Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Hei chrizzy :P Han har tydeligvis mange planer, så jeg er litt nervøs, men jeg overlever nok....... Dagen er ikke før 19. så jeg er bare 49 på festen :wink:

Idag har jeg vært på seminar hele dagen, med de yrkesgruppene jeg egentlig "liker minst",- sykepleiere og leger :-? Men, seminaret var kjempebra! Det handlet om at omsorg har lett for å bli en salderingspost i trange tider. Jeg var der fordi jeg er den i en venneforening som skriver innlegg i avisene (som det jeg har satt inn over her) og da er det fint å få med seg nye tall og høre hva som skjer på omsorgsfronten. Det handlet mest om kreft-omsorg, men det er også det jeg er mest interessert i siden jeg både har vært pårørende og kreftpasient selv.

Det er ganske uvant og slitsomt å sitte i så mange timer når en ikke er vant til det lenger :roll:

Men, nå er det bare å sette seg ned og skrive neste innlegg,- men det blir ikke før ut i neste uke. Har endel jeg må ha unna først: fest, bursdag, vitne i retten :-?

Måtte ha litt "frisk" musikk da jeg kom hjem, så nå har det gått i Bjørn Berge (som er et helt enmannsorkester for seg selv :wink: ) og nå er det Santana.

Grunnen til at jeg "ikke liker" helsepersonell, er selvsagt at jeg lå endel på sykehus da jeg var liten og da var det ikke snakk om at foreldrene også lå der så det var tøft :evil: Mye morsomt også (noe en ser i tråden "Er det noen med scoliose her?"), men ikke sunt for et lite barn,nei :roll:

I morgen blir det litt spennende, skal til frisøren og vi har tenkt å finne på noe sprøtt! Alltid mye morsomt en kan gjøre med hår :wink: Jeg har vel hatt det meste, tror jeg: afro, langt, pinekort, sort, rødt, oransje, striper, bleking. Så vi får se hva det blir i morgen, har nå langt med min egen mørkeblonde farge + ei brei sort stripe på hver side + noe blekestriper fra mai ifjor.

Ha en fin kveld, alle sammen :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy

Santana er digg :danse: Har hørt mye på det :tommelsmil:

Jeg bruker å få "makk i foten" når jeg må sitte for lenge i ro, er faktisk skikkelig ille noen ganger. Om jeg hadde vært født i som kongelig hadde jeg hatt enorme problemer :ler:

Jeg hadde brudd på hjerneskallen når jeg var to år. Jeg var skikkelig fæl å klatre i trær og alt jeg kom over. Så endte det jo med at jeg ramla ned fra et tre. Mora mi sier at hun enda får frysninger når hun tenker på de gangene hun måtte gå fra sykehuset, hun fikk jo ikke sove der eller være der noe særlig. Hun hurte meg helt ut på gata jeg skreik sånn. Til slutt måtte de sende meg hjem før tiden, for de sa at det så ut som jeg visnet. Og det tok visst litt tid før jeg ble meg selv igjen etterpå :( Da tenker jeg ikke på å komme til meg selv etter hodeskade :ler:

Jeg vurderte faktisk å utdanne meg til sykepleier nå, men det passet ikke så bra med det at jeg har W. Tenker på skift arbeid og sånn. Ville ikke det.

Ja kanskje jeg også burde gjøre noe nytt med håret, eller? :roll: Du blir sikkert tøff! Hørtes stilig ut som du har det nå da :)

Det skal bli så artig å høre hva han finner på han broren din :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koselig at du stikker innom :P

Skjønner godt at du tenkte på sykepleien, jeg ble jo som sagt førskolelærer (tenkte først på lærer) for å redde barna som lå på sykehus :-? Tror ikke det er mange som kom seg helt uskadet fra den behandlingen, nei :-( .

Du kan undervise på sykehus, vet du. Vi hadde lærer som gikk rundt og underviste en og en, og jeg husker jeg lå foran de i klassen da vi kom hjem :wink: Har aldri likt matte,men da skjønte jeg plutselig mye. Så at læreren har tid er viktig, helt klart!

