Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

hei hei!

Hva har denne damen gjort på så langt i helgen da?

Hei på deg baby-E :P

Dette ble en merkelig helg og helt anderledes enn jeg hadde planlagt! På fredag havnet jeg på sykehus med magesmerter, så jeg lå der til et stykke utpå søndag

:-( Så menyen min disse dagene ble intravenøst, og mye sengeligging.Det viste seg at jeg antagelig hadde en reaksjon på alt stresset før 50-årsfesten, og at det slo seg på magen og immunsystemet :grine:

På søndag fikk jeg endelig spise ordentlig mat igjen, og jeg skal si jeg tok igjen det tapte :wink: Først spiste jeg middag på sykehuset (det gikk egentlig dårlig :-( ), og da jeg kom hjem utpå ettermiddagen bestilte jeg en pizza (måtte ha noe med smak!!!). Deilig! Og det gikk heldigvis bra!

Jeg skulle jo egentlig vært på alternativ-messe denne helgen, men det ble det selvfølgelig ikke noe av.

Men :wink: ved 6-tida da messen var slutt fikk jeg en telefon,- den gode vennen jeg har nevnt tidligere ville komme på besøk :hoppe: Han fikk resten av pizzaen, og vi begynte å smake på gavene jeg fikk på 'bursdagen, jeg fikk jo 9 vinflasker :sjarmor: Så da gikk jeg nesten rett fra flytende fòr intravenøst på sykehuset, til flytende gaver hjemme! Det var utrolig godt (og heldigvis holdt magen seg i ro...), men kroppen min var som en svamp så virkningen av vinen kom ganske raskt,ja :danse: Han tok bussen hjem kl.24, men vi fortsatte å chatte fram til kl o2.30.....

Så denne helgen ble preget av både yin og yang :P

Får håpe jeg snart kan lære å ta vare på meg selv, men det blir litt sånn duracell-kanin i perioder,- ikke bra :roll:

I dag var jeg og besøkte en god venninne og "inspiserte" den nye leiligheten hennes. Vi spiste lunsj og jeg fikk kost med hunden hennes,- en nydelig spaniel som nesten lå oppå meg for å få mest mulig kos :wink:

I ettermiddag var jeg hos broren min og nevøene mine og spiste 'bursdagsmiddag. Vi har ikke fått gjort det tidligere fordi eldste nevøen min er kjempe-opptatt med trening - både med lokal-lag og landslag i basket. Men, idag hadde vi en kjempehyggelig middag. Tilogmed

7-åringen spiste godt og koste seg :wink: Mye humor ble det også.

Jeg koser meg alltid når jeg er hos dem: de bor på gården vi vokste opp og det er så deilig og fredelig der! Hønene og hanen gir jo bare koselyder, og katten smyger seg rundt beina og vil koses med. Deilig :P

Ta vare på dere selv,da og ikke stress dere syke slik jeg gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre at du ble syk - for mye av det gode osv.. Men men.. man tar med seg nedoverbakkene også - når det kommer etter noe veldig hyggelig. :wink:

.. og det at familiemiddagen ble utsatt - er vel kanskje likegreit - når alt kommer oppå hverandre - kan man ikke nyte tingene skikkelig - det er mye hyggeligere å spre gledene litt. Det blir litt som å få 10 blomsterbuketter på en gang - selv om det er flott - er det hyggeligere å kunne glede seg over ting litt lenger.

Ha en fin dag ... her skinner solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia Maisen :)

Så synd at du ble syk :( Heldigvis så ble det tatt tak i fort! Man blir vel ekstra fort helt frisk av gode venner og koselig samvær, så det er bra at du fikk så koselig besøk :hjerter:

Jeg har bare vært innom helt kort de siste dagene, men jeg har lurt litt på deg, for jeg har ikke sett deg noen av gangene. Håper du ikke stresser mere nå :)

Kusina mi har akkurat laget en skikkelig god middag, kylling med pepperost som fyll inni, bacon surret rundt, en herlig frisk salat med annanas, ris og en skikkelig god kylling saus. Var bare helt utrolig godt. Å jeg holdt på å glemme hvitløks baguettene :sikle:

