Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Men, Kafka: du som er mann (håper du er det ihvertfall, har blitt lurt pr. post før  :evil: ):  Hva tror du om en mann som tar kontakt med meg ofte (flere ganger i uka)(jeg har bevisst ikke tatt så mye kontakt- vil ikke bli betraktet som ei "middelalderdame" som hiver seg etter ungguttene...), som helt tydelig trives i mitt selskap (både hjemme hos meg og på kafè), som ikke er flau over å sees sammen med meg av kompisene, som forteller meg de dypeste hemmeligheter og drømmer ( er èn av 3 som får lese manuset om hans liv som han skriver på), han stoler ikke på kvinner men på meg, osv.  Og hele tiden forteller meg at han drømmer om kjæreste og familie samtidig som han vet hva jeg føler  :klø: Rart jeg blir forvirra??????

Forstår godt at du kan bli 'forvirra' jeg, Maisen. Veldig vanskelig å komme med noen lure forslag også føler jeg, og jeg tror heller ikke det at jeg selv er av hannkjønn trenger å være av den store betydning. Jeg tror vi mennesker er svært like, så eneste rådet jeg har er å se på seg selv - satt i samme situasjon, og prøve å forstå handlinger utifra hvordan man opptrer selv.

Type, 'på seg selv kjenner en andre' Klisje, men ikke dårlig av den grunn tror jeg.

En annen ting jeg nærmest er 'kjennt for' :ler: er dette med at jeg er sterkt troende til at det alltid er mange, mange, mange grunner til 'alt'. Det får det kansje til å virke vanskeligere da det ser ut til å være uendelige mulige grunner til hvorfor ting er som de er - men egentlig ikke, fordi alt henger sammen. Det gjelder bare å finne tråden som binder det hele.

Sist men ikke minst, så tror jeg det også er slik at et spørsmål aldri vil kunne gi andre svar enn spørsmålet stillt.

[Oppdat.

Oj - jeg ser at dette kan missforstås. Med ovenforstående, så mener jeg ikke spørsmål som i spørsmålet du stiller meg her. Men at det er viktig å 'se etter' riktige ting når det gjelder ham. Ser man etter grunner til 'ikke' så finner man 'ikke' - om du forstår?]

Dette var jo ikke noen hjelp. Sorry for det. Men jeg tror det kommer til å ordne seg alikevel jeg :)

Bare passe på å ikke 'pushe' for mye kansje? :-?

Jeg vet ikke, maisen. Tenk posetive tanker slik du pleier å gjøre!

Det kan ikke være annet enn godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafka sa:

jeg er sterkt troende til at det alltid er mange, mange, mange grunner til 'alt'. Det får det kansje til å virke vanskeligere da det ser ut til å være uendelige mulige grunner til hvorfor ting er som de er - men egentlig ikke, fordi alt henger sammen. Det gjelder bare å finne tråden som binder det hele.

Det er jo sånn jeg tenker også, alt som skjer med meg har jeg en forklaring på. Men, akkurat nå er jeg vel litt blind antagelig :roll:

Kafka sa:Bare passe på å ikke 'pushe' for mye kansje?

Det er faktisk mitt minste problem! Hos meg er det heller motsatt,- jeg er redd for å pushe for mye eller virke klengete at jeg heller holder litt avstand :roll: Det er han som foreslår at vi skal treffes osv, veldig sjelden jeg som gjør det.

Det ordner seg nok på en eller annen måte :sjarmor:

Uansett, takk skal du ha, Kafka :P og dere andre!

I dag hadde jeg en ny time med hypnose,- deilig :enig_animasjon:

Vi prøvde en annen type idag, og jeg var enda mer avslappet enn jeg har vært før (noe jeg ikke trodde gikk an,men...) Fikk ikke noen bilder eller følelser med denne type hypnose, men alt han sa sitter nok klistret i hjernen. Ingen fare, jeg hører alt han sier, så det er ingen skjulte beskjeder eller ordre i det, altså :wink:

Noen av det som gjør det ekstra spennende, er at han er veldig flink til å forklare hva som foregår under f.eks hypnose. Jeg satt med en pendel over et papir først, og den beveget seg sånn som jeg tenkte på,- og det brukte han til å forklare noe av det som skjer i hjernen under hypnose. Fin fyr!

