Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Bridezilla15 skrev:

Tusen takk😊 lykke til med uttak på mandag🤞🏻

Jeg spurte forresten på klinikken hvordan de «valgte» om de skulle sette inn 2, 3 eller 5 dagers. Forstod det slik at visst det var få befruktede egg så satte de inn dag 2, med flere så ville de gjerne prøve å dyrke litt lenger.

Jeg hadde seks befruktede egg, jeg fikk satt inn ett tre dagers og fikk to blasto på frys. Legen på klinikken sa at det var ikke påvist at det var noe stor forskjell på å sette inn 2, 3 dagers eller blasto, men de lærde strides visst🤔

Takk! 🤞🏻 Når blir neste testing for deg? 🤞🏻

Ulik praksis her da, jeg spurte spesifikt om innsett måtte bli på fredag, de svarte ja, at forsøket regnes som avbrutt dersom de ikke utvikler seg frem til 5. dag. 

@Aaa08 så trist å lese. Er det ingen som vet noe om dette med fragmentering? Svarer legene bare at de ikke vet? Håper du får mer svar på dette her, og at det finnes en snarlig løsning! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@aaa08 vet ikke om det er lov å linke til andre forum, men jeg leste en positiv tråd på onskebarn.no, om andre som har lykkes, tross fragmentering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Negative tester desverre..... Vet ikke hva blir veien videre.. 4 forsøk, og stor fragmentering hver gang... Har 2 forsøk på maigaard igjen, men tviler at får en positiv test en gang... 

Velkommen tilbake @Betta123

Det er slik det er med mine egg også, de som blir befruktet får fragmentering og faller fra. Utrolig frustrerende, men jeg har hørt om positive historier med fragmenterte egg. Håper du finner motivasjon til de to neste forsøkene på Maigaard når du har fått dette litt på avstand ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wiley skrev:

Det er synd å se deg tilbake her, men så bra at du er motivert for neste runde! Jeg har begynt å sette stor pris på ventetiden, det er litt deilig å ha mentalt fri fra alt sammen selv om det fortsatt kverner i hodet. 

Jeg tror det er kjempelurt å ha en plan videre, det fjerner litt av presset på hver enkelt runde. Og fint at du har fått lov til å bestemme litt selv hvilken behandlingsform du skal få, det er viktig å føle at man har bittelitt kontroll over prosessen. Masse lykke til, får håpe at vi som overvintret fra 2018 tråden endelig klarer å komme oss ut herfra snart ;) 

Takk @Wiley Du har rett. Nå har jeg og mannen booket oss en tur til varmere strøk før vi setter i gang me siste offentlige forsøk ❤️. «Slå ihjel tid» og prøve å «nyte» litt av ventinga. Nå er det et år siden mitt første forsøk så på meg har det vært sykt mye venting 🤮.

Kjenner jeg gleder meg, har troa siden vi gjør så mye nytt denne runden. Penger er også oppspart til evt nye runder privat så nå må vi virkelig lykkes...

hvor ligger du ann nå? Hvilket forsøk er du på eller har du nettopp hatt? 

Så utrolig kjedlig @Aaa08. Kan du ikke høre med legene om det finnes hormoner som er egnet for egg som har en tendens til å bli fragmenterte? Det kan jo være noe som er bedre enn hva du hsr prøvd? Ska du kjøre rett på neste syklus med nytt forsøk? Hvordan likte du deg ellers i danmark forskjell til riks? Mener å huske du ikke likte deg så godt på riksen. Rett meg hvis jeg tar feil. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter enda en kontroll:

Eggposene i høyre eggstokk har vokst bra, litt mindre i venstre. Blodprøven viste en stigning, men forsatt innenfor det som var greit. Men de ønsket enda en kontroll på meg. Så jeg må tilbake på mandag. Uttak er forespeilet på onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje teit ut, men vi som har vært prøvere i mange år er desperate til å lykkes... så jeg har googlet masse og funnet noen natur produkter som visstnok skal hjelpe... (delte meninger om det men det kan vel ikke skade uansett...) 

Bidronninggele - som skal tar fra første mensdag til eggløsning. Skal styrke eggløsning. Kanskje ikke vits siden jeg likevel skal bruke otrivelle. Men kjøpte den likevel.