Neste hjemme eksamen starter på fredag i neste uke, ped., den gruer jeg meg litt mere til. Men det må nu gå bra :) Her er det blitt skikkelig vår og nydelig vær, snart blir det grønt, og livet er bare herlig :hjerte:

Håper du k0oser deg i dag :klem2: Masse være ha det skikkelig bra frisk hilsner fra meg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia, skulle bare gi beskjed om at dollar på snikk snakk er kusina mi som skulle prøve seg her. Og hun skrev det der :hoho: før jeg fikk stoppet henne, og det går jo ikke ann og skrive om det en gjest har skrevet. Hun hadde altså ikke sett hvordan din avatar så ut før hun skrev det der. Jeg skal gå å bekalge det nå jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg koser meg alltid når jeg er hos dem: de bor på gården vi vokste opp og det er så deilig og fredelig der! Hønene og hanen gir jo bare koselyder, og katten smyger seg rundt beina og vil koses med. Deilig :P

Ta vare på dere selv,da og ikke stress dere syke slik jeg gjorde!

Høres vidunderlig ut, maisen!! :P

Og lige så! Nå må du slappe av og bare ha det kos, så går alt bra skal du se :)

Men det er jo lov å ha feiret litt og da, er ikke hver dag man blir 50 heller :-)

Wow.. Tenk om man blir 100, da er det som om du er 0 idag!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :blomst_opp:

Her er alt ved det samme igjen, og hvis jeg klarer å ikke stresse før jeg skal feire 100 så skal jeg være fornøyd :wink:

Men, det er nok en sånn type jeg er: stresser i noen perioder, og tar det veldig med ro i andre. Vet at jeg bør meditere mer jevnlig enn jeg gjør,men.......

Koser meg med sykkelen i vårværet ihvertfall. Akkurat hatt besøk av ei god kattevenninne, og gode venner er godt å ha. Bortsett fra at vi begynte og snakke om ulike katteraser og jeg har jo såååååååååååååå lyst på katt igjen! En blå eller sølvtabby exotic, lillamasket colorpoint eller en britte. Sukk :o Men, det går ikke her jeg bor nå, så jeg får nok bare fortsette å "hive" meg over de pelskledde jeg treffer (ja, de på 4 bein altså :wink: ).

Skulle nesten tro at siden jeg har tenkt,lest og kurset meg innen "alternativ" tankegang i så mange år, så burde jeg kunne slappe av og ta ting mer sunt. Men, vi er vel noen som trenger flere liv for å lære det, tydeligvis.

Har kost meg med å flytte bildene fra kameraet og inn på pc'en idag. Må se og få dem over på en diskett også så de ikke forsvinner om pc'en krasjer.... Ikke alle er like fine, jeg holder på å lære meg kameraet nå, så får motivene komme etterhvert. Men, nevøen min på 7 år tok noen ordentlig fine :P

Koselig å være her igjen :danse: Takk for gode ord!

(Og chrizzy: bare slapp av, jeg bryr meg da ikke om det kusina di gjorde! Jeg er kjempefornøyd med den avataren,jeg - og da er det det samme hva andre sier :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

God morgen!

Så leit å høre at du har vært syk!

Sitter med eksamen jeg, så jeg har ikke vært innom deg før nå!

men nuh må jeg tilbake til oppgava!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en fin dag :P

Først leverte jeg selvangivelsen :sjarmor:

Etterpå var jeg endelig til hypnose igjen!!!!

Det er utrolig behagelig, en er såååååååååååååå avslappet mens det står på. Deilig :rosasmil:

Psykologen skal få meg til å miste lysten på sjokolade :sikle: , er hekta og har problemer med å kutte ut så det blir spennende å se.

Været har vært fint idag, så det var nydelig med en sykkeltur :P

Håper alle har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette:

Men, det er nok en sånn type jeg er: stresser i noen perioder, og tar det veldig med ro i andre. Vet at jeg bør meditere mer jevnlig enn jeg gjør,men.......  

- kunne jeg saktens skrevet selv! Jeg er blitt litt flinkere til å ikke stresse (jobb relatert) nå enn før føler jeg, men man kan alltid bli bedre til alt, sant :) Meditasjon inget unntak.

