Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Fiiol skrev:

Dere med kort protokoll. På hvilken dag hadde dere uttak? Jeg har ul på dag syv med sprøyter, og håper på uttak ikke alt for lenge etter det (hvis det i det hele tatt har utviklet seg fint da). Utålmodig allerede, og vil bare få dette her overstått 😝

Jeg har hatt uttak på dag 12 og dag 14:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Katteelskeren skrev:

Hva koster medisiner per forsøk, sånn ca? Både kort og lang protokoll. 

Jeg har kort, ifølge stimuleringsskjema skal jeg betale 14200,- Det er for 10 sprøyter bemfola som er folikkelstimulerende, og 7 sprøyter orgalutran som skal kontrollere at ikke eggløsning setter inn for tidlig. Jeg tror jeg har relativt høy dose med bemfola, 300 IU, som er maks innhold i en sprøyte.

Fikk beskjed om å ikke hente ut og betale for alt, da jeg ved ul før uttak får vurdert om dose ev. skal justeres. Du får refundert medisinutgifter når beløpet går over rundt 15000,- sa de på apoteket, andre opplyser om at det er når beløpet går over 17116,- Kanskje noen vet det bedre enn meg? Har ikke tenkt så mye på det enda, for jeg håper at jeg slipper en eller flere runder til med dette. Liker ikke sprøytene med orgalutran.

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg har kort, ifølge stimuleringsskjema skal jeg betale 14200,- Det er for 10 sprøyter bemfola som er folikkelstimulerende, og 7 sprøyter orgalutran som skal kontrollere at ikke eggløsning setter inn for tidlig. Jeg tror jeg har relativt høy dose med bemfola, 300 IU, som er maks innhold i en sprøyte.

Fikk beskjed om å ikke hente ut og betale for alt, da jeg ved ul før uttak får vurdert om dose ev. skal justeres. Du får refundert medisinutgifter når beløpet går over rundt 15000,- sa de på apoteket, andre opplyser om at det er når beløpet går over 17116,- Kanskje noen vet det bedre enn meg? Har ikke tenkt så mye på det enda, for jeg håper at jeg slipper en eller flere runder til med dette. Liker ikke sprøytene med orgalutran.

Refundert over 17000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fiiol skrev:

Jeg har kort, ifølge stimuleringsskjema skal jeg betale 14200,- Det er for 10 sprøyter bemfola som er folikkelstimulerende, og 7 sprøyter orgalutran som skal kontrollere at ikke eggløsning setter inn for tidlig. Jeg tror jeg har relativt høy dose med bemfola, 300 IU, som er maks innhold i en sprøyte.

Fikk beskjed om å ikke hente ut og betale for alt, da jeg ved ul før uttak får vurdert om dose ev. skal justeres. Du får refundert medisinutgifter når beløpet går over rundt 15000,- sa de på apoteket, andre opplyser om at det er når beløpet går over 17116,- Kanskje noen vet det bedre enn meg? Har ikke tenkt så mye på det enda, for jeg håper at jeg slipper en eller flere runder til med dette. Liker ikke sprøytene med orgalutran.

Litt over 18 000 kr nå. 

Fint du beregnet alt, ser du glemte ovitrelle 😉 og lutinus / crinone 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Litt over 18 000 kr nå. 

Fint du beregnet alt, ser du glemte ovitrelle 😉 og lutinus / crinone 

 

Det er den oversikten jeg har i følge mitt stimuleringsskjema, og det som er utregnet pris for bemfola og orgalutran. Jeg har itillegg e-resept på otrivelle, lutinus + ev. Dhupaston. Beklager at jeg ikke nevnte det. Er ikke så lett å holde styr på alt, trodde jeg fikk med pris i grove trekk. Får håpe det ikke kommer langt over 14200,- Som skrevet over og ellers på nett er det jo uansett veldig varierende hva man ender opp med å betale. 

