Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Dagen idag startet med time hos fysioterapeuten,- og med delfinene mine :P Deilig :wink:

I ettermiddag fikk jeg besøk av vennen min som tok matpausa si her hos meg, mens vi diskuterte Jungs teorier (om Animus og Anima).

Akkurat nå er jeg "litt" frustrert :o Jeg har jo falt for denne vennen (for mange liv siden, tror nå jeg!), og alle rundt oss tror vi er kjærester. En veldig god kompis av han spurte en gang vi var ute: Har dere hatt sex eller? Og på 'bursdagsfesten min var han det store samtale -emnet. Han vet hva jeg føler og har gitt beskjed om at han ikke føler det samme og at han ønsker seg barn (noe han ihvertfall ikke får av meg :sjarmor: )

MEN, han gjør såååå mange ting som gjør at jeg blir helt forrvirra :-? Vi møtes hver uke på kafè,- og han er den som tar initiativet. Vi har den blikk-kontakten og annen kontakt! Han forteller meg alt om livet sitt, både nå og fra tidligere.

Vi er helt uhyggelig like, både i ting vi ønsker å gjøre, ting vi tror og mener og alt ellers egentlig :sjenert:

Han snakker masse om når "han blir gift og får unger",- hvorfor gjør han det når han vet hva jeg føler? Er det fordi han ikke vil føle noe, fordi han synes det er skremmende, eller hva?

Jaja, en liten frustrasjon fra en liten forvirret sjel.

Ellers har jeg det veldig bra, koooser meg med våren :P Og nå som vi fikk litt regn et par dager, eksploderer jo naturen også :danse:

Typisk nok: mens jeg skrev dette her, ringte han selvsagt :wink: Og, sånn er det: når jeg tenker hardt på han eller begynner å sende en mail eller sms, så får jeg telefon eller melding fra han. Så at vi har en helt spesiell kontakt, det er under enhver tvil.....

(Sukk, hjerte men brist ikke,

du har en kjærest men vet det ikke,

han elsker deg men han tør ikke,

for alle sier han bør ikke!

Er det ikke sånn det verset er???)

Håper alle har det fortreffelig i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Er du forelska? Så koselig Maisen :hjertesmil:

Vi er helt uhyggelig like' date=' både i ting vi ønsker å gjøre, ting vi tror og mener og alt ellers egentlig :sjenert: [/quote']

Sånn har jeg og kjæresten det også, vi er rett og slett kliss like. Litt skummelt men det er det hittil beste forholdet jeg har vært i også og han er definitivt den rette for meg :hjerte:

Men tror du ikke at om det er meningen at dere skal være sammen så skjer det?

For det tror jeg :-)

Kanskje han bare trenger en real dytt i rumpa. Vet han hva du føler for han?

Jeg trodde virkelig jeg hadde vært innom dagboka di, men der ikke slik ut gitt :P

Uansett så vil jeg takke for fine innlegg i dagboka mi. Jeg setter så stor pris på dem at du aner ikke :klem:

Håper du får en fin dag :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :P

Men tror du ikke at om det er meningen at dere skal være sammen så skjer det?

Selvsagt tror jeg på det ~Alwa~, det er vel det som er så frustrerende antagelig :-(

Jeg er også overbevist om at vi har vært sammen i mange tidligere liv (noe han er enig i), men at vi denne gangen bomma på alderen :-?

Har ihvertfall aldri vært i kontakt med noen menn som jeg er sååå avslappet sammen med. Utrolig godt!

Vi har vel funnet noe av det vi skal jobbe med i denne inkarnasjonen: Han har problemer med å stole på kvinner ( men det gjelder ikke meg :wink: ) og jeg med å stole på menn ( gjelder ikke han :wink: )

Akkurat nå er det en trøst å tenke "alternativt" og tro på sjelevenner. Det er jo ikke alltid vi skal være kjærester med sjelevennene våre. Men jeg vil :sur:

Jaja, vi får se hva som skjer. Flere av venninnene mine mener at han jo være glad i meg på en eller annen måte sånn som han oppfører seg.

Snakk om å bli fjortis :sjarmor: Deilig og slitsomt!

Ellers har jeg laget takkebrev idag, godt å få det gjort! Og tatt en liten sykkeltur.

