Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende da, selv om det kanskje blir litt mer venting enn du hadde håpet? 

Anonymkode: c8738...5b6

Litt mer venting, ja. Og de er redd for overstimulering så har vært på sykehuset annenhver dag. Ganske kjedelig, men godt de passer på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Aaa08 har ikke lest boka... forrvirrende å lese så mye forskjellig overalt, men jeg kommer nok til å bruke den fordet om. De anbefaler en kapsel hver dag hele året. Hadde jeg vært allergisk mot bier derimot🙈😅da hadde jeg ikke tatt de😅😂😊

Skrevet
51 minutter siden, Wiley skrev:

Jada, det var en stor lettelse. Men det var så stor kontrast fra første forsøk. Da fikk jeg 10 på frys etter fersk forsøk, nå fikk jeg 1. Men fint med blasto da, håper det lover godt. 

Skjønner at du ble skuffet når det var så stor kontrast ja. Men uansett er du veldig heldig som har et blasto ja😍. Jeg har sldri fått på frys så har mått ha ferskforsøk hver gang. Håper jeg er heldig denne gang! 🤞🏼🤞🏼

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Betta123 skrev:

@Aaa08 har ikke lest boka... forrvirrende å lese så mye forskjellig overalt, men jeg kommer nok til å bruke den fordet om. De anbefaler en kapsel hver dag hele året. Hadde jeg vært allergisk mot bier derimot🙈😅da hadde jeg ikke tatt de😅😂😊

Jeg har prøvd det, men syklusen min ble helt ødelagt..... 

@Betta123  har du aldri fått egg på frys? Hva er grunnen til dette? 

Endret av Aaa08
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Aaa08 skrev:

Jeg har prøvd det, men syklusen min ble helt ødelagt..... 

@Betta123  har du aldri fått egg på frys? Hva er grunnen til dette? 

Åh,virkelig😳da ble jeg plutselig veldig skeptisk...

nei det har jeg ikke😞

Første forsøk fikk jeg bare ut 4 egg og kun 1 som var befruktet og kunne settes inn. Tror ikke jeg responderte noe bra på hormonene så fikk byttet til noen helt andre neste forsøk. 

Andre forsøk fikk jeg ut 11, der kun 3 ble befruktet. 2 (veldig fine ifølge legen) ble satt inn sv eget ønske. Har så innderlig lyst på tvillinger.  Her resulterte det som sagt tidligere i graviditet, med et foster som endte i MA uke 10.

Håper vi får ut flere egg siste forsøk her siden vi igjen prøver noe nytt (nesespray med lang protokoll og klexane) 

amh verdien er på 10,5

føler legene forteller lite til meg, må liksom lese meg opp selv om alt. Så har jo lært mye her inne av dere. Var derfor jeg selv sa jeg lnsker klexane (blodfortynnende) og nesespray neste forsøk. Ser mange av dere har brukt det...

Endret av Betta123
Skrevet
1 time siden, Betta123 skrev:

Åh,virkelig😳da ble jeg plutselig veldig skeptisk...

nei det har jeg ikke😞

Første forsøk fikk jeg bare ut 4 egg og kun 1 som var befruktet og kunne settes inn. Tror ikke jeg responderte noe bra på hormonene så fikk byttet til noen helt andre neste forsøk. 

Andre forsøk fikk jeg ut 11, der kun 3 ble befruktet. 2 (veldig fine ifølge legen) ble satt inn sv eget ønske. Har så innderlig lyst på tvillinger.  Her resulterte det som sagt tidligere i graviditet, med et foster som endte i MA uke 10.

Håper vi får ut flere egg siste forsøk her siden vi igjen prøver noe nytt (nesespray med lang protokoll og klexane) 

amh verdien er på 10,5

føler legene forteller lite til meg, må liksom lese meg opp selv om alt. Så har jo lært mye her inne av dere. Var derfor jeg selv sa jeg lnsker klexane (blodfortynnende) og nesespray neste forsøk. Ser mange av dere har brukt det...

Skjønner... 

Håper der ordner seg neste gang! Og tenk at du faktisk kan bli gravid 

Skrevet
16 minutter siden, Aaa08 skrev:

Skjønner... 

