Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Benni9 skrev:

Hei 😊 Noen som vet hvor mye ett egg vokser i døgnet ? Var på kontroll der de største var på 10mm. Jeg startet med 150 gonal f, og økte dosen til 200 den dagen. Skal på kontroll 4 dager etter den første kontrollen. Er det noe håp om att noen egg er blitt store nok til da ? 🙂

Er det ditt første forsøk? Størrelsene på eggposene vil variere fra person til person, men hos de fleste ligger posene på rundt 18-19 mm når eggene er klare.. Jeg selv er i gang med forsøk nr. 8,  først når jeg fikk hjelp hos privatklinikk i Danmark fann de ut at posene mine måtte være minst 25 mm for å få ut modne egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Aaa08 skrev:

De vokser ca 2 mm i døgnet. Men siden du fikk høyre dose med medisiner så vokser de nok fortere

Takk for svar!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnnenB skrev:

Er det ditt første forsøk? Størrelsene på eggposene vil variere fra person til person, men hos de fleste ligger posene på rundt 18-19 mm når eggene er klare.. Jeg selv er i gang med forsøk nr. 8,  først når jeg fikk hjelp hos privatklinikk i Danmark fann de ut at posene mine måtte være minst 25 mm for å få ut modne egg :)

Ja dette er mitt første forsøk 🙂 ja håper att de har vokst såpass til neste kontroll, vis ikke så er noen dager ekstra venting ingenting i denne prosessen😅

Så bra att de fann ut hva som var problemet hos deg 🙂 hvor mange år har du holdt på siden du har hatt 8 forsøk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Benni9 skrev:

Ja dette er mitt første forsøk 🙂 ja håper att de har vokst såpass til neste kontroll, vis ikke så er noen dager ekstra venting ingenting i denne prosessen😅

Så bra att de fann ut hva som var problemet hos deg 🙂 hvor mange år har du holdt på siden du har hatt 8 forsøk ?

Hadde første forsøk i januar 2017, og fikk beskjed om å ikke ta pause mellom forsøkene. Hadde en MA i oktober da jeg var 13 uker på vei, da brukte kroppen litt tid på å komme tilbake til normalt. Nå er det sprøytestart den 20 februar og forhåpentligvis uttak i begynnelsen av mars :)

Ønsker deg lykke til og håper det går på første forsøk for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnnenB skrev:

Hadde første forsøk i januar 2017, og fikk beskjed om å ikke ta pause mellom forsøkene. Hadde en MA i oktober da jeg var 13 uker på vei, da brukte kroppen litt tid på å komme tilbake til normalt. Nå er det sprøytestart den 20 februar og forhåpentligvis uttak i begynnelsen av mars :)

Ønsker deg lykke til og håper det går på første forsøk for deg :)

Takk for det 🙂 lykke til og håper att denne gangen blir din gang og lykkes👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i gang med vårt første forsøk i løpet av våren og besteforeldrene mine skal hjelpe oss litt med det økonomiske. De ville betale alt av kontroller og medisiner. Betaler man egenandel for sprøyteopplæring og kontrollene mens man går på sprøyter eller inngår dette i de 1500 men betaler ved innsett? 

Anonymkode: 67023...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått satt inn ett egg som visstnok hadde toppkvalitet, og har 3 stk på frys. Så det var 2 stk som sluttet å utvikle seg fra i går til i dag. 

Satser på at universitetet er på min side på selveste morsdagen 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 21.03, prøverpåny skrev:

Første etappe er bestått med glans da 😊 Det viser jo at kvalitet er bedre enn kvantitet dersom du har en blasto inn og mulig for noe på frys ❤️ Det er jo et kjempegodt utgangspunkt for prosessen videre! 

Det var fint å lese, og en fin måte å se det på! Takk! Prøver å nyte, har regnet ut ev. termindato til og med, og funnet ut hva som kan være stjernetegnet, selv om jeg ikke bryr meg om astrologi en gang. 🙄Stoppet meg selv og tenkte at alt dette er jo kjempeskummelt, så jeg gikk plutselig over til en ny strategi, og forsøkte å ikke tenke på det. Nå tenker jeg at, men hallo – det må jo være lov å drømme også. Så nå er jeg igang igjen...

22 timer siden, Fnugg skrev:

Oh yes, jeg kjenner meg igjen.

Har vært åpen om det til kollegaer da, så da blir det enklere. 

Jeg sliter veldig med å styre følelsene (klikker ikke foran andre, men det KOKER over av tanker og følelser i hodet). 

