Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

On 1/28/2019 at 10:33 PM, Fiiol said:

Hei! Dere som de ikke finner en årsak hos, men som allikevel går i gang/har gått i gang med ivf. Hvor mange forsøk har dere hatt, eller ser dere for dere å gjennomføre – dersom det ikke går/gikk første gangen? 

All respekt til den styrken alle dere som går igjennom dette viser. Jeg synes allerede dette krever enormt mye, men ønsket om å få dette til trumfer jo alt. Jeg vil selv prøve alle de muligheter jeg har, for å få dette til. Hvis det ikke går, så håper jeg også å finne frem styrke for å prøve på ny. 

Lykke til videre alle som står midt i dette, og takk for alle råd og svar dere har gitt en forvirret ivf-nybegynner sålangt 🙏🏻 

Nå har jeg en årsak for at vi måtte ha ivf, men egentlig en som ikke skal ha noe å si for utfallet, sånn på papiret (tette eggledere/endo). Har hatt 4 innsett, starter med nr 5 i Mars. Spørsmålet om hvor vi skal sette grense begynner å lure ganske mye i bakhodet, det er drit tungt å fortsatt sitte med negative tester etter ett år med ivf og fem med vanlig prøving. Ikke bare sitter alle venninnene mine med en eller to hjemme, til og med de som startet ivf samtidig med meg har blitt gravide i mellomtiden. Ivf er ingen mirakelkur, det er umulig å si på forhånd om det tar kort eller lang tid å bli gravid, det dreier seg mye om flaks. Hvis du er heldig så går det på første forsøket, hvis ikke så sier forskningen at de aller fleste klarer det på 6-8 innsett. Men det er ikke alle som kommer seg dit, for veien til såpass mange innsett kan være lang for mange og psykisk utfordrende for de fleste. Har egentlig ikke noe svar på hvor mange forsøk jeg orker, men jeg er jo her fortsatt så da har jeg vel fortsatt et håp et eller annet sted. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Uvisst85 skrev:

Kontroll i morgen, er så utrolig spent! Håper så inderlig at jeg skal få vite dato for uttak 🤞

Lykke til! Hvor lenge har du gått på sprøyter? 

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll på meg og i morgen. Så blir spennende om en får vite når uttak blir. Gått på sprøyter en uke nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kone92 skrev:

Kontroll på meg og i morgen. Så blir spennende om en får vite når uttak blir. Gått på sprøyter en uke nå. 

Lykke til deg også! Merker dere noen bivirkninger av sprøyter?  

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Hvor lenge har du gått på sprøyter? 

Anonymkode: c8738...5b6

Startet på sprøyter på torsdag som var.

Jeg har ikke merket noen bivirkninger på hverken spray eller sprøyter. Veldig glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til deg også! Merker dere noen bivirkninger av sprøyter?  

Anonymkode: c8738...5b6

Null bivirkninger, og heller ikke noe på sprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@prøverpåny jeg krysser fingrer og tær for dere, og håper dette forsøket med en annen vri gir resultater! Lykke, lykke til ❣️ Takk, grugleder meg. Kontrollen viste fin utvikling og det ble vurdert uttak allerede på fredag, men så kunne vi visst gi det litt mer tid. Enda en ul på fredag istedenfor. Lei av å spre beina nå.

@Wiley wow, har lest gjennom hele tråden her nå jeg. Vil bare si at jeg beundrer deg, og at jeg ønsker deg all lykke fremover. Jeg har troa på at dere vil få det til! Er ikke noe vits hvis vi ikke håper og tror. Megastor klem til deg! Her har så og si alle venninner + nære og fjerne familiemedlemmer fått ett eller flere, mens andre venter nummer 2 og 3. For alle er det tilsynelatende 0 stress 🤷🏻‍♀️

Jeg er selv urolig for at jeg aldri skal få oppleve å bli mamma, vet ikke om jeg etter opp til 8 forsøk ville hatt verken overskudd eller tid til å gå gjennom en seig og langsom adopsjonsprosess, plutselig er jeg vel for gammel til det også. Så ja, får bare håpe på flaks og at det ikke drar ut alt for lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei meg.... Er på rugedag 12, siden i går er puppene ikke vonde lenger, kjenner ingenting i magen heller.. Vet at man ikke kan se etter symptomer så tidlig, men husker 2 ganger sist det skjedde det samme og testen var negativ.... Hadde veldig ømme pupper rett før uttak og fram til nå, det er nok ovitrelle sin skyld siden den inneholder hcg.... Nå er den ute av kroppen og min kropp ikke produserer hcg selv... Tester på lørdag.... 😞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aaa08 skrev:

Er så lei meg.... Er på rugedag 12, siden i går er puppene ikke vonde lenger, kjenner ingenting i magen heller.. Vet at man ikke kan se etter symptomer så tidlig, men husker 2 ganger sist det skjedde det samme og testen var negativ.... Hadde veldig ømme pupper rett før uttak og fram til nå, det er nok ovitrelle sin skyld siden den inneholder hcg.... Nå er den ute av kroppen og min kropp ikke produserer hcg selv... Tester på lørdag.... 😞

