Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes virkelig ingen gode grunner til at en norsk bestemor hastegifter seg med en langt yngre muslimsk mann. Virkelig ikke. Dersom han virkelig elsker deg for den du er og ikke er en lykkejeger, tåler han å vente et par år. Du framstår som UFATTELIG naiv. Og så klarer du til og med å snurte over at flere her inne påpeker risikoen med utgangspunkt i dårlige erfaringer mange andre har gjort. Men det gjelder alle andre, bare ikke deg, sånn er det jo. :-)

 

Anonymkode: 6516e...3ba

For mange irriterende mennesker som har "vært der"  før oss og mislyktes.. 

Anonymkode: 89b4e...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper vi blir holdt oppdatert på hvordan det går... 

Anonymkode: 438c7...399

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: f86bf...2e1

Ønsker ikke skrive mye her, ser jo reaksjonene. Men vi er over 30. 

Anonymkode: 9215d...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ønsker ikke skrive mye her, ser jo reaksjonene. Men vi er over 30. 

Anonymkode: 9215d...bb4

Ok

Anonymkode: f86bf...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sitert om tyrkiske menn fra landsbygda og hvorfor de var annerledes enn byfolk. Tyrkiske damer og menn som vokser opp på landsbygda har et helt annet syn på livet. De har levd et liv hvor kvinner, nesten uten unntak, går tildekket. De er ofte strengere muslimsk oppdradd enn tyrkere i større byer. De lever jo et helt annet liv enn byfolk. Det er dårlig med jobber, så de unge går et språkkurs på vinteren for å kunne reise til et turiststed for å tjene penger i høysesongen. Familiene er ofte helt avhengige av at de eldste barna reiser bort.
Nå som Erdogan i tillegg gjør livet svært vanskelig for de IKKE troende muslimer, både å  få jobb eller tjene til livets opphold, blir livet svært vanskelig i Tyrkia. Han prøver nok på å bli den nye tyrkiske sultan.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, Belima skrev:

Det ble sitert om tyrkiske menn fra landsbygda og hvorfor de var annerledes enn byfolk. Tyrkiske damer og menn som vokser opp på landsbygda har et helt annet syn på livet. De har levd et liv hvor kvinner, nesten uten unntak, går tildekket. De er ofte strengere muslimsk oppdradd enn tyrkere i større byer. De lever jo et helt annet liv enn byfolk. Det er dårlig med jobber, så de unge går et språkkurs på vinteren for å kunne reise til et turiststed for å tjene penger i høysesongen. Familiene er ofte helt avhengige av at de eldste barna reiser bort.
Nå som Erdogan i tillegg gjør livet svært vanskelig for de IKKE troende muslimer, både å  få jobb eller tjene til livets opphold, blir livet svært vanskelig i Tyrkia. Han prøver nok på å bli den nye tyrkiske sultan.

Godt du vet så mye.... Trenger jo ikke egne erfaringer da! Kan jo bare høre på deg.

Jeg har vært i landsbyen hans og truffet både familie og naboer. Noen går med tildekket hår, andre ikke!

Lillesøsteren hans som enda bor hjemme er snart ferdig utdannet sykepleier og bruker ikke noe for å tildekke håret.

Moren hans (min svigermor) mente jeg ikke burde dekke til mitt flotte hår. Valgte nemlig selv å dekke til håret mitt med ett skjal jeg fikk av hans eldste søster (hun hadde laget det til meg, fordi jeg hadde sagt at jeg ønsket å bruke det i landsbygden).

Foreldrene bor enkelt, men trives. Min kjære sitt rom derimot har tre sovesofa, møbler og TV.

Siden jeg traff kjæresten min, har han spandert alt på meg. Alt jeg har betalt selv er mine egne flyreiser.

Når jeg var hos familien fikk jeg masse mat og mye kjærlighet. 