Håper der ordner seg neste gang! Og tenk at du faktisk kan bli gravid 

Ja..... har du barn fra før? Eller blitt gravid? Har sikker spurt før men har glemt litt ut fra ifjor

Skrevet

Jeg har fulgt med en del på denne tråden og tråden for 2018 gjennom hele i fjor. Jeg har dessverre ikke noe positiv nyhet å komme med enda, men ville si at min opplevelse ligner litt på Aaa08. Er nå mot slutten av rugetida på mitt 5. forsøk. Begynte i des 2017 på riksen, men hadde ikke så god opplevelse, så var så heldig at jeg kunne bytte over til privat etter første forsøk. Vi har prøvd ut ganske mye, lang og kort protokoll, blodfortynnende, høy dose, lav dose, progynova før oppstart, og har måttet ha ICSI på alle forsøk. Har fått ut forholdsvis mange egg hver gang (12-19 stk), men etter 2 dager er det kun 1-2 embryo igjen, og de har alltid en del fragmentering. Så den som er igjen har blitt satt inn på dag 2 eller 3(men jeg tror faktisk ikke de har utviklet seg videre i meg). Fikk satt inn to en gang. Aldri fått noe på frys.. 

Men...

Etter siste forsøk i høst ville legen prøve noe nytt, jeg gikk på p-piller for å nullstille eggstokkene(føltes veldig rart ut når man skal prøve og bli gravid) og mannen gikk på ovitrelle(!), noen doser i uken i forsøk på å forbedre kvaliteten. Sist uttak var det faktisk to som utviklet seg til blasto, den med dårligst kvalitet ble satt inn og den beste fryst(legen ønsker å forsøke med fryseforsøk for å gi kroppen mulighet til å komme seg før innsett). Jeg tror dessverre ikke det har gått denne gangen heller, men bare det å ha en ekstra mulighet på frys er litt uvirkelig og gir ny giv!😊 Tenkte kanskje noe av dette kan hjelpe noen av dere, og vite at man ikke er alene..

Jeg syns alle dere som står på og prøver gang etter gang er virkelig tøffe, for nedturene er virkelig harde!! (Syns jeg hvertfall!)

Anonymkode: 8d32e...f55

Skrevet
19 minutter siden, Betta123 skrev:

Ja..... har du barn fra før? Eller blitt gravid? Har sikker spurt før men har glemt litt ut fra ifjor

Nei, ingen barn og aldri gravid.... 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt med en del på denne tråden og tråden for 2018 gjennom hele i fjor. Jeg har dessverre ikke noe positiv nyhet å komme med enda, men ville si at min opplevelse ligner litt på Aaa08. Er nå mot slutten av rugetida på mitt 5. forsøk. Begynte i des 2017 på riksen, men hadde ikke så god opplevelse, så var så heldig at jeg kunne bytte over til privat etter første forsøk. Vi har prøvd ut ganske mye, lang og kort protokoll, blodfortynnende, høy dose, lav dose, progynova før oppstart, og har måttet ha ICSI på alle forsøk. Har fått ut forholdsvis mange egg hver gang (12-19 stk), men etter 2 dager er det kun 1-2 embryo igjen, og de har alltid en del fragmentering. Så den som er igjen har blitt satt inn på dag 2 eller 3(men jeg tror faktisk ikke de har utviklet seg videre i meg). Fikk satt inn to en gang. Aldri fått noe på frys.. 

Men...

Etter siste forsøk i høst ville legen prøve noe nytt, jeg gikk på p-piller for å nullstille eggstokkene(føltes veldig rart ut når man skal prøve og bli gravid) og mannen gikk på ovitrelle(!), noen doser i uken i forsøk på å forbedre kvaliteten. Sist uttak var det faktisk to som utviklet seg til blasto, den med dårligst kvalitet ble satt inn og den beste fryst(legen ønsker å forsøke med fryseforsøk for å gi kroppen mulighet til å komme seg før innsett). Jeg tror dessverre ikke det har gått denne gangen heller, men bare det å ha en ekstra mulighet på frys er litt uvirkelig og gir ny giv!😊 Tenkte kanskje noe av dette kan hjelpe noen av dere, og vite at man ikke er alene..

Jeg syns alle dere som står på og prøver gang etter gang er virkelig tøffe, for nedturene er virkelig harde!! (Syns jeg hvertfall!)

Å? Ovitrelle til mannen? Dette var interessant!! Har han dårlige svømmere? 

Hvilken klinikk var dette? 

Fint du ville dele

Skrevet
8 minutter siden, Aaa08 skrev:

Å? Ovitrelle til mannen? Dette var interessant!! Har han dårlige svømmere? 

Hvilken klinikk var dette? 

Fint du ville dele

Ja, det kunne visst forbedre kvaliteten. Hadde aldri hørt om det jeg heller, finner lite på nettet. 

Det er Hausken. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kunne visst forbedre kvaliteten. Hadde aldri hørt om det jeg heller, finner lite på nettet. 

Det er Hausken. 

