Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Kone92 skrev:

Oppdatering etter kontroll:

Eggene hadde vokst. De største var 13 mm. Pga jeg har så mange eggposer vil de passe ekstra på så jeg ikke blir overstimulert. Så jeg skal på ny kontroll på lørdag. Mest sannsynlig blir det uttak mandag eller tirsdag.

Så spennende da! Lykke til på lørdag🤞

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Aaa08 skrev:

Er så lei meg.... Er på rugedag 12, siden i går er puppene ikke vonde lenger, kjenner ingenting i magen heller.. Vet at man ikke kan se etter symptomer så tidlig, men husker 2 ganger sist det skjedde det samme og testen var negativ.... Hadde veldig ømme pupper rett før uttak og fram til nå, det er nok ovitrelle sin skyld siden den inneholder hcg.... Nå er den ute av kroppen og min kropp ikke produserer hcg selv... Tester på lørdag.... 😞

Sender deg en klem💗!! Det er så kjipt med den ventetiden, men man kan ikke stole på kroppen og særlig ikke med ovitrelle i dobbel dose! Da jeg ble gravid og fikk sønnen hadde jeg null ømme pupper altså. Så det er ikke noe sikkert tegn! Krysser fingrene masse for deg🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fiiol skrev:

Hvor lenge har har du hatt stimulering? Jeg ble også skuffet, mest fordi jeg var så lei av å starte dagen med sprøyter, og ville få dette overstått. Men, kom fort over det og tenkte at alt som gir et bedre utgangspunkt er bra.

Jeg begynte med sprøyter forrige torsdag.

Sånn i det store og det hele, så har jo ikke noen dager fra eller til noe å si. Jeg hadde bare sett sånn frem til å endelig få en dato for uttak. Så visste jeg jo at det kunne skje at jeg måtte vente noen dager lenger, men kjente godt på skuffelsen allikevel. Mer enn jeg så for meg på forhånd. 

Men, nå er det bare å ta helgen med ro, og krysse fingrene for fine eggposer på mandag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg! Det er akkurat den beskjeden jeg også «frykter». Eller at man blir overstimulert og må avbryte😬 håper på gode resultater mandagen da!

Anonymkode: c8738...5b6

Krysser alt jeg kan for bra resultat på mandag 😊 Da regner jeg vel med at det får bra.. Siden eggene har begynt å vokse, bare ikke vokst nok enda. Hadde vært mer stressa hvis de ikke hadde begynt å vokse! Da hadde det jo vært noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aaa08 skrev:

Takk for gode ord dere.... Denne gang fikk jeg faktisk 2 stk ovitrelle, så hadde nok masse hcg i kroppen pga dette da.... 

Klarer ikke å tenke positivt dessverre.... 

Ømme pupper kom hos meg i uke 6, ellers kjente jeg ikke mye til graviteten. Så ikke gi opp helt enda❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg merkelig optimistisk til dette forsøket hvor vi prøver lang protokoll for første gang.. Litt skummelt egentlig, siden fallhøyden er så stor 😏☺️ Bestilte til og med noen ullklær til nyfødt fra en yndlingsbutikk som skulle legges ned.. Før stimuleringen har startet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Føler meg merkelig optimistisk til dette forsøket hvor vi prøver lang protokoll for første gang.. Litt skummelt egentlig, siden fallhøyden er så stor 😏☺️ Bestilte til og med noen ullklær til nyfødt fra en yndlingsbutikk som skulle legges ned.. Før stimuleringen har startet 😆

Nyt optimismen mens den er tilstede, tenker nå jeg. Det er nok av nedturer i dette her, så ta vare på oppturene også 😊 Det er så lett å tenke at man ikke skal tørre å være optimistisk, men det gjør godt for sjela å være det tror jeg. Lett å si at man skal tørre å være optimistisk, jeg sliter med det selv. Men vi får prøve så godt vi kan 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Slenger meg med på denne tråden for å få noen råd fra kloke damer. Jeg hadde innsett på maigaard 24 januar(3 dagers). Satte to ovitrelle 19 januar. Har nå positive tester. Kan det fortsatt være ovitrelle som slår ut siden jeg hadde dobbel dose?🤔 

Noen som vet hvordan man bytter forumnavn forresten?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bridezilla15 said:

Hei😊 Slenger meg med på denne tråden for å få noen råd fra kloke damer. Jeg hadde innsett på maigaard 24 januar(3 dagers). Satte to ovitrelle 19 januar. Har nå positive tester. Kan det fortsatt være ovitrelle som slår ut siden jeg hadde dobbel dose?🤔 

Noen som vet hvordan man bytter forumnavn forresten?😆

Ovitrelle skal være ute av kroppen etter 10 dager så det høres ut som om det er reelle positive. Når begynte du å teste? Har du hatt negative tester før de ble positive er det ingen tvil. Du er vel 11 dpo nå så det høres lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prøverpåny skrev:

Føler meg merkelig optimistisk til dette forsøket hvor vi prøver lang protokoll for første gang.. Litt skummelt egentlig, siden fallhøyden er så stor 😏☺️ Bestilte til og med noen ullklær til nyfødt fra en yndlingsbutikk som skulle legges ned.. Før stimuleringen har startet 😆

Så koselig. Fikk lyst å gjøre det samme selv. Hvilken nettbutikk? Jeg kikker mye på babybunader (av alle ting) på nett, haha.

Lenge leve optimismen 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

da var jeg tilbake i prøverør19 gruppa...

etter et vellykket forsøk i september men MA i november brukte kroppen min utrolig lang tid for å komme seg igjen.. det tok hele 8uker før hcg var ute av kroppen og ny syklus var i gang. Utrolig tunge måneder men motivasjonen er større enn noen gang!

det tredje og siste forsøk offentlig starter andre uka i april, (utrolig kjipt med ventetiden i det offentlige... listene er altså helt fulle på det sykehuset jeg holder til) skal ha lang protokoll denne gang (av eget ønske) vil prøve noe nytt! Så ska bruke nesespray noen uker før, men samme hormoner, også skal jeg bruke blodfortynnende i tillegg (som er nytt denne gang. Dette er også etter eget ønske) legen sa ja med en gang jeg nevnte både nesespray og klexane så håpet dette kan ha en positiv virkning? 

De to første forsøkene brukte jeg progesten tabletter i forkant, men ikke klexane. 

Går det ikke denne gang hopper jeg rett på privat og kjøper 3 nye forsøk så jeg får begynt i mai allerede.. må bare tenke langsiktig, forberede meg på det verste...hjelper tankene litt...

 

hvordan går det med deg @Aaa08? kjenner jo en del navn igjen fra fjorårets gruppe❤️ Det er veldig godt å snakke med dere her inne😅 har faktisk ingen andre å snakke med dette om. Mannen til en viss grad ja... men han sier bare ja til alt jeg sier, setter seg liksom ikke inn i hvilke og hva medisiner det er..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🏼 Glemte å si at at jeg fikk utført hysteroskopi mandag denne uken. De fant ingen polypper,skillevegg eller muskelknuter. Egglederne var også åpne... de tok litt scratching som gjorde at jeg blødde pittelitt i ca to dager. Håper dette kan hjelpe egget til å feste seg neste forsøk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Ovitrelle skal være ute av kroppen etter 10 dager så det høres ut som om det er reelle positive. Når begynte du å teste? Har du hatt negative tester før de ble positive er det ingen tvil. Du er vel 11 dpo nå så det høres lovende ut!

Testet positivt med cb digital på onsdag(9dpo) så det var godt over 10 dager siden ovitrelle. Ble bare usikker på om det kunne henge i lenger siden jeg hadde dobbel dose. Jeg får svi av noen billig-strimler og håpe at de blir sterkere😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kverner i hodet. Føler jeg spammer med spørsmål og tanker. Uansett. Er det mest vanlig at klinikk/sykehus setter inn 5 dagers? Fikk beskjed om at forsøket blir avbrutt dersom eggene ikke utvikler seg fint til 5. dag, til blastocyst? Hvorfor setter noen inn på 2. og 3. dag? 

Edit: Var litt svar her allerede. Ser at de lærde strides. Hadde vært fint å visst hva som egentlig er det beste utgangspunktet, eller om det bare er tilfeldig.

 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bridezilla15 skrev:

Testet positivt med cb digital på onsdag(9dpo) så det var godt over 10 dager siden ovitrelle. Ble bare usikker på om det kunne henge i lenger siden jeg hadde dobbel dose. Jeg får svi av noen billig-strimler og håpe at de blir sterkere😊🤞🏻

Lykke til 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fiiol skrev:

Lykke til 🤗

Tusen takk😊 lykke til med uttak på mandag🤞🏻

Jeg spurte forresten på klinikken hvordan de «valgte» om de skulle sette inn 2, 3 eller 5 dagers. Forstod det slik at visst det var få befruktede egg så satte de inn dag 2, med flere så ville de gjerne prøve å dyrke litt lenger.