Livet blir lettere og bedre for kjæresten min, når han flytter hjem til meg. Han får alt han har drømt om... Vet du hva han har drømt om? Han har drømt om å leve som en familie hvor han gifter seg av kjærlighet og ikke med en som familien har valgt. Han har drømt om å kunne jobbe en vanlig jobb, slik at han kan være tilstede for de kommende barna sine og konen sin. Han ønsker ett rolig og godt liv med kjærlighet.

Har ikke vi alle drømmer for fremtiden? Om hvordan vi vil leve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper vi blir holdt oppdatert på hvordan det går... 

Anonymkode: 438c7...399

Tror ikke jeg kommer inn igjen her, når denne tråden dør...

Jeg er her nå for å ha litt kontroll. Spesielt siden jeg ikke er anonym. 

Men jeg kan følges på blogg eller Snapchat. Kommer til å oppdatere om alt. Både oppturer og nedturer (slik livet er).

-Mette Ask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Tror ikke jeg kommer inn igjen her, når denne tråden dør...

Jeg er her nå for å ha litt kontroll. Spesielt siden jeg ikke er anonym. 

Men jeg kan følges på blogg eller Snapchat. Kommer til å oppdatere om alt. Både oppturer og nedturer (slik livet er).

-Mette Ask

Leser ikke blogger! Men gleder meg til tråden: Hvordan bli kvitt min tyrkiske ektemann 😜

Anonymkode: 7fb45...b14

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leser ikke blogger! Men gleder meg til tråden: Hvordan bli kvitt min tyrkiske ektemann 😜

Anonymkode: 7fb45...b14

Si ifra når den dukker opp. Vil nemlig lese den jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er slemt av folk å ha motforestillinger mot å gifte seg med en mann du ikke kjenner. Jeg vil påstå at det er slemt om vi bare skulle klappet og sagt lykke til. En god venninne eller familie ville heller ikke la en de var glad i kaste seg ut i noe overilt uten å stille noen (ubehagelige) spørsmål. Men det er slemt å stikke hull på den rosa boblen eller hva? 

Anonymkode: 569e1...b84

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden her, og jeg skjønner godt at du blir frustrert Mette. Men jeg ser også hvorfor en del andre oppfører seg slik de gjør. Det er ikke vits i å rasjonalisere med mennesker som hele tiden skal være negative til alt og alle, men igjen så blir de som er skeptiske videre provosert over enkelte svar du kommer med i øyeblikkets hete. 

For meg ser det ut til at du har tenkt mye over dette, og du har ikke hoppet med hue og rævva først uti et ukjent farvann. Du har forberedt kontrakt om særeie, og du virker reflektert nok til å vite at kjærlighet kan ende. Selv om mange menn fra muslimske land har en tendens til å trekke mot vestlige kvinner med ulumske hensikter, så betyr det jo aldeles ikke at det gjelder alle. Det tror jeg alle som har kommentert her i tråden vet, selv om de ikke nødvendigvis gir uttrykk for dette. Jeg personlig kjenner flere som har vært i forhold med Tyrkiske menn, der det ikke har vært en happy ending. Jeg kjenner jo også mange som har vært i forhold med Norske menn der det har gått rett ått skogen, meg inkludert, men skal man da gi opp? Den som intet våger, intet vinner. 

Jeg skjønner også ditt behov for å fortelle din historie, for ja, det er som regel bare skyggesiden som blir vist frem. Jeg håper at du ender opp med din happily ever after, men det vet man jo ikke før man har prøvd(uansett nasjonalitet på partner) :) 

Lykke til Mette!

PS: jeg vet at det klør i fingrene når folk går bananas på forum, men ikke mat trollene :)

Anonymkode: 71cfb...7e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er slemt av folk å ha motforestillinger mot å gifte seg med en mann du ikke kjenner. Jeg vil påstå at det er slemt om vi bare skulle klappet og sagt lykke til. En god venninne eller familie ville heller ikke la en de var glad i kaste seg ut i noe overilt uten å stille noen (ubehagelige) spørsmål. Men det er slemt å stikke hull på den rosa boblen eller hva? 

