Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Etter en skikkelig fest/feiring trenger man å slappe av .. og gjerne nyte litt. Det blir gjerne mye stim på forhånd så da er det godt å ta ting litt roligere noen dager.

Bøker .. ja jeg forstår deg veldig godt. Skjønner ikke at noen kan "leve uten" bøker. Jeg leser stort sett alt jeg kommer over - og har gjerne et par-tre bøker som jeg leser samtidig. Tar gjerne frem yndlingsbøkene gang på gang .. og finner nye ting hver gang jeg leser dem

(og jo tykkere jo bedre :) )

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy

GrAtUlErEr MED DAGEN MAISEN :klem2: :bursdag::gratulerer:

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

Du er så ung som din tro, så gammel som du vil, så ung som ditt håp og så gammel som din håpløshet. Douglas MacArthur

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

:kose: :klem2: :kose: :klem2: :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo bare så for gode hilsener og gode ord, det varmer godt i en "middelalderskrott".... Hehe :sjarmor:

Det blir nok stille og rolig i dag, skal vitne i retten i morgen tidlig og da bør jeg være VÅKEN.

Kafka sa:"For en superduper kjempevenn det høres ut som du har da!!Slike venner er gode å ha!"

Ja, jeg er kjempeheldig :P Vi er tydelig godt kjente fra før (dvs tidligere liv) for vi har aldri trengt noen innkjøringsfase, men gikk rett på å diskutere åndelighet, reinkarnasjon, drømmetyding osv Det er helt utrolig :o

Det som passer så bra, er at han virker eldre enn han er og jeg yngre så vi møtes på midten :wink:

Fint vær ble det i dag også :P Bestemor sa alltid at en kunne se på været om en har vært snill eller ikke siste året. Her skinner sola fra nesten skyfri himmel!!!!

Eneste skåret i gleden idag, er et "Jubilant-porttrett" i lokalavisa,- som nesten ingen av vennene mine kjenner meg igjen i :-( (Men, journalisten var visst lei seg og ville skrive det på nytt. Virker vel dumt det og, da men...) Ellers var det en fryd å gå i byen idag, gratulasjoner over alt. Og det er jo litt deilig,da......

Nå holder jeg på med middag, skal kose meg med god mat og en av de mange vinene jeg fikk :sikle:

Apropos bøker : så har jeg bestilt 2 stykker nå, og bare gleder meg til de kommer!!!

Så nå er det bare å være deltager i de andre 50-årslagene jeg er bedt i :wink: Skal bl.a. på et i Chateau Neuf, hm....

Håper dere har en fin dag i dag også? Klemmer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til helga (ja, denne helga også :P )

Det er Alternativmesse her i byen, og den er preget av mye mer humor og omtanke enn den store i Oslo (ja, jeg er fan av den også altså..)

en tur dit, treffe masse kjente mennesker og lære noen nye ting. Må prøve å få snakket med tarotdama "mi" og ei som er god på kanaliseringer. Og så alle de spennende bøkene,da, og foredrag :o

Hjelp, det blir virkelig valgets kvaler :klø: Men, jeg finner nok ut av det.

Og så skal jeg passe hunden til ei venninne mens hun flytter :P Det blir moro! Elsker pelskledde skapninger, og dette er en artig cocker spaniel. Herrrlig :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bursdag:

Gratulerer med dagen, maisen! Du er super!

Skal lese litt mer i dagboka di nå, håper du skriver litt om drømmer. :wink:

Stor :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Lillesky :P

Super var da voldsomt :oops: , men takk, kan jeg hjelpe så gjør jeg gjerne det!

Har skrevet noe om drømmer tidligere i dagboka,ja. Kommer sikkert mer seinere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Å "min" hund Toya var cocker spaniel, hun var det beste som har skjedd meg før W :hoho:

Neida, men hun var en helt enestående hund, virkelig klok, jeg savner henne.

Høres ut som du er veldi aktiv dame :) Jeg gikk på en folkehøgskole som hadde stand på altrenativ messa i Oslo, så jeg har stått der jeg :)

Hååper du har en kjempe fin sykle møte folk du kjenner kanskje bruke penger på dag i dag :klem2: Og så håper jeg at noen lager skikkelig god mat til deg :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

heisann!