Ellers er det jo kjempeforskjell fra sykehus til sykehus! Da jeg tok spes.ped valgte vi oppgave om barn på sykehus (merkelig....). Og oppdaget at det var avdelingsoversøsteren (eller hva det nå heter?) som bestemte alt. Noen steder fikk barna lov til å bake, male og drive med alt mulig i senga,- andre steder var det blankt nei!

Forskning viser jo at både barn og voksne blir fortere friske når de kan drive med noe morsomt eller meningsfyllt. Derfor var det jo rart at en oversøster skal kunne nekte noe sånt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Vet du jeg kunne faktisk tenke meg å undervise i fengsel :ler: Det er helt sant :)

Tror de kom seg mindre skadd ut fra behandling på sykehuset med deg der :Nikke:

Jeg hadde parksis på en liten liten skole for en tid siden, det var herlig å undervise når man hadde så god tid til hver enkelt elev :)

Ja uff :( Tro hva det var mjed hun der oversykepleieren. Nei sånn skal det jo ikke være. Det er synd at noen bare kan bestemme noe sånt...

Håper du koser deg :kose:

Jeg springer frem og tilbake mellom datan og W som har besøk, de bygger en kjempe stor tågbane :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei, koselig at du stikker innom  :P  

Skjønner godt at du tenkte på sykepleien, jeg ble jo som sagt førskolelærer (tenkte først på lærer) for å redde barna som lå på sykehus  :-? Tror ikke det er mange som kom seg helt uskadet fra den behandlingen, nei  :-( .  

Du kan undervise på sykehus, vet du.  Vi hadde lærer som gikk rundt og underviste en og en, og jeg husker jeg lå foran de i klassen da vi kom hjem  :wink: Har aldri likt matte,men da skjønte jeg plutselig mye.  Så at læreren har tid er viktig, helt klart!

Ellers er det jo kjempeforskjell fra sykehus til sykehus!  Da jeg tok spes.ped valgte vi oppgave om barn på sykehus (merkelig....).  Og oppdaget at det var avdelingsoversøsteren (eller hva det nå heter?) som bestemte alt.  Noen steder fikk barna lov til å bake, male og drive med alt mulig i senga,- andre steder var det blankt nei!

Forskning viser jo at både barn og voksne blir fortere friske når de kan drive med noe morsomt eller meningsfyllt.  Derfor var det jo rart at en oversøster skal kunne nekte noe sånt  :o

Pussig.

Når jeg leste dette nå, fikk jeg en deja vu følelse. Nå når jeg tenker over det, så har jeg hatt mange av de i det siste faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafka,-kanskje vi er "tvillingsjeler"........

Neida, er vel ikke det,men det er jo mange ulike typer her på KG, så det er vel ikke så rart om vi får noen deja vu opplevelser også :wink:

Jammen, det er sikkert engasjerende å undervise i fengsel, chrizzy :P Tror vel heller jeg ville jobbet der enn i u-skolen :-? Prøv å få en praksisperiode der da vel? Hvis det går an,da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Ja jeg tror egentlig keg har mest lyst og ha praksis, en stund der. Sikkert ikke så alt for lenge. Hadde bare vært spennende og prøve det. Å undervise er en kunst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en periode som instruktør/lærer ved et jobbsøkerkurs. Da hadde vi også kurs for soldater som snart skulle dimme,- det er noe av det verste jeg har opplevd :o Dette var folk som etterpå skulle til Bosnia bl.a, men de satt og sov, feis, snorket osv. Helt utrolig :-? Mye var nok for å sjokkere oss (2 damer), men da de hørte at hun andre hadde jobbet med vanskeligstilt ungdom og jeg i barnehage og at ingenting sjokkerte oss var det ikke så moro lenger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess!

Da er turen til frisøren unnagjort :wink: Det ble rødt denne gangen, hehe. Blir artig å se ansiktene på gjestene når de kommer på festen i morgen :hoppe:

Da får dere ha en fin kveld, nå må jeg begynne å pynte lokalet vi skal være på!

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! TOPP! UTROLIG!

Det var den beste 50-årsdagen jeg kunne fått :danse:

Det ble helt tydelig at de jeg kjenner er alle veldig sosiale mennesker! Skravla gikk fra de kom inn døra og sånn fortsatte det :P Selvom mange ikke hadde sett hverandre før!

