Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Hei. Koselig å høre om 17.mai'en din! ...og alltid spennende å høre om vennen din. Jeg var også tante på 17.mai, for første gang (niesen min er ikke fylt 1 år enda). I dag sa jeg til en liten jente på jobb at jeg feiret med henne, og forklarte at det er babyen til lillesøstra mi. Hun ble helt forlegen og satt ut, og hviska til meg "det er da virkelig ikke mulig!" Jeg skjønte ikke hva hun mente, men så sa hun etterhvert "barn kan da ikke få babyer!". Jeg måtte forklare at lillesøstra mi også er voksen (selv om jeg knapt nok ser på meg selv som voksen) - at hun er gammel nok til å få barn, og da spurte jenta "hvorfor har ikke du satt i gang med å føde barn da?" Jammen får man høre det.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

hei igjen! Høres ut som en koselig 17 mai du hadde:)

Koselig med litt folk rundt seg, og glade fjes!

Ganske sprøtt at "vennen" din kom kjørende akkurat når du la tarotkortene;O

Forøvrig, takk for linken:) setter stor pris på det!!

JEg svarte deg i dagboka mi, men svarer deg her og jeg!

Jeg vil gjerne sende deg drømmer jeg, blir bare kjempeglad om du tar deg tid til å se på de! hadde en ytterst merkelig en i natt, og jeg skal skrive den ned til deg, men rekker det ikke før i morra, for jeg skal opp om seks timer, hehe!

Håper du får en flott dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er på kg litt tidlig på kvelden for en gangs skyld. Skal ut en tur senere. Håper du har en god dag! :kul:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Hei maisen. For en gangs skyld beveger jeg meg innom en dagbok som ikke er min egen. Har bare fått lest igjenom deler av dagboken din. Ser at vi deler interessen for katter. Skal prøve å komme innom å lese litt nøyere senere. Ha en kjempefin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Heisann Maisen. Har du det fint? :-)

Innom for å ønske deg kjempe fin helg både for deg og "kompisen" :Hehe:

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei chrizzy!

"Jeg elsker musikk, men har det liksom ikke i kroppen å dra på konserter og sånn. "

Sånn er egentlig jeg også, men så begynte jeg som funksjonær på jazzfestival så nå har jeg mange utrolig flotte konsert/klubb-opplevelser bak meg (og foran!!!). Er liksom greit å gå på en konsert som en ikke er sikker på også når en kommer "gratis" inn (vi betaler jo med jobbing). Om det ikke er noe allright så kan jeg jo bare gå igjen og gå på en annen :wink: Jeg er også funksjonær på jazzklubben her i byen, så disse opplevelsene har jeg gjennom hele året. Anbefales!!!

Hei englefjes!

"hvorfor har ikke du satt i gang med å føde barn da?" Jammen får man høre det. "

Ja, det er gjerne sånn i en periode i livet :roll: Jeg har også fått høre det, men nå er jeg så "gammel" at det stort sett ikke er muligheter igjen (heldigvis!) så nå har de holdt opp! Og hva har de egentlig med det å gjøre? Det er vel vårt private evt. "problem"? Og, jeg føler meg ikke som et dårligere menneske uten barn heller! Er vel antagelig ei mye bedre tante pga det, tenker jeg :sjarmor:

Hei seroxata!

"Ganske sprøtt at "vennen" din kom kjørende akkurat når du la tarotkortene;O"

Ja, det er jo egentlig det,- eller kanskje ikke. Det skjer ganske ofte at jeg begynner på en mail eller sms til han og at han enten sender en han også eller kommer før jeg er ferdig :sjarmor: Vi er nok ganske bra på nett,ja. Hehe :hjerter: (ja, det var meg, de hjertene passer visst ikke på han....) Men, du er visst ganske på nett selv om dagen ser det ut til :hjerter2: Går det bra med Taco, eller???? Koselig at det gikk den veien,da!

