Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Siden det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder, så hvorfor ikke prøve forskjellige metoder for å finne fram til en eller flere som passer en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hva mener du med"gjør resten selv"? Hva er det den skal gjøre? :klø:

Det virker jo som om det har hjulpet siden du er støl i dag. Snedige greier? :o

Var du på denne "reisen" under behandlingen?

Litt nysgjerrig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke mye spennende i verden,- vi er heldige som lever nå i dag når alt kommer til overflaten :wink:

Hei Lillesky!

Det lureste jeg har gjort er nok å gå til psykolog :P Men, jeg er også glad for de kursene og bøkene jeg har lest ved siden av! Har hele tiden drevet med "selvutvikling" ved siden av psykologen. Tatt kurs i Feng shui, Fargeterapi, lest mye om disse temaene og om buddhisme, regresjon, sjelevenner og andre spennende emner :roll: Nå vurderer jeg å slutte hos psykologen og begynne med alternativ-terapi.

Jazzen er 6.-9. juli nærmer seg fort!!!

Jeg har heldigvis en frisør jeg er veldig fornøyd med! Regnbuefarget er vel nesten det eneste jeg ikke har hatt :wink: Har hatt helt kort, afro, min farge med knallrøde striper, helt sort, oransje osv. Morsomt :kul:

Helt enig, Bettie!

Nå er jeg ganske "alternativ", da, så jeg synes slike ting er spennende (noe alle her inne sikkert har skjønt!)

Og så er jeg heldig å kjenner mange ulike behandlere pga butikken jeg hadde + at flere venninner driver med terapier.

Hei ~Alwa~!

hun satte på en måte i gang kroppen til å gjøre jobben selv. Det er vel noe av det samme som skjer i healing tror jeg :P Jeg merket at det skjedde ting mens hun holdt på, og etterpå var det som om alle cellene danset i hele kroppen :wink: Det kroppen skulle gjøre? Vel, innen kranio-sakral-terapi skal kraniet/ryggraden osv komme seg på "rett" plass og bli der. (skal finne en web-adresse med info)

Reisen ut i rommet var mens jeg lå på benken, ja :P Utrolig spennende! Nå har jeg veldig lett for å se bilder når jeg lukker øynene, så det er mulig det er derfor greit for meg å få slike opplevelser. Men, det høres ut som om de fleste har noe lignende opplevelser.

Vennen min og jeg ser mer og mer hvorfor vi møttes akkurat nå :o Tydelig at vi skal hjelpe hverandre i prosessen vi har. Jeg har fått beskjed om at jeg skal jobbe med healing og kanalisering, han som sjaman :rosasmil:

På søndag prøvde jeg healing på hunden til venninnen min, og det var snålt å se på :o Han satte seg i sofaen ved siden av meg (pleier å legge seg ned når han kommer i sofaen, men ikke nå), jeg la hånda på ryggen hans. Han satt helt stille og venninna mi sa han så ut som han var i transe i øynene. Så flyttet han seg i enden av sofaen (fortsatt sittende), og kom så tilbake til hånda mi. Dette skjedde 3 ganger :P Helt tydelig at han visste hvor mye han trang (og det er det som er så fint med dyr, de VET). Det pitret i hånda mi mens vi holdt på. Dagen før ga jeg (på avstand) og vennen min healing til hunden til moren hans som hadde løs mage :wink: Vi visste ikke om det var vår jobb som gjorde han bra, men ei som er synsk som vi begge kjenner, kunne fortelle at det var det som hadde skjedd!!!!

Spennende er jo bare fornavnet :sjarmor:

Håper alle har det bra?

I går var jeg først hos venninnen min med hund, og deretter på kina-restaurant + utecafè med vennen min :wink:

I dag har jeg vært hos psykologen min, lært mer om selvhypnose :o

Har utrolig lyst til å FLYTTE nå, blir nesten kvalm av folka jeg bor hos :klø: Men, hvor skal jeg flytte,da?? Pga uføretrygden kan jeg ikke betale all verden og jeg kan heller ikke betale depositum. ÆSJ!!!!