Koldtbordet er det mest gedigne jeg har sett, og jeg sitter nå med såååååå mye rester og har såååå liten fryseboks at jeg godt kunne ta en fest til.....

Vi var 35 stykker og siden mange ikke kjente hverandre, hadde først broren min ordnet med startnummer og startliste,- da kunne alle bare sjekke nr og nr på lista så visste de hva vedkommende het :wink: Senere presenterte jeg alle og fortalte hvilken forbindelse de hadde til meg.

Broren min hadde vært snill,da :P Jeg hadde skrevet i innbydelsen at de kunne ta med mat til koldtbordet istedenfor gave. Haha, det var jo en "invitasjon" til broren min for å finne på noe! Han ringte rundt til gjestene og lurte på om de ville gi 50-lapper tilsvarende det de skulle kjøpe gave for? Noen hadde allerede kjøpt gave, men de andre leverte veldig krøllete 50-lapper som ble lagt i en kurv. Det første jeg så var noen ekle , blanke silkeroser,- men så plutselig så jeg alle 50-lappene :hakeslepp: Da jeg telte dem i dag var det 3.200,-!!!! + 30 euro.

Ellers fikk jeg vel 10 vinflasker, flere boksjekker, gavekort på kinobilletter, nydelig glassbolle +++

Alle hadde det kjempemoro, og jeg fikk mitt pass påskrevet av flere :hoho:

Er ganske trøtt nå, var i seng kl 06.00,- men nå skal jeg treffe min unge venn (som hadde laget samlecd'er med festmusikk til meg :P ) på cafè :wink:

Stort sett bare skryt av det røde håret, men merkelig at ingen begynte å synge Pippi-sangen.... Hadde nemlig høye tuperte musefletter også :kul: Og så hadde jeg rødt skjørt og orange overdel.....

Sikkert mye jeg ikke kommer på nå,men festen var kjempevellykket :P

Håper dere har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Å så artig :tommelsmil: Hørtes kjempe fint ut :ler:

He he, engang i tiden så får vi kanskje sånne transformatorer, slik at fremtidens KGère kan sende ut mat som blir til overs rundt omkring til hverandre :ler: Hadde vært bra artig da :ler2: Hm, skjerp meg :briller:

Var sikkert veldi skøy å være der. Jeg ble så nysgjerrig på hvordan i alle verden du så ut, sikkert som en Pippi ja :ler: Sikkert kjempe søt :wink:

:o Det var mye penger du fikk da, så bra :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
WOW! TOPP! UTROLIG!

Det var den beste 50-årsdagen jeg kunne fått :danse:

Det ble helt tydelig at de jeg kjenner er alle veldig sosiale mennesker! Skravla gikk fra de kom inn døra og sånn fortsatte det :P Selvom mange ikke hadde sett hverandre før!

Koldtbordet er det mest gedigne jeg har sett, og jeg sitter nå med såååååå mye rester og har såååå liten fryseboks at jeg godt kunne ta en fest til.....

Vi var 35 stykker og siden mange ikke kjente hverandre, hadde først broren min ordnet med startnummer og startliste,- da kunne alle bare sjekke nr og nr på lista så visste de hva vedkommende het :wink: Senere presenterte jeg alle og fortalte hvilken forbindelse de hadde til meg.

Broren min hadde vært snill,da :P Jeg hadde skrevet i innbydelsen at de kunne ta med mat til koldtbordet istedenfor gave. Haha, det var jo en "invitasjon" til broren min for å finne på noe! Han ringte rundt til gjestene og lurte på om de ville gi 50-lapper tilsvarende det de skulle kjøpe gave for? Noen hadde allerede kjøpt gave, men de andre leverte veldig krøllete 50-lapper som ble lagt i en kurv. Det første jeg så var noen ekle , blanke silkeroser,- men så plutselig så jeg alle 50-lappene :hakeslepp: Da jeg telte dem i dag var det 3.200,-!!!! + 30 euro.

