Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Wow @Popcorn! Lykke til med prøving, for en tøff inngang du har hatt til ivf! Jeg kan absolutt ingenting om hepatitt B, men gir det noen forventede begrensninger på deg (type tette eggledere o.l.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, prøverpåny skrev:

Wow @Popcorn! Lykke til med prøving, for en tøff inngang du har hatt til ivf! Jeg kan absolutt ingenting om hepatitt B, men gir det noen forventede begrensninger på deg (type tette eggledere o.l.)?

Tusen takk, alle sammen! Fra det jeg har forstått så skal det ikke ha noe å si. Hepatitt B er en leversykdom, men det er noen som har skrevet om noen utfordringer. Sykehuset tror ikke det blir noe problem, men vi får jo se. Skal prøve å snu det negative og være litt mer positiv, men tror ikke at alt helt har gått opp for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det hentet 6 egg ut. Høres så lite ut, jeg trodde det skulle bli mer. Håper de er friske og fine. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter enda en kontroll:

Minst 8 av eggposene mine var store nok. Så jeg er egentlig klar for uttak. Men hormonnivået mitt var blitt for høyt😫. Så jeg må på enda en kontroll i morgen... Skal ikke ta medisin i dag, så håper det gjør at hormonnivået synker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fiiol skrev:

Da er det hentet 6 egg ut. Høres så lite ut, jeg trodde det skulle bli mer. Håper de er friske og fine. 

Krysser fingrene for gullegget er et av de!🤞🏼

10 minutter siden, Kone92 skrev:

Oppdatering etter enda en kontroll:

Minst 8 av eggposene mine var store nok. Så jeg er egentlig klar for uttak. Men hormonnivået mitt var blitt for høyt😫. Så jeg må på enda en kontroll i morgen... Skal ikke ta medisin i dag, så håper det gjør at hormonnivået synker.

Så bra de følger så godt med! Hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betta123 skrev:

Krysser fingrene for gullegget er et av de!🤞🏼

Så bra de følger så godt med! Hvor holder du til?

Rikshospitalet. Det er godt de følger med, men innmari kjedelig å dra inn hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kone92 skrev:

Rikshospitalet. Det er godt de følger med, men innmari kjedelig å dra inn hver dag.

Skjønner det, men tenk🙏🏼Du er veldig nære😄 jeg syns dagene er ueeendelig lange og får ikke kommet igang før begynnelsen av april.. fulle lister😅  var dette første forsøket ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betta123 skrev:

Skjønner det, men tenk🙏🏼Du er veldig nære😄 jeg syns dagene er ueeendelig lange og får ikke kommet igang før begynnelsen av april.. fulle lister😅  var dette første forsøket ditt?

Oi, hvor holder du til? Dette er mitt første forsøk, ja🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått dato. Uttak på fredag og innsett på søndag. Så nå er det antall egg og kvaliteten på disse jeg må bekymre meg for 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Meg og min samboer skal igang med første forsøk i neste måned syklus, har litt ustabil syklus. Meg og min samboer har prøvd lenge å få barn nå og er veldig spente. Vi er usikker på hvordan det vil bli og søker litt informasjon fra dere der ute som har erfaring fra Ivf? Er det noen her der det har gått på første forsøk? Jeg skal ha kort prosedyre. Håper virkelig det er vår tur til å bli foreldre snart ❤️🤰👶Vi får tre forsøk, og det er på KK i Bergen. Noen andre som har vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kone92 skrev:

Oppdatering etter enda en kontroll:

Minst 8 av eggposene mine var store nok. Så jeg er egentlig klar for uttak. Men hormonnivået mitt var blitt for høyt😫. Så jeg må på enda en kontroll i morgen... Skal ikke ta medisin i dag, så håper det gjør at hormonnivået synker.

