Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Takker for din mening :)

Men jeg vet at han har ekte følelser for meg. Det er veldig merkbart og ikke noe skuespill. Tiden får vise andre som er skeptisk. Går jeg på en smell, så får jeg erfaring :) alderen min har derimot ikke noe å si, heller ikke det at jeg har barn og er ung bestemor.

jeg er bare nysgjerrig, når følte du at han hadde ekte følelser for deg? for om det kom gradvis har jeg mer tro på dette, var det helt fra starten av er jeg mer skeptisk. men igjen- min mann falt helt pladask fra første stund og jeg ble kjempeskeptisk. så det kan funke den veien og😉

Anonymkode: b50c9...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo som å vente på en ulykke...man vet at dette ikke kommer til å fungere!

Du har kjent ham i seks måneder. Seks!!

Nå skal en uutdannet, muslimsk, noen-og-tjue-år gammel mann fra landsbygda i Tyrkia, flytte til Norge for å være ste-pappa og ste-bestefar, mens han er gift med en eldre, norsk dame, som han knapt kjenner. Det MÅ jo bare gå bra.....😨

Anonymkode: 24a3e...55c

Ja, du får følge med og vente på smellet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette PR-stunt for ny reality-serie ?🤓🤓🤓

Anonymkode: 40ca4...089

😂😂😂😂😂 filmer du? Så kan vi lage reality serien og selge den til TV Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg skriver blogg. Alt jeg skriver her, er det samme som jeg skriver der. Har spurt både min datter og kjæreste om å skrive om disse tingene og fått lov. Så lurer på hva jeg legger opp til?

Oppmerksomhet rundt deg og ditt, at folk skal stille spørsmål.

 

Jeg ser på bloggen din at du har kontaktet tvkanaler og ønsker at dette skal bli sent på tv. Altså, what?

Anonymkode: 2cd95...2d4

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

😂😂😂😂😂 filmer du? Så kan vi lage reality serien og selge den til TV Norge?

Tror den gjør seg best på TLC;) 

 

kult at du har selvironi :) det kommer man langt med! 

Lykke til ! 

Anonymkode: 40ca4...089

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Jeg ønsker å gratulere deg, men jeg kjenner at jeg synes det er vanskelig. Aner at du har et snev av tvil - hvorfor skulle du ellers starte tråden? Jeg skjønner at det må være vanskelig at så mange stiller spørsmål og du har sikkert stilt disse selv. Men hvorfor ha det så travelt? Dere kan bruke lenger tid på å bli kjent. Du har allerede to barn og to barnebarn. Fokuser på dem i stedet. Det er de som bør være de viktigste i ditt liv nå. Hør på tvilen og ta deg tid. Vær helt sikker! 

Anonymkode: 6978b...a24

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er bare nysgjerrig, når følte du at han hadde ekte følelser for deg? for om det kom gradvis har jeg mer tro på dette, var det helt fra starten av er jeg mer skeptisk. men igjen- min mann falt helt pladask fra første stund og jeg ble kjempeskeptisk. så det kan funke den veien og😉

Anonymkode: b50c9...dc7

Vi møttes når jeg og min datter var i Tyrkia. Reiste hjem etter å kun ha pratet med han på vennskapelig måte. Når jeg var hjemme pratet vi hver dag og etterhvert snakket vi med kamera på FaceTime. Følelsene våre kom etterhvert som vi ble bedre kjent. Så jeg valgte å reise ned for å se om følelsene ville være der når vi møttes igjen, face to face. Noe det virkelig var..

så vi bodde sammen på hotell i en uke og ble forlovet når jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette har vel ikke så utrolig mye å gjøre med innlegget ihvertfall. Men eg har vært borti å ha en mor som har vært i lag med en annen ifra et annet land. Eg som datter var grådig skeptisk til dette og eg likte ikke det i det heletatt. Her endte det opp med at han mannen prøvde seg på veninner av mamma og dessverre meg. Men han bodde allerde i norge.. Men uansett. Man kan ikke bare heletiden skrive " De i fra tyrkia er bare utro osv osv". For trenger ikke bare å være ifra andre land heletiden heller! Er jævlig mange i fra eks norge som er det og. 

