Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk skal du ha, chrizzy :P det gjorde jeg!

Dette har værmessig vært en grå, kald dag :-( Det som er positivt er at snøen kommer ned ferdigmåket :wink:

Men, det ble en liten sykkeltur,-med vanter og regndress. Deilig å kunne ha større aktivitetsradius igjen :-)

Det er stadig noen i KG som kommer inn på drømmer, og siden jeg har holdt på med drømmetyding i noen år, tenkte jeg at jeg kan snakke litt om det idag :roll: For ca 10 år siden gikk jeg på flere kurs hos en fantastisk dame (hun er helt klart en terskel-hjelper for meg, og mange andre). Det var både reine drømmekurs og kurs som tok for seg drømming og meditasjon.

Drømmetyding er utrolig spennende! Vi har alle vårt helt eget språk som underbevisstheten bruker for å hjelpe oss i hverdagen :P Noen symboler er universelle,men vår egen tolking er det viktigste. Derfor er det veldig vanskelig å tolke andres drømmer, men det går an å hjelpe dem i sin egen tolking. Kanskje ved å spørre: hva betyr f.eks det dyret for deg? For noen er en katt lik trygghet, for andre betyr den noe skummelt.

En lur måte og få oversikt over drømmer og betydningen, er å ha en bok hvor en skriver drømmen på èn side og tolkingen på motsatt side. Hvis en lager en enkel tegning av det bildet som sitter best i hukommelsen, vil det også gjøre at en lettere vil kunne dra informasjon ut av drømmen (en husker den lengre og da kommer nye opplysninger til hele tiden)

På det kurset hvor vi både tolket drømmer og drev med meditasjon (vi brukte chakra-meditasjon) kom vi dypere inn i drømmene, og lærte dermed mer.

Alle drømmer og vi gjør det hver natt. :sove: I perioder husker vi ikke at vi har drømt i det hele tatt,- da kan det være at underbevisstheten beskytter oss fordi vi kanskje har mer enn nok å stri med i hverdagen.

Mange blir redde av temaene i drømmene sine. Da er det godt å huske at personene (kjente eller fremmede) bare er "skuespillere" som underbevisstheten bruker for å få oss til å forstå ting. Som hun som skrev at hun drømte at faren drepte moren. Da er det antagelig noe hun holder på å "ta livet" av på den feminine siden i seg selv, - det kan være at det er noe det er sunt å bli kvitt, eller kanskje hun bør bli obs så hun ikke ødelegger noe hun egentlig bør fortsatt ha. (Noen få er sanndrømte,men det er nok de færreste av oss!)

Anbefaler alle å prøve og bli kjent med drømmene sine,-en lærer utrolig mye om seg selv da :P

Nå snurrer "State" på spilleren. Sprekt "mannskor" av medlemmer i tidligere Gli Scapoli :danse: Herlig musikk! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:) Sier meg bare enig i det du skriver om drømmer, tror det er mye riktig der!

Jeg skrev drømmedagbok en periode, satte det opp som du skrev. Husker alle de drømmene utrolig godt. Jeg har alltid hatt et veldi aktivt drømmeliv, jeg prater og gestikulerer. Tror ikke det går en natt uten at jeg husker noen eller noe av drømmene mine.

Før brukte jeg veldi ofte å drømmen fortsettelsen av gode filmer eller bøker, det var skikkelig bra. Først se en god film, så gå å legge seg og drømme fortsettelsen :ler:

Håper du har det fint i kveld da :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kafka :bukke: Jeg har ikke vært inne på de sidene (det finnes jo så mye :wink: ),men det skal jeg :P Hvaler er fantastiske dyr etter min mening :kul:

chrizzy, jeg måtte nok fram med drømmedagboka idag,ja :wink: Spennende når det dukker opp noe som må tolkes,- særlig når det er noe en kan lære om seg selv av.

I dag har det vært "Velkomst-tale-skrive-dag" :o Lånte noen morsomme små bøker på biblioteket (hvor jeg nesten bor, forresten) for å få tips til noen morsomheter. Lånte en liten bok som heter "Kjerring-alarm!", og som har mange utsagn med tegn vi kan se etter som viser at vi er blitt "kjerring" :-?

Alt fra at du kjøper sitteplass på rockekonsert :-? til at du får sexy undertøy og bytter det i Sloggi-truser :wink:

Ekkelt mange punkter jeg kjenner igjen,men helt klart stemmer flertallet av utsagnene

ikke :danse: He he....