Anonymkode: 569e1...b84

At du eller andre kan si hvem jeg kjenner eller ikke, er latterlig. Du vil ALDRI bli helt kjent før en har bodd med hverandre i mange år.

Har du lest statistikken på arrangert ekteskap? Hvor lykkelig de er og hvor lite skilsmisse det er? 

Det hele handler faktisk om innstilling og vilje til å gjøre det beste. 

Vi elsker hverandre og vi er begge like i personlighet. I tillegg er vi begge innstilt på at dette skal fungere.

så det er VÅRT valg og ikke ditt eller andres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

At du eller andre kan si hvem jeg kjenner eller ikke, er latterlig. Du vil ALDRI bli helt kjent før en har bodd med hverandre i mange år.

Har du lest statistikken på arrangert ekteskap? Hvor lykkelig de er og hvor lite skilsmisse det er? 

Det hele handler faktisk om innstilling og vilje til å gjøre det beste. 

Vi elsker hverandre og vi er begge like i personlighet. I tillegg er vi begge innstilt på at dette skal fungere.

så det er VÅRT valg og ikke ditt eller andres valg.

Jeg har begynt å tvile litt hensikten din bak denne tråden, virker som det kun er for å få folk inn på bloggen din. Leste siste bloggpost, der du skriver du ble så dårlig behandlet her inne. Vel, jeg var en av de som var hyggelig og som bare ønsket dere godt. Men likevel så putter du mitt innlegg sammen med dritt kommentarer, som om jeg har drevet med sjikane, hvorfor bruke mitt innlegg som eksempel på skitkasting når jeg bare var hyggelig.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

Han var nok ikke noe å samle på nei. Godt du ble kvitt han ❤️

Måtte vel bare rope ut et varsko! 

Håper det ordner seg fint for dere to! :)

 

 

Anonymkode: 160f8...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg har begynt å tvile litt hensikten din bak denne tråden, virker som det kun er for å få folk inn på bloggen din. Leste siste bloggpost, der du skriver du ble så dårlig behandlet her inne. Vel, jeg var en av de som var hyggelig og som bare ønsket dere godt. Men likevel så putter du mitt innlegg sammen med dritt kommentarer, som om jeg har drevet med sjikane, hvorfor bruke mitt innlegg som eksempel på skitkasting når jeg bare var hyggelig.

Velkommen etter. Det har vært rimelig klart fra første side. 

Anonymkode: 16209...86f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest hele tråden her, og jeg skjønner godt at du blir frustrert Mette. Men jeg ser også hvorfor en del andre oppfører seg slik de gjør. Det er ikke vits i å rasjonalisere med mennesker som hele tiden skal være negative til alt og alle, men igjen så blir de som er skeptiske videre provosert over enkelte svar du kommer med i øyeblikkets hete. 

For meg ser det ut til at du har tenkt mye over dette, og du har ikke hoppet med hue og rævva først uti et ukjent farvann. Du har forberedt kontrakt om særeie, og du virker reflektert nok til å vite at kjærlighet kan ende. Selv om mange menn fra muslimske land har en tendens til å trekke mot vestlige kvinner med ulumske hensikter, så betyr det jo aldeles ikke at det gjelder alle. Det tror jeg alle som har kommentert her i tråden vet, selv om de ikke nødvendigvis gir uttrykk for dette. Jeg personlig kjenner flere som har vært i forhold med Tyrkiske menn, der det ikke har vært en happy ending. Jeg kjenner jo også mange som har vært i forhold med Norske menn der det har gått rett ått skogen, meg inkludert, men skal man da gi opp? Den som intet våger, intet vinner. 