Håper dere har det bra alle sammen? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fighter! Takk for oppmuntring,men jeg tror nok ikke det blir sånn, dessverre :-(

Men, jeg koooser meg med selskapet hans,da :wink:

De øynene, elsker de samme temaene som meg, lukter nyyydelig, deilige klemmer, passe høy, finner ikke noe ufordelaktig ved ham, nei :sjenert:

:hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hei Fighter! Takk for oppmuntring,men jeg tror nok ikke det blir sånn, dessverre :-(

Men, jeg koooser meg med selskapet hans,da :wink:

De øynene, elsker de samme temaene som meg, lukter nyyydelig, deilige klemmer, passe høy, finner ikke noe ufordelaktig ved ham, nei :sjenert:

:hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil:

:ler::ler:

Men Maisen!!!!!!!!

Dette er jo FANTASTISK!!!!!!!! :tommelsmil:

:danse::digge::ler2:

Flotte saker rett og slett!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere er nå så søte,da :P

Ærlig talt så tror jeg han er helforvirret :o Han kom en tur i kveld også,- lite turer med taxien så da stikker han innom til en kopp te :sjarmor:

Men, Kafka: du som er mann (håper du er det ihvertfall, har blitt lurt pr. post før :evil: ): Hva tror du om en mann som tar kontakt med meg ofte (flere ganger i uka)(jeg har bevisst ikke tatt så mye kontakt- vil ikke bli betraktet som ei "middelalderdame" som hiver seg etter ungguttene...), som helt tydelig trives i mitt selskap (både hjemme hos meg og på kafè), som ikke er flau over å sees sammen med meg av kompisene, som forteller meg de dypeste hemmeligheter og drømmer ( er èn av 3 som får lese manuset om hans liv som han skriver på), han stoler ikke på kvinner men på meg, osv. Og hele tiden forteller meg at han drømmer om kjæreste og familie samtidig som han vet hva jeg føler :klø: Rart jeg blir forvirra??????

Og hver gang jeg klarer å legge følelsene for han på is, så gjør han noe som gjør at de spretter opp igjen :roll: Aldri har jeg bl.a fått en egen cd med bilder og med musikk han liker godt :o

Uff, jeg har visst valgt meg et "spennende" liv denne gangen, men fy så slitsomt.......

Har vært til lunsj hos ei god venninne og hunden hennes idag også,- ordentlig kos. Hunden hennes har blitt skikkelig glad i meg nå, ser det ut til. Han sitter klint oppi meg i sofaen og er kjempefornøyd :sjarmor:

Klem til alle :klem2: Godt å ha dere der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Dagen idag startet med time hos fysioterapeuten' date='- og med delfinene mine :P

Denne la jeg ikke merke til før nå.

Hæ???? :ler:

Hvor gammel er denne karen da? På meg virker det som om han er oppriktig interessert, men kanskje han rett og slett føler seg veldig vel sammen med deg og setter vennskapet deres høyt?

Har dere snakket sammen om det så dere vet hvor dere står? Det kan ofte være vanskelig men muligens like greit for da hadde det kanskje blitt litt enklere for deg å forholde deg til han.

Og jeg tror at om vennskapet deres virkelig er så godt vil det fint tåle en slik samtale...

Det ordner seg sikkert Maisen. Og uansett så er det jo deilig å omgåes en person man er så på bølgelengde med :-)

Håper du får en fin helg gode du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia :) Satt her og skulle svare deg i går, så ble jeg så trøtt av vinen at jeg bare datt ut :ler:

Skjønner godt at du blir frustrert av det der. Han setter i alle fall stor pris på deg virker det som. Egentlig så blir det kanskje sånn at det er du som må velge om du kan ha det slik.

Jeg hadde nok ikke klart å bryte kontakten, mener ikke at det hadde vært det riktige heller, men det er tungt å være på slike følelsesmessige berg og dal baner. Hjernen skulle ha fungert sånn at man kunne skru av og på de følelsene man ville :-?

