Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Fiiol skrev:

Her ruges det nå på en veldig fin 5-dagers.

Meganervøs. 🙃

Håper at minst en i den lille gjengen min utvikler seg til blasto og går på frys. 

Masse lykke til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Fiiol skrev:

Her ruges det nå på en veldig fin 5-dagers.

Meganervøs. 🙃

Håper at minst en i den lille gjengen min utvikler seg til blasto og går på frys. 

Første etappe er bestått med glans da 😊 Det viser jo at kvalitet er bedre enn kvantitet dersom du har en blasto inn og mulig for noe på frys ❤️ Det er jo et kjempegodt utgangspunkt for prosessen videre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fått telefon fra sykehuset. 11 av 14 egg ble befruktet, og de ønsket å dyrke de videre frem til onsdag. Så da blir det innsett på onsdag 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kone92 skrev:

Akkurat fått telefon fra sykehuset. 11 av 14 egg ble befruktet, og de ønsket å dyrke de videre frem til onsdag. Så da blir det innsett på onsdag 😀

Så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kone92 skrev:

Akkurat fått telefon fra sykehuset. 11 av 14 egg ble befruktet, og de ønsket å dyrke de videre frem til onsdag. Så da blir det innsett på onsdag 😀

Superbra! 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Da har jeg også fått telefon, 6 av 9 egg befruktet. Fornøyd med det! Innsett i morgen!

Fint! Vil de dyrke eventuelle gjenværende egg videre før frys eller skal de fryses på dag 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, prøverpåny skrev:

Fint! Vil de dyrke eventuelle gjenværende egg videre før frys eller skal de fryses på dag 2?

De var ikke helt sikre, skulle se det an i morgen. Så regnet med jeg får høre mer om det i morgen før eller etter innsett 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 20.18, Fiiol skrev:

Er så sensitiv om dagen. Går fint på det jevne, men en plutselig liten/triviell motgang i hverdagen (jobb og hjemme) kan få meg til å gråte (ikke høylytt). Begynte på grunn av en utfordrende sak på jobb å gråte foran en kollega i dag, og følte meg så utrolig svak. Dette var samtidig som jeg ventet iherdig på telefon fra klinikken om utviklingen av eggene. Vet ikke om progresteronet jeg dytter inn tre ganger dagen er en medvirkende faktor. Kjenner ikke meg selv igjen. Pleier å klare skille jobb og privat. Hormonene i stimuleringsperioden reagerte jeg ikke emosjonelt på.

Noen som kjenner seg igjen, som har noen råd for å håndtere dette bedre? 

Oh yes, jeg kjenner meg igjen.

Har vært åpen om det til kollegaer da, så da blir det enklere. 

Jeg sliter veldig med å styre følelsene (klikker ikke foran andre, men det KOKER over av tanker og følelser i hodet). 

Forrige forsøk på lang protokoll bestemte jeg meg for å holde mest mulig kjeft i møter :P Og jeg har bedt om tilrettelegging faktisk på testdag i form av hjemmekontor. Sikkert noen som synes det er idiotisk, men jeg har gått inn for å gi det blankeste faen i hva noen eventuelt måtte mene. Og det er digg :nigo: 

Men asså nei, takler det ikke. Har begynt å strikke som stresshåndtering da, og går på trening sålenge eggstokkene mine tillater det. Hvilket resulterte i at jeg gråt 2 ganger på trening, 1 av de litt i overkant, fikk faktisk slightly panikkanfall fordi pulsen ble helt bananas dagen etter stopp av medisininntak+jeg var megalei meg av negativt resultat. Stolt av den!

Neste gang tar jeg med Kleenex og faker allergi :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har formen til dere andre vært etter uttak? Jeg har litt vondt i magen og er litt oppblåst. Men ikke krise dårlig. Frykter overstimulering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kone92 said:

Hvordan har formen til dere andre vært etter uttak? Jeg har litt vondt i magen og er litt oppblåst. Men ikke krise dårlig. Frykter overstimulering. 