For en fin bok du har! Den var god å lese, for du virker så positiv!

Må bare sitere noe fint du skrev på en av de første sidene dine:

:"sjelevenner deler en dyp' date= ren og åndelig kjærlighet som eksisterer av seg selv, uten innsats fra noen av de menneskene som er innvolvert"

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er veldi aktiv dame :) Jeg gikk på en folkehøgskole som hadde stand på altrenativ messa i Oslo' date=' så jeg har stått der jeg :) [/quote']

Aktiv er nok bare et mellomnavn :wink: Selvom jeg er uføretrygdet nå, har jeg nok å drive med,- heldigvis!

Gikk du på Vestoppland folkehøgskole,da? Den har jeg faktisk hatt lyst til å gå på selv. Er nok "ganske" alternativ (men med beina på bakken :P ). Har ganske god oversikt over ting og tang, gått endel kurs (Feng shui, drømmetyding, chakrameditasjon, fargeterapi o.l),-og har ikke minst maaange venninner/venner som jobber alternativt. Vet hvem jeg skal gå til om jeg ønsker healing, rosenterapi/regresjon, kanalisering, tyding av tarotkort (når jeg er usikker på min egen tydning) ++++ Deilig å slippe å lete.

En av venninnene mine jobber som rosenterapeut,men har nå videreutdannet seg innen kraniosakral behandling og multi-inkarnasjonsmetoden. Henne er det kjempespennende å snakke med, plutselig sitter hun stille og da vet jeg at hun får inn noe : det kan være info jeg trenger å vite, info om tidligere liv osv. :rosasmil:

Ellers så er jeg medlem i Den norske Tibet-komitèen, jeg er aktiv i Ryggforeningen, medlem av en venneforening, skriver leserbrev i fleng og mye annet.

Så når folk spør om ikke dagene blir lange nå som jeg ikke jobber, så kan jeg svare at jeg vet ikke hvor tiden blir av :o

baby-E sa:"For en fin bok du har! Den var god å lese, for du virker så positiv!"

Tusen takk :bukke: det var koselig å høre! Selvom livet har gitt meg noen spark, så er jeg en superoptimist og blid person. Fint om det skinner igjennom her :P

Dessuten er det jo så mye spennende i verden, og når jeg da har sjans til å skrive om det et sted (her), så storkoser jeg meg :wink: Og om en eller annen kan ha glede av å lese det, så er det jo topp!

I dag har jeg vært ute og brukt penger ja, chrizzy :sjarmor: Men, jeg traff ingen jeg kunne bruke dem på, så jeg har endelig fått meg nytt kamera :hoppe:

"Lesestoff" har jeg altså nok av nå: med manualer for både ny mobiltelefon (Sony Ericson K700I) og digitalkamera (Olympus (mju:)400 digital)...... Har nok å gjøre frammover, både med å lære dem og begynne å bruke dem. Godt jeg ikke er redd "sånne greier". Tvert i mot synes jeg det er kjempemoro! Og det er jo utrolig (der kom den middelaldrende dama fram...) at en mobiltelefon inneholder både kamera, radio, mp3-spiller, at jeg kan sende og motta e-post og ta små videosnutter :danse:

Sitter og koser meg med en nydelig hvitvin nå: Moselland ArsVitis. Flaska er også flott: frosta glass med et klart lite felt midt på hvor en ser et "maleri" inne i flaska!

Måtte nok lage middag selv, det er en av de ulempene ved å bo alene......

Håper dere alle får en fin kveld i kveld :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:ler: Ja det har du helt rett i, det var der jeg gikk. Jeg gikk på ei linje som hete Helse og bevissthet. Der holdt vi på med masse rart, det var et herlig herlig år. Noe av det vi drev på med var dans, thai chi, yoga, meditasjon, gartneri, maling, vi gjorde helt utrolig mye :ler: Husker at Steinar Lem var en gjeste foreleser, han tok oss med ut i skogen og der hadde vi det opplegget, det var virkelig artig. Han var imponerende som personlighet. Husker vi satt i en ring, jeg drev på å tegnet mye da, så jeg har en tegning av han, fra den gangen :tommelsmil:

Har du lest Lille Tre av Forrest Carter?

