Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Jeg kan virkelig ikke forstå at det er så hast med å gifte seg. Selv om en er dødsforelsket, så gifter en seg jo ikke med ett menneske en ikke kjenner noe særlig. Det å snakke på skype o.l. sier jo ingenting om hvordan vedkommende er når hverdagen kommer.

Anonymkode: e9b73...f91

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenkerFORmye
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er relativt få mennesker som gifter seg med/flytter sammen med mennesker de har kjent i 3 uker. 

Anonymkode: f3200...8bb

Sier det igjen.... jeg har kjent han siden Juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner han jo ikke godt nok til å gifte deg med han selv om dere har skypet og du har vært der på ferie!!!

Anonymkode: 569e1...b84

Vi skulle gjerne kunne bodd sammen før vi gifter oss, men den muligheten har vi ikke. Så vi har valgt å satse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier han til at han kanskje aldri får barn med kona si da? Barn og familie er vel viktig for alle muslimer.

Du er jo så gammel at det ikke er sikkert du kan bli gravid lenger. Du nærmer deg førti og kan være ufruktbar allerede.

Anonymkode: 9f943...637

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for kort tid. Juli er ikke et år en gang.
Datteren min er gift med en tyrker, 14 år i år.  Heldigvis så bodde hun over ett år i Tyrkia sammen med han og de hadde et avstandsforhold i 3 år før det. De bor i Norge og har to barn på skole.
Heldigvis er han fra en storby, med foreldre som klarer seg selv og søsken som har egne bedrifter. Selv han er sjokkert over at norske jenter/damer tør gifte seg med folk fra landsbygda. Helt annen kultur og ofte muslimer. Han er heller ikke muslim.
Men,,,,,,, som begge sier, det hadde vært mye enklere for begge å gifte seg med en fra samme kultur.

Mødre skal ikke være bestevennen til sine barn, de skal være moren deres. Unger skal ha egne venner som ikke vi mødre skal ha.
Skriver som anonym på denne.
 

Anonymkode: 67717...ef7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Vi skulle gjerne kunne bodd sammen før vi gifter oss, men den muligheten har vi ikke. Så vi har valgt å satse!

Forstår ikke at folk kan gamble med noe så viktig som giftemål! Du er i ganske sårbar situasjon dersom noe skulle gå galt også siden du har valgt å ikke ha venner.

Anonymkode: 569e1...b84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt for kort tid. Juli er ikke et år en gang.
Datteren min er gift med en tyrker, 14 år i år.  Heldigvis så bodde hun over ett år i Tyrkia sammen med han og de hadde et avstandsforhold i 3 år før det. De bor i Norge og har to barn på skole.
Heldigvis er han fra en storby, med foreldre som klarer seg selv og søsken som har egne bedrifter. Selv han er sjokkert over at norske jenter/damer tør gifte seg med folk fra landsbygda. Helt annen kultur og ofte muslimer. Han er heller ikke muslim.
Men,,,,,,, som begge sier, det hadde vært mye enklere for begge å gifte seg med en fra samme kultur.

Mødre skal ikke være bestevennen til sine barn, de skal være moren deres. Unger skal ha egne venner som ikke vi mødre skal ha.
Skriver som anonym på denne.
 

Anonymkode: 67717...ef7

Godt sagt! Hele historien her vitner om dårlig dømmekraft på alle områder. 

Anonymkode: 569e1...b84

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier han til at han kanskje aldri får barn med kona si da? Barn og familie er vel viktig for alle muslimer.

Du er jo så gammel at det ikke er sikkert du kan bli gravid lenger. Du nærmer deg førti og kan være ufruktbar allerede.

Anonymkode: 9f943...637

Det er derfor vi ønsker å prøve å få barn allerede nå. Men jeg har spurt han om det samme og han har svart, at da blir vi en familie med mind barn og barnebarn.

 

Nb. 38 år defineres ikke som gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at folk kan gamble med noe så viktig som giftemål! Du er i ganske sårbar situasjon dersom noe skulle gå galt også siden du har valgt å ikke ha venner.

Anonymkode: 569e1...b84

Jeg er sterk nok til å klare meg alene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Det er derfor vi ønsker å prøve å få barn allerede nå. Men jeg har spurt han om det samme og han har svart, at da blir vi en familie med mind barn og barnebarn.

 

Nb. 38 år defineres ikke som gammel

God plan....  :sarkasme:

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt for kort tid. Juli er ikke et år en gang.
Datteren min er gift med en tyrker, 14 år i år.  Heldigvis så bodde hun over ett år i Tyrkia sammen med han og de hadde et avstandsforhold i 3 år før det. De bor i Norge og har to barn på skole.
Heldigvis er han fra en storby, med foreldre som klarer seg selv og søsken som har egne bedrifter. Selv han er sjokkert over at norske jenter/damer tør gifte seg med folk fra landsbygda. Helt annen kultur og ofte muslimer. Han er heller ikke muslim.
Men,,,,,,, som begge sier, det hadde vært mye enklere for begge å gifte seg med en fra samme kultur.