Forrige forsøk på lang protokoll bestemte jeg meg for å holde mest mulig kjeft i møter :P Og jeg har bedt om tilrettelegging faktisk på testdag i form av hjemmekontor. Sikkert noen som synes det er idiotisk, men jeg har gått inn for å gi det blankeste faen i hva noen eventuelt måtte mene. Og det er digg :nigo: 

Men asså nei, takler det ikke. Har begynt å strikke som stresshåndtering da, og går på trening sålenge eggstokkene mine tillater det. Hvilket resulterte i at jeg gråt 2 ganger på trening, 1 av de litt i overkant, fikk faktisk slightly panikkanfall fordi pulsen ble helt bananas dagen etter stopp av medisininntak+jeg var megalei meg av negativt resultat. Stolt av den!

Neste gang tar jeg med Kleenex og faker allergi :P 

Å! ❤️ Du da, synes du er god! Herlig å lese, på samme tid som det er trist da. Må være så deilig å kjenne på å gi blanke faen i hva andre måtte mene. Jobber med akkurat det samme selv. Klem til deg! 💪🏻

På 9.2.2019 den 9.10, Kone92 skrev:

Akkurat fått telefon fra sykehuset. 11 av 14 egg ble befruktet, og de ønsket å dyrke de videre frem til onsdag. Så da blir det innsett på onsdag 😀

👏🏻😄🤞🏻❤️

31 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Da har jeg fått satt inn ett egg som visstnok hadde toppkvalitet, og har 3 stk på frys. Så det var 2 stk som sluttet å utvikle seg fra i går til i dag. 

Satser på at universitetet er på min side på selveste morsdagen 👍

Så bra! 👏🏻❤️ Spennende, sa de om antall delinger på de gjenværende eggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal i gang med vårt første forsøk i løpet av våren og besteforeldrene mine skal hjelpe oss litt med det økonomiske. De ville betale alt av kontroller og medisiner. Betaler man egenandel for sprøyteopplæring og kontrollene mens man går på sprøyter eller inngår dette i de 1500 men betaler ved innsett? 

Anonymkode: 67023...49f

Så fint at de støtter dere og vil bidra. Lykke til fremover! Når det gjelder medisiner, så betales dette utenom. Det er forskjellig hvor mye utgifter den enkelte har for medisiner. Selv har jeg bare ett forsøk bak meg, endte opp med ca. 15000 i medisinutgifter. Har ikke regnet på sluttsummen. 

Penger for medisiner refunderes dersom du kommer opp i kr. 17730 innen 6 mnd. Se avsnitt 3: https://www.apotek1.no/resepter-og-refusjon/refusjonsordninger-for-legemidler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiiol skrev:

Det var fint å lese, og en fin måte å se det på! Takk! Prøver å nyte, har regnet ut ev. termindato til og med, og funnet ut hva som kan være stjernetegnet, selv om jeg ikke bryr meg om astrologi en gang. 🙄Stoppet meg selv og tenkte at alt dette er jo kjempeskummelt, så jeg gikk plutselig over til en ny strategi, og forsøkte å ikke tenke på det. Nå tenker jeg at, men hallo – det må jo være lov å drømme også. Så nå er jeg igang igjen...

Å! ❤️ Du da, synes du er god! Herlig å lese, på samme tid som det er trist da. Må være så deilig å kjenne på å gi blanke faen i hva andre måtte mene. Jobber med akkurat det samme selv. Klem til deg! 💪🏻

👏🏻😄🤞🏻❤️

Så bra! 👏🏻❤️ Spennende, sa de om antall delinger på de gjenværende eggene?

Det sa ikke legen noe om. Men han sa at kvaliteten var god på de som ble fryst ned også. Så håper han har rett 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uvisst85 skrev:

Da har jeg fått satt inn ett egg som visstnok hadde toppkvalitet, og har 3 stk på frys. Så det var 2 stk som sluttet å utvikle seg fra i går til i dag. 

Satser på at universitetet er på min side på selveste morsdagen 👍

Krysser alt som krysses kan for at den holder seg fast 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fiiol skrev:

Så fint at de støtter dere og vil bidra. Lykke til fremover! Når det gjelder medisiner, så betales dette utenom. Det er forskjellig hvor mye utgifter den enkelte har for medisiner. Selv har jeg bare ett forsøk bak meg, endte opp med ca. 15000 i medisinutgifter. Har ikke regnet på sluttsummen. 