Det var et veldi levende år, mange mange herlige folk, den eldste var godt over 50. Kunne ha fortalt i en time fra det året der. Jeg elsket det og det var utrolig mange spennende og flotte mennesker der.

:ler: Å det var så mye fint der du aner ikke :ler:

Høres ut som du har det flott, og jeg er enig med baby-E :)

Håper du har en fin ettermiddag :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Telefonen du har kjøpt deg er helt rå, maisen!

Beste tlf. å få i dag synes jeg :) Selv om jeg fremdeles ikke har giddet å bytte til den selv :ler:

Men den er super!

Dette kommer til å bli bra! Olympus kamera og greier :o

*Knips!*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :klem:

Dette har vært en nydelig dag, sola har skint fra skyfri himmel og det har vært godt og varmt,- nesten sommerfølelse :kul:

Vestoppland Folkehøyskole, chrizzy: Å, det må ha vært en opplevelse :o Jeg har sett at de har stand på den store Alternativmessa i Oslo, og jeg vet at de tar inn "eldre" folk også, og det er jo såååå mange spennende temaer der. Sukk........ Kanskje om jeg vinner i Lotto?

"Lille tre" har jeg ikke lest,men den er nå notert :wink:

Handler den om et tre,eller? I så fall vil den være perfekt gave til vennen min som for tiden løper rundt i skogen og snakker med trærne :wink: Det har ikke tørna for han, altså,- men han har lest Bear Heart "Vinden er min mor" og han anbefaler i holde rundt og snakke med trær.

Så jeg har kjøpt en bra mobil,Kafka? Det var fint å høre :P

I dag har jeg vært langs elva vi har her i byen og tatt bilder både med mobilen og kameraet. Føler meg som et meget priviligert menneske! Tenk å kunne gå fritt rundt i byen, kose seg i sola, ta bilder både med nytt kamera og ny mobil. WOW

Sendte det første bildet jeg tok med mobilen til vennen min som var ute på langtur i taxien. Han er kjempeflink til å ta bilder, får se hva han synes.......

Håper dere alle har en fin kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o  Jeg måtte lete etter deg! Har skjedd mye i dagbøkene her da  :ler:

Hei på deg :hoppe: Var du innom mens jeg skrev, du da? Så koselig, og så at du lette etter meg? :o

Det skjer jo så mye her at en nybegynner blir helt forvirra...... (Ja, ikke som i går da...) Men det er moro :sjarmor: Skal ut på runde nå :sjarmor:

Fighter, håper du har en fin dag også, som du ser har jeg det!

Og i morgen skal jeg til psykologen til hypnose igjen! Jippi :P Det gir meg så utrolig mye energi, så vi må faktisk passe på at jeg ikke blir "avhengig" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
"Lille tre" har jeg ikke lest,men den er nå notert  

Handler den om et tre,eller? I så fall vil den være perfekt gave til vennen min som for tiden løper rundt i skogen og snakker med trærne  

Kjøp den til han, det blir garantert en suksess, den er kjempe fin!!!

Ja det var litt av et år! Men du får vel stipend, jeg klarte meg på stipend og 20 000 i lån det året. Du vet maten er inkludert i prisen så det blir bare lommepenger du trenger :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte visst på det med Lille tre i dagboka di,jeg. Ser ut til at jeg begynner å bli like forvirra som igår! Hjælp :o

Jeg må nok vinne i Lotto om jeg skal få det til, kan ikke låne noe (øk. skar seg skikkelig da jeg både gikk konkurs med bedrift og ble uføretrygdet...). Men, jeg er helt sikker på at jeg vinner en dag, og da......... Det høres ihvertfall ut som en veldig spennende skole.

Foreløpig får jeg nok gå på kurs når jeg kan, og lære av venninnene mine, jeg er jo heldig som har de mulighetene :P

Gleder meg skikkelig til Alternativmessa til helgen. Blir spennende å se om det er noen bøker som "roper" på meg igjen :wink: I fjor bare måtte jeg kjøpe en bok om kanalisering og jeg "slukte" den, men før jeg begynner å prøve meg måtte jeg visst la den hvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...