Men, utenom det har jeg det bra, for det er endelig SOMMER her :hoppe:

Klemz, fra ei som nå gleder seg seg til jazzfestival og sommer :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig holdt på med dyr i mange år, men første gang jeg fikk beskreftet at det skjedde noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og takk for praten! Så mye spennende du opplever om dagen. Jeg kan ikke så mye om alternativ behandling osv, men liker tanken på at kroppen bestemmer selv. At man ikke bare går inn og reparerer der "svikten" sitter. Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg lekte med tanken på å bli vetrinær en gang, helt til jeg hørte det var en 6 års utdannelse. Når jeg nå blir ferdig og inkludert den utdannelsen jeg har har jeg plutselig holdt på i 6 år likavæl :roll:

Men jeg tror ikke jeg hadde egna meg som vetrinær uansett, tåler dårlig operasjoner, blod og gørr. Da er det mer morro å tegne hus :Hehe:

Håper du har hatt en fin start på uka :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

:o åååh, du opplever så mye spennende!!!:) hvor må jeg flytte for å kunne oppleve noe av det samme? :tunge1:

Er ingen her jeg bor som driver med noe innen de forskjellige tingene du beskriver.. kjedelig by, med andre ord... :-?

healing og sjaman? :rosasmil:

Stilig!

håper du får en flott dag, og en diger klem til deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være flott å se at det man gjør og tror på virker. Skikkelig spennende, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig klarer jeg å sette meg ned og skrive i dagboka mi igjen :o Skjer utrolig mye nå + at det er det deilige sommerværet,da :hoppe:

I dag har jeg vært med vennen min og ryddet ut av en leilighet han skal leie langt inne i skogen. Der blir det fint når han skal begynne på trommereiser og annet spennende :P

Etterpå var vi en tur i skogen med hunden, kjempedeilig og koselig,- men vil helst ikke tenke på hvordan ryggen blir når jeg legger meg :roll:

Alt i alt en utrolig flott dag :rosasmil:

Det neste nå er at jeg finner et nytt sted å bo også, akkurat nå blir jeg kvalm av uvanene til husvertene mine + at jeg ikke har privatliv i det hele tatt når jeg sitter ute. Hjælp :grine:

Men, Seroxata det finnes nok mange rundt der du bor også, men du må høre når noen snakker om "slike" folk eller følge med i avisen. Eller om du går inn på nettet eller leser Alternativt Nettverk (de selges hos Narvesen i hvertfall) der står det både om disse emnene og om både healere, sjamaner, regresjonsterapeuter +++

Tror ikke jeg hadde kunnet være veterinær heller ~Alwa~. Men med dyremassasje og healing, da blir det jo lite blod og gørr :wink:

Bettie, jeg har egentlig holdt på lenge ( på dyr og mine egne smerter- vanskelig på en selv), men jeg har aldri fått sånn tilbakemelding som nå.

Egentlig kan jo alle bli healere, alle har kraften i seg, men ikke alle skal ha det som sin oppgave i dette livet. Men, det er jo f.eks healing en mor driver med når barnet slår seg og moren blåser på, stryker mykt og kanskje setter på en plaster :P

Det som er så fint med dyr, er at de vet hvor lenge de skal sitte. Så når de har fått "dosen" sin bare reiser de seg opp og går. Kjekt?

Håper dere alle har det bra og koser dere i sommeren,- enten den er solrik og varm eller mer fuktig :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

flott at du får nyte sol og sommerværet:)

Jeg så faktisk en annonse i en butikk her om dagen, om ei som drev med chakra, healing og slikt. Tok 300 kr timen, og bor her i byen.. kanskje verdt å sjekke ut?

Ooh, ja forresten, nå er jeg meeeget rød i håret igjen, ehehe! så du er ikke alene som rødhette enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia :hoppe:

Spennende her som vanlig :) Tenk at han skal leie hus langt inni skogen, shtilig :kul:

Jeg har akkurat vært hos Kafka og skrevet ned noen teite drømmer, kom på at jeg ville fjerne det og ikke skrive det alikevel, men det har vært så mange å lest siden jeg skrev at det ikke er vits :ler: :oops: :ler:

Ja ja, det gjør vel ikke noe :ler:

Jeg tror ikke det blir noen festival på oss, ble så langt å dyrt å reise :-( Men det går bra, neste år kanskje :tommelsmil:

Håper du koser deg!!!!!!!!!!!

En stor varm sommerhilsen fra meg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei maisen

Håper ikke ryggen din kranglet alt for mye etter skogsturen. Det er spennende å være på husjakt. Håper du finner noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, Maisen!! :-)

Åh! Nå har vi noen vidunderlige vannmelonsolskinnsdager, eller hva!! :P:P:P:P

Vi gjør det igjen, og igjen, og igjen, og igjen og igjen....