Håper du har en fin fin dag :blomst_opp: Her er det nydelig vær og jeg har lyst å dra på stranda i dag også, kanskje jeg drar på Mjelle, har du hørt den sangen Mjelle, med terje Nilsen? Den er fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hellu :kyss:

Hvor er du? Har du det bra :)

:kose: Fra meg :)

Heisann :vinke: jada jeg har det bra!! (huff, den vinke-smilyen der ser nesten ut som han har skjev rygg som meg......). Måtte bare ta meg en liten "pause" igår :-? Er litt slitsomt med berg -og dalbane,ja, men vil jeg unnvære det? NEI NEI NEI :sjarmor: Hadde besøk igår også, og det er jo så koselig at jeg vil ikke unnvære det for alt i verden, så får jeg heller bli litt frustrert innimellom (har vel hatt det sånn i ca 2 år nå :o , siden jeg så han første gang!!)

Vi lærer veldig mye av hverandre, og jeg ser helt klart hvorfor vi har møttes :P Vi er som sagt begge overbevist om at vi har kjent hverandre i tidligere liv og at vi nå er hverandres terskel-hjelpere (dvs at vi hjelper hverandre å komme videre i utviklingen). Vi møttes ikke før nå i romjula, men har maila i nesten 2 år (etter at jeg så han på tv :wink: . :danse:

~Alwa~ sa:

Hvor gammel er denne karen da? På meg virker det som om han er oppriktig interessert, men kanskje han rett og slett føler seg veldig vel sammen med deg og setter vennskapet deres høyt? Han er "bare" 32, men virker mye eldre og siden jeg virker mye yngre enn jeg er så møtes vi nok på midten, ser det ut til.....

Deilig ute nå! Igår var jeg på kirkegården og planta stemor. Pleier alltid det til 7. mai som er dagen da mamma døde. Igår var det 36 år siden! Utrolig :o

I dag har jeg lurt på å ta en sykkeltur til gården jeg vokste opp på. Broren min har den nå, og han har guttene nå + at jeg skulle ha plukket litt hvitveis, tatt noen bilder, hentet noen bøker på låven osv. Kanskje jeg haike med han om han skal en tur til byen, og så sykler hjem. Får se :kul:

Håper dere alle har det bra? Koselig å "se" dere,da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Ja du vet best selv :Nikke: Høres i alle fall fint ut :Nikke: Så spennende jeg ble kjempe nysgjerrig, etter du så han på tv? :o Traff hverandre først til jul...

Artig :-)

Håper du fikk en fin tur og at du fikk plukket blomster :)

Ha fin dag så lenge :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :P

Det ble dårlig med både sykkeltur og plukking av blomster :-( Vi har hatt både solskinn, regn, hagl og tordenvær i dag, så sykkelen fikk hvile :wink:

Jeg så han i et musikkprogram hvor det også var sms-chat. Det gikk ikke lenge før han ga meg mail-adressen sin og så "var vi igang". Gikk rett på å diskutere de temaene vi fortsatt diskuterer, ikke noen omvei for å bli kjent (gjorde vel det fra før, tydeligvis :wink: ). Han er herfra, og prøvde å møte meg tidligere, men jeg er av og til "litt feig", så det ble ikke noe møte før nå i romjula. Da satt vi i 8 timer over 1 kopp kaffe (glemte å kjøpe ny), etterhvert med fullt av folk rundt og rett ved DJ-pulten uten at vi merket det :sjarmor: Og siden har det bare fortsatt :rosasmil:

Selvom det av og til er frustrerende så koser jeg meg jo med det,da. Han er utrolig inspirerende og hyggelig å prate med ( og når jeg da liker det jeg ser og lukter også,så..........)

Er visst litt sløv i tankene idag (pga været :evil: ), så jeg får snart finne på noe annet tror jeg.

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det høres jo ut som om dere har en skikkelig connection da, og alder spiller jo ingen rolle. Det var bare for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet det :P

Måtte innom deg med en natta :klem: . Håper dagen i morgen er bedre enn dagens :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

heihei! måtte innom og si hei!:D Du virker som et meget interressant menneske! Flere av tingene du driver med, som jeg har vært fascinert av i flere år!

God natt til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha, seroxata :P

Er du også interessert i "alternative" emner? Utrolig mye spennende der. Hva interesserer deg mest? For meg er det reinkarnasjon, drømmetyding, fargeterapi, Feng Shui, kanalisering, healing, tarot ++++

~Alwa~ sa

"Det var bare for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet det."