Føler med deg ♥️ Er på dag 11 selv. Har murringer i magen og ømme pupper siden dag 6. Men blendahvit test. Frustrerende dette her! Håper kneika ikke blir så hard om utfallet er negativt ♥️ Sender deg en klem !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Aaa08 said:

Er så lei meg.... Er på rugedag 12, siden i går er puppene ikke vonde lenger, kjenner ingenting i magen heller.. Vet at man ikke kan se etter symptomer så tidlig, men husker 2 ganger sist det skjedde det samme og testen var negativ.... Hadde veldig ømme pupper rett før uttak og fram til nå, det er nok ovitrelle sin skyld siden den inneholder hcg.... Nå er den ute av kroppen og min kropp ikke produserer hcg selv... Tester på lørdag.... 😞

Tenkte akkurat på deg og lurte på om det nærmet seg test dag. Den ovitrellen lurer deg ganske mye, det er jo ganske høy dose så prøv å ikke tenke så mye på at du skal kjenne det samme når den forsvinner ut av kroppen. Eget HCG nivå er nok uansett ikke like høyt som med ovitrelle. Jeg har hatt akkurat samme symptomer både når jeg var gravid og ikke, så jeg føler ikke du kan stole på kroppen i det hele tatt før test. Krysser fingrene for deg på lørdag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord dere.... Denne gang fikk jeg faktisk 2 stk ovitrelle, så hadde nok masse hcg i kroppen pga dette da.... 

Klarer ikke å tenke positivt dessverre.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Uvisst85 skrev:

Startet på sprøyter på torsdag som var.

Jeg har ikke merket noen bivirkninger på hverken spray eller sprøyter. Veldig glad for det!

 

12 timer siden, Kone92 skrev:

Null bivirkninger, og heller ikke noe på sprayen.

Dere må gi tilbakemelding på hvordan det gikk i dag🤞 Snart kontroll på meg også!

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Aaa08 skrev:

Er så lei meg.... Er på rugedag 12, siden i går er puppene ikke vonde lenger, kjenner ingenting i magen heller.. Vet at man ikke kan se etter symptomer så tidlig, men husker 2 ganger sist det skjedde det samme og testen var negativ.... Hadde veldig ømme pupper rett før uttak og fram til nå, det er nok ovitrelle sin skyld siden den inneholder hcg.... Nå er den ute av kroppen og min kropp ikke produserer hcg selv... Tester på lørdag.... 😞

Holder fingrene krysset frem til testing lørdag, og håper at din egen HCG-produksjon har tatt seg opp og at du får to streker på test! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere må gi tilbakemelding på hvordan det gikk i dag🤞 Snart kontroll på meg også!

Anonymkode: c8738...5b6

Eggene mine hadde ikke vokst nok. Så ny kontroll på mandag..

Kjenner at det var skikkelig skuffende. Men.. Får ikke gjort så mye med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter kontroll:

Eggene hadde vokst. De største var 13 mm. Pga jeg har så mange eggposer vil de passe ekstra på så jeg ikke blir overstimulert. Så jeg skal på ny kontroll på lørdag. Mest sannsynlig blir det uttak mandag eller tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Aaa08 jeg krysser også fingrene for deg frem mot lørdag ❤️🤞🏻

2 timer siden, Kone92 skrev:

Oppdatering etter kontroll:

Eggene hadde vokst. De største var 13 mm. Pga jeg har så mange eggposer vil de passe ekstra på så jeg ikke blir overstimulert. Så jeg skal på ny kontroll på lørdag. Mest sannsynlig blir det uttak mandag eller tirsdag.

Samme dag som meg! Jeg har uttak på mandag (først ny kontroll i morgen). Spennende, lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fiiol skrev:

@Aaa08 jeg krysser også fingrene for deg frem mot lørdag ❤️🤞🏻

Samme dag som meg! Jeg har uttak på mandag (først ny kontroll i morgen). Spennende, lykke til ☺️

Så spennende! Masse lykke til til deg også😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Uvisst85 skrev:

Eggene mine hadde ikke vokst nok. Så ny kontroll på mandag..

Kjenner at det var skikkelig skuffende. Men.. Får ikke gjort så mye med det..

Hvor lenge har har du hatt stimulering? Jeg ble også skuffet, mest fordi jeg var så lei av å starte dagen med sprøyter, og ville få dette overstått. Men, kom fort over det og tenkte at alt som gir et bedre utgangspunkt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Uvisst85 skrev:

Eggene mine hadde ikke vokst nok. Så ny kontroll på mandag..

Kjenner at det var skikkelig skuffende. Men.. Får ikke gjort så mye med det..

Det skjønner jeg! Det er akkurat den beskjeden jeg også «frykter». Eller at man blir overstimulert og må avbryte😬 håper på gode resultater mandagen da!

Anonymkode: c8738...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...