Da gjør det det samme som de gjorde med meg... Det å slutte å gi medisiner. Dette heter coasting og er ikke anbefalt. Hadde det ved mitt 1 forsøk i Riks. Legen mente at dette gjør ikke noe, men da jeg snakket senere med ivf  sjefen der så var han veldig overasket over at forsøket ikke ble avbrutt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp snakket med lege fra Maigaard... Ingen gode nyheter... Mine egg slutter å utvikle seg videre... Det er ganske normalt at noen egg gjør det, men hos mag er det mange egg og alle stopper i utvikling... Legen mener det ikke er noe vits i å bytte medisiner, skal ha samme ved neste forsøk. Jeg spurte om det er kanskje lurt å få mindre egg men med bedre kvalitet, men det har ikke noe å si i det tilfelle. Vanskelig å svare på spørsmål det er egg eller sperm sin skyld, men eneste løsning er å prøve sæd donor for å se hvordan eggene mine utvikler seg. Så halvparten blir befruktet med kjæresten sine svømmere og resten med donor sine. Då får vi vite mer om det er egg eller sperm sin skyld. 

Men er det sånn at hvis eggene med donor blir fine, så kan vi fryse de ned i stedet for å bruke de med en gang? Glemte å spørre om dette... Kjæresten vil ikke høre om donor en gang, men sa ja til å prøve å befrukte med donor sin sæd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aaa08 skrev:

Da gjør det det samme som de gjorde med meg... Det å slutte å gi medisiner. Dette heter coasting og er ikke anbefalt. Hadde det ved mitt 1 forsøk i Riks. Legen mente at dette gjør ikke noe, men da jeg snakket senere med ivf  sjefen der så var han veldig overasket over at forsøket ikke ble avbrutt 

Det var ikke noe betryggende å høre 😕 Hvordan gikk det forsøket for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Betta123 skrev:

Krysser fingrene for gullegget er et av de!🤞🏼

Så bra de følger så godt med! Hvor holder du til?

Takk. Blir icsi på alle for sikkerhetsskyld. Selv om mannens svømmere hadde gode odds. Eggene kan være vanskelig å trenge gjennom, eller kanskje egg og sædcelle rett og slett ikke kommuniserer. 🤭|😑~

Føler skuffelse. Trodde første ul jeg skulle få ca. 9, så minst 8. Så ble det enda færre.

Ble i en tidlig fase forespeilet at mellom 7 og 12 ofte er et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Aaa08 skrev:

Har nettopp snakket med lege fra Maigaard... Ingen gode nyheter... Mine egg slutter å utvikle seg videre... Det er ganske normalt at noen egg gjør det, men hos mag er det mange egg og alle stopper i utvikling... Legen mener det ikke er noe vits i å bytte medisiner, skal ha samme ved neste forsøk. Jeg spurte om det er kanskje lurt å få mindre egg men med bedre kvalitet, men det har ikke noe å si i det tilfelle. Vanskelig å svare på spørsmål det er egg eller sperm sin skyld, men eneste løsning er å prøve sæd donor for å se hvordan eggene mine utvikler seg. Så halvparten blir befruktet med kjæresten sine svømmere og resten med donor sine. Då får vi vite mer om det er egg eller sperm sin skyld. 

Men er det sånn at hvis eggene med donor blir fine, så kan vi fryse de ned i stedet for å bruke de med en gang? Glemte å spørre om dette... Kjæresten vil ikke høre om donor en gang, men sa ja til å prøve å befrukte med donor sin sæd 

Prøver dere med donor nå neste forsøk da? Kjenner du at du ønsker å bli gravid med donor? Trenger ikke svare på det altså. Fint de prøver det, for å søke mer svar. Kanskje noe kan gjøres for å bedre kvaliteten hos mannen, dersom det tross undersøkelser allikevel viser seg å være der det ligger. Lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kone92 skrev:

Oppdatering etter enda en kontroll:

Minst 8 av eggposene mine var store nok. Så jeg er egentlig klar for uttak. Men hormonnivået mitt var blitt for høyt😫. Så jeg må på enda en kontroll i morgen... Skal ikke ta medisin i dag, så håper det gjør at hormonnivået synker.