18000,- ja. Det virker som det endres en del hvilket beløp for medisin man får refundert fra. Går privat og var klar over pris for ett eller tre forsøk, men hadde ikke trodd at medisiner kom på et så stort beløp i tillegg. Er ikke rent lite man skal sette seg inn i. 😅

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare spørre om råd før jeg går på veggen. 

Vi er i gang med et søskenforsøk nå, er på rugedag 10 (tellet innsettsdagen som rugedag 1) etter å ha satt inn en blastocyst i stimulert fryseforsøk. 

Tok en babyplan graviditetstest i går og i dag, sensitivitet på 25, det begge blir svakt positiv, var negativ på torsdagen. 

"Problemet" mitt er at jeg er så kvalm, og det har jeg egentlig aldri før opplevd, så har avskrevet at det er bivirkning av Lutinus, men kan man virkelig bli kvalm allerede før en positiv test? Er livredd for at det er graviditetssymptom som blir å utvikle seg så jeg blir sengeliggende. Vet det er krisemaksimering. 

Så over til neste spm, testdagen min er på tirsdag, så burde ikke hjemmetestene være ganske tydelig positive nå?  

Beklager hvis det ble mye og rotete, måtte bare få luftet tankene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eidvo skrev:

Nå må jeg bare spørre om råd før jeg går på veggen. 

Vi er i gang med et søskenforsøk nå, er på rugedag 10 (tellet innsettsdagen som rugedag 1) etter å ha satt inn en blastocyst i stimulert fryseforsøk. 

Tok en babyplan graviditetstest i går og i dag, sensitivitet på 25, det begge blir svakt positiv, var negativ på torsdagen. 

"Problemet" mitt er at jeg er så kvalm, og det har jeg egentlig aldri før opplevd, så har avskrevet at det er bivirkning av Lutinus, men kan man virkelig bli kvalm allerede før en positiv test? Er livredd for at det er graviditetssymptom som blir å utvikle seg så jeg blir sengeliggende. Vet det er krisemaksimering. 

Så over til neste spm, testdagen min er på tirsdag, så burde ikke hjemmetestene være ganske tydelig positive nå?  

Beklager hvis det ble mye og rotete, måtte bare få luftet tankene. 

 

At de blir positive nå og ikke var det på torsdag er jo et bra tegn, selv om jeg skjønner at du helst ville hatt en knall sterk strek 😊 Sensitivitet på 25 er jo mye mindre sensitivt enn 10, det vil jo faktisk kunne være snakk om flere dager i forskjell siden fordoblingen skjer hver annen til tredje dag i starten.🤞

Hvordan var ditt forrige svangerskap da, var du veldig kvalm da? Håper ikke for din del at du blir liggende, selv om de sier at kvalme er et godt tegn mtp om det holder 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Eidvo said:

Nå må jeg bare spørre om råd før jeg går på veggen. 

Vi er i gang med et søskenforsøk nå, er på rugedag 10 (tellet innsettsdagen som rugedag 1) etter å ha satt inn en blastocyst i stimulert fryseforsøk. 

Tok en babyplan graviditetstest i går og i dag, sensitivitet på 25, det begge blir svakt positiv, var negativ på torsdagen. 

"Problemet" mitt er at jeg er så kvalm, og det har jeg egentlig aldri før opplevd, så har avskrevet at det er bivirkning av Lutinus, men kan man virkelig bli kvalm allerede før en positiv test? Er livredd for at det er graviditetssymptom som blir å utvikle seg så jeg blir sengeliggende. Vet det er krisemaksimering. 

Så over til neste spm, testdagen min er på tirsdag, så burde ikke hjemmetestene være ganske tydelig positive nå?  

Beklager hvis det ble mye og rotete, måtte bare få luftet tankene. 

 

Gratulerer med positiv test! Tror ikke du skal tenke så mye på styrken på hjemmetester, det er mange variabler og helt sikre svar får du ikke med mindre du måler HCG i blod med noen dagers mellomrom. 