Egentlig relativt dårlig form de to-tre første dagene, masse vondt og oppblåst, men det er vanlig. Kroppen fyller alle de tomme eggposene med vann, men det går ned. Du trenger ikke være bekymret for overstimulering med mindre du blir kortpustet og ikke lenger klarer å urinere og samtidig blir merkbart større i magen. Drikk masse vann og ta det med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wiley skrev:

Egentlig relativt dårlig form de to-tre første dagene, masse vondt og oppblåst, men det er vanlig. Kroppen fyller alle de tomme eggposene med vann, men det går ned. Du trenger ikke være bekymret for overstimulering med mindre du blir kortpustet og ikke lenger klarer å urinere og samtidig blir merkbart større i magen. Drikk masse vann og ta det med ro!

Det var betryggende å høre. Men de sa til meg når jeg hadde uttak at jeg måtte gi beskjed om jeg ble opplåst. De er litt redd for overstimulering siden hormonnivået mitt har vært så høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kone92 said:

Det var betryggende å høre. Men de sa til meg når jeg hadde uttak at jeg måtte gi beskjed om jeg ble opplåst. De er litt redd for overstimulering siden hormonnivået mitt har vært så høyt. 

Like greit å si ifra hvis du har fått beskjed om det. Kan du ringe de i helgen? Jeg vil tro de sier det er normalt men greit å snakke med de om det når de følger deg opp ganske tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Wiley skrev:

Like greit å si ifra hvis du har fått beskjed om det. Kan du ringe de i helgen? Jeg vil tro de sier det er normalt men greit å snakke med de om det når de følger deg opp ganske tett. 

De ba meg ringe Ullevål hvis jeg ble dårlig i løpet av helgen, men tror kanskje jeg venter til over helga,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Noen som vet hvor mye ett egg vokser i døgnet ? Var på kontroll der de største var på 10mm. Jeg startet med 150 gonal f, og økte dosen til 200 den dagen. Skal på kontroll 4 dager etter den første kontrollen. Er det noe håp om att noen egg er blitt store nok til da ? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Benni9 skrev:

Hei 😊 Noen som vet hvor mye ett egg vokser i døgnet ? Var på kontroll der de største var på 10mm. Jeg startet med 150 gonal f, og økte dosen til 200 den dagen. Skal på kontroll 4 dager etter den første kontrollen. Er det noe håp om att noen egg er blitt store nok til da ? 🙂

Ja, det er det. Jeg var på kontroll en mandag, da var eggene mine bare 8 mm. Så jeg fikk høyere dose, og fredagen var det 9 eggposer som var store nok 👍

Endret av Uvisst85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Ja, det er det. Jeg var på kontroll en mandag, da var eggene mine bare 8 mm. Så jeg fikk høyere dose, og fredagen var det 9 eggposer som var store nok 👍

Oi såpass 😮😀 husker du hvor store de var blitt til fredagen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Benni9 skrev:

Oi såpass 😮😀 husker du hvor store de var blitt til fredagen ? 

Nei, det husker jeg ikke, men så litt feil nå på dagene. Jeg var på kontroll en torsdag, da var de 8 mm. Da fikk jeg høyere dose, og på ny kontroll mandag var de blitt 13 - 18. Og da fikk jeg uttak fredagen. Jeg vet ikke hvor store de var fredagen jeg hadde uttak, men ble fortalt at de må være minst 18 mm for å være store nok til å bli "tatt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Benni9 skrev:

Hei 😊 Noen som vet hvor mye ett egg vokser i døgnet ? Var på kontroll der de største var på 10mm. Jeg startet med 150 gonal f, og økte dosen til 200 den dagen. Skal på kontroll 4 dager etter den første kontrollen. Er det noe håp om att noen egg er blitt store nok til da ? 🙂

De vokser ca 2 mm i døgnet. Men siden du fikk høyre dose med medisiner så vokser de nok fortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Nei, det husker jeg ikke, men så litt feil nå på dagene. Jeg var på kontroll en torsdag, da var de 8 mm. Da fikk jeg høyere dose, og på ny kontroll mandag var de blitt 13 - 18. Og da fikk jeg uttak fredagen. Jeg vet ikke hvor store de var fredagen jeg hadde uttak, men ble fortalt at de må være minst 18 mm for å være store nok til å bli "tatt".

Okei, tusen takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...