Første bokstaven i navnet mitt er M (orginalt,hva??), chrizzy.

Ellers var jeg på kafe med ei gammel venninne idag,- og som "vanlig" har vennen min en slags "kafe/besøksradar" så han ringte selvsagt da :o Snodig, for ellers går det mest i sms!

I morgen er det fysioterapi og delfiner igjen, så nå får jeg da visst slappet av :wink:

Ha en fin kveld, alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hallosann. Gikk det bra på fysioterapitimen onsdag? Og hvorfor tar du hypnose :o

Det høres spennende ut :P

Og enda et spørsmål; jobber du?

Jeg vet, jeg spør og spør :sjenert: Men det er kun fordi du interesserer meg ;)

Håper du har det bra og at kvelden din blir fin :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ~Alwa~

Bare spør du, helt ok det :P

Jeg jobber ikke, ble uføretrygdet for 3 år siden :-(

Fysioterapeuttimen gikk bra,- som alltid. Er alltid ok :wink: Noen ganger vondt, men vondt skal vel vondt fordrive, er det ikke så? Men, med delfinmusikk når jeg ligger med varmepakninger er det goood avslapning uansett! Går egentlig dit pga astma, men siden jeg har en elendig rygg får jeg jo hjelp for den også!

Hypnose har vi brukt flere ganger, men nå bruker vi den for at jeg skal slippe å være avhengig av sjokolade :sjarmor:

Tidligere har resultatet av hypnosen vært at jeg virkelig har kjent at jeg har en kraft i kroppen. Deilig :P

Eller har jeg det bra idag, jeg :kul: Sola har skint i hele dag, og jeg har sittet ute og kost meg mens vaskemaskinen har jobbet :wink:

Hadde besøk av vennen min til lunsj også :hoppe:

Bøkene jeg leser nå er kjempespennende! Den om sjelevenner bare bekrefter at vennen min og jeg er det, og at vi har levd sammen i mange liv allerede :P

Håper det er ok med deg, idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg trodde sjokolade var en last som lå hos alle jeg :ler:

Sola gjør nok mye med både form og humør om dagen. Etter en lang vinter er det deilig med vår og varmere tempraturer :-)

Jeg har det greit. Skuldrene er så vonde i dag da, skulle ønske det bedret seg litt :-( Men på en annen side så har hodepinen vært moderat, og det er jo ikke værst :-)

Sove godt snille du :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Ja jeg er også orginal for første bokstaven min er C, men det er ikke et norsk navn :ler:

Jeg har vært her for lenge :( Alt for lenge :roll:

Nå må jeg pelle meg avgårde herfra snart :-?

Holder ikke ut dette maset lenger...................

:klem2: Må jobbe med eksamen, hodet maser :ler::ler2:

Kanskje jeg ser deg her i morra :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Må innom å gjøre det bare sånn at jeg har gjort det..........

Håper du får ei strålende fin langhelg Maiken :kose:

Bra med deg i dag? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Alwa~ sa:

"Jeg trodde sjokolade var en last som lå hos alle jeg"

Hehe, det gjør kanskje det, men den lasten har gitt meg endel kilo jeg ikke bør ha (pga helsa!) og siden jeg er "en svak person" (ihvertfall i forhold til sjokolade...) så måtte jeg få hjelp :wink:

Trist at skuldrene dine plager deg sånn, men det var jo godt å høre om hodepinen,da :P

Chrizzy sa:

"Må jobbe med eksamen, hodet maser "

Akkurat det stresset der er jeg glad jeg slipper!!!! Jeg har alltid elsket å gå på skole og kan godt tenke meg å gjøre det igjen,- men da måtte jeg slippe eksamen :-?

Disse dagene som jeg ikke har vært noe særlig her inne, har vært kjempekoselige :sjarmor:

Vennen min har vært her nesten hver dag, igår kom han før jeg hadde fått pusset tennene på morgenen (var riktignok seinere ute enn vanlig pga hodepine). Og igår kveld ba jeg han på middag :wink: Tenk, jeg som ikke liker å lage mat i det hele tatt!!!! Men, jeg serverte Tikka Masala med kylling, ris og nanbrød + nydelig vin, og det var kjempegodt :sikle:

Det ble nok en flaske vin til, så jeg var ganske svingstang da jeg la meg :-?