Ang symptomer så er det store individuelle variasjoner, det kan godt bare være progesteronen så det er bare å smøre seg med tolmodighet og se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dere som de ikke finner en årsak hos, men som allikevel går i gang/har gått i gang med ivf. Hvor mange forsøk har dere hatt, eller ser dere for dere å gjennomføre – dersom det ikke går/gikk første gangen? 

All respekt til den styrken alle dere som går igjennom dette viser. Jeg synes allerede dette krever enormt mye, men ønsket om å få dette til trumfer jo alt. Jeg vil selv prøve alle de muligheter jeg har, for å få dette til. Hvis det ikke går, så håper jeg også å finne frem styrke for å prøve på ny. 

Lykke til videre alle som står midt i dette, og takk for alle råd og svar dere har gitt en forvirret ivf-nybegynner sålangt 🙏🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at stress kan utsette så mangt, også mensen. Jeg føler meg ikke stresset, men mer at jeg lengter. Lengter etter mensen. Hvem skulle ha trodd det? Venter sånn på mensen, det er den som gjør at jeg ikke får startet med sprøytene. Noen tips? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fiiol skrev:

Hei! Dere som de ikke finner en årsak hos, men som allikevel går i gang/har gått i gang med ivf. Hvor mange forsøk har dere hatt, eller ser dere for dere å gjennomføre – dersom det ikke går/gikk første gangen? 

All respekt til den styrken alle dere som går igjennom dette viser. Jeg synes allerede dette krever enormt mye, men ønsket om å få dette til trumfer jo alt. Jeg vil selv prøve alle de muligheter jeg har, for å få dette til. Hvis det ikke går, så håper jeg også å finne frem styrke for å prøve på ny. 

Lykke til videre alle som står midt i dette, og takk for alle råd og svar dere har gitt en forvirret ivf-nybegynner sålangt 🙏🏻 

Jeg går privat, og har betalt for pakke med 3 forsøk - tenker gjennomføre dem.

Om det ikke funker så kommer jeg nok til å vurdere å søke om offentlig søskenforsøk om de forsatt tilbyr 1.

Men etter det er nok både alder, helse og økonomi rimelig slunkent - så tror ikke jeg klarer flere. Jeg får mye komplikasjoner av hormonene merker jeg (type inngrep so må gjøres, stadig nye ting som dukker opp ifbm endometriose og alt annet mulig rart).

Men ett enkelt forsøk har aldri vært et alternativ for min del, det har alltid for meg fremstått som helt urealistisk. Sånn sammenliknet med de jeg kjenner+bekjente.

Ikke at folk nødvendigvis har trengt ørten stykk, men jeg har bare aldri tenkt at 1 enkelt er realistisk å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fnugg skrev:

Jeg går privat, og har betalt for pakke med 3 forsøk - tenker gjennomføre dem.

Om det ikke funker så kommer jeg nok til å vurdere å søke om offentlig søskenforsøk om de forsatt tilbyr 1.

Men etter det er nok både alder, helse og økonomi rimelig slunkent - så tror ikke jeg klarer flere. Jeg får mye komplikasjoner av hormonene merker jeg (type inngrep so må gjøres, stadig nye ting som dukker opp ifbm endometriose og alt annet mulig rart).

Men ett enkelt forsøk har aldri vært et alternativ for min del, det har alltid for meg fremstått som helt urealistisk. Sånn sammenliknet med de jeg kjenner+bekjente.

Ikke at folk nødvendigvis har trengt ørten stykk, men jeg har bare aldri tenkt at 1 enkelt er realistisk å forholde seg til.

Vet ikke om det gjelder samme når det gjelder søsken forsøk, men de 3 forsøk du har i det offentlige kan brukes i utlandet, og helfo dekker dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Vet ikke om det gjelder samme når det gjelder søsken forsøk, men de 3 forsøk du har i det offentlige kan brukes i utlandet, og helfo dekker dette. 