Hei! Jeg liker katter jeg også :-) :ler: litt teit kommentar av meg vel o merke, da jeg liker alle dyr - men dog.. :)

Maisen.. De gangene jeg er skikkelig godtesyk men må avstå (være seg at jeg ikke har sjokolade til stede eller annet) så pleier jeg å stikke en lillefinger i en bolle med sukker. 1 slikk på fingeren, og lysten på søtsaker er borte mommmmmmentant! Helt sant! Prøv det og se hvordan det fungerer :Nikke:

Kos deg med sykkel i morgen om du kan. Jeg danser solskinnsdans her, og det pleier å fungere :-)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :P

Det går bra her, igår var jeg først hos fysioterapeuten med mine delfiner og hvaler :wink:

På kvelden møtte jeg vennen min, og så satt vi over en kaffe (etterhvert ble det øl :sjarmor: ) og pratet om alle de spennende temaene vi alltid er innom! Denne gangen ble det endel drømmetyding (noe vi begge driver med) og noe om ei bok jeg leser. Det er ei bok som er kanalisert av en energi som heter Bartholomew, kjempespennede, men jeg får stadig noen "spark" :-?

Så det er mye å tenke på for tiden. Men, det er sånn livet mitt er, tydeligvis skal jeg bruke dette livet til å studere visse temaer og til å jobbe med meg selv. Men, egentlig er det jo sånn for alle, om en tillater seg å gå inn i seg selv. Og, det er jo kjempespennende, slitsomt til tider,men spennende!

Nå er noe av helgerengjøringen gjort (går sakte,med pauser pga ryggen), og så må jeg vel ut med sykkelen en tur.

Tror soldansen din ikke rekker hit, Kafka :o Det regnet ihvertfall her i går.....

Det med sukker på fingeren, funker sikkert for noen, men det er ikke sukker jeg er hekta på,men sjokolade :P Akkurat som om det er et stoff i sjokolade som gjør at jeg blir avhengig. Så nå får vi se...

Håper det blir en tur i skogen med vennen min i helgen, for å hilse på trærne hans :briller: Han har bl.a. lest Bear Heart "Vinden er min mor", og har like stor nytte av den som av Jung, tror jeg. Så det kan bli spennende.

Hadde vært gøy å ta en tur til Gardermoen i helga også, broren min er der på dragrace :hoppe: Han kjørt selv før (og gjorde det bra, men det er dyrt og vanskelig å skaffe sponsorer :-( ), mne nå er han mekke sjef for en kompis + at han har dommerlisens, så han kooooser seg nok i helga. I alt bråket, luktene, menneskene/miljøet og spenningen. Ikke akkurat naturlukter/lyder,men det er noe spesielt med det - er faktisk veldig deilig !!!

Skjer mye i livet mitt nå, og det er bra for fjoråret var forferdelig.

Håper dere alle har det bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia Dronninga :vinke:

En sprut sitron eller en sitronskive i et glass vann jevnlig, det demper sjokolade og godter hunger, virkelig! Det er stoffer i sitronen som virker utrolig bra mot det :)

Hi hi :ler: Kafka hørtes søt ut da, dyppe en finger i sukker :ler: Det hjelper i alle fall sikkert :)

Høres ut som du har det bra, tusen takk for hilsner i dagboka mi, det er kjempe koselig :)

Drag race? Bil? Jeg ble til å tenke på menn som kler seg ut? :ler:

Håper du koser deg med søndagen :blomst_opp: :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o WOW, har jeg blitt dronning,nå? Hva mener du med det, chrizzy? Må jeg begynne og omtale meg selv som vi nå,eller ? Hehe morsomt og,da,- han jeg har kjøpt sykkel av og som jeg avogtil må innom kaller meg også for dronninga :sjarmor:

Idag har jeg vært på Peppe's med fetteren min og hans to små døtre fra Kina,- kjempekoselig. De er 3 og 7 og så søte, snille og greie, morsomme :wink:

Er ikke helt sikker på den fingeren i sukker som Kafka anbefalte jeg heller, men uansett så ser jeg hva som skjer med hypnosen først. Har ikke hatt lyst på sjokolade enda ihvertefall :rosasmil:

Drag-race har nok lite med utkledning å gjøre :hoho: Det er biler i full fart (med flybensin!!!), mye bråk, svidd gummi, oljelukt og spenning :danse:

Liten sykkeltur idag også, er stort sett ute hver dag,- deilig!