I dag var han hos en venninne av meg som driver med rosenterapi, regresjon +++,- og etterpå inviterte han meg ut på lunsj :P Så vi satt på en uterestaurant i solvarmen og spiste nydelig pizza og hadde levende musikk ved siden av. Ordentlig koselig!

Denne uka har jeg slitt endel med hodepinen igjen, så idag skulle jeg egentlig vært i Oslo på 50-årslag men det droppet jeg. Orket ikke tanken på 11/2 t med buss begge veier + t-bane + festen. Hadde selskapet vært her, så kunne jeg jo gått en liten stund.....

På torsdag da jeg hadde lagt meg smalt magesmertene til igjen, så det var nok ikke stresset i forbindelse med festen min som gjorde det allikevel. Men, heldigvis denne gangen gikk de over etter et par timer :roll:

Det er blitt utrolig grønt ute nå! Bare på de siste par dagene har trærne eksplodert :danse: Så det blir ordentlig fint på 17., da gjenstår jo bare å håpe på at sola kommer til tross for det meteorologene sier :o Jeg pleier ikke å gå på byen da, men i år skal minste nevøen min gå i tog for første gang, så da må vel tante møte opp :P Eldste nevøen skal jo egentlig gå for siste gang, men han fyller 16 dagen før så jeg tviler på at han kommer til å gå i barnetoget :sjarmor:

Håper alle får en fin pinse- og 17.mai helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tikka masala er ååååhhhhh, for ikke å snakke om nanbrød, ååååååhhhhhhhhh :sikle:

Synes det er rart om dette ikke skulle utvikle seg til noe mer jeg, dere er jo tydeligvis på bølgelengde så det holder. Og han trives jo også meget godt i ditt selskap, ellers så hadde han ikke kommet så ofte ;)

Det blir det blir :kose:

Du virker hvertfall som en koselig og likandes dame Maisen :-D

Ha en fortsatt fin pinse da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Hei igjen:) har blitt noen dager siden sist jeg var innom deg nå, huffe:(

Jeg er virkelig interressert i drømmetydning og tarot..

Jeg har skrevet ned en haug av drømmene mine, og prøvd å finne ut av noen, men jeg vet ikke helt hvor jeg kan få tak i den beste informasjonen om hvordan man går frem o.l.

har en tarotkorstokk og liggende... "celtic dragon tarot", bok og kort... Har prøvd den sånn for moro skyld, og fant ut at det stemte litt, men har vanskelig for å tro at det er noe annet enn tilfeldigheter at jeg traff, ettersom jeg er ganske blank på det området. Men jeg vil gjerne lære!

du har ingen råd å gi meg?

*maser veldig her nå*

Høres så koselig ut med deg og vennen din! :) synes han høres kjempefin ut jeg! ikke ofte en er så heldig at en finner sjelevenner! og alder er da ingen hindring, er den? :wink: Kjærlighet overvinner alt, sies det!

Håper du har en flott helg, kommer tilbake her jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Alwa~:Ikke sant at Tikka Masala og Nanbrød er godt,ja :sikle:

Heldigvis liker vi begge både krydder og hvitløk :sjarmor: , så det går jo greit! I dag har jeg laget meg Tzatziki også :sikle: Ikke verst det heller etter min mening........

(Og takk for skryt, er jo godt å høre sånt da :P )

Seroxata:

Du burde virkelig lære om både drømmertyding og tarot :P Det er både spennende og lærerikt! Jeg har hatt nytte av det i mange år (særlig når jeg slet som verst med depresjoner). Drømmene kan fortelle deg ting som du kanskje ikke tør tro på eller ikke tror er sant. Jeg er heldig i og med at vennen min har gått hos samme læreren i drømmetyding som jeg så vi kan hjelpe hverandre :wink:

Om du har lyst kan du godt sende meg en pm, så kan jeg prøve å hjelpe deg om det er en drøm du er veldig nysgjerrig på! Vi har jo alle vårt eget drømmespråk, men jeg kan komme med tips eller andre innfallsvinkler ihvertfall.