Penger for medisiner refunderes dersom du kommer opp i kr. 17730 innen 6 mnd. Se avsnitt 3: https://www.apotek1.no/resepter-og-refusjon/refusjonsordninger-for-legemidler

Medisinene er jeg klar over kan variere, men tenkte mer på undersøkelser og kontroller, det blir jo noen kontroller mellom sprøytestart til uttak, betaler man for disse kontrollene, eller er det medregnet i de 1500 man betaler ved innsett? 

Anonymkode: 67023...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisinene er jeg klar over kan variere, men tenkte mer på undersøkelser og kontroller, det blir jo noen kontroller mellom sprøytestart til uttak, betaler man for disse kontrollene, eller er det medregnet i de 1500 man betaler ved innsett? 

Anonymkode: 67023...49f

Man betaler 351,- pr kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Medisinene er jeg klar over kan variere, men tenkte mer på undersøkelser og kontroller, det blir jo noen kontroller mellom sprøytestart til uttak, betaler man for disse kontrollene, eller er det medregnet i de 1500 man betaler ved innsett? 

Anonymkode: 67023...49f

Beklager, da misforsto jeg. Brukte så lang tid på å sette meg inn i dette med medisiner selv. 🙈 Jeg vet dessverre ikke hva som er utgifter utover 1500, da jeg gikk privat. Det er sikkert svar å få etterhvert fra noen andre her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikketutta skrev:

Krysser alt som krysses kan for at den holder seg fast 😄 

Takk! Jeg syntes det er helt villt å tenke på at det suse4 rundt et befruktet egg der inne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei☺️ Har første forsamtale snart. Vært prøver i 25 måneder nå uten en eneste graviditet😥

Hva skal jeg spørre om på forsamtale?

Hva kan jeg forvente meg på samtalen, og Hvor lang tid tar det fra forsamtale til medisin oppstart?

Vi er ferdig utredet og problemet ligger hos meg, livmoren min har et stort intramuralt myom. Operasjon er utelukket, gyn mener jeg må hoppe rett på ivf eller evt inseminering, operasjon er umulig pga plassering av myomet. De må fjerne hele livmora får å bli kvitt myomet, det er ikke aktuelt. Merker ikke at jeg har myomet engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lolitah Angelique skrev:

Hei☺️ Har første forsamtale snart. Vært prøver i 25 måneder nå uten en eneste graviditet😥

Hva skal jeg spørre om på forsamtale?

Hva kan jeg forvente meg på samtalen, og Hvor lang tid tar det fra forsamtale til medisin oppstart?

Vi er ferdig utredet og problemet ligger hos meg, livmoren min har et stort intramuralt myom. Operasjon er utelukket, gyn mener jeg må hoppe rett på ivf eller evt inseminering, operasjon er umulig pga plassering av myomet. De må fjerne hele livmora får å bli kvitt myomet, det er ikke aktuelt. Merker ikke at jeg har myomet engang. 

Hvor hører du til?

På forsamtalen blir det foretatt en gynekologisk undersøkelse, det blir pratet litt om deg/dere hva dere driver med, lenge dere har prøvd osv. Videre vil du få god informasjon om hvilken protokoll du skal ha (lang eller kort) og hva veien er videre. Dere vil også få informasjon om hva dere må forvente å betale opp til egenandelsummen. Du må stille de spørsmålene du lurer på. 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uvisst85 skrev:

Takk! Jeg syntes det er helt villt å tenke på at det suse4 rundt et befruktet egg der inne nå.

Sikkert en helt surrealistisk følelse å gå rundt å tenke på 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Nikketutta skrev:

Sikkert en helt surrealistisk følelse å gå rundt å tenke på 😃

Ja det er faktisk helt sprøtt. For første gang kan jeg med 100% sikkerhet vite at det er et befruktet egg der inne.

Jeg har så veldig troa på dette her, og deg er selvfølgelig mest sannsynlig at jeg blir skuffet når testdagen kommer. Men, jeg tror det er viktig å beholde godfølelsen så lenge jeg har den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Ja det er faktisk helt sprøtt. For første gang kan jeg med 100% sikkerhet vite at det er et befruktet egg der inne.

Jeg har så veldig troa på dette her, og deg er selvfølgelig mest sannsynlig at jeg blir skuffet når testdagen kommer. Men, jeg tror det er viktig å beholde godfølelsen så lenge jeg har den 😊

Man må jo ha troa, selvom fallhøyden for å bli skuffet er større, så har jeg virkelig troa på at man må tenke positivt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...