Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest seroxata

bøøø:) jeg blir jo nysgjerrig på denne jazz festivalen selv jeg, hehe!!

Min onkel spiller i jazzband, og er helt hekta:)

Tidligere liv høres så spennende ut! har lenge hatt lyst til å finne ut hvor jeg har vært før! Er det i det hele tatt noen som gjør det her til lands??

Godt og høre du har det kosellig sammen med pusen, og så håper jeg du får ei flott uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med samboer om kanskje han vil på jazz... Vi har ikke så lang reisevei opp dit. :wink: Hvis ikke så får jeg spørre mamma, hun elsker jazz!

Føler du deg bedre nå, maisen? Her går det plutselig rett i taket, for deretter og gå rett i kjelleren. :( Så utrolig slitsomt, men det er livet. Jeg har håp om at det skal komme gode dager for meg også. :Nikke:

Ute regner det, og samboer har dratt på jobb, etter kun 2,5 timers søvn... :-(

Du har så mye spennende som foregår i livet ditt, maisen; jazz, drømmer, multi-inkarnasjon osv. Spennende å lese om altså!

Nei, jeg får tenke på senga... (kanskje, hehe)

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Fighter :P Håper du får en fin uke også :hoppe: og at den vonde armen din roer seg litt!!!!

"jeg blir jo nysgjerrig på denne jazz festivalen selv jeg, hehe!!" Jeg er sikker på at du hadde hatt det moro der du også, Seroxata! Du får spørre onkelen din hva han tror om det, da vet du :wink: Hadde vært fint med 2 rødhetter på festivalen, vettu!

"Tidligere liv høres så spennende ut! har lenge hatt lyst til å finne ut hvor jeg har vært før! Er det i det hele tatt noen som gjør det her til lands??"

Jeg synes også det er kjempespennende :kul: særlig fordi jeg sliter (sånn som du og mange andre) og jeg lurer på hva som har skjedd i tidligere liv som påvirker livet mitt nå :o

Det finnes flere som driver med regresjon her i Norge. Den mest kjente er jo Rune Amundsen (som ikke lenger får jobbe som psykolog pga regresjonsterapiene han gir), men det finnes også andre.

Jeg koser meg veldig med katten, men nesten like mye med te-vennen/kafèvennen :sjarmor:

Tenk om du får med deg samboeren eller moren din, da Lillesky :hoppe: og at vi blir flere som kan treffes! Hadde jo vært moro,da :P

Jeg føler meg ok nå, har ikke de lange og så dype nedturene lenger, har holdt på lenge så bedre har det jo blitt. Heldigvis :roll: Og det kan jeg love deg 100 % Lillesky, at du får også gode dager :klem:

Ja, jeg er heldig med alt som skjer i livet mitt nå. Gode venner, broren min og nevøene har det bra, jazzen nærmer seg, sjelevennen, spennende lesestoff(mye spennende å lære der ute :o ), det er visstnok sommer og helsa er sånn tålelig bra. Kunne selvsagt tenkt meg et annet sted og bo, bedre økonomi og bra helse, men sånn er livet nå og så får jeg leve med det,da :-?

Nå har jeg kost meg med Baileys (fikk det som takk for at jeg passet pus :wink: ), så nå må jeg bare legge meg :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du noen medisiner, om jeg kan spørre? Eller har du prøvd?

Ja, jeg lærer vel etterhvert hvordan dette fungerer. Bare så vondt å få den fine toppen, også går det rett ned. Huff, jeg er ganske forvirret for tiden. Men jeg har likevel håp . Det er håpet som holder meg i livet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kan du ikke få dekt det gjennom aetat da? Aner ikke hva slags regler de har på slike yrker jeg, men det er jo et yrke er det ikke?

Det høres hvertfall kjempespennede ut og akkurat midt i blinken for deg :P

Men hva er forskjellen på en multi og en vanlig regreasjonsterapaut? :klø:

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke medisiner for depresjonene mine, Lillesky. Er ganske sta og vil helst jobbe med problemene selvom det tar tid. Jeg prøvde noen da jeg søkte på uføretrygd, bare for at de ikke skulle si at vi ikke hadde prøvd alt,- men det hjalp ikke og da synes jeg det er tull å bruke dem.

Jeg synes det er fint om andre får hjelp av medisinene, men jeg vil helst klare meg uten. Og, nå har jeg jo ikke sånne dype virkelig vonde nedturer lenger så da går det an. Og håp er det viktigste vi har tror jeg :P

Jeg har tenkt på å spørre aetat, ~Alwa~ . De vil jo veldig gjerne ha uføretrygdede ut i jobb, så kanskje...... Men, utdannelsen foregår foreløpig i København i intervaller, så det spørs, men om jeg ikke prøver har jeg jo ikke sjans!

Nå skinner SOLA her blant alle skyene :hoppe: Alt blir så mye lettere da!

Klemz til alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå skinner SOLA her blant alle skyene  :hoppe: Alt blir så mye lettere da!

Klemz til alle  :klem:

:ler::ler:

Vidunderlig Maisen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye blir bedre når sola titter litt fram.

Så fint at du har kommet så langt at dalene dine ikke er så dype. Det er heldigvis ikke noe mål å ikke ha topper og daler, for det er noe av det som gjør at livet lever. Men det gå noen grenser for hva som er tålbart av svingninger.