Her kan du få tydet tarot-kort gratis!

http://www.stjerneportalen.dk/

Takk for at dere er så optimister ang. vennen min og meg :sjenert: , og det er helt klart at han trives i mitt selskap. MEN, han har et stort ønske og det er å få familie og barn, noe jeg ikke kan gi han. Så det er nok bare en drøm, ja :o Men, jeg koser meg nå allikevel, nyter den tiden jeg er sammen med han (avogtil kjempefrustrert,da men...)

Håper dere har en fin helg? Her er været helt nyyydelig, har sittet ute i hele dag og kost meg :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har lagt merke til deg, men ikke snakka med deg før. Bor du i byen med jazzfestival helt i begynnelsen av juli? Jeg har også vært funksjonær - både der og i byen med jazzfestival litt senere i juli (og andre byer med jazzfestival :ler: ) - men det er mye bra på programmet i år. Tror jeg tar meg en tur og hører på i alle fall. Hva slags funksjonær jobber du som - vakt? Ha en fin helg fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

takk for link, sitter der inne og leser for full pedal her nå:) Jeg er skikkelig ivrig etter å lære meg mest mulig, men jeg er så usikker på hvilke kilder jeg kan stole på. er jo litt kjedelig om jeg leser masse, b are for å oppdage at det ikke var seriøst...

Men hadde vært kjempegøy om du ville lese en av drømmene mine en gang! skal sende en pm når jeg får satt meg ned, og får detaljene skrevet ned :P

Så håper jeg du får fin 17 mai, om jeg ikke er tilbake alt i morra og snoker her igjen da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad dere ikke er i nærheten av meg nå!!!!! Jeg hadde skrevet masse her inne og så skulle jeg legge inn en adresse til en spennende side,- vips så er alt jeg har skrevet borte :grine:

Jaja, på'n i gjen!

Englefjes

Stemmer det at jeg bor i byen med jazzfestival i begynnelsen av juli :wink: Har du jobbet i vakt? Da har vi helt sikkert snakket sammen, jeg har stort sett snakket med alle vaktene! Skal du ikke jobbe i sommer? Jeg skulle gjerne vært "bare" publikummer, men har fått funksjonærjobbingen inn i blodet, så det blir liksom ikke sommer uten :sjarmor:

Seroxata

Bare koselig om du sender meg drømmer :P Jeg kan jo ikke tyde den for deg, men jeg kan hjelpe deg til å tyde den selv. Alle har sitt eget drømmespråk, så ingen kan tyde en drøm for noen andre! Men, jeg kan si noe om symboler, tipse deg om hvordan du går videre og si hvordan jeg ville tolket den om det var min drøm,- kanskje noe passer for deg også? Enten du sender de på pm eller mail er det samme for meg :P (Kan sende deg mailadressa mi på pm, så velger du selv)

Jeg kan vel ikke garantere for at den siden du fikk er mer seriøs enn andre, men den inneholder mye og er ganske spennende synes jeg.

Her er en spennende side til:http://www.ildsjelen.no/

Er det Alternativ-messe i nærheten av der du bor? Der kan du få lagt kort av folk som kan det (+ mye annet spennende som jeg tror du ville like)

I går var det et så utrolig vær her!!!!! Selvom jeg smører meg (har allerede hatt hudkreft :-( ), så ble jeg litt solbrent :o Men, i dag er det grått og det regna i natt,- håper virkelig ikke det blir været i morgen!!!!

Ble sittende på msn lenge og chatte med vennen min igår :sjarmor: Det er nesten som en time hos psykologen, satt t.o.m og gråt mens vi chatta! Det var godt ment og det var god/vond gråt, men det sier litt om hvor tett vi er på hverandre :roll: Vi er begge inne i veldig spennende prossesser, så vi hjelper hverandre temmelig mye :P

I dag fyller eldste nevøen min 16 år :hoppe: Hadde ikke lyst til å gi penger, synes det er utrolig kjedelig, men det var det høyeste ønsket så da så..... MEn, jeg fant et stilig kort med hilsen fra Ozzy (vanskelig å høre hva han sier, men sånn er det jo i virkeligheten også...)