Jeg hadde seks befruktede egg, jeg fikk satt inn ett tre dagers og fikk to blasto på frys. Legen på klinikken sa at det var ikke påvist at det var noe stor forskjell på å sette inn 2, 3 dagers eller blasto, men de lærde strides visst🤔

Endret av Bridezilla15
Byttet emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, Betta123 said:

Hei alle sammen!

da var jeg tilbake i prøverør19 gruppa...

etter et vellykket forsøk i september men MA i november brukte kroppen min utrolig lang tid for å komme seg igjen.. det tok hele 8uker før hcg var ute av kroppen og ny syklus var i gang. Utrolig tunge måneder men motivasjonen er større enn noen gang!

det tredje og siste forsøk offentlig starter andre uka i april, (utrolig kjipt med ventetiden i det offentlige... listene er altså helt fulle på det sykehuset jeg holder til) skal ha lang protokoll denne gang (av eget ønske) vil prøve noe nytt! Så ska bruke nesespray noen uker før, men samme hormoner, også skal jeg bruke blodfortynnende i tillegg (som er nytt denne gang. Dette er også etter eget ønske) legen sa ja med en gang jeg nevnte både nesespray og klexane så håpet dette kan ha en positiv virkning? 

De to første forsøkene brukte jeg progesten tabletter i forkant, men ikke klexane. 

Går det ikke denne gang hopper jeg rett på privat og kjøper 3 nye forsøk så jeg får begynt i mai allerede.. må bare tenke langsiktig, forberede meg på det verste...hjelper tankene litt...

 

hvordan går det med deg @Aaa08? kjenner jo en del navn igjen fra fjorårets gruppe❤️ Det er veldig godt å snakke med dere her inne😅 har faktisk ingen andre å snakke med dette om. Mannen til en viss grad ja... men han sier bare ja til alt jeg sier, setter seg liksom ikke inn i hvilke og hva medisiner det er..😅

Det er synd å se deg tilbake her, men så bra at du er motivert for neste runde! Jeg har begynt å sette stor pris på ventetiden, det er litt deilig å ha mentalt fri fra alt sammen selv om det fortsatt kverner i hodet. 

Jeg tror det er kjempelurt å ha en plan videre, det fjerner litt av presset på hver enkelt runde. Og fint at du har fått lov til å bestemme litt selv hvilken behandlingsform du skal få, det er viktig å føle at man har bittelitt kontroll over prosessen. Masse lykke til, får håpe at vi som overvintret fra 2018 tråden endelig klarer å komme oss ut herfra snart ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative tester desverre..... Vet ikke hva blir veien videre.. 4 forsøk, og stor fragmentering hver gang... Har 2 forsøk på maigaard igjen, men tviler at får en positiv test en gang... 

Velkommen tilbake @Betta123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aaa08 said:

Negative tester desverre..... Vet ikke hva blir veien videre.. 4 forsøk, og stor fragmentering hver gang... Har 2 forsøk på maigaard igjen, men tviler at får en positiv test en gang... 

Velkommen tilbake @Betta123

Å så utrolig leit 💜 har legene sagt noe om fragmentering etc? Hva sier de om veien videre for deg? Pass godt på deg selv, dette skal f ikke være lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Wiley skrev:

Å så utrolig leit 💜 har legene sagt noe om fragmentering etc? Hva sier de om veien videre for deg? Pass godt på deg selv, dette skal f ikke være lett. 

De sier ikke så mye om det nei, hverken i Riks eller maigaard... Men har journalen frå Riks, hver gang hadde jeg fragmenter som ligget fra 20 % og oppover. Fikk 3 egg på frys en gang, men de har ikke overlevd opptining, så regner med at dette var pga fragmenter. 

I Maigaard har de sagt at de som ikke hadde klart seg til blasto, har enten sluttet å utvikle seg eller hadde for mange fragmenter. 

Har aldri fått til blasto. Riks prøvde å dyrke til blasto 2 ganger, maigaard også. 

Så regner med det er eggene mine sin skyld..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...