Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av min mor var gift med en tyrker. Han spionerte på henne når hun var på jobb og ute på kafe med venninner. Han var sykt kontrollerende. Beskylte henne for å være utro og kom med trusler. Det endte ikke godt!

Anonymkode: 438c7...399

Tyrkere er nok mer sjalu enn det vi Nordmenn er vant til. Så det er noe vi må regne med når vi forelsker oss i en Tyrker. 

Mett forhold eller ett ekteskap med en tyrker er ikke uten utfordringer. 

Håpe det går bra med henne (ettersom det ikke endte godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenkerFORmye
6 minutter siden, morhjertegod skrev:

Hehe ja ser den nå, bare jeg som prøver se det gode i folk og ville være hyggelig. Men var vist galt det også😂

Jeg har svart deg og forklart. 

Det er bra at du prøver å se det gode i folk. Det samme gjør jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Har du lest statistikken på arrangert ekteskap? Hvor lykkelig de er og hvor lite skilsmisse det er? 

Nå hadde jeg tenkt å skrive noe om at det selvsagt er supert om dere gjør alle mine og andres bekymringer til skamme, men med det du skrev over her, mistet du meg totalt. Du er såpass lite opplyst og naiv at jeg ikke ser noen vits i å bruke mer tid på deg. Med holdninger som dine finner du deg sikkert godt til rette med en muslimsk mann, selv om han skulle være svært konservativ. Så da blir dere sikkert lykkelige sammen uansett. :-)

 

Anonymkode: 6516e...3ba

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå hadde jeg tenkt å skrive noe om at det selvsagt er supert om dere gjør alle mine og andres bekymringer til skamme, men med det du skrev over her, mistet du meg totalt. Du er såpass lite opplyst og naiv at jeg ikke ser noen vits i å bruke mer tid på deg. Med holdninger som dine finner du deg sikkert godt til rette med en muslimsk mann, selv om han skulle være svært konservativ. Så da blir dere sikkert lykkelige sammen uansett. 🙂

 

Anonymkode: 6516e...3ba

Og da tenker du på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg tok med innlegg som var negative, positive og morsomme. For å vise variasjonen. Var ikke meningen å få de gode innleggene til å virke negativ.

Min hensikt med dette innlegget CAR å komme i kontakt med andre som skulle gifte seg eller var gift med en Tyrker. Slik at vi kunne dele erfaringer, gleder og sorger.

Tråden utviklet seg til noe annet fra første post og jeg gikk inn i forsvarsmekanisme. Følte meg nemlig fort angrepet av ett haug av ukjente mennesker og det er ikke en god følelse.

Bloggen er mitt fristed. Ett sted jeg kan skrive det jeg ønsker og trenger. Så det er naturlig at jeg skriver ut min frustrasjon der.

Beklager om du følte deg urettferdig behandlet. Jeg kan så klart fjerne de gode meldingene inne på blogginnlegget mitt.

Det går fint, jeg er jo anonym, Men med overskriften " jeg ble angrepet" så putter du en hyggelig genuin kommentar mitt i dritt kommantarer, da virker det jo som om du tok mitt innlegg som ironisk eller et angrep som overskriften antyder. Lykke til med blogg og bryllup. Her har du en bekjent av meg som lever i Tyrkia og gift med en tyrker, fin blogg  https://nouw.com/hayatiim/page/1

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Og da tenker du på??

Jeg tror ikke det er så mye vits i å forsøke å forklare. Vi to har garantert vidt forskjellig syn på hva som er viktige egenskaper i en mann og hvilke verdier et likeverdig forhold mellom mann og kvinne bør baseres på for at begge skal leve et langt og lykkelig liv sammen.

Anonymkode: 6516e...3ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er så mye vits i å forsøke å forklare. Vi to har garantert vidt forskjellig syn på hva som er viktige egenskaper i en mann og hvilke verdier et likeverdig forhold mellom mann og kvinne bør baseres på for at begge skal leve et langt og lykkelig liv sammen.

Anonymkode: 6516e...3ba

Du vet at det er forskjell på tvangs ekteskap og arrangert ekteskap sant? Om det var det du tenkte på!

