Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dessverre ikke noe annet enn at det har blitt mange barn av fragmenterte embryoer, så de er optimistiske til at det skal gå. De setter ikke inn hvis de ikke mener det har en sjanse til å bli barn. Jeg har spurt rett ut flere ganger om de mener at vi har noe sjanse, for jeg syns det er bedre å vite hvis de ikke tror det, så jeg ikke trenger å utsette meg for all denne påkjenningen. Men de tror absolutt at vi har grunn til å fortsette, det tar bare lengre tid med noen, og man må prøve forskjellige metoder. Så det er jo godt å høre på en måte. 

Når jeg fikk telefon på dag to for å høre om utviklingen av embryoene, at det var 3 igjen og alle hadde fragmentering, så mistet jeg på en måte trua. Men det virker ikke som om de på klinikken legger så stor vekt på det så lenge det ikke er så mye at man ikke kan bruke de liksom.. måtte spørre om det var fragmentering. 

Ja. Syns han er flink og tar seg god tid til å forklare. Og jeg spør masse😅

Anonymkode: 8d32e...f55

Prøvene til min samboer er fine så tror problemet ligger i mine egg. Lurer på om fragmentering er egg sin skyld eller sperm.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant å lese de siste postene. :)Kommer nå til å være rimelig opphengt i fragmentering på de eggene som forhåpentlig blir sluset ut av meg. 

Angående Hausken. De har jo flere klinikker, men tror Hausken selv holder til i Haugesund og Stavanger. Rett meg hvis jeg tar feil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva foretrekkes av litinus og crione? Fikk bare tak i litinus. Har lest at litinus er grisete, men at crione kan kapsle seg og at dette også er ekkelt. Unnskyld detaljer, men høres så upraktisk ut å dytte inn dette tre ganger daglig og å gå på jobb med søl osv. Bivirkninger her, noen? 

Null bivirkninger på sprøyter her, bortsett fra plutselige intense hodepiner. Ellers har jeg rett og slett følt meg smalere og mindre oppblåst/hoven enn noen gang før 🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fiiol skrev:

Hva foretrekkes av litinus og crione? Fikk bare tak i litinus. Har lest at litinus er grisete, men at crione kan kapsle seg og at dette også er ekkelt. Unnskyld detaljer, men høres så upraktisk ut å dytte inn dette tre ganger daglig og å gå på jobb med søl osv. Bivirkninger her, noen? 

Null bivirkninger på sprøyter her, bortsett fra plutselige intense hodepiner. Ellers har jeg rett og slett følt meg smalere og mindre oppblåst/hoven enn noen gang før 🙈 

Jeg har bare brukt lutinus, men synes dette er helt ok:) bruker bare truseinnlegg de ukene. Kom ikke mye rester ut fra meg, så jeg har ingen erfaring med at det er så grisete😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fiiol skrev:

Interessant å lese de siste postene. :)Kommer nå til å være rimelig opphengt i fragmentering på de eggene som forhåpentlig blir sluset ut av meg. 

Angående Hausken. De har jo flere klinikker, men tror Hausken selv holder til i Haugesund og Stavanger. Rett meg hvis jeg tar feil. 

 

Det er bare en fast lege på Hausken Oslo, men det er for lite kapasitet der pga stor pågang, så de tre Haugesund-legene er i Oslo noe sånt som en uke av gangen. Dvs at Jon Hausken er på Oslo-klinikken også ganske jevnlig, tror ca en uke i måneden men vet ikke sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Waldfee skrev:

Det er bare en fast lege på Hausken Oslo, men det er for lite kapasitet der pga stor pågang, så de tre Haugesund-legene er i Oslo noe sånt som en uke av gangen. Dvs at Jon Hausken er på Oslo-klinikken også ganske jevnlig, tror ca en uke i måneden men vet ikke sikkert. 

Ok,takk. Da skal vi til han om det ikke går denne siste gangen🙏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått beskjed om at de siste prøvesvarene fra kromosomtesten som ble tatt på forsamtalen i desember. Hadde egentlig kontrolltime 25. februar, men kunne få fremskyndet timen hvis prøvesvarene var kommet tidligere. I går fikk vi melding om at timen var blitt flyttet til førstkommende onsdag! Nå fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen og håper virkelig vi kommer i gang ved neste syklus. Har forøvrig pleid å ha ustabile sykluser mellom 45-100 dager, men de siste månedene har den holdt seg til 28-36 dager så dette lover bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fiiol skrev:

Hva foretrekkes av litinus og crione? Fikk bare tak i litinus. Har lest at litinus er grisete, men at crione kan kapsle seg og at dette også er ekkelt. Unnskyld detaljer, men høres så upraktisk ut å dytte inn dette tre ganger daglig og å gå på jobb med søl osv. Bivirkninger her, noen? 

Null bivirkninger på sprøyter her, bortsett fra plutselige intense hodepiner. Ellers har jeg rett og slett følt meg smalere og mindre oppblåst/hoven enn noen gang før 🙈 

Jeg foretrekker lutinus. Ble så utrolig mye gugge av crinone. 