Hei Hannen!

"Hei maisen. For en gangs skyld beveger jeg meg innom en dagbok som ikke er min egen."

Hei så koselig at du stikker innom! Har jo vært litt i din dagbok for en stund siden. Tror du vi har fått de andre til å ta vare på seg selv i sola?????? Utrolig mye uvitenhet ute og går :o

Katter, ja er ikke det herlige dyr? Jeg vant faktisk en tur til Egypt med TV3 for ca 10 år siden pga min interesse for katter :P Jeg skrev at jeg og de gamle faraoene hadde en felles interesse,- katter! Men, dessverre ble det ikke noe av turen, for det var da de begynte å angripe turistene :grine:

Hei ~Alwa~ !

"Innom for å ønske deg kjempe fin helg både for deg og "kompisen"

Hehe, takk skal du ha :wink: Godt du har "skjønt"det da, at vi er kompiser ikke kjærester....... Er visst mange som ikke klarer å skjønne det,ja. Hm. Kanskje ikke så rart, i 2 uker nå har han vært her 1-2 ganger hver dag når det er lite kjøring på taxien :rosasmil:

Men, han ønsker seg fortsatt ei på sin alder som han kan få barn med...... (Er nok av dem som sier at han ikke helt vet hva han ønsker seg :sjarmor:

Var godt å lese dagboka di nå :hoppe:

*****************************************'

Ja, som dere skjønner har jeg ofte besøk nå, kan egentlig bare la te-vannet stå klart. Hehe..... Er jo bare lækkert det,da :sjarmor: Det går mye i Rooibush-te om dagen, har dere smakt den? Den er sååå nydelig, både den som er naturell og den med appelsin/kanel. Og så er den jo kjempesunn!! Den skal være fin mot hodepine, ~Alwa~ jeg prøver det ut nå!!

Vel, akkurat nå koser jeg meg med øl og et nydelig brød med hvitløk og oliven :sikle:

Hadde besøk av ei venninne og hunden hennes istad. Nå blir jeg "mobbet". Først fordi hun ikke har fyllt 50 enda (2 måneder igjen å kose seg på!!), og da de gikk til meg hadde hun sett i et utstillingsvindu at de skulle selge ut brudekjoler og smokinger,- og da tenkte hun på oss to sa hun....... Morsomt :hoho: Er det noe jeg er sikker på så er det at OM det skulle bli noe, så får vi bo hver for oss! Jeg har bodd altfor lenge alene og kan ikke tenke meg å få noen inn i mine ting og vaner. Så det må bli særbo, men det er jo mer og mer vanlig, så time will show!

Var på kafè med ei annen venninne igår. Koselig,men hun kom rett fra healing og var temmelig gåen :P

Fikk forresten en fin vits på sms idag:

Først en tegning av en liten bamse,- og så teksten:

"Sender deg denne vårbamsen som du kan ta i halen, svinge rundt i lufta og klaske i veggen, for det her er da førr f.... ikke noe vårvær!"

Så nå skjønner dere hva slags vær vi har idag??? Ser ut til at vi har annenhver dag med litt varm sol (så egentlig bør vi vel ikke klage?), i dag er det kaldt, grått og småregn :-(

Ser ut til at det er endel å gjøre når det er sånt vær,da,- har ikke hatt besøk enda ihvertfall :wink: Er jo bra han får inn noen kroner,da :enig_animasjon:

Må fortelle en liten rar dyrehistorie jeg også:

Broren min har hatt høner + hanen Ulf på gården, og så bestemte han seg for at nå gadd han ikke å ha de lenger. Så i helga kakka de hodet av alle og gravde dem ned. Da han hadde hentet sønnen sin 16.mai hørte de en kjent lyd, en høne som kaklet :o Og, tenk inne i hønsegården gikk ei enslig høne og plukket mat!! Den har antagelig gjemt seg bak en stor Ask som står i hønegården :hår: Sikkert nesten død av skrekk ettersom alle de andre forsvant med mye hyl og kakling!!!! Så nå får den resten av maten han hadde igjen, og burde storkose seg (så lenge det varer!!!)