Og Mette er bare ikke en blogger som prøver å henge ut noen heller. Er hennes blogg. Men ja er vel merkelig at noen kommer plutselig med bloggen sin innpå her. Men for å av klare det hvis folk lurer så er det Mette som har bloggen som skriver dette selv, og tror ikke hun hadde gjort det hvis hun ikke hadde tillatelse i fra familie heller. 

Kjære Mette! eg håper at du gjør et godt valg ut ifra ka du vil og føler er rett for deg og ikke la andre ødelegge. Men vær så snill å tenk utrolig godt igjennom det! Håper du blir lykkelig uansett ka du kommer til å velge! Og hvis dere gifter dere så krysser eg alt eg har og håper at han er en skikkelig mann! 

Anonymkode: 577a5...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppmerksomhet rundt deg og ditt, at folk skal stille spørsmål.

 

Jeg ser på bloggen din at du har kontaktet tvkanaler og ønsker at dette skal bli sent på tv. Altså, what?

Anonymkode: 2cd95...2d4

Ja det har jeg. Synes nemlig det er viktig å belyse at ikke alle tyrkere er ute etter å komme inn i Europa og ikke alle damer som får utenlandsk kjæreste blir lurt. Så jeg ønsker å la andre følge min reise, for å vise "den andre siden".

Men det er nok alt for kort tid til bryllupet, til at det blir noe utav. Men tenkte det var verdt å prøve.

Er mange lykkelige gifte der ute, som har vært igjennom akkurat de samme fordommene jeg får her. Så da ønsker jeg å ta støyten og kanskje redusere litt av denne fordommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Han valgte meg fordi vi ble forelsket i hverandre..... Er ikke så mye mer hokus pokus enn det!

samme grunn for at jeg valgte vekk europeiske menn for han.... for jeg kan fint finne meg en norsk mann, om jeg ønsker det.

Det handler ikke om at vi tror du ikke kan finne deg en norsk mann. Du er jo en pen dame og har sikkert ikke problemer med å finne deg kjæreste. Men det skjer ofte at menn fra land som trenger visum for å komme til Norge/Europa gifter seg med norske/europeiske kvinner fordi de ønsker oppholdstillatelse. Derfor bør du være forsiktig. Hvorfor slik hastverk?

Anonymkode: f0bef...c38

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha barn med en mann du har tilbrakt kun tre uker med?

Har du ikke nok med de du har fra før, pluss barnebarn? 

Anonymkode: 8dec0...b6d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye

Svar til flere: Vi har ikke hastverk, men det har gått fort. Skal forklare det her..

Jeg har barn og barnebarn som jeg ønsker å fokusere på. Ikke bruke all min tid på å reise frem og tilbake mellom Tyrkia og Norge. I tillegg er det dyrt og de pengene vil jeg heller bruke på huset som jeg holder på å pusse opp.

Jeg har hatt lyst på flere barn i mange år nå og hadde opprinnelig bestemt meg for å få barn alene med å reise til Danmark på klinikk der. Traff så kjæresten min som også svært gjerne ønsker seg barn. Jeg er 38 år og vet ikke hvor lenge jeg fysiologisk sett kan få flere barn. Så vi kan ikke vente for lenge.

Han får ikke besøksvisum til Norhe så lenge han ikke har eiendom eller fast jobb. Han er sesongarbeider og bor hos foreldrene. Derfor vil han ikke kunne komme her. Altså må jeg reise dit for at vi skal være sammen.

vi ønsket begge opprinnelig å bo litt sammen før vi giftet oss. Men han kan ikke komme hit og jeg kan ikke være i Tyrkia over lengre tid (på grunn av jobben min og barna).

Så vi bestemte oss for å satse på kjærligheten og en felles fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha barn med en mann du har tilbrakt kun tre uker med?

Har du ikke nok med de du har fra før, pluss barnebarn? 

Anonymkode: 8dec0...b6d

Nei, jeg har ikke nok 🤗 Gi meg en buss av barn og jeg blir glad. Nei uff.... det var litt voldsomt.

barnebarna (tvillinger) er ikke mine barn og selv om jeg elsker de overalt på jord, så blir de ikke som mine barn. Datteren min er 19 år og voksen, mens sønnen min bor annen hver uke hos faren. 

