ec3...b24

Vi fikk avslag på bakgrunn av at han ikke har "nok" som holder han fast i Tyrkia. Han er ung, ugift, sesongarbeider og uten å eie noe. Så han fikk avslag på bakgrunn av at de er redde for at han ikke reiser tilbake etter endt besøk. 

En helt vanlig årsak til avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

 

 

Hehe... Han er ikke nektet innreise 😂

Men vi søkte om besøksvisum og fikk avslag. Noe som er vanlig ettersom han er Tyrker. De er nemlig veldig strenge ang besøksvisum fra Tyrkia.

 

Akkurat nå, tenkerFORmye skrev:

Vi fikk avslag på bakgrunn av at han ikke har "nok" som holder han fast i Tyrkia. Han er ung, ugift, sesongarbeider og uten å eie noe. Så han fikk avslag på bakgrunn av at de er redde for at han ikke reiser tilbake etter endt besøk. 

En helt vanlig årsak til avslag.

Avslag på visum, også kjent som innreisenekt. Får han reise hit uten visum?Nei

Anonymkode: 2c25b...9cd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hatt ferieleilighet i Tyrkia i over 10år og har vel flere venner og kjente der enhver i Norge. Etter alt jeg har sett, hørt og opplevd så hadde jeg ALDRI giftet meg med en derfra. 

De innrømmer jo selv at de giftet seg med norske for å komme til Norge. Et få tall gifter se av kjærlighet, men også de har endt opp med å bli skilt fordi de ikke trives i det kalde usosiale samfunnet i Norge. 

De flørter og er utro så snart de har sjansen. En «kompis» av meg derfra giftet seg med en norsk dame fra samme by som meg, dagen etterpå spurte han meg om å få komme på besøk for litt vin og kos 🙄

Anonymkode: 394da...708

Ja, det finnes de tyrkiske menn som bare er ute etter å komme til landet og noen er til og med både kontrollerende og utro.

Men heldigvis ikke alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Ååååhhhh så spennende 😍. Når tenker dere å gifte dere? 

Vi har ikke snakket detaljer enda, men kanskje vinteren/våren neste år. Vi skal snakkes om framtida neste gang jeg besøker ham. 

Anonymkode: 344fb...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Ja, det finnes de tyrkiske menn som bare er ute etter å komme til landet og noen er til og med både kontrollerende og utro.

Men heldigvis ikke alle :)

Selvfølgelig finnes det unntak. Men veldig få 

Anonymkode: 394da...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt fasinert her, ts spurte bare om det var andre som skulle gifte seg med en tyrker. Likevel kommer det masse kommentarer med advarsler og skrekkhisorier. Her er det to mennesker som har funnet kjærligheten, de som har opplevd det vet at man da kun vil leve livet med denne personen. Jeg har vært mye i Tyrkia, har hørt mange solskinnshistorier om vellykkede ekteskap, alle tyrkere er ikke like. Ønsker deg igjen masse lykke til på veien, håper du blir kjent med mange i din situasjon. 

Endret av morhjertegod
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avslag på visum, også kjent som innreisenekt. Får han reise hit uten visum?Nei

Anonymkode: 2c25b...9cd

Man kan ikke reise hit uten visum, men det er likevel forskjell på et enkelt avslag og å bryte visumbestemmelsene slik at du kan kastes ut av landet eller ikke en gang får vudert søknaden din neste gang du søker. Det er en del som spekulerer i å ikke reise hjem når visumet har gått ut (er mer mer enn 3 mnd på besøksvisum), og da er UDI på som hauker.

Ofte får man avslag hvis man har vært sammen under året. Kjæresten min fikk avslag første gangen han søkte (i starten av forholdet vårt), andre gangen var det veldokumentert at vi hadde et etablert forhold (data over 1,5 år med hyppige besøk i perioden inkludert til hjembyen hans), jeg garanterte for ham økonomisk, og vi hadde øvd på intervjuet hans, da gikk det.

Anonymkode: 344fb...7bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...