Nå er det ekspressfart på trær og blomster her! Bjørkene har museører og noen andre har allerede ganske store blader, linerla spretter rundt og det er i det hele tatt deilig :enig_animasjon:

Håper dere har hatt en fin helg også?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:ler: blitt!?

Man får ikke blitt til noe man er, maisen :-)

Royality :tommelsmil:

Takk for flotte hilsner, maisen - må skrive mer siden, har ikke all verdens tid akkurat nå :)

Ha det akkurat så godt som du pleier og mer enn det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:ler: Syns bare det passet til deg der og da :idesmil:

Drag race :hoho: Ja så for meg drag artister som skifta klær i full fart og sprang ut med hysteriske nummer på scenen :-? :ler:

Takk for hilsner i dagboka mi, det er kjempe koselig :kose:

Hva gjør du i kveld da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
:vinke: Har ikke orket å skrive noe særlig i det siste. Fint å lese at du har det bra. Ta vare på deg selv og ikke slit deg ut med stress.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel ta imot dronningtittelen med takk,da. Siden både du chrizzy og Kafka er enige! :blomst::plystre::hjerter:

Skal jammen fortelle broren min om de drag-gutta som skulle skifte klær i forrykende fart :sjarmor: Hehe, han kommer til å lure på hva slags folk jeg snakker med!

Men, egentlig er det vel bilene som er "kledd" ut, de er jo styla på alle måter :wink:

Tar det med ro ikveld, drikker hvitvin (fikk jo litt vin......) og leser bok. Skulle gjerne heller vært ute, men han jobber 8)

Høres ut som om dere hadde en aldeles hysterisk flott fest i helga,- toppers :briller: (Behov for solbriller dagen etter,eller??)

Uff, i morgen må jeg til tannlegen :-( Har bitt av et skall på en jeksel. Æsj :-x

Håper du har en fin kveld, chrizzy.

Takk skal du ha, Fighter! Tenker på deg, vet litt om de tingene som du sliter med som du sikkert har skjønt :roll: Håper du får hjelp hos fysio'en i morgen!

:klem: til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

God morgen!

Så bra at du får slappet av! Kanskje du kan lære meg det også :P

Lykke til hos tannlegen i dag!

:klem:

ps. må si meg enig med tittelen :Nikke: Den kler deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby-E :"Så bra at du får slappet av! Kanskje du kan lære meg det også"

Tviler på det, baby-E :wink: er ikke særlig flink til det som du sikkert skjønner,- bare små blaff innimellom....

Gikk ok hos tannlegen, slipte den ene tanna og boret litt i den andre. Så nå må jeg grave dypt i lommeboka :-( Har funnet ut at det er enten tannlege eller advokat en skulle utdannet seg til om en skulle tenke økonomi :sjarmor:

Idag har jeg vært på kafè med ei barndomsvenninne,- koselig :P

Det er en av "fordelene" ved å være uføretrygdet (og oppegående), at en kan gjøre slike ting.

Ellers hentet jeg en av bøkene jeg har bestilt (fikk 2 boksjekker til 'bursdagen). Idag hentet jeg :"Mellom to verdener" av Sylvia Browne. Den er en veiviser til det hinsidige :gullengel: Gleder meg!!

Så var jeg og kjøpte Spiderman-badebukse til min yngste nevø (7 år) !! Han er stooor fan, så faren regna med at presset for å dra i svømmehallen kom til å bli stort nå :sjarmor: Blir vel ny stjerne for tanta.....

Eldstebroren (16 år) dro til Sverige for å spille sine første landskamper i basket idag :P Det kommer til å bli kjempespennende! (Ikke sant, LilleBille???)

I morgen fikk jeg tilbud om å bli med vennen min i skogen for å hilse på trærne hans,- og så skal jeg til fysioterapeuten!!!! :-( Men, tilbudet står nok ved lag, tenker jeg!

Klemz til dere alle :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...