Godt at du har så mange interesser. Det hjelper deg sikkert når ryggen krangler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

København er jo en kjempeflott by :-D kanskje jeg får med meg snuppen din en tur i sommer. Det hadde vært noe det :-)

Det ordner seg sikkert. Dessuten har du ståpåvilje, og det kommer man alltids langt med :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :P

Og spesiell hei til vår kjære venn som først forsvant og så dukket opp igjen :danse:

København er en fin by, det ~Alwa~ Hadde ikke vært dumt å ta utdanning der :P Men, siden jeg er 100 % uføretrygdet og ingen kan si om jeg kan livnære meg av det etterpå, tror jeg nok det er liten sjangs for at jeg får støtte :-( Må tenke meg litt om før jeg spør, sånn at jeg ikke plutselig blir sendt ut i en jobb jeg ikke kan gjøre (og uten at jeg får den utdannelsen). Vi får se.....

Ikke sant, Bettie og Kafka (eller gjest som det så kjekt står!!!), alt er så mye lettere når sola skinner :danse::hoppe::blomst:

Det er deilig nå som dalene ikke er så dype, og egentlig ville jeg ikke være dem foruten! Det er jo av dalene jeg lærer MYE om meg selv,- ergelig å innrømme, men sånn er det jo bare :-?

Klart jeg er heldig som har så mange interesser, det hjelper på når hodepinen sliter og ryggen krangler :rosasmil:

Åh, Kafka, var den fin??? Regnbuer er så flotte synes jeg! De minner meg om fargene i chakraene og mye annet :hoppe:

Har ikke hatt besøk av vennen idag :-( , men hadde besøk av 2 venninner istedet + en liten koselig hund :P

Men, det betyr bare at han hadde mye å gjøre, og det er bra :wink: (dessuten spiste han middag hos meg igår, så jeg klager ikke :sjarmor: )

I går var jeg hos frisøren og frisket opp rødfargen jeg tok til bursdagen min! Så nå er det knall igjen (måtte jo fixe det før jazzen, må vite!) Jeg har 2 sorte striper på begge sider og fargen på håret ellers er kobber m/oransje :danse: Ikke akkurat en konservativ 50-års farge, men det er meg :plystre: og jeg er vel ikke så veldig konservativ av meg.....

Sola har vært framme idag, men også noen kalde skyer så den tynne fleece-jakka mi over kortermet er fortsatt det beste :(

Men, jeg fikk endelig vært på kirkegården igjen, og det var jammen på tide!!! Skulle nesten hatt ljå for å få vekk grasset rundt plassen :roll: Flaut, for jeg pleier å være nøye på at det ser ok ut :sjenert:

Håper alle har det bra???

Klemmer til dere alle ihvertfall :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håret ditt hørtes spennende ut. Jeg gjorde det motsatt en gang - mørkt hår med to knall røde striper. Og hvorfor i all verden skal man se konservativ ut fordi man har passert 30? Stå på, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

ville bare innom med en nattahilsen til deg :P

Må du sove godt, og drømme søtt( om "vennen" din kanskje? :sjarmor: )

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Helluu :vinke:

Har du det bra? I dag har jeg tatt min 1. dose homeopatmedisin, blir spennende å se om det virker :P

Har skrevet litt om besøket hos fotsoneterapauten i dagboka mi ;)

Håper du får en fin helg :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :P

Klart en ikke trenger å bli kjedelig når en går over 30!! Jeg har alltid gjort mye rart med håret, det vokser jo ut igjen så det er ikke farlig!

Og takk for fredagshilsen :blomst:

Hei Seroxata rødtoppen :P

Takk for god natt hilsen, drømte nok ikke om :hjerter: , nei. Og når jeg drømmer om han er det stort sett om at jeg har kommunikasjonsproblemer :o

Hei Lurven :P

Hvorfor skulle jeg ikke være nysgjerrig på deg, da? Du virker som en artig skrue :Hehe:

Hei ~Alwa~ :P

Takk for hilsen og rose :bukke: Skal ta en tur i dagbøkene nå etterpå, tenker jeg,- så da ser jeg hvordan det var hos fotsoneterapeuten, håper det funker med homøopatmedisin :hoppe:

I går var jeg til behandling hos venninnen min :o wow, det var spennende :rosasmil: Hun bestemte seg for at hun skulle bruke cranio-sakral-terapi. Da berører hun ryggraden og nakken forsiktig og så gjør kroppen jobben selv. Helt utrolig! Det føles som om jeg er kjempestøl i korsryggen :klø: Hun fortalte meg hvordan chakrafargene mine er fordelt, og hva jeg bør jobbe med. Jeg var ute på en reise i verdensrommet og møtte mange som ville fortelle meg noe, men som gled vekk da jeg spurte :-? Jeg fikk vite at jeg har mange hjelpere, og hva min oppgave i livet er (bl.a. healing). Og hjelperne hennes og mine stod rundt benken og kom med gode råd og kommentarer :P

Det er vanskelig å beskrive (og høres sikkert helt sykt ut for enkelte), men det var en utrolig opplevelse som jeg absolutt vil anbefale og som jeg vil gjøre mer av :sjenert:

I dag var vi på en fin utstilling av en japansk kunstner, flotte farger, spennende motiver.

Sommeren kom endelig ordentlig fram i dag,- deilig :hoppe::kul:

Klemz til dere alle, og fortsatt god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du er på mye spennende! Du skriver om masse ting som jeg aldri har hørt om en gang! Skulle ønske jeg kunne gjort noe sånt en gang, og ikke bare dra til kjedelig psykolog og fysioterapaut. Hva er det lureste (sånn helsemessig) som du har gjort?

Jeg synes også at det er fint at du ikke er konservativ når det gjelder hårfarge! :Nikke: Jeg er ferdig (tror jeg) med det mest "vågale" iallefall (regnbuefarget hår), men prøver stadig noe (litt) nytt. Men blir sjelden fornøyd når jeg har vært hos frisør. :-(

Når er det jazz nå igjen?

Nå får jeg vel tenke på å legge meg...

Ha en fin søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...