Gå til innhold

Flere som skal eller har giftet seg med en tyrker?


Gjest tenkerFORmye

Anbefalte innlegg

Gjest Dødningehode

Bah, dere er bare misunnelige fordi dere er redusert til forstadshusmødre som tror de er frigjorte og moderne siden de kan gå på spinning to ganger i uka. 

La nå kvinnen ha sine eventyr i fred, hun opplever i hvert fall noe annet enn oppvaskbørster og fantasier om ungenes gymlærer.

Endret av Dødningehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Dødningehode skrev:

Bah, dere er bare misunnelige fordi dere er redusert til forstadshusmødre som tror de er frigjorte og moderne siden de kan gå på spinning to ganger i uka. 

La nå kvinnen ha sine eventyr i fred, hun opplever i hvert fall noe annet enn oppvaskbørster og fantasier om ungenes gymlærer.

Tror jeg heller vil ha fantasier om en norsk gymlærer enn gifte meg med en tyrker som er gira på oppholdstillatelse, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode
Akkurat nå, O.G. skrev:

Tror jeg heller vil ha fantasier om en norsk gymlærer enn gifte meg med en tyrker som er gira på oppholdstillatelse, gitt.

Hvis det er tilfellet at han bare vil ha oppholdstillatelse, er det i hvert fall kort vei til neste spennende eventyr. Gymlæreren har du jo lån og forsikring med før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg kunne bodd med han i Tyrkia om jeg kunne det! Han bryr seg ikke om hvor vi bor, så lenge vi bor sammen. Det er jeg som krever at vi bor her! Han er fri og kan flytte på seg

Så beleilig for han😅

Anonymkode: 569e1...b84

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

En ting bare: Du ser ikke på dette som potensielt problematisk? Du et trygg på ham. Du er ikke skeptisk eller har problemer m eventuelle kulturkrasj. Så hvorfor opprette tråd der hovedpoenget er at han er tyrkisk? Må være noe jeg ikke skjønner her.. og hvorfor skriver du «andre som skal gjennom det samme»? Høres ut som du skal utsette deg for noe vondt? Og da som du skriver det selv... 

Har forøvrig ingen tanker rundt det m å gifte seg m tyrker, de er vel forskjellige de og.

Endret av rabrabara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Dødningehode skrev:

Hvis det er tilfellet at han bare vil ha oppholdstillatelse, er det i hvert fall kort vei til neste spennende eventyr. Gymlæreren har du jo lån og forsikring med før du vet ordet av det.

Nja, man trenger jo ikke å la fantasien bli virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
27 minutter siden, rabrabara skrev:

En ting bare: Du ser ikke på dette som potensielt problematisk? Du et trygg på ham. Du er ikke skeptisk eller har problemer m eventuelle kulturkrasj. Så hvorfor opprette tråd det hovedpoenget er at han er tyrkisk? Må være noe jeg ikke skjønner her.. og hvorfor skriver du «andre som skal gjennom det samme»? Høres ut som du skal utsette deg for noe vondt? Og da som du skriver det selv... 

Har forøvrig ingen tanker rundt det m å gifte seg m tyrker, de er vel forskjellige de og.

Fordi det å gifte seg med en tyrker er langt ifra lett. En årsak er slike som dere og så har vi avstand, savn, søknader osv osv.... dette er ikke for pyser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Fordi det å gifte seg med en tyrker er langt ifra lett. En årsak er slike som dere og så har vi avstand, savn, søknader osv osv.... dette er ikke for pyser

Har du høy nok inntekt til å få han hit på familegjennforenig ? 