Roibos te - skal drikkes fra første mensdag til eggløsning. Skal styrke slimhinnene sånn st egget skal feste seg bedre. 🤷🏽‍♀️

Salvie te - skal drikkes fra første mensdag til eggløsning. (Skal ikke drikkes av gravide eller ammede så de anbefaler kun de to ukene.) skal ha en slimløsende effekt og skal hjelpe kvinnen til å bli fruktbar. Ble mye brukt i gamledager😅

Wild yams - skal brukes fra eggløsning til ikm. Skal ha en balandserende effekt på kjønnshormoner.

 

Vet ikke hva dere tenker. Men jeg kjøpte alt sammen og prøver dette i tillegg til alt annet😂🙈 desperat...ja!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Aaa08 said:

De sier ikke så mye om det nei, hverken i Riks eller maigaard... Men har journalen frå Riks, hver gang hadde jeg fragmenter som ligget fra 20 % og oppover. Fikk 3 egg på frys en gang, men de har ikke overlevd opptining, så regner med at dette var pga fragmenter. 

I Maigaard har de sagt at de som ikke hadde klart seg til blasto, har enten sluttet å utvikle seg eller hadde for mange fragmenter. 

Har aldri fått til blasto. Riks prøvde å dyrke til blasto 2 ganger, maigaard også. 

Så regner med det er eggene mine sin skyld..... 

Får du noen oppfølging videre fra maigaard nå? Så utrolig frustrerende men jeg tenker at selv med fragmentering har du jo fått satt inn egg, og de må være gode nok til innsett så forhåpentligvis dreier det seg om et tidsspørsmål.  Jeg så i min egen journal at det sto 10-20 i fragmentering på omtrent alle egg, men det har aldri blitt nevnt med et ord for min del, så jeg vet ikke helt om det blir diskutert som et problem for deg. Sånn som jeg skjønner det er det vel normalt med fragmentering og det kan også forekomme pga både protokoll og sæd kvalitet, ikke bare egg kvalitet. Men jeg synes du bør stille disse spørsmålene til klinikken, det er jo godt mulig de klarer å finne en løsning på dette for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Betta123 said:

Takk @Wiley Du har rett. Nå har jeg og mannen booket oss en tur til varmere strøk før vi setter i gang me siste offentlige forsøk ❤️. «Slå ihjel tid» og prøve å «nyte» litt av ventinga. Nå er det et år siden mitt første forsøk så på meg har det vært sykt mye venting 🤮.

Kjenner jeg gleder meg, har troa siden vi gjør så mye nytt denne runden. Penger er også oppspart til evt nye runder privat så nå må vi virkelig lykkes...

hvor ligger du ann nå? Hvilket forsøk er du på eller har du nettopp hatt? 

Så utrolig kjedlig @Aaa08. Kan du ikke høre med legene om det finnes hormoner som er egnet for egg som har en tendens til å bli fragmenterte? Det kan jo være noe som er bedre enn hva du hsr prøvd? Ska du kjøre rett på neste syklus med nytt forsøk? Hvordan likte du deg ellers i danmark forskjell til riks? Mener å huske du ikke likte deg så godt på riksen. Rett meg hvis jeg tar feil. 

 

 

Å så deilig med ferie, LENGTER etter en uke på stranda 😩

Jeg er nettopp ferdig med runde nr 2 og innsett nr 4. Gikk ikke så bra denne gangen, legene var ganske negative og følte det var såvidt jeg klarte å få noe på frys. Har 1 6-dagers som etter planen skal settes inn i mars, men litt vanskelig å holde optimismen oppe så jeg har allerede kontaktet noen privat klinikker for en second opinion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Å så deilig med ferie, LENGTER etter en uke på stranda 😩

Jeg er nettopp ferdig med runde nr 2 og innsett nr 4. Gikk ikke så bra denne gangen, legene var ganske negative og følte det var såvidt jeg klarte å få noe på frys. Har 1 6-dagers som etter planen skal settes inn i mars, men litt vanskelig å holde optimismen oppe så jeg har allerede kontaktet noen privat klinikker for en second opinion. 

Ja det skal bli umenneskelig godt🙈🙏🏼

Ok, du er iallefall heldig som får på frys da😱 og i tillegg et 6 dagers? Blasto da? Det er vel veldig bra? Ikke dumt å ha kontakt med flere iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fiiol skrev:

Takk! 🤞🏻 Når blir neste testing for deg? 🤞🏻

Ulik praksis her da, jeg spurte spesifikt om innsett måtte bli på fredag, de svarte ja, at forsøket regnes som avbrutt dersom de ikke utvikler seg frem til 5. dag. 