Jeg får ikke 3 forsøk i det offentlige, derav privat :)

Men nå kan man i en begrenset periode søke om ett enkelt, mulig det stenges igjen om listene fylles opp. Så tiden vil vise :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Fiiol skrev:

Hei! Dere som de ikke finner en årsak hos, men som allikevel går i gang/har gått i gang med ivf. Hvor mange forsøk har dere hatt, eller ser dere for dere å gjennomføre – dersom det ikke går/gikk første gangen? 

All respekt til den styrken alle dere som går igjennom dette viser. Jeg synes allerede dette krever enormt mye, men ønsket om å få dette til trumfer jo alt. Jeg vil selv prøve alle de muligheter jeg har, for å få dette til. Hvis det ikke går, så håper jeg også å finne frem styrke for å prøve på ny. 

Lykke til videre alle som står midt i dette, og takk for alle råd og svar dere har gitt en forvirret ivf-nybegynner sålangt 🙏🏻 

Har gått i gang med mitt femte uttak nå, men har bare hatt ett tellende forsøk hittil (bare en gang har vi hatt et egg å sette tilbake).. Tror det er vanskelig på forhånd å bestemme seg for at man bare skal ha ett forsøk (om det ikke er pga økonomi), for det er så mange variabler som bidrar i forsøkene. Derfor går man i gang på ny og på ny, i håp om at neste gang skal det klaffe og siden gulroten i andre enden er så stor. ❤️

Har sagt til oss selv at vi ønsker å fullføre de tre forsøkene vi har offentlig, men så sette strek. Vi holder på med søskenforsøk, så det er litt av hensyn til barnet vi allerede har at vi tenker det er lurt å sette strek en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fnugg skrev:

Jeg går privat, og har betalt for pakke med 3 forsøk - tenker gjennomføre dem.

Om det ikke funker så kommer jeg nok til å vurdere å søke om offentlig søskenforsøk om de forsatt tilbyr 1.

Men etter det er nok både alder, helse og økonomi rimelig slunkent - så tror ikke jeg klarer flere. Jeg får mye komplikasjoner av hormonene merker jeg (type inngrep so må gjøres, stadig nye ting som dukker opp ifbm endometriose og alt annet mulig rart).

Men ett enkelt forsøk har aldri vært et alternativ for min del, det har alltid for meg fremstått som helt urealistisk. Sånn sammenliknet med de jeg kjenner+bekjente.

Ikke at folk nødvendigvis har trengt ørten stykk, men jeg har bare aldri tenkt at 1 enkelt er realistisk å forholde seg til.

Jeg forstår. Har selv ingen venner eller bekjente å sammenligne dette med. Er det på grunn av barn fra før at du går privat? Jeg valgte selv privat pga «hastverk» og lang reisevei. Hvis det ikke går må jeg nok bruke den kostbare tiden på å bearbeide, før en ny runde. Tenker å bare stille meg i køen for offentlig behandling så fort jeg ev. finner ut at det ikke gikk.

Er du på første forsøk av tre nå? Høres ut som du har måtte tåle en del på veien. Håper virkelig at du lykkes snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prøverpåny skrev:

Har gått i gang med mitt femte uttak nå, men har bare hatt ett tellende forsøk hittil (bare en gang har vi hatt et egg å sette tilbake).. Tror det er vanskelig på forhånd å bestemme seg for at man bare skal ha ett forsøk (om det ikke er pga økonomi), for det er så mange variabler som bidrar i forsøkene. Derfor går man i gang på ny og på ny, i håp om at neste gang skal det klaffe og siden gulroten i andre enden er så stor. ❤️

Har sagt til oss selv at vi ønsker å fullføre de tre forsøkene vi har offentlig, men så sette strek. Vi holder på med søskenforsøk, så det er litt av hensyn til barnet vi allerede har at vi tenker det er lurt å sette strek en gang. 