Anonymkode: 394da...708

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Fordi det å gifte seg med en tyrker er langt ifra lett. En årsak er slike som dere og så har vi avstand, savn, søknader osv osv.... dette er ikke for pyser

Var litt uklar på hensikten med tråden samt måten og formulere seg på. Litt sånn dramatriggere, hvis du skjønner. Men det er praktiske råd og erfaringer du er ute etter. UDI har helt sikkert mye info om det praktiske. Det andre må du vel greie selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør etter erfaringer fra andre i samme situasjon, og her har du en (ikke min, men noen jeg kjenner sin):

Kvinne i slutten av 30-årene møtte tyrkisk mann på ferie. Reiste ned et par ganger for å treffe han før de giftet seg. Ordnet med bekreftelser til UDI på inntekt for å vise at hun kunne forsørge han osv. Tyrkisk mann flyttet etter hvert til Norge, hvor han først levde av kona før han startet egen bedrift (av det heller tvilsomme slaget) for hennes penger. Knyttet nære bånd til andre tyrkere i området. Alt vel og bra til for 4 dager siden, «tilfeldig» nok sammenfallende med lengde på ekteskap for å få permanent opphold i landet, da tyrkisk mann har fortalt kona at han ikke lenger ønsker å være gift med henne. Firmaet kona har betalt alt av oppstartsmidler for står i hans navn. Boligen eier de sammen, for de var jo så «forelsket» og «skulle være sammen for alltid». 

Resultat: Tyrkisk mann har ordnet seg greit. Han skal gifte seg med sin tyrkiske kjæreste og de planlegger å bo i Norge. 

 

Dette er altså erfaringen til ei jeg kjenner. Vi da alle hun var dum som et brød da hun giftet seg med en tyrker hun knapt kjente, men hun var jo så forelsket og vi «forsto ikke». 

Joda, vi gjorde det...

Anonymkode: e213a...0aa

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

 Jeg er ikke en skrøpelig gammel dame sol blir lurt av en ung tyrker.... Jeg klarer fint å ta denne beslutningen helt selv :) 

Nøyaktig det samme som andre alenebestemødre i samme situasjon har sagt før de giftet seg med "sitt livs kjærlighet". Og vi vet alle hvordan det gikk. Herlighet, hvor naiv går det an å bli? Alle med vettet i behold venter mye lenger enn ett år før de (eventuelt fremdeles ønsker det) gifter seg med en langt yngre muslimsk mann.

Du har tydeligvis latt deg blende av at en ung mann er interessert i deg. Og for noe tøv at dere ser like gamle ut, dere ser begge like gamle ut som det dere faktisk er - men han har sikkert fått deg til å tro på det også. :-)

Hvorfor kan du ikke vente med å gifte deg? Eller vent, jeg tror jeg vet hvorfor.

Anonymkode: 6516e...3ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Tyrkia og gift deg med han. Muslimske land trenger litt europeisk multikulturell berikelse, men for guds skyld ikke ta han med hit. Vi har nok av unge muslimske menn som det alt er.

Anonymkode: 2df72...43e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok du kontakt med han? Du har skrevet motsatt i bloggen. 

Anonymkode: f88e0...105

Hun ble spurt om hva hun syntes om at jeg ga han lov til å kontakte meg på Facebook. Men han kom bort til oss, etter vi hadde flørte på avstand en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger, nedsettende innlegg, persondebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sjalu i denne tråden. Ikke alle som takler at TS er pen og skal gifte seg med en kjekk mann. 🙂

Anonymkode: 83219...179

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye sjalu i denne tråden. Ikke alle som takler at TS er pen og skal gifte seg med en kjekk mann. 🙂

Anonymkode: 83219...179

Sjalusi?? Heller bekymring 

Anonymkode: ffbcb...a40

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye sjalu i denne tråden. Ikke alle som takler at TS er pen og skal gifte seg med en kjekk mann. 🙂

Anonymkode: 83219...179

Flertallet i denne tråden, ønsker jo ikke å gifte seg med en kjekk tyrker. Og flere har skrevet at de synes TS. er ei pen dame, det er hun jo. Men vi har jo og sett bestemor på 50 år, som er langt fra så pen som TS, dra ned å få seg en kjekkas. Så vi er vel ikke så veldig misunnelige. 

Og flertallet som svarer her, er vel ikke bitre single gamle damer?

Jeg er selv på TS sin alder, og sammen med en kjekk flott norsk mann, 7 år yngre enn meg. 

Anonymkode: c20d3...d68

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...