Jeg skjønner også ditt behov for å fortelle din historie, for ja, det er som regel bare skyggesiden som blir vist frem. Jeg håper at du ender opp med din happily ever after, men det vet man jo ikke før man har prøvd(uansett nasjonalitet på partner) :) 

Lykke til Mette!

PS: jeg vet at det klør i fingrene når folk går bananas på forum, men ikke mat trollene :)

Anonymkode: 71cfb...7e8

Tusen takk for ett flott og reflektert innlegg.

Jeg ble sint i går når de trakk inn min datter og kjente at nå var det nok. Ville mye heller at de som hadde dritt å si, kom å sa det til meg "face to face". 

Roet meg så ned igjen og fant ut at de verste (mye som har blitt slettet) ikke er verdt det.

Jeg har tidligere vært skeptisk selv til andre i den "situasjonen" jeg nå er i og trodde aldri at jeg skulle komme her selv. Men det skjedde, og jeg ble mindre skeptisk etterhvert som jeg ble kjent med han. 

Så jeg forstår hvordan noen kan rynke på nesen. Men jeg forstår derimot ikke at de går over streken og begynner å kalle meg det ene og det andre. Det er bare for idiotisk!

Nå har jeg heller ikke ønsket å høre advarsler og skrekkhistorier, da jeg har hørt det i 7 måneder nå. Det er ingenting som er nytt for meg :) og kommer ikke til å gå fra kjæresten min basert på hva andre sier.

Dette er første gang jeg ønsker å satse. Tidligere har jeg nemlig ikke turd å gi slipp eller ta en sjangse på ett forhold. Men NÅ føles det rett ut ❤️

Går det skeis, er det jo noe meg og mine må gå igjennom, slik det er for alle andre i skilsmisser. Men jeg både tror og håper at dette vil vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen etter. Det har vært rimelig klart fra første side. 

Anonymkode: 16209...86f

Hehe ja ser den nå, bare jeg som prøver se det gode i folk og ville være hyggelig. Men var vist galt det også😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av min mor var gift med en tyrker. Han spionerte på henne når hun var på jobb og ute på kafe med venninner. Han var sykt kontrollerende. Beskylte henne for å være utro og kom med trusler. Det endte ikke godt!

Anonymkode: 438c7...399

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
6 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg har begynt å tvile litt hensikten din bak denne tråden, virker som det kun er for å få folk inn på bloggen din. Leste siste bloggpost, der du skriver du ble så dårlig behandlet her inne. Vel, jeg var en av de som var hyggelig og som bare ønsket dere godt. Men likevel så putter du mitt innlegg sammen med dritt kommentarer, som om jeg har drevet med sjikane, hvorfor bruke mitt innlegg som eksempel på skitkasting når jeg bare var hyggelig.

Jeg tok med innlegg som var negative, positive og morsomme. For å vise variasjonen. Var ikke meningen å få de gode innleggene til å virke negativ.

Min hensikt med dette innlegget CAR å komme i kontakt med andre som skulle gifte seg eller var gift med en Tyrker. Slik at vi kunne dele erfaringer, gleder og sorger.

Tråden utviklet seg til noe annet fra første post og jeg gikk inn i forsvarsmekanisme. Følte meg nemlig fort angrepet av ett haug av ukjente mennesker og det er ikke en god følelse.

Bloggen er mitt fristed. Ett sted jeg kan skrive det jeg ønsker og trenger. Så det er naturlig at jeg skriver ut min frustrasjon der.

Beklager om du følte deg urettferdig behandlet. Jeg kan så klart fjerne de gode meldingene inne på blogginnlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av min mor var gift med en tyrker. Han spionerte på henne når hun var på jobb og ute på kafe med venninner. Han var sykt kontrollerende. Beskylte henne for å være utro og kom med trusler. Det endte ikke godt!

Anonymkode: 438c7...399

Lol. Slik kan jeg holde på men på nett. Var slik Irl før, men det er vel ikke så farlig i og m at jeg er kvinne?

Anonymkode: 89b4e...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...