Mødre skal ikke være bestevennen til sine barn, de skal være moren deres. Unger skal ha egne venner som ikke vi mødre skal ha.
Skriver som anonym på denne.
 

Anonymkode: 67717...ef7

Så flott for henne og hennes mann ❤️ Skulle ønske vi hadde samme muligheten.

Han er muslim ja og jeg har ikke noen spesiell tro. Men han dytter ikke troen sin på meg eller noen rundt seg. At han er fra landsbyen gjør han ikke til ett dårlig menneske. 

Jeg er moren hennes og jeg er hennes venn. Hun har andre venner selvfølgelig! At mødre ikke kan være bestevenner med barna sine er forbeholdt når barna er små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se noen episoder med 90 days på TLC før du bestemmer deg 😂

Anonymkode: 8bbf5...7c8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se noen episoder med 90 days på TLC før du bestemmer deg 😂

Anonymkode: 8bbf5...7c8

Sett den serien jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler at de fleste her bare sitter og håper at det skal gå galt for ts. Slik at de kan si "hva var det jeg sa"? Mennesker er så tåpelige.

Anonymkode: 89b4e...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er litt den der irriterende typen som sitter og venter på at ting skal skjære seg, slik at du kan komme og si "told you so". Irriterende folk altså.,

Det har du allerede sagt:

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler at de fleste her bare sitter og håper at det skal gå galt for ts. Slik at de kan si "hva var det jeg sa"? Mennesker er så tåpelige.

Anonymkode: 89b4e...f7b

 

Anonymkode: f86bf...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

Sier det igjen.... jeg har kjent han siden Juli

Hadde ikke giftet meg med en norsk mann jeg hadde kjent siden juli heller. Generelt å gifte seg midt i forelskelsen er lite lurt, enten det er med en tyrker eller nordman. Man kjenner ikke en person etter så kort tid 

Anonymkode: 394da...708

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette virker svært forhastet...å gifte seg med en yngre mann som ønsker opphold og statsborgerskap er det mange som har brent seg på før... Kjenner til muslimske menn som har eldre norske damer for penger og husly. Disse muslimske menn utnytter disse voksne kvinnene. Når de har fått opphold, arbeid/trygd og penger nok til å klare seg godt så dumpes disse damene til fordel for yngre jenter fra sitt egget hjemland.

Anonymkode: 09eea...4a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en dokumentar fra tv på YouTube for litt siden. Det var en eldre svensk kvinne som hadde funnet seg en mye, mye yngre mann fra Ghambia. Hun var vel 60 og han noen og 20.... HUN trodde det var kjærlighet. Han ville bare ha innpass i Sverige.

De giftet seg og flyttet til Sverige. Bodde sammen i to år. Etter to år har man iflg svenske regler lov å søke om permanent oppholdstillatelse. Han gjorde det. Den dagen brevet med tillatelsen kom i posten, forteller den eldre svenske kvinnen at det tok den gambiske fyren 1½ time på å pakke og forsvinne ut døren for godt og ut av hennes liv....EN og en halv time! Borte var han.

Så lang tid tok det for han å stikke fra kjerringa når han hadde brukt henne for det han ville ha av henne.

Anonymkode: 9f943...637

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en dokumentar fra tv på YouTube for litt siden. Det var en eldre svensk kvinne som hadde funnet seg en mye, mye yngre mann fra Ghambia. Hun var vel 60 og han noen og 20.... HUN trodde det var kjærlighet. Han ville bare ha innpass i Sverige.

De giftet seg og flyttet til Sverige. Bodde sammen i to år. Etter to år har man iflg svenske regler lov å søke om permanent oppholdstillatelse. Han gjorde det. Den dagen brevet med tillatelsen kom i posten, forteller den eldre svenske kvinnen at det tok den gambiske fyren 1½ time på å pakke og forsvinne ut døren for godt og ut av hennes liv....EN og en halv time! Borte var han.

Så lang tid tok det for han å stikke fra kjerringa når han hadde brukt henne for det han ville ha av henne.

Anonymkode: 9f943...637

Ja, de finnes og det skjer. Men det betyr ikke at alle er sånn. Nå har nå ikke vi den voldsomme aldersforskjellen heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt tåpelig at du skriver et nytt innlegg på bloggen din om at du blir hetset på et nettforum med mange skjermdumper av svarene du har fått her inne.

Når du lager en sånn tråd så kan du ikke forvente å få bare medhold. Dette er tross alt et diskusjonsforum der folk har mange ulike meninger og erfaringer. Vil heller ikke si at du har blitt hetset her inne, at folk er skeptiske til å gifte seg med en fra et annet land under ett år etter at man har møttes er bare sunn fornuft 

Jeg stiller også spørsmålstegn ved om dette er en reel tråd om erfaringer med tyrkiske menn eller om det egentlig er for å løfte bloggen din lengre opp på blogglisten. 

Du skriver i det siste innlegget ditt at denne tråden er din første her på forumet. Det er den ikke. Du hadde for ei stund tilbake på rampelys et innlegg der du anbefalte bloggen din, men med et annet brukernavn. Det var sånn jeg kom over bloggen din for første gang, og det er noen måneder siden nå. 

Endret av skruf
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...