Har du begynt å være på forumet på formiddagen, nå da Kafka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fighter :P Håper du får en fin helg også, og at plagene holder seg unna litt ihvertfall :-?

Jeg skal ha festen neste lørdag,men er da fortsatt 49år,- viktig det gitt :wink: Dagen er 19. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Tusen takk, Kafka :bukke: Jeg har ikke vært inne på de sidene (det finnes jo så mye :wink: ),men det skal jeg :P Hvaler er fantastiske dyr etter min mening :kul:

chrizzy, jeg måtte nok fram med drømmedagboka idag,ja :wink: Spennende når det dukker opp noe som må tolkes,- særlig når det er noe en kan lære om seg selv av.

I dag har det vært "Velkomst-tale-skrive-dag" :o Lånte noen morsomme små bøker på biblioteket (hvor jeg nesten bor, forresten) for å få tips til noen morsomheter. Lånte en liten bok som heter "Kjerring-alarm!", og som har mange utsagn med tegn vi kan se etter som viser at vi er blitt "kjerring" :-?

Alt fra at du kjøper sitteplass på rockekonsert :-? til at du får sexy undertøy og bytter det i Sloggi-truser :wink:

Ekkelt mange punkter jeg kjenner igjen,men helt klart stemmer flertallet av utsagnene

ikke :danse: He he....

Har du begynt å være på forumet på formiddagen, nå da Kafka?

Jeg har en sånn kjempe bra sitat bok for talere.

Kategoriene:

1. Kvinnen

2. Mannen

3. Vennskap og kjærlighet

4. Bryllup og ekteskap

5. Livsvisdom

6. Politikk og samfunnsliv

7. Mat og drikke

Hva kan du tenke deg og høre noen gull korn fra? Bare si så skal jeg skrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempesnilt av deg :klem:

Kanskje kvinnen, mannen eller livsvisdom kan passe?

Satser på mye humor på festen + at den blir ganske røff. Ikke hvite duker og blomsteroppsatser her i gården,nei! Jeg skal bruke gråpapir som duker, og pynter med fargerike blomster som jeg klipper ut av farget kartong + at bordkort/serviettringer ar av de samme blomstene. Kanskje jeg kjøper stemorsbomster til bordene, vi får se hva som finnes av kr. til slutt :-? Og så har jeg planer om å lage geleshots for første gang. Kjempegodt, og jeg kjenner heldigvis noen som har gjort det før, så jeg får tips derfra.

Ha det godt så lenge :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du begynt å være på forumet på formiddagen, nå da Kafka?

Jeg hadde fri, fri, friiiiii!! :danse:

Håper du har en superb weekend, maisen!! Jeg har kost meg så mye så langt! Nydelig vær man bare blir glad av om man vil eller ikke :-) Nå er jeg innom en tur, og da detter man jo selvsagt innom kg også :P

Fortsatt gode dager til deg - håper du har det flott!!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen hittil har vært koselig :P Sola har skint fra skyfri himmel, jeg har vært ute med sykkelen, fått gjort litt inne OG vært på Huskattshow :hoppe: Det er utrolig moro å overvære en sånn utstilling!

Katteklubben her pleier å ha èn stor internasjonal utstilling på høsten og et Huskattshow på våren. På dette showet kommer barn og voksne med kosedyrene sine, eneste kravet er at de er vaksinert. En av de ordentlige dommerne står for bedømmingen, og det er jo kjempegøy for eierne å få katten bedømt på nesten samme måte som rasekattene blir :wink:

Der kommer barn med en diger, kastrert hannkatt i armene, nesten like stor som barnet,- leverer den til dommeren og får høre hvor fin pelsen er, om den er kosete, rolig, og andre ting som kan sies om den enkelte katt. De er delt inn i puljer, og da jeg var der idag, var det kattunger som var stilt ut (opp til 1 år,tror jeg). Jeg skulle gjerne ønsket meg hele hurven,- de var sååå nydelige. Alt fra virkelig gateblanding til rasekatter uten stamtavle, i alle farger og mønstre. Noen helt rolige, bare lå på fanget til eieren og så med store øyne rundt seg, andre lå i reisekassen og koste seg. Mens jeg var der var det bare èn som protesterte på å tas ut av kurven. Grunnen var helt klar,- eieren hadde kjøpt en av Karina's strikkamus til den og da vil de ikke forstyrres :evil:

I hver pulje er det èn som får 1.premie (flotte premier, sløyfe, fòr +++), de andre får trøstepremier. Til slutt står alle med 1.pr mot hverandre og èn utropes til beste huskatt.