Anonymkode: d5af7...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 18.31, Kone92 skrev:

Litt mer venting, ja. Og de er redd for overstimulering så har vært på sykehuset annenhver dag. Ganske kjedelig, men godt de passer på. 

Godt de passer på! Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fiiol skrev:

Hva foretrekkes av litinus og crione? Fikk bare tak i litinus. Har lest at litinus er grisete, men at crione kan kapsle seg og at dette også er ekkelt. Unnskyld detaljer, men høres så upraktisk ut å dytte inn dette tre ganger daglig og å gå på jobb med søl osv. Bivirkninger her, noen? 

Null bivirkninger på sprøyter her, bortsett fra plutselige intense hodepiner. Ellers har jeg rett og slett følt meg smalere og mindre oppblåst/hoven enn noen gang før 🙈 

Går på lutinus nå, veldig grisete. Så må ha truseinnlegg. Mine bivirkninger er ømme pupper, mensenmurringer som kommer og går. Er på siste dagen nå og er super emosjonell i tillegg 😅 ja, må ikke glemme forstoppelse da 🥵 gleder meg til å ta siste pilla i kveld ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Med veldig lave forhåpninger kan jeg nå være litt aktiv på et slikt forum. Har hatt mange hindere de siste årene (med 2018 som et helvetesår), men nå endelig ser det ut til at også jeg skal få komme i gang med prøverørsprosessen. Skal starte på nesespray nå på tirsdag. 

Kort om meg, er snart 33 og mannen er 36. Etter noen år med prøving startet 2018 med at vi fikk resultater fra utredningen for ufrivillig barnløshet og mannen min fikk beskjed om at han hadde dårlige svømmere og hadde høyere sjanse for testikkelkreft.

 

Så fulgte det med behandling som ikke fungerte og en sjokkbeskjed til meg om at jeg hadde hepatitt b og dermed ikke kunne få hjelp til assistert befruktning i Norge. Etter en overraskende lang ventetid hos infeksjonsmedisinsk avdeling på Ullevål (der jeg var livredd for å være smittebærer og bearbeide min knuste drøm om å få barn) fikk jeg diagnosen kronisk hepatitt b. Jeg ble født i utlandet og har sannsynligvis fått en skitten sprøye en eller annen gang. Drømmen om barn fikk en ny gnist da jeg fikk diagnosen inaktiv og plutselig kunne få hjelp i norge allikevel! 

Derimot så har mannen min også strevd med alt som har skjedd og vil heller adoptere. Han kommer selv fra en familie med flere adoptivsøsken, og her har det vært masse høylytt diskusjon frem og tilbake. 

I oktober da vi endelig ble enige om å gi det et forsøk, fant vi ut at mammaen min hadde lungekreft. Plutselig var ikke prøverør hovedfokus. Heldigvis har alt med mamma gått fint og hun er på bedringens vei. 

Vi fant ut at vi trengte et avbrekk og tok turen til Brasil i jula (mannen min er derfra) og selv med smittefare for zika er vi veldig fornøyde med det valget. Vi fikk virkelig slappet godt av og har nytt giv for det nye året. 

 

På grunn av zika smitte måtte vi vente litt. Jeg trodde vi måtte vente minst 2 måneder for å i det hele tatt sette i gang, men nå skal vi jammenmeg få starte med nesespray før blodprøven er tatt! Dette gjør de fordi jeg må ha smitteivf på grunn av hepatitten og det gjennomføres kun enkelte ganger i året. Det er en fare for at forsøke må avbrytes, men kjære tid! Noe så spennende. 

Jeg klarer ikke helt å ta det inn. Og driver egentlig bare og venter på det neste gale som skal skje... Uff... Litt rart innlegg fra meg, men holder kortene veldig inntil brystet og trenger å få litt utløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas at du endelig får begynne @Popkorn du har jo hatt en utrolig lang vei hit, så nå håper jeg resten av prosessen går litt mer på skinner! Masse lykke til, heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wiley skrev:

Så stas at du endelig får begynne @Popkorn du har jo hatt en utrolig lang vei hit, så nå håper jeg resten av prosessen går litt mer på skinner! Masse lykke til, heier på deg!

Takk! Tørr liksom ikke helt å håpe, men nå følte jeg at jeg skulle få lov til å se på disse forumene igjen. Har ikke tillatt megselv å gå inn på sidene her siden mamma fikk kreftdiagnosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Nikketutta skrev:

Godt de passer på! Masse lykke til!!

Tusen takk! Og ja, det er godt. Spennende å høre hva de sier i morgen 🤞🏻😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Betta123 skrev:

Så spennende @Popkorn!! Du har hatt det veldig tøft ser jeg, håper 2019 blir ditt år!! Blir gøy å følge med deg videre😊

Takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fiiol skrev:

@Popcorn så spennende, ønsker deg lykke til med et viktig valg, og måtte livet bli lettere for dere fremover nå. ❤️

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...