Sier du noe mer ang fragmentering der? 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Hausken. 

Wow dette hørtes interressant ut ja! Er det jon hausken som behandler? Har lest mye bra om han! 

Skrevet
4 minutter siden, Betta123 skrev:

Wow dette hørtes interressant ut ja! Er det jon hausken som behandler? Har lest mye bra om han! 

Jon Hausken er en dyktig og omsorgsfull lege ❤️

Skrevet

@Aaa08, vil bare si at det var utrolig leit å høre at det ikke gikk veien for deg. Håper dere finner en løsning på dette med fragmenteringen slik at dette ender med graviditet snart 🤞💗. Hadde håpt Danmark skulle gjøre susen, altså😢. Klem til deg. 

Skrevet
28 minutter siden, Waldfee skrev:

@Aaa08, vil bare si at det var utrolig leit å høre at det ikke gikk veien for deg. Håper dere finner en løsning på dette med fragmenteringen slik at dette ender med graviditet snart 🤞💗. Hadde håpt Danmark skulle gjøre susen, altså😢. Klem til deg. 

Takk. Hadde veldig troa jeg også.... Men men.... Vi får prøve igjen..... 🙄

Skrevet
3 minutter siden, Aaa08 skrev:

Takk. Hadde veldig troa jeg også.... Men men.... Vi får prøve igjen..... 🙄

Jeg har troa ❤️

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Aaa08 skrev:

Sier du noe mer ang fragmentering der? 

Nei, dessverre ikke noe annet enn at det har blitt mange barn av fragmenterte embryoer, så de er optimistiske til at det skal gå. De setter ikke inn hvis de ikke mener det har en sjanse til å bli barn. Jeg har spurt rett ut flere ganger om de mener at vi har noe sjanse, for jeg syns det er bedre å vite hvis de ikke tror det, så jeg ikke trenger å utsette meg for all denne påkjenningen. Men de tror absolutt at vi har grunn til å fortsette, det tar bare lengre tid med noen, og man må prøve forskjellige metoder. Så det er jo godt å høre på en måte. 

Når jeg fikk telefon på dag to for å høre om utviklingen av embryoene, at det var 3 igjen og alle hadde fragmentering, så mistet jeg på en måte trua. Men det virker ikke som om de på klinikken legger så stor vekt på det så lenge det ikke er så mye at man ikke kan bruke de liksom.. måtte spørre om det var fragmentering. 

40 minutter siden, Betta123 skrev:

Ja. Syns han er flink og tar seg god tid til å forklare. Og jeg spør masse😅

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dessverre ikke noe annet enn at det har blitt mange barn av fragmenterte embryoer, så de er optimistiske til at det skal gå. De setter ikke inn hvis de ikke mener det har en sjanse til å bli barn. Jeg har spurt rett ut flere ganger om de mener at vi har noe sjanse, for jeg syns det er bedre å vite hvis de ikke tror det, så jeg ikke trenger å utsette meg for all denne påkjenningen. Men de tror absolutt at vi har grunn til å fortsette, det tar bare lengre tid med noen, og man må prøve forskjellige metoder. Så det er jo godt å høre på en måte. 

Når jeg fikk telefon på dag to for å høre om utviklingen av embryoene, at det var 3 igjen og alle hadde fragmentering, så mistet jeg på en måte trua. Men det virker ikke som om de på klinikken legger så stor vekt på det så lenge det ikke er så mye at man ikke kan bruke de liksom.. måtte spørre om det var fragmentering. 

Ja. Syns han er flink og tar seg god tid til å forklare. Og jeg spør masse😅

Holder han til på hausken i oslo,bergen eller haugesund? Eller er han alle steder?

Skrevet (endret)

Det med p-piller har jeg skjønt er en relativt vanlig anbefaling som inngang til ivf i DK. Har vurdert det selv, men tør liksom ikke gå glipp av noen pp-er 🙈 Sett i etterkant har jo det ikke spilt noen rolle om jeg hadde gått noen måneder på p-piller annet enn at jeg selvfølgelig kunne ha lyktes. Vurderer det enda sterkere nå om ikke den lange protokollen gir bedre utslag. Gyn som utredet meg hadde ikke hørt om at det skulle kunne gjøre noe positivt da jeg spurte under utredning, men virker jo som om det ikke er så vanlig her i Norge. Noen av dere som har vært på maigaard eller andre steder i DK som har fått det anbefalt?

Det med Ovitrelle hos mannen har jeg aldri hørt om, spennende! Har hørt om pergo gitt til mannen, men ikke hcg.. 😊

Endret av prøverpåny
Legge til siste avsnitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...