Jeg har alltid synes katter er fascinerende dyr, og da jeg også er opphengt i det gamle Egypt, kan en si at jeg har samme interesse som de gamle faraoene :P

Jeg synes ikke det er noe rart at de regnet katter som hellige dyr, med egne templer osv. Det er jo også katten som blir brukt som et heksesymbol. Mange ser på katten som litt mystisk siden den går sine egne veier og er vanskelig (men ikke umulig) å dressere.

Her jeg bor nå kan jeg dessverre ikke ha katt,men neste gang flytter jeg til et sted hvor det går an,- savner de hårballene utrolig mye :cry:

Håper alle har en fin helg :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:vinke: Heia Maisen :)

I morgen skal jeg og lillemann spise Maiskolber til frokost :ler: I dag spiste han pannekaker, fra i går, kanskje ikke hlet verdens sunneste frokost, men pytt pytt, for engangs skyld. Han var storfornøyd :kul:

Høres både kjempe kos og kjempe stas ut med huskatt utstilling, ser han der gutten med den kastrerte katten for meg :ler:

Å kan ikke du ta bilde av bordet og sånn å legge ut i albumet? Hadde vært så artig å se, jeg synes det er så inspirerende å se hva andre finner på :)

Neida du leste ikke feil i går, eller drømmer rart, du leste det der. Det var ikke riktig sånn. Min mor hadde en bror som døde like før jeg ble født. Men jeg fann bare ut at jeg ville ta det bort. Ikke det at det var noe galt det jeg skreiv, men jeg fann bare ut at jeg ville ta det bort, trodde ikke du hadde lest det, håpet på at ingen hadde det :ler:

Håper du koser deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for at jeg ikke har blitt helt rar :wink:

Men, du skal ikke være redd for at jeg har lest det,- det er jo akkurat sånn jeg tror det er :enig_animasjon: Jeg synes det er utrolig flott at du ville fortelle det, skjønner også at du angret, men det var helt nydelig synes jeg :dagensrose: Jeg kunne fortelle flere historier i slekt med den, og jeg tror det er mye trøst i dem. Dessuten bekrefter det for meg det jeg tror på.

Ta det til deg du, synes du skal være stolt jeg. Både at du har en sånn mor og bror :klem:

Vi får se om jeg får tatt bilde av bordet, kameraet mitt er ikke godt nå så jeg må låne av broren min i så fall.

Synes det hørtes ut som helt fortreffelige helgefrokoster,jeg :sikle:

Fortsatt fin helg til deg og den lille "mannen" din :wink:

God natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Kvinner er til for å bli elsket, ikke for å bli forstått.

Kvinnens meninger er renere enn mannens. Hun skifter dem oftere. (Herford)

Det er kvinnens natur å være god, og hun kan bli meget slem om hun ikke får lov til å følge sin natur. (Mikal Rode)

Den som kan styre en kvinne kan styre en nasjon (Honore de Balsac)

Kvinnen elsker de sterkes svakhet mer enn deres styrke, og de klokes dumhet mer enn deres klokhet (Jung)

Mannens klokskap er en stige, kvinnens en vindeltrapp (Laxness)

Mannen tror han vet, men kvinnen vet bedre.

Man må aldrig stole på en kvinne som forteller sin riktige alder. Hun kan være i stand til alt. (Oscar Wilde)

:) Var bare noen om kvinnen, stod jo så mange her. Og mange mange som jeg er dypt uenig i :-? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du spist ennå tro :roll:

Nå ble jeg så himmla sulten her! Etter at du sa du skulle spise søndags-middag :-)

:ler: god søndag maisen!! Skal sjekke ut kongsberg tråden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Fighter :P Det håper jeg du har også, hørtes ut som om dere har sol idag,dere også :hoppe: Godt det er litt fordelt!

Gleder du deg til varmere vær du også? Jeg lever et helt annet liv når det er sommer, det er vel egentlig da jeg virkelig lever. Eksisterer nok bare på vinteren :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...