Hvordan så de at hormonnivået var for høyt? Via blodprøven? Mange kontroller, forstår det er slitsomt. Jeg synes det høres bra ut at de passer på og sjekker jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Fiiol skrev:

Hvordan så de at hormonnivået var for høyt? Via blodprøven? Mange kontroller, forstår det er slitsomt. Jeg synes det høres bra ut at de passer på og sjekker jevnlig. 

Ja, blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd mye! 

@Aaa08 så triste nyheter, men samtidig må det vel være greit at de er direkte med deg nå. Skjønner at donor sitter langt inne for mannen, men håper han tar til seg hvilken påkjenning det er for deg å bare teste videre uten noen garantier sånn som det ser ut nå. Neste runde blir jo da en test det også, og sikkert fint å få svar på hvor problemet ligger, men når det er sånn så må dere vel på et tidspunkt i alle fall ha en samtale om donor, enten egg eller sæd? Eller er det utelukket for deres del?

@Fiiol det er ikke altid tallene spiller noen rolle, jeg har hatt relativt mange egg ut hvert forsøk og nesten alle befruktet men har ikke klaffet allikevel. Det kan godt hende det ene du faktisk trenger er ett av de 6!

@Sixxen lykke til med forsøket! Anbefaler deg å lese denne tråden samt 2018 tråden hvis du finner den, mange spørsmål du sikkert har som svares der. Det er et sted rundt 30% sjangse for å lykkes per forsøk, og det gikk for meg på første forsøk men endte dessverre i SA. De som klarer å bli gravide på første runde er nok ikke så aktive på forumene lenger men det skjer titt og ofte. Det er vanskelig å si på forhånd hvor lang tid det tar, men de aller fleste klarer det på 6-8 innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiiol skrev:

Takk. Blir icsi på alle for sikkerhetsskyld. Selv om mannens svømmere hadde gode odds. Eggene kan være vanskelig å trenge gjennom, eller kanskje egg og sædcelle rett og slett ikke kommuniserer. 🤭|😑~

Føler skuffelse. Trodde første ul jeg skulle få ca. 9, så minst 8. Så ble det enda færre.

Ble i en tidlig fase forespeilet at mellom 7 og 12 ofte er et godt utgangspunkt.

Ikke ta sorgene på forskudd! Enklere sagt enn gjort, jeg vet! Men har skrevet me utrolig mange som har hatt et vellykket forsøk med graviditet selv om de fikk ut få egg🙏🏼

 

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Har nettopp snakket med lege fra Maigaard... Ingen gode nyheter... Mine egg slutter å utvikle seg videre... Det er ganske normalt at noen egg gjør det, men hos mag er det mange egg og alle stopper i utvikling... Legen mener det ikke er noe vits i å bytte medisiner, skal ha samme ved neste forsøk. Jeg spurte om det er kanskje lurt å få mindre egg men med bedre kvalitet, men det har ikke noe å si i det tilfelle. Vanskelig å svare på spørsmål det er egg eller sperm sin skyld, men eneste løsning er å prøve sæd donor for å se hvordan eggene mine utvikler seg. Så halvparten blir befruktet med kjæresten sine svømmere og resten med donor sine. Då får vi vite mer om det er egg eller sperm sin skyld. 

Men er det sånn at hvis eggene med donor blir fine, så kan vi fryse de ned i stedet for å bruke de med en gang? Glemte å spørre om dette... Kjæresten vil ikke høre om donor en gang, men sa ja til å prøve å befrukte med donor sin sæd 

Neste forsøk blir veldig spennende da! Er det allerede neste måned?  

Jeg vil tro du kan fryse de ned da, høres logisk ut😊

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kone92 skrev:

Det var ikke noe betryggende å høre 😕 Hvordan gikk det forsøket for deg?

Ble ikke gravid nei, men ikke de neste forsøkene heller. 

Det er lite snakk  om coasting i Norge, man snakker med flere forskjellige klinikker i utlandet og det kan ødelegge kvaliteten på eggene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...