Jeg håper dere får en fortreffelig helg, alle sammen :tommelsmil: og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kafèdager er digg det". HELT ENIG;Kafka :blomst:

Det er noe av det koseligste som finnes (utenfor hjemmet,da :roll: ).

Det å sitte med en latte med blåbærsmak og sludre med gode venner er jo bare helt topp :P Smakt blåbærsmak på latten,eller? Det er bare digg :sikle:

Eller en kanne Rooibush-te, mmmmmmm

God helg, Kafka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Hei så koselig at du stikker innom!  Har jo vært litt i din dagbok for en stund siden.  Tror du vi har fått de andre til å ta vare på seg selv i sola??????  Utrolig mye uvitenhet ute og går  :o  

Katter, ja er ikke det herlige dyr?  Jeg vant faktisk en tur til Egypt med TV3 for ca 10 år siden pga min interesse for katter  :P Jeg skrev at jeg og de gamle faraoene hadde en felles interesse,- katter!  Men, dessverre ble det ikke noe av turen, for det var da de begynte å angripe turistene  :grine:  

Etter å ha lest i diverse tråder rundt om på forumet så tror jeg faktisk at noen har tatt til fornuft. Det virker som noen vil kutte ut solariumen og andre er opptatt av å bruke solkrem med høy nok faktor. Vi kan ikke snu den negative trenden med hud- og føflekkreft alene, men jeg tror ihvertfall at noen har fått opp øynene. Det er jeg glad for. Jeg ønsker ikke at noen skal få en slik diagnose. Ikke alle klarer seg like godt som vi har.

Synd at det ikke ble noe av turen til Egypt. Det hadde nok vært litt av en opplevelse.

Jeg har to kastrerte hannkatter som jeg er utrolig glad i. Det er noen skikkelige kosekatter som nok er temmelig bortskjemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har to kastrerte hannkatter som jeg er utrolig glad i. Det er noen skikkelige kosekatter som nok er temmelig bortskjemte."

Så heldig du er! Jeg måtte ta den siste katten jeg hadde (perser) for ca 4 år siden, fordi både hun og jeg fikk pelsallergi :o Tenk deg en katt med den allergien! Og en perser har jo litt av den også,da. Bomma i denne inkarnasjonen, tenker jeg :wink:

Har hatt katter nesten hele livet, så det er et kjempesavn :-( "Hiver" meg over alt jeg møter av firbente pelsbærere :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gjett om jeg grubler hardt på hvem du er nå... og jeg syns navnet hørtes veldig kjent ut. Ja, får høre det fra de ungene. men mest av alt morsomt at hun ble så sjokka over at lillesøster har barn. mange barn jeg møter gjennom jobb tror ikke jeg er voksen da. ikke at jeg er så ung ut, men jeg kan ikke alle regler, og tar kanskje noen "sprø" avgjørelser. Da sier ungene "jeg tror vi må spørre en voksen jeg, englefjes!" Hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Så synd du har fått pelsallergi. Det er ikke så greit å ha det hvis en vil ha katt, nei. Forstår godt at du savner det å ha katt. Kattene våre er en naturlig del av familien vår. Vi har hatt to katter til men begge måtte avlives (ikke samtidig). Den ene var gammel og syk mens den andre ble akutt syk og kunne ikke reddes :grine: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :P

Beklager at jeg er litt "slapp" om dagen, formen er ikke på topp men jeg kommer nok sterkere tilbake :wink:

Jeg har fortsatt daglige besøk av te-drikkeren, kjempekoselig.

Denne uken er på en måte alt samlet! I går var jeg og sjekket bentettheten - kjempebra. Vi følger med pga den dårlige ryggen jeg har.