Eller tenker du på at jeg er bevisst at Tyrkere er mer sjalu enn det vi nordmenn er vant til? Og at jeg vet at ett forhold mellom en tyrker og en nordmenn vil ha sine utfordringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg ble sint i går når de trakk inn min datter og kjente at nå var det nok. Ville mye heller at de somhadde dritt å si, kom å sa det til meg "face to face"

Det var da du som trakk inn din datter, og hun kom også etterhvert inn i tråden?? Vi forholder oss til det du allerede har delt her og på bloggen. Snakk om å gjøre seg til offer!! Jeg spør igjen, siden jeg ikke kan se at jeg har fått svar : Hvorfor deler du så mye av privatlivet ditt offentlig?? 

Og for ordens skyld, jeg håper virkelig at dette går bra for deg.  Jeg er bare skeptisk. Noe som kan være sunt innimellom..

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
7 minutter siden, morhjertegod skrev:

Det går fint, jeg er jo anonym, Men med overskriften " jeg ble angrepet" så putter du en hyggelig genuin kommentar mitt i dritt kommantarer, da virker det jo som om du tok mitt innlegg som ironisk eller et angrep som overskriften antyder. Lykke til med blogg og bryllup. Her har du en bekjent av meg som lever i Tyrkia og gift med en tyrker, fin blogg  https://nouw.com/hayatiim/page/1

Tusen tusen takk for blogg tips og lykke ønskninger. Skal følge denne bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da du som trakk inn din datter, og hun kom også etterhvert inn i tråden?? Vi forholder oss til det du allerede har delt her og på bloggen. Snakk om å gjøre seg til offer!! Jeg spør igjen, siden jeg ikke kan se at jeg har fått svar : Hvorfor deler du så mye av privatlivet ditt offentlig?? 

Og for ordens skyld, jeg håper virkelig at dette går bra for deg.  Jeg er bare skeptisk. Noe som kan være sunt innimellom..

Anonymkode: e49b0...f18

Jeg svarte på spørsmål om hun var klar over at jeg skrev denne tråden. Hun kom inn når jeg var dratt på jobb, fordi hun ville forsvare sin mor. 

Så var det noen her inne som begynte å rakke ned på henne og hennes liv + linje til hennes blogg. Da ble jeg forbanna.

For min datter, hennes barn og hennes blogg har ikke noe med denne tråden å gjøre. Denne tråden er stort sett blitt ett sted hvor dere rakker ned på meg og mitt.

Jeg blogger og svarer så åpent som jeg gjør, fordi jeg er ett åpent menneske. Jeg har ikke noe særlig filter og svarer rett fra magen. Folk på jobb og folk jeg kjenner får vite ALT om de ønsker det (med små unntak selvfølgelig). 

Jeg er den jeg er og liker den personen. Vi er alle forskjellige og vi har alle forskjellig grenser på åpenhet offentlig.

Det å være skeptisk kan være Sundt ja :) var det selv i begynnelsen av forholdet mitt. Han hadde det ikke lett, for å si det sånn. For jeg spurte om alt, tvilte på alt og undersøkte alt. Men jeg slappet mer og mer av, etterhvert som jeg ble kjent med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så ser jeg ned på kvinner og er ikke stolt av å være det selv. De får alltid offerrollen. 

Anonymkode: 89b4e...f7b

Da får du gjøre en unntak for meg og veldig mange andre kvinner, som ikke under noen omstendighet ville tatt offerrollen. Jeg skyr den som pesten.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så ser jeg ned på kvinner og er ikke stolt av å være det selv. De får alltid offerrollen. 

Anonymkode: 89b4e...f7b

Tar du offerrollen i en konflikt? Hvis ikke, hvorfor skal du se ned på deg selv? Snudd litt på hodet, hvis en mann er verdens beste ektemann og far, skal han se ned på seg selv, siden det finnes noen menn som slår sine koner?

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Du vet at det er forskjell på tvangs ekteskap og arrangert ekteskap sant?

Selvsagt, men det endrer ikke på det faktum at du og jeg har svært ulike preferanser og syn på en del ting som er viktige i et forhold.

Anonymkode: 6516e...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, men det endrer ikke på det faktum at du og jeg har svært ulike preferanser og syn på en del ting som er viktige i et forhold.

Anonymkode: 6516e...3ba

Det kan så være... men jeg kan ikke si meg enig eller uenig, når du ikke ønsker å fortelle hva det isåfall er!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg er sur på bakgrunn av mange usmakelige meldinger her inne. Det påvirker meg litt og jeg tar kanskje forhastede beslutninger og tenker at de fleste er like store rævhol. 

Beklager for at jeg var sur i meldingen mot deg. Skal ta meg sammen!