I morgen skal vennen min jobbe, men kommer nok innom for en kopp med Rooibush-te, tenker jeg :sjarmor:

Og så må jeg vel en tur å se på barnetoget, yngste nevøen min skal gå for første gang og det må jo feires :hoppe: Eldstemann kommer nok ikke til å gå..... både fordi det er frivillig i 10.kl og pga 'bursdagen i dag.....

Håper alle fortsatt har en fin helg :danse: , med mye god :sikle: og :perebrus: og :klem: og iiiiskrem :hoppe:

WOW, da jeg leste over så jeg at det var utrolig mye hopping her. Jaja, pytt, pytt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

:o

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

:grinele:

Gratulerer med dagen, Maisen!! Håper du har hatt det aldeles vidunderlig :tommelsmil:

Kafèdager er digg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann, alle sammen :P

Klart jeg har det fint etter en så flott 17. mai :wink:

Nevøen min, *M* på 7, skulle gå i toget for første gang, så tante måtte på byen på 17.mai for første gang på såååå mange år! Gjett om han var fin! I nye bukser, hvit skjorte, mørk jakke og pen-sko og slips! Og selvfølgelig flagg og 17.mai-sløyfe :wink: Broren min og jeg fant oss en fin utsiktsplass og fikk ropt hurra både til *M* og den "noe" større broren (basket-stakan) som gikk for siste gang (med ei jente i hver arm, og det gliset :sjarmor: ).

Været var helt utrolig, med sol fra blå himmel,- varmt og godt :danse: Ikke som meteorologene hadde spådd,nei (vel ikke før på ettermiddagen ihvertfall. Men, det viktigste er jo at barnetoget har pent vær!)

På ettermiddagen fikk jeg besøk av vennen min som jobbet (og som nå har for vane å komme til en kopp te når det er stille med taxi-turer :wink: ). Ble litt morsomt også, for *M* og broren min var der den første gangen han var her (jada, han kom 2 ganger i går....). Mens vi satt og pratet peip det, noe som betyr at han har fått tur, han ga meg en klem og for ut. Da sa *M*:"Han har sikkert 2 kjærester!" Så jeg måtte forklare at vi ikke er kjærester (mens broren min satt og humret i bakgrunnen...) og at det ikke var ei dame som ringte,men at det betydde at han måtte jobbe. :hoho: Var jo litt morsomt, da....

Jeg pleier som regel ikke gå i byen på 17., for det er vel den ene dagen i året jeg virkelig føler at jeg er enslig! Da tyter alle ut, og om de krangler så busta fyker hele året ellers, så skal familie-lykken vises fram da.

Føler meg litt ambivalent til dagen, for det er jo en flott dag som betyr mye for meg. Og det er nydelig å se alle pyntet (selvom jeg alltid blir minnet på hvor mye jeg ønsker meg bunad....), og i år var det grønne trær overalt og når været i tillegg var så flott så er det fint :enig_animasjon:

I dag må jeg ta en tur til ei venninne. Skulle vært i Oslo i 50-årslag på lørdag, men med hodepine hele uka orket jeg ikke tanken på 11/2 t. busstur hver vei + t-bane og fest :-( Håper jeg blir tilgitt! (er vel egentlig ikke så veldig redd for det,da :wink: )

I går fant jeg endelig fram tarot-kortene mine igjen, ser ut til at jeg skal jobbe litt med dem igjen nå :P Spennende middel for å bli kjent med seg selv og andre! Det skjer mange sprø ting da! I går spurte jeg: " Blir :hjertesmil: og jeg noe mer enn bare venner i dette livet?" Jeg rakk ikke tyde kortene en gang før han kom kjørende :sjarmor: Sprøtt, eller hva????

Da får jeg vel vandre videre og sjekke ut de andre dagbøkene jeg er innom. "Snakkes" senere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:vinke: Heia Maisen :)

Jeg holdt en del på med tarot tidligere, også hadde jeg en gammel venninne på 70 som lærte meg å spå i bord kort :)

Ja, å det skjer alt for lite på musikk fronten overalt hvor jeg bor, eller det ble vel litt rart skrevet, jeg mener overalt hvor jeg har bodd de siste 5 årene. Jeg elsker musikk, men har det liksom ikke i kroppen å dra på konserter og sånn. Har sånn kjempe kjempe lyst å dra på U2, men jeg var for treg med det :-?

Håper du har det fint :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...