Idag hos fastlegen, i morgen til allergi/astma-legen, torsdag psykologen, fredag et møte og i helgen seminar i Oslo.

Legen fant ut at hun skal sende henvisning til at jeg skal få jern intravenøst, så om jeg får det blir nok formen bedre, tenker jeg. Har gått lenge med lavt jernlager (kan ikke ta jerntilskudd) selvom jeg har prøvd det meste. Da blir en litt slapp og nå er jo allergisesongen på full gang også.

Jeg må jo bli frisk til jazzfestivalen vet du, englefjes.

Ang. pelsallergien, Hannen, så kommer jeg nok til å anskaffe meg et pelsdyr når jeg finner et sted å bo hvor det passer. Den psykologiske effekten av pelsdyr er større enn plagene mine med allergien.

Håper dere alle har det bra? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Ang. pelsallergien, Hannen, så kommer jeg nok til å anskaffe meg et pelsdyr når jeg finner et sted å bo hvor det passer. Den psykologiske effekten av pelsdyr er større enn plagene mine med allergien.

Hva slags pelsdyr vil du ha da? Er det noen du reagerer mindre på enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Har du noengang forsøkt Osteopati mot smertene dine?

Kanskje det kunne vært noe?? :P

Leit å høre at ting ikke er så bra med deg :trøste: Men hvorfor tåler du ikke jern?

Håper du får en fin dag i morgen Maisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg? Når jeg leser om alle plagene mange har blir jeg bare så takknemmelig for hvor heldig jeg har vært.

Går det bra med planene for Scoliosetreffet - selv om du ikke er helt i slag?

Har forresten vært innom på den siden du la link til med Tarotkort. Spennende. Har en bok . og prøvd å lese litt selv - men har liksom ikke kommet helt igang.

Ønsker deg hvertfall en god dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hannen!

"Hva slags pelsdyr vil du ha da? Er det noen du reagerer mindre på enn andre?"

Aner ikke, men siden plagene mine ikke er så store og jeg sliter i perioder med depresjon (som nå) så tror jeg gevinsten ved å ha et pelsdyr er større enn allergiplagene. En liten hund kanskje?

Hei ~Alwa~!

"Har du noengang forsøkt Osteopati mot smertene dine?"

Har ikke det, men jeg vet at kiropraktoren kan holde whip lashene i sjakk. Men, med uføretrygd blir det ikke ofte jeg kan gå dit. Ryggen har jeg blitt behandlet for siden jeg var 6 år, men vi er flere som merker at etter 40 blir det mer plager igjen.

Skulle f.eks gjerne gå til en venninne som driver med Rosenterapi + andre ting, men det står på økonomi, dessverre :-(

"Men hvorfor tåler du ikke jern?"

Fordi jeg har store problemer med magesyre, og jernpreparater ødelegger virkningen av de medisinene jeg har. Men, nå skal jeg antagelig få jern intravenøst, så da hjelper vel det håper jeg :roll:

Hei Seroxata!

Sliter litt nå, men av erfaring så vet jeg jo at det går over :-?

Hei LilleBille!"Går det bra med planene for Scoliosetreffet - selv om du ikke er helt i slag?"

Satser på det :P Får bare passe på at uka etter er TOM :wink: Skal jo på seminar med Ryggforeningen denne helga, så da skal jeg kose meg,- få maten servert, koselige mennesker å prate med (MYE humor husker jeg fra forrige seminar :sjarmor: ), enkelt-rom med god seng. Det passer bra nå, og så avpasser jeg programmet litt etter formen.

Prøver å overtale foreningen til at vi kan starte treffet der, lettere å bli kjent i rolige omgivelser. (Og hvis de møter opp kan de jo drive litt verving..... Må da være fin lokkemat?) Og, tenk vi er 15 stykker!!

Takk skal dere ha for gode klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...