Så utrolig leit med så mange uttak og kun ett innsett, men bra at dere fortsatt har to forsøk igjen og giv til å fullføre! Hvor er du i løypen nå? Har selv mitt første uttak på mandag. Ønsker dere masse lykke til med en liten lillesøster eller lillebror 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det sies jo at stress kan utsette så mangt, også mensen. Jeg føler meg ikke stresset, men mer at jeg lengter. Lengter etter mensen. Hvem skulle ha trodd det? Venter sånn på mensen, det er den som gjør at jeg ikke får startet med sprøytene. Noen tips? 😅

Jeg hadde det motsatt! Håpte og innbilte meg at mensen ikke kom, og at vi endelig hadde klart det. Så her var det null lengsel etter tante rød og oppstart. Høres deilig ut å kjenne seg så klar til å starte opp! 💪🏻 

Har ikke noen tips, er den mye forsinket? Masse lykke til, spennende tid i vente. 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg forstår. Har selv ingen venner eller bekjente å sammenligne dette med. Er det på grunn av barn fra før at du går privat? Jeg valgte selv privat pga «hastverk» og lang reisevei. Hvis det ikke går må jeg nok bruke den kostbare tiden på å bearbeide, før en ny runde. Tenker å bare stille meg i køen for offentlig behandling så fort jeg ev. finner ut at det ikke gikk.

Er du på første forsøk av tre nå? Høres ut som du har måtte tåle en del på veien. Håper virkelig at du lykkes snart. 

Når vi skulle igang med IVF så hadde både Oslo og Porsgrunn stengt helt for søskenforsøk - så offentlig var kun aktuelt om vi søkte oss til byer som ville krever flytur (vi bor i Oslo).

Og rett før planlagt oppstart med UVF så fikk jeg jo akuttanfall som viste endometriose - og da gikk legen på FS fra å være ånn «du er jo så superfertil for alderen at dette går som smurt, her blir det unge» til en rimelig lunken «nå må dere komme igang med IVF asap» - så da var det helt uaktuelt å vente på søknad/liste. Jeg fikk også tydelig beskjed av gynekologen tidlig om at jeg egentlig bare kunne «glemme» å bli prioritert i normal tid til offentlig når vi hadde barn fra før (etter hennes erfaring, sånn med tanke på tid).

Og så var det jo selvsagt en avveining av kostnader før jeg fikk endo-diagnosen, reise = mye mer stress, måtte ha betalt endel mellomlegg selv ved opphold+endel ulønnet perm, vi har ikke barnevakt til å dekke overnatting og oppholdsdager utenbys+++++. 

Håper å få begynt på forsøk 2, men det er mye krøllball denne gangen og ser det ut til.

Tusen takk for lykkeønskninger, masse lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg hadde det motsatt! Håpte og innbilte meg at mensen ikke kom, og at vi endelig hadde klart det. Så her var det null lengsel etter tante rød og oppstart. Høres deilig ut å kjenne seg så klar til å starte opp! 💪🏻 

Har ikke noen tips, er den mye forsinket? Masse lykke til, spennende tid i vente. 😃

 

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har hatt eggløsning, så det er ingen mulighet for at jeg er gravid. Så derfor vil jeg at mensen skal komme asap, så vi får satt i gang 😊 Jeg er på CD30 i dag og håper den kommer på CD32. Fleste sykluser har den kommet på CD32-33 😊 Så ikke forsinket i grunn, men denne kunne jo helst ha kommet på CD28 også 🙊🙏  Takk for lykkeønskninger 👏😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fiiol skrev:

Så utrolig leit med så mange uttak og kun ett innsett, men bra at dere fortsatt har to forsøk igjen og giv til å fullføre! Hvor er du i løypen nå? Har selv mitt første uttak på mandag. Ønsker dere masse lykke til med en liten lillesøster eller lillebror 💕

Jeg holder på med nedregulering før sprøytestart. Det er første gang jeg prøver lang protokoll med spray, så veldig spent på om det gir bedre utslag på embryokvaliteten 😊🤞 Har blitt ganske svimmel og kvalm etter et par uker på spray, så gleder meg veldig til å starte på sprøytene og halvere dosen med spray. 

Så spennende med uttak på mandag, det går stort sett veldig fint synes jeg og ikke noe jeg gruer meg til 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...