Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, Kone92 skrev:

Ny oppdatering:

Hormonnivået mitt har gått ned! Så det blir uttak på fredag.

Så bra!! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kone92 skrev:

Ny oppdatering:

Hormonnivået mitt har gått ned! Så det blir uttak på fredag.

Så bra! Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fiiol skrev:

Ja!! 😬 

Trodde at befruktning kanskje var mer eller mindre en selvfølge, og at den største bekymringen skulle være deling og videre utvikling. Nå prøver jeg å ta små gleder gradvis. Er jo topp at bare ett har falt fra foreløpig, så får vi håpe at minst ett holder ut helt til finalen på fredag. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Har du startet opp nå? Eller fått dato? 😃

Det er virkelig en nervepirrende prosess, men samtidig må man bare prøve å slappe av siden man ikke får gjort noe selv :) 

Var inne på kontrolltime i dag og fikk vite at alle prøvesvarene var fine, men av alle ting fikk jeg diagnosen PCOS i dag, noe jeg har spurt om tidligere men som dem har avfeid. Men utenom det så fikk vi endelig klarsignal og heldigvis ikke noe flere prøver før vi er i gang. Så nå venter jeg bare på svar fra sykepleierne om når vi eventuelt får oppstart. Blir kort protokoll, så har et lite håp om å komme i gang ved neste syklus 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kone92 skrev:

Ny oppdatering:

Hormonnivået mitt har gått ned! Så det blir uttak på fredag.

Hurra, det var en god beskjed å få! Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikketutta skrev:

Det er virkelig en nervepirrende prosess, men samtidig må man bare prøve å slappe av siden man ikke får gjort noe selv :) 

Var inne på kontrolltime i dag og fikk vite at alle prøvesvarene var fine, men av alle ting fikk jeg diagnosen PCOS i dag, noe jeg har spurt om tidligere men som dem har avfeid. Men utenom det så fikk vi endelig klarsignal og heldigvis ikke noe flere prøver før vi er i gang. Så nå venter jeg bare på svar fra sykepleierne om når vi eventuelt får oppstart. Blir kort protokoll, så har et lite håp om å komme i gang ved neste syklus 🤞

Uff ja. Lettere sagt enn gjort! 😅 Så bra at de endelig fant ut av PCOS, slik at de tar hensyn til det i videre behandling. Krysser fingrene for oppstart neste syklus 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så sensitiv om dagen. Går fint på det jevne, men en plutselig liten/triviell motgang i hverdagen (jobb og hjemme) kan få meg til å gråte (ikke høylytt). Begynte på grunn av en utfordrende sak på jobb å gråte foran en kollega i dag, og følte meg så utrolig svak. Dette var samtidig som jeg ventet iherdig på telefon fra klinikken om utviklingen av eggene. Vet ikke om progresteronet jeg dytter inn tre ganger dagen er en medvirkende faktor. Kjenner ikke meg selv igjen. Pleier å klare skille jobb og privat. Hormonene i stimuleringsperioden reagerte jeg ikke emosjonelt på.

Noen som kjenner seg igjen, som har noen råd for å håndtere dette bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 20.18, Fiiol skrev:

Er så sensitiv om dagen. Går fint på det jevne, men en plutselig liten/triviell motgang i hverdagen (jobb og hjemme) kan få meg til å gråte (ikke høylytt). Begynte på grunn av en utfordrende sak på jobb å gråte foran en kollega i dag, og følte meg så utrolig svak. Dette var samtidig som jeg ventet iherdig på telefon fra klinikken om utviklingen av eggene. Vet ikke om progresteronet jeg dytter inn tre ganger dagen er en medvirkende faktor. Kjenner ikke meg selv igjen. Pleier å klare skille jobb og privat. Hormonene i stimuleringsperioden reagerte jeg ikke emosjonelt på.

Noen som kjenner seg igjen, som har noen råd for å håndtere dette bedre? 

Det er sikkert en kombinasjon av medisiner og det mentale stresset du går gjennom. Vær snill mot deg selv og tenk at du har lov å være litt ute av deg selv. Si ifra på jobb at du er litt sliten, og reduser kravene til hva du skal få til ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 20.18, Fiiol skrev:

Er så sensitiv om dagen. Går fint på det jevne, men en plutselig liten/triviell motgang i hverdagen (jobb og hjemme) kan få meg til å gråte (ikke høylytt). Begynte på grunn av en utfordrende sak på jobb å gråte foran en kollega i dag, og følte meg så utrolig svak. Dette var samtidig som jeg ventet iherdig på telefon fra klinikken om utviklingen av eggene. Vet ikke om progresteronet jeg dytter inn tre ganger dagen er en medvirkende faktor. Kjenner ikke meg selv igjen. Pleier å klare skille jobb og privat. Hormonene i stimuleringsperioden reagerte jeg ikke emosjonelt på.