Håper du har det herlig!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :hoppe:

Beklager at jeg svikter Kg nå, men det er endelig varmt og godt sånn som jeg liker det best :danse:

Jeg hjelper vennen min med oppussing og flytting om dagen og til uka begynner jazzfestivalen, så nå skjer det mye på en gang :sjarmor:

Mine sommerjobber med å mate dyr/vanne blomster/ta inn post/ flytte på stoler så det ser ut som om folk er hjemme,- begynner snart også. Men, det er bare koselig for jeg elsker jo dyr + at jeg får låne bil på begge jobbene :kul:

Og når jeg får låne bil, vil det være a piece of cake å besøke :hjerter: Tenk, nå har han sagt at han er kjempeglad i meg :danse: Ja, ikke misforstå, han mener som venn men allikevel........ Vi jobber bra like sammen som vi prater bra sammen :rosasmil:

Som dere skjønner har jeg det kjempebra om dagen,- ja ihvertfall om jeg ser bort i fra hodepinen og ryggsmertene :roll: Har endel problemer med å komme opp av senga om morgenen og hodepinen har jeg hver dag, men pytt, pytt :hva gjør jeg ikke for å få være sammen med han..... Kan slappe av når han er ferdig innflyttet og jazzfestivalen er ferdig :P Bortsett fra at jeg også vil finne et nytt sted og bo :grine: Dukker vel opp noe, og da blir det enda mer flytting :plystre:

Seroxata: Du kan jo stikke innom butikken og høre om hun som hadde annonsen er flink? Det er ihvertfall "sånne" folk jeg bruker (og kanskje jeg blir en.....) Jeg burde hatt et bilde inn med håret, tror jeg har et nå som jeg kanskje kan legge ut. Skal prøve 8)

chrizzy: Lenge siden jeg har sett noe til deg :o Håper du og den lille mannen din har det bra? Skjønner godt at det blir for dyrt, det er dessverre sånn i Norge :-(

Bettie: Som du skjønner er ikke hverken ryggen eller hodet særlig godt nå, men jeg har levd med smerter hele livet og jeg dør jo ikke av det :wink: Husjakt kan helt klart være spennende, men jeg flytter altfor ofte så jeg sliter vel ut alle rundt meg tror jeg :roll: Broren min sier jeg får kjøpe en bobil, så kan jeg bare sette meg bak rattet når jeg vil flytte igjen :sjarmor:

Kafka:Hva i all verden er det vi gjør om igjen og om igjen og om igjen????? :o Spiser vannmelon? Det er jo berre lækkert,da :sikle: Med fruktsaft som renner nedover haka :Hehe:

Dere får ha en fin sommer, og så lover jeg å titte innom på besøk når jeg har rolige øyeblikk :Hehe:

Sommer :klem: fra meg til alle dere som er innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Hallosann duuu :vinke:

Her er det også lite KG for tiden, men trøsta får vel være at de fleste har andre ting å gjøre også ;)

Så godt at du koser deg, men fortell nå den formen din at den får skikke seg litt. Ingen grunn til å gå slik å ha det vondt.

Også er det fint å se at du koser deg med vennen din :sjarmor:

Håper du får en fin fredag Maisen :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Skjønner deg godt jeg, er ikke så mye her inne selv for tida, pga sol og varme.. men jeg har ikke viljestyrke til å stå imot så lenge av ganga :plystre:

Flott å høre at du har det bra om dagene, til tross for mye jobb med flytting og slikt!

Høres jo skikkelig koselig ut jo :)

Jeg har tenkt å ta meg en tur til denne damen en dag, må bare få surra meg til det... men kan jo bli veldig interressant dette, om hun er seriøs da, vel og merke :wink:

Må du nyyyyte sommeren videre, snuppa!

Og si for all del ifra, om du slenger ut et bilde her:D er så nysgjerrig, hehe!

Forresten, akkurat nå er jeg knallrød i toppen, det brenner jo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia Dronninga :blomst_opp: :klem:

Nei og nei, tiden går fra meg, har akkurat 5 minutter og skrive hilsen til deg og Alwa på :o

Leste at du hjelper til med og pusse opp og festival, åååå hadde nu vært fint å være der :Nikke: Håper det blir en annen gang :)

Joda jeg kan gå på biblioteket og sette meg opp på en halv time på maskinen der, men det er så mange mange som skal dit og jeg har bare ikke kommet meg så langt enda. Kan hende jeg får fikset med bredbånd i neste uke, og det hadde jo vært flott :) For tiden skjer det mye også, så det går heldigvis fint :ler:

Håper du koser deg med tilværelsen og at du får ei kjempe kjempe fin helg :dagensrose: :kose::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at sommer og sol gjør at man er mindre inne, og mindre opptatt av PC'n.

Har flyttet ganske mye selv, så jeg forstår hva omgivelsene mener. Men - jeg har blitt en racer på å pakke, da.

Nå er det helg, og jeg ønsker deg noen gode dager. Det ser ut til at du skal få det travelt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...