Har lenge ønsket meg flere barn og jeg ønsker å få barn med kjæresten min som jeg elsker og ønsker å leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde neppe giftet meg med en norsk mann jeg kun hadde tilbragt 3 uker med, så jeg klarer ikke se fordeler med å gifte seg med noen, og slett ikke en tyrkisk mann, så snart. 

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde neppe giftet meg med en norsk mann jeg kun hadde tilbragt 3 uker med, så jeg klarer ikke se fordeler med å gifte seg med noen, og slett ikke en tyrkisk mann, så snart. 

Anonymkode: e49b0...f18

Jeg hadde heller ikke gjort det med en norsk mann. Men situasjonen vår er anderledes... 

Jeg forstår at andre er skeptisk og at andre dømmer. For dere står på utsiden og "ser" inn. Mens meg og min kjære står på innsiden og vet hvordan det føles og hvordan vi ønsker det. 

Vi gifter oss i mars og dere er hjertelig velkommen til å følge oss på veien, uansett om dere håper at vi faller på ræv eller ikke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppmerksomhet rundt deg og ditt, at folk skal stille spørsmål.

 

Jeg ser på bloggen din at du har kontaktet tvkanaler og ønsker at dette skal bli sent på tv. Altså, what?

Anonymkode: 2cd95...2d4

Hvorfor ikke? Jeg synes temaet er interessant. Så kan folk se hvordan det er å finne noen fra annen kultur. 

"Altså, what?" Hvorfor slenger du på denne teite engelsken? Det er så tenårene! 

 

Anonymkode: 89b4e...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg hadde heller ikke gjort det med en norsk mann. Men situasjonen vår er anderledes... 

Jeg forstår at andre er skeptisk og at andre dømmer. For dere står på utsiden og "ser" inn. Mens meg og min kjære står på innsiden og vet hvordan det føles og hvordan vi ønsker det. 

Vi gifter oss i mars og dere er hjertelig velkommen til å følge oss på veien, uansett om dere håper at vi faller på ræv eller ikke 😊

Jeg håper da virkelig ikke at det går dårlig!? Jeg synes bare at det er litt sjansespill å gå inn i ekteskap etter 3 uker sammen. 

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Jeg synes temaet er interessant. Så kan folk se hvordan det er å finne noen fra annen kultur. 

"Altså, what?" Hvorfor slenger du på denne teite engelsken? Det er så tenårene! 

 

Anonymkode: 89b4e...f7b

For meg virker det ikke helt som at ts hovedsaklig brenner for problemstillinger og fordømmer knyttet til ekteskap av denne typen, men snarere ønsker å vise frem seg selv, få oppmerksomhet og gjøre seg bemerket.

Altså, why not?

Anonymkode: 2cd95...2d4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersforskjellen dømmer jeg overhode ikke, men religionsforskjellen.

Er han "ekte" muslim vil han aldri ALDRI godta at deres fremtidige barn sammen blir oppdratt "religions-nøytralt" eller kristent. (Sier han noe annet nå, så lyver ham...og muslimer kan lyve "moralsk sett" til ikke-muslimer i følge Koranen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Taqiya).

Får du en guttebaby så ok, får du en jentebaby, så tenk på det muslimske livet hun MÅ leve..😢

Personlig ville jeg heller fått barn med en Jahovas Vitne eller en strengt kristen, enn med en muslim... Jeg er faktisk sammen med en (liberal) katolikk selv, så jeg er ikke mot ekteskap med (litt) ulike religioner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tenkerFORmye said:

Jeg hadde heller ikke gjort det med en norsk mann. Men situasjonen vår er anderledes... 

Jeg forstår at andre er skeptisk og at andre dømmer. For dere står på utsiden og "ser" inn. Mens meg og min kjære står på innsiden og vet hvordan det føles og hvordan vi ønsker det. 

Vi gifter oss i mars og dere er hjertelig velkommen til å følge oss på veien, uansett om dere håper at vi faller på ræv eller ikke 😊

Så du får flere treff på bloggen din?

Anonymkode: f86bf...2e1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...