@Aaa08 så trist å lese. Er det ingen som vet noe om dette med fragmentering? Svarer legene bare at de ikke vet? Håper du får mer svar på dette her, og at det finnes en snarlig løsning! 

Kommer sikkert til å teste hver dag framover🙈 maigaard setter testdato to uker etter innsett, altså ikke før torsdag. Skal prøve å vente til tirsdag med en ny digital. 

@Aaa08 Leit at det gikk i vasken denne runden😢Mine egg var også litt fragmenterte, legen eller embryologen på maigaard sa ikke noe om det, men lett å se på bildet. Har du hatt mangen runder der? Er du ellers fornøyd med maigaard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lættis. Lurer på om jeg har begynt å hallusinere. I kveld da jeg gikk å la meg, tok jeg med meg apotekposen med to hormonsprøyter oppi, og skulle legge den på nattbordet. I det posen med sprøytene skal legges ned, begynner den avslåtte nattbordslampen å blinke/blafre (er en sånn lampe med stor rund pære, uten lampeskjerm). Jeg ble forfjamset og dro ut stikkkontakten. Skal så til å legge posen ned på ny, hvorpå lampen blinker igjen. Jeg tester å svinge posen litt forbi noen ganger, og lampen blinker igjen når posen kommer i nærheten. Får helt hetta og bærer ut hele lampen fra soverommet. Nå har jeg ikke flere sprøyter, så får ikke testet på ny. Det skjedde ingenting i dag da jeg la brukte sprøyter i posen for å se hvordan lampen reagerte. Har aldri før hallusinert eller opplevd lignende sånne rare greier. Forstår ingenting! 

Anonymkode: 2934a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Betta123 skrev:

Takk @Wiley Du har rett. Nå har jeg og mannen booket oss en tur til varmere strøk før vi setter i gang me siste offentlige forsøk ❤️. «Slå ihjel tid» og prøve å «nyte» litt av ventinga. Nå er det et år siden mitt første forsøk så på meg har det vært sykt mye venting 🤮.

Kjenner jeg gleder meg, har troa siden vi gjør så mye nytt denne runden. Penger er også oppspart til evt nye runder privat så nå må vi virkelig lykkes...

hvor ligger du ann nå? Hvilket forsøk er du på eller har du nettopp hatt? 

Så utrolig kjedlig @Aaa08. Kan du ikke høre med legene om det finnes hormoner som er egnet for egg som har en tendens til å bli fragmenterte? Det kan jo være noe som er bedre enn hva du hsr prøvd? Ska du kjøre rett på neste syklus med nytt forsøk? Hvordan likte du deg ellers i danmark forskjell til riks? Mener å huske du ikke likte deg så godt på riksen. Rett meg hvis jeg tar feil. 

 

 

Helt riktig. Er glad for at jeg dro til Danmark i stedet for å bruke det siste forsøket i Riks. De er veldig gode i Maigaard, har tid til å prate og svarer på mine spørsmål. Litt synd det er så langt unna, og stress med å snakke engelsk.. Men mye bedre enn det var i Riks. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wiley skrev:

Får du noen oppfølging videre fra maigaard nå? Så utrolig frustrerende men jeg tenker at selv med fragmentering har du jo fått satt inn egg, og de må være gode nok til innsett så forhåpentligvis dreier det seg om et tidsspørsmål.  Jeg så i min egen journal at det sto 10-20 i fragmentering på omtrent alle egg, men det har aldri blitt nevnt med et ord for min del, så jeg vet ikke helt om det blir diskutert som et problem for deg. Sånn som jeg skjønner det er det vel normalt med fragmentering og det kan også forekomme pga både protokoll og sæd kvalitet, ikke bare egg kvalitet. Men jeg synes du bør stille disse spørsmålene til klinikken, det er jo godt mulig de klarer å finne en løsning på dette for deg. 

De sa til meg at vi må prøve å finne det riktige egget... Men.... Hvor mange ganger skal man prøve? 

Skal snakke med legen på mandag, håper de finner en løsning på dette. 

Ja, ganske vanlig med fragmentering, men de fleste mine har over 20 %... Da er det et lite sjans... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Bridezilla15 skrev:

Kommer sikkert til å teste hver dag framover🙈 maigaard setter testdato to uker etter innsett, altså ikke før torsdag. Skal prøve å vente til tirsdag med en ny digital. 

@Aaa08 Leit at det gikk i vasken denne runden😢Mine egg var også litt fragmenterte, legen eller embryologen på maigaard sa ikke noe om det, men lett å se på bildet. Har du hatt mangen runder der? Er du ellers fornøyd med maigaard?