Ellers fikk jeg vel 10 vinflasker, flere boksjekker, gavekort på kinobilletter, nydelig glassbolle +++

Alle hadde det kjempemoro, og jeg fikk mitt pass påskrevet av flere :hoho:

Er ganske trøtt nå, var i seng kl 06.00,- men nå skal jeg treffe min unge venn (som hadde laget samlecd'er med festmusikk til meg :P ) på cafè :wink:

Stort sett bare skryt av det røde håret, men merkelig at ingen begynte å synge Pippi-sangen.... Hadde nemlig høye tuperte musefletter også :kul: Og så hadde jeg rødt skjørt og orange overdel.....

Sikkert mye jeg ikke kommer på nå,men festen var kjempevellykket :P

Håper dere har det bra!

:ler::ler2:

Se der ja!! Dette fortjener virkelig et WOW synes jeg! :-)

Høres ut som om dere hadde det super gøy! :ler: Mange stilige idèer også synes jeg :P

Grattis så mye da Maisen!

:bursdag::gratulerer::danse: :blomst_opp: :klem::digge::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med vel overstått - og det høres ut som om det var helt topp. Hyggelig å bli feiret på en sånn måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Går visst litt tregt å komme igang med ny uke :wink: Det ble litt seint i går kveld også, var på kafè med vennen min. Kjempekoselig,men jeg begynner å merke det nå.....Blir helt klart en rolig feiring i morgen.

Det er egentlig en utrolig fin opplevelse å bli feiret sånn av venner og slekt. Da ser en virkelig hva slags folk en kjenner. Helt tydelig at jeg samler på de som likner litt på meg,- veldig sosiale, bra humor, omsorgsfulle. Får sms'er i fleng nå med takk for en fin fest. Koselig, og jeg bare nyter det. Utrolig mange som lurte fælt på den vennen min :o Han er ganske mye yngre enn meg ("bare" 32), men vi har det kjempefint sammen. Er ikke kjærester (selvom jeg har falt for lenge siden) men kan diskutere ALT mellom himmel og jord,- og det over der. Tanta mi på 80 hadde sagt:" Neida, han er ikke kjæresten hennes,- han er altfor ung!" men hun syntes han var koselig da hun hadde pratet med han. Flere hadde spurt andre:"Er det kjæresten, eller?" En hadde spurt: "Hvor gammel er han egentlig???"

Idag har jeg kjøpt meg ny mobiltelefon (den gamle holder på å dø), og jeg har veldig lyst på et digitalkamera, me fer sjå.... Skal vel ut og kjøpe meg bøker for boksjekkene en dag også,- det blir deilig, jeg har 2 bøker jeg ønsker meg stort, så nå skal jeg kjøpe dem! Den ene handler om sjelevenner (som vennen min og jeg helt klart er, vi har nok hatt endel liv sammen),

den andre handler om kanalisering.

Uten bøker tror jeg ikke jeg hadde overlevd med psyken i noenlunde behold :roll: Jeg har alltid ei eller flere bøker jeg holder på med, og har hatt det sånn siden jeg var lita jente. Har jo fått vite at jeg jobbet på biblioteket på Atlantis og i biblioteket i Alexandria,- så da skjønner jeg hvorfor jeg nesten bor på biblioteket her i byen + at jeg elsker å gå i bokhandeler :danse:

Jeg får vel ta en tur innom dagbøkene deres også før jeg setter meg i godstolen (bør visst pleie ryggen litt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg liker også å ha bøker rundt meg, av en eller annen merkelig grunn så virker det beroligende på meg bare å ha masse bøker der. Foreldrene min var flinke å kjøpe bøker til oss, når jeg var lita syntes jeg det var så fælt at jeg var dømt til å bli forfatter, for jeg syntes alle de virket så grå og kjedelige. Vet ikke hvorfor jeg trodde jeg var dømt til å bli det. Barn har mange rare tanker :ler: Husker at jeg fikk min første skrivemaskin når jeg var 8-9 år. Den var svart og gul, og så klistret jeg masse sommerfugler på den.

Han vennen din, høres koselig ut med en sånn venn :)

God stol :-? Å jeg savner å ha den bærbare i sofan lammi meg :tommelsmil:

:dagensrose: Ha det koselig i kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For en superduper kjempevenn det høres ut som du har da!!Slike venner er gode å ha! :-)

Skal du feire litt i morgen også altså? Selv om det blir 'rolig' :ler: Ja det er bare å passe på det :P

Her blir man alltid glad når man leser :)

Fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...