Jeg har tenkt, tenkt, tenkt og undersøkt alt jeg kom på. En del før vi ble ett par og en god del etter at vi ble ett par.

Vi har våre årsaker til å gifte oss nå og ikke om ett år fra nå. Noe kan jeg nevne, men resten er ikke opp til meg å skrive ut offentlig om.

Men ja, vi elsker hverandre!

Du kan vite at du elsker ham, men du kan ikke vite om han elsker deg. En jeg kjenner traff også en tyrkisk mann som hun giftet seg med. Hun sa også at " vi elsker hverandre", han var nemlig veldig flink med de søte ordene, og noen kvinner elsker det,men etter hvert viste det seg at han elsket tanken om norsk oppholdstillatelse. De er skilt i dag, og han fikk sin norske oppholdstillatelse. Hun sitter tilbake og føler seg lurt.

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg har ikke noe særlig filter og svarer rett fra magen.

Jeg synes også du virker svært "filterløs" når det gjelder en del andre ting. Det får være mitt svar til deg.

Anonymkode: 6516e...3ba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tenkerFORmye
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vite at du elsker ham, men du kan ikke vite om han elsker deg. En jeg kjenner traff også en tyrkisk mann som hun giftet seg med. Hun sa også at " vi elsker hverandre", han var nemlig veldig flink med de søte ordene, og noen kvinner elsker det,men etter hvert viste det seg at han elsket tanken om norsk oppholdstillatelse. De er skilt i dag, og han fikk sin norske oppholdstillatelse. Hun sitter tilbake og føler seg lurt.

Anonymkode: 5761e...79a

Vi kan ALDRI vite hva den andre tenker eller om den andre virkelig elsker deg eller ikke. For det er to mennesker som velger å leve sammen og ikke ett menneske!!! 

Det finnes blant annet mye utroskap og skilsmisse her i landet vårt! Da kan den ene parten sitte igjen å føle seg lurt... sant?

Jeg kan aldri vite, men jeg kan føle, håpe og tro at den jeg velger å leve med (uavhengig av hvor han kommer fra) elsker meg og. Det er jo derfor vi blir kjærester eller gifter oss med noen, sant? Fordi vi føler at en elsker hverandre og en tror det vil vare livet ut.

Det er slik kjærlighet er.... det å stole på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også du virker svært "filterløs" når det gjelder en del andre ting. Det får være mitt svar til deg.

Anonymkode: 6516e...3ba

Okeeeeyyy.... og da tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tenkerFORmye skrev:

Vi kan ALDRI vite hva den andre tenker eller om den andre virkelig elsker deg eller ikke. For det er to mennesker som velger å leve sammen og ikke ett menneske!!! 

Det finnes blant annet mye utroskap og skilsmisse her i landet vårt! Da kan den ene parten sitte igjen å føle seg lurt... sant?

Jeg kan aldri vite, men jeg kan føle, håpe og tro at den jeg velger å leve med (uavhengig av hvor han kommer fra) elsker meg og. Det er jo derfor vi blir kjærester eller gifter oss med noen, sant? Fordi vi føler at en elsker hverandre og en tror det vil vare livet ut.

Det er slik kjærlighet er.... det å stole på hverandre.

Selvfølgelig kan man aldri være sikker.  Men nettopp derfor er det lurt å være litt forsiktig når mange har opplevd å bli lurt etter å ha vært i din situasjon først!! Å gifte seg raskt er IKKE det samme som å være forsiktig...

Anonymkode: e49b0...f18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Har du lest statistikken på arrangert ekteskap? Hvor lykkelig de er og hvor lite skilsmisse det er? 

Arrangert ekteskap funker stort sett av EN grunn, begge sin familie er sterkt involvert i det arrangerte ekteskapet, og da trekker man seg ikke utav det, uten en ekstremt god grunn, og gjerne ikke da heller. Arrangerte ekteskap skjer stort sett i æreskulturer, og en skilsmisse fører ofte til sterk skam, særlig hos kvinnen. Selv om mannen har vært ekstremt voldelig, og det er derfor kvinnen søker om skilsmisse, så er det nesten alltid hun som blir sittende igjen med skammen, samfunnet dømmer skilte kvinner uansett grunn. Selvfølgelig finnes det gode arrangerte ekteskap, men det finnes også haugevis av dårlige ekteskap hvor kvinnen blir pga press fra familiene, og at hun ikke orker skammen hvis hun skiller seg.  

Anonymkode: 5761e...79a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...