Det var mitt første runde. De sa ikke noe om fragmenter til meg også, de sa bare at de er fine og deler seg fint... Men jeg så det på bildet.... Sendte mail for å høre hvor mye fragmentering det er snakk om, men fikk bare svar om at ja, de hadde fragmenter men det trenger ikke å være negativ... Men jeg tenker at siden jeg fikk sette inn 2, så var de ikke optimale.. Leste på en annen forum at maigaard ofte velger å sette inn egg med mye fragmentering. 

Ellers er jeg fornøyd, litt kjipt det er så langt unna og man ikke for snakke med legen face to face. Jeg har gjort det 4 gang, så viste hvordan alt fungerer, det med medisiner osv så trengte ikke å kontakte de hele tiden. Nok noe annet når dette skulle være første gang. Da syntes jeg fikk veldig lite info om hele prosessen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har peiling på fragmentering .. det har ikke jeg i det hele tatt. Men hadde jeg fragmentering på disse to eggene? Dette er fra forrige forsøk

DC2889BC-00FA-41FF-BCC0-41ED1BE0E5AB.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Betta123 said:

Ja det skal bli umenneskelig godt🙈🙏🏼

Ok, du er iallefall heldig som får på frys da😱 og i tillegg et 6 dagers? Blasto da? Det er vel veldig bra? Ikke dumt å ha kontakt med flere iallefall!

Jada, det var en stor lettelse. Men det var så stor kontrast fra første forsøk. Da fikk jeg 10 på frys etter fersk forsøk, nå fikk jeg 1. Men fint med blasto da, håper det lover godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Aaa08 said:

De sa til meg at vi må prøve å finne det riktige egget... Men.... Hvor mange ganger skal man prøve? 

Skal snakke med legen på mandag, håper de finner en løsning på dette. 

Ja, ganske vanlig med fragmentering, men de fleste mine har over 20 %... Da er det et lite sjans... 

Godt at du får pratet med de på mandag, får håpe de har en plan videre nettopp for å finne det riktige egget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Betta123 skrev:

Dette høres kanskje teit ut, men vi som har vært prøvere i mange år er desperate til å lykkes... så jeg har googlet masse og funnet noen natur produkter som visstnok skal hjelpe... (delte meninger om det men det kan vel ikke skade uansett...) 

Bidronninggele - som skal tar fra første mensdag til eggløsning. Skal styrke eggløsning. Kanskje ikke vits siden jeg likevel skal bruke otrivelle. Men kjøpte den likevel.

Roibos te - skal drikkes fra første mensdag til eggløsning. Skal styrke slimhinnene sånn st egget skal feste seg bedre. 🤷🏽‍♀️

Salvie te - skal drikkes fra første mensdag til eggløsning. (Skal ikke drikkes av gravide eller ammede så de anbefaler kun de to ukene.) skal ha en slimløsende effekt og skal hjelpe kvinnen til å bli fruktbar. Ble mye brukt i gamledager😅

Wild yams - skal brukes fra eggløsning til ikm. Skal ha en balandserende effekt på kjønnshormoner.

 

Vet ikke hva dere tenker. Men jeg kjøpte alt sammen og prøver dette i tillegg til alt annet😂🙈 desperat...ja!...

Har du lest en bok som heter it starts with the Egg? De mener bidroninggele er ikke noe bra.. 

Screenshot_20190202_175745_com.google.android.apps.books.jpg

Screenshot_20190202_175752_com.google.android.apps.books.jpg

Screenshot_20190202_175758_com.google.android.apps.books.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Betta123 skrev:

Dere som har peiling på fragmentering .. det har ikke jeg i det hele tatt. Men hadde jeg fragmentering på disse to eggene? Dette er fra forrige forsøk

DC2889BC-00FA-41FF-BCC0-41ED1BE0E5AB.png

For meg ser de fine ut. Veldig lite fragmentering, det er nok ingen på den til venstre. Syntes begge ikke har noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kone92 skrev:

Oppdatering etter enda en kontroll:

Eggposene i høyre eggstokk har vokst bra, litt mindre i venstre. Blodprøven viste en stigning, men forsatt innenfor det som var greit. Men de ønsket enda en kontroll på meg. Så jeg må tilbake på mandag. Uttak er forespeilet på onsdag. 

Så spennende da, selv om det kanskje blir litt mer venting enn du hadde håpet? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...