Helt greit,det :wink: Sånn som jeg har fortalt her, så kunne det vel høres ut som om han er både det ene og det andre? Vi har nesten kontakt daglig (akkurat nå som jeg skriver om han, kom selvsagt en sms fra han!) Helt typisk for den kontakten vi har :klem2: , er at når jeg snakker med venninner om han eller tenker hardt på han eller takker eller ber om tegn fra alteret mitt,- ja, da enten ringer han eller sender sms eller kommer inn på msn.

I morgen er det ny hypnose-time hos psykologen igjen :hoppe:

Har faktisk ikke spist eller hatt lyst på sjokolade siden forrige timen :wink:

Trist vær her nå :-( men, det fine er at naturen får næring og det spretter og gror overalt med expressfart :danse:

Da jeg kom hjem idag, hadde husverten saget av alle greinene på et gammelt epletre som jeg satt under skyggen av i fjor sommer :grine: Fordi jeg har hatt hudkreft, sitter jeg endel i skyggen, og den skyggen som blir under sånne greiner er helt ideell,- fordi den ikke er så kompakt som bak et hus f.eks.

Men, som den nomaden jeg er har jeg allerede begynt å lure på om jeg skal flytte igjen. Jeg sliter nesten ut venner og familie med all flyttingen min, og jeg håper jo snart jeg finner noe jeg kan trives i og bo i lenge. Vi får se om det dukker opp noe......

Håper alle får en fin kveld :P:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hei :)

Så artig at du tar hypnose, jeg har lyst å prøve det!

Vi holdt endel på med slike ting når vi var 14-16, men det var selvhypnose og dyp transendental meditasjon og slikt for å finne tak i tidligere liv :ler: Jeg tror vi var litt rare, når jeg tenker på det nå så virker det helt snodig, men da var det ikke det. Å, vi gjorde mye rart! Jeg er glad for den tiden. Kanskje vi var litt destruktivt søkende også :ler2: Husker vi hadde sånn lyst å røyke hasj, så vi ringte til en lokal røyker (venninna mi tok jobben) og sa at vi trengte. Han ville ikke gi noe slik til unge oss og bad oss om å røyke humle for å roe oss ned. Vi trodde dette var en super lur idee, kun for de innvidde og dro på apoteket og kjøpte det (humle de bruker i øl), vi røkte det og ble syk og grønn i fjeset og lå på sofa resten av kvelden :hoho:

Dette var vel en vanlig Chrizzy avsporing igken, og i din tråd :briller:

Hva er første bokstaven i navnet ditt?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ja, det var nok en fin erfaring tenker jeg..... Minner om da faren min hadde røyka for første gang :wink: Han og en kompis hadde fått tak i noe hjemme-avla (som de laget under krigen) og satt i skogen og røkte. Han ble kjempedårlig, og fortalte bestemor at han hadde falt ned fra et tre. Hun syntes kjempesynd på ham, helt til han kasta opp og hun kjente røyklukta :sjarmor:

Avsporinger er da helt ok,det vel :P

Der kom basket-slampen på msn så jeg får vel høre hvordan han har det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hils og si at, hm, hils og si at :hjerte:

Den galne Guten min Hug hev dåra,

eg fangen sit som ein Fugl i Snåra;

den galne Guten, han gjeng so baus;

han veit, at Fuglen vil aldri laus.

Å giev du batt meg med Bast og Bende,

å gjev du batt meg, so Bandi brende!

Å gjev du drog meg so fast til deg,

at heile Verdi kom burt for meg!

Ja kund' eg trolla og kund' eg heksa,

eg vilde inn i den Guten veksa,

eg vilde veksa meg i deg inn

og vera berre hos Guten min.

Å du, som bur meg i Hjarta inne,

du Magti fekk yver alt mit Minne;

kvart vesle Hugsviv som framum dreg,

det berre kviskrar um deg, um deg.

Um Soli lyser på Himlen blanke,

no ser ho deg, det er all min Tanke;

um Dagen dovnar og Skoming fell:

skal tru han tenkjer på meg i Kveld?

:ler: Jeg er såååå glad :hjerte: i denne.

Heter Elsk av Arne Garborg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...