Noen som kjenner seg igjen, som har noen råd for å håndtere dette bedre? 

Progesteronet kan være skikkelig tøft, og vil tro det kan være grunn til at PMS-begrepet har oppstått... Det er jo det hormonet som er dominerende mellom EL og mens. Har du noen måte å få avlastet (de mest) utfordrende saker i tiden frem mot test og litt etter? Vet ikke om jeg har så mange tips, annet enn å si fra til de du er nærmest på jobb om hva som skjer, så kanskje du kan få litt hjelp eller som i det minste vet hvorfor du ikke er helt deg selv for tiden.. 

Håper du fikk en betryggende tlf om utviklingen av eggene ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på sykehuset og venter på uttak. Kjenner jeg faktisk gleder meg. Jeg vet at det selvfølgelig kan gå dårlig, og at ingen egg blir til en baby, men jeg sitter allilevel og gleder meg fordi jeg tenker vi skal hente ut babyen vår.

Stor fallhøyde ned tanke på skuffelse når jeg tenker sånn, men klarer ikke la være. Og litt godt å ha troa på at det skal gå bra så lenge det motsatte ikke er bevist enda.

Endret av Uvisst85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Nå sitter jeg på sykehuset og venter på uttak. Kjenner jeg faktisk gleder meg. Jeg vet at det selvfølgelig kan gå dårlig, og at ingen egg blir til en baby, men jeg sitter allilevel og gleder meg fordi jeg tenker vi skal hente ut babyen vår.

Stor fallhøyde ned tanke på skuffelse når jeg tenker sånn, men klarer ikke la være. Og litt godt å ha troa på at det skal gå bra så lenge det motsatte ikke er bevist enda.

Lykke til! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter uttak; fikk ut 9 egg, så det er jeg veldig fornøyd med! Det var egg i alle posene de tok.

Selve uttaket syntes jeg gikk veldig fint. Bedøvelsen var litt vond, men det var jo over på 1 sekund. Jeg kjente bare to av stikkene inn i eggposene. Så alt i alt var det en fin opplevelse, helt problemfri 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Oppdatering etter uttak; fikk ut 9 egg, så det er jeg veldig fornøyd med! Det var egg i alle posene de tok.

Selve uttaket syntes jeg gikk veldig fint. Bedøvelsen var litt vond, men det var jo over på 1 sekund. Jeg kjente bare to av stikkene inn i eggposene. Så alt i alt var det en fin opplevelse, helt problemfri 👍

Så fint å lese! Lykke til videre! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fiiol skrev:

Så fint å lese! Lykke til videre! ❤️

Takk 😊 Spent på tlf i morgen. Jeg trodde det var innsett to dager etter uansett, men hun sa at hvis alle eggene så veldig bra ut, så venter de 5 dager. Så innsett senest onsdag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Takk 😊 Spent på tlf i morgen. Jeg trodde det var innsett to dager etter uansett, men hun sa at hvis alle eggene så veldig bra ut, så venter de 5 dager. Så innsett senest onsdag 👍

Det skjønner jeg godt! Nettopp vært der selv. Telefon daglig med oppdateringer og med mye omsorg og spørsmål om hvordan jeg har det. Så morsomt på samme tiden, at de passer på eggene våre (!) og jevnlig oppdaterer hvordan det går. 

Synes denne her var treffende: https://goo.gl/images/TQMc58 😜

Får selv satt inn en fin 5-dagers i dag 🤞🏻

Håper du slapper av resten av dagen, og klapper deg på skulderen etter dagens innsats. 🙌🏻

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, ja den var fin.

Ja nå skal jeg slappe av på sofaen resten av dagen 😊

Masse lykke til med innsett og tiden fremover. Krysser fingrene for at det blir full klaff! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt uttak. Vi fikk ut 14 egg. Det var veldig bra, for de var redde for at jeg skulle få altfor mange.

Uttak var litt ubehagelig, men gikk ganske greit. 

Nå har jeg fått beskjed om å passe på hvis jeg blir overstimulert.

Endret av Kone92
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kone92 skrev:

Nå har jeg hatt uttak. Vi fikk ut 14 egg. Det var veldig bra, for de var redde for at jeg skulle få altfor mange.

Uttak var litt ubehagelig, men gikk ganske greit. 

Nå har jeg fått beskjed om å passe på hvis jeg blir overstimulert.

🤗❤️ Så bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ruges det nå på en veldig fin 5-dagers.

Meganervøs. 🙃

Håper at minst en i den lille gjengen min utvikler seg til blasto og går på frys. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...