Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Flamme skrev:

Uff, får helt vondt av å se og lese om syke barn etter jeg fikk barn selv. Skjønner ikke hvordan dere klarer å følge snappen, er så mye trist og elendig der. Ligger bare her med vondt i magen og vrir meg nå etter en kjapp gjennomgang av instaen deres.

Forøvrig veldig mye utlevering av barn synes jeg. Og jeg lurer på... hadde jeg synes det var mer greit om barna var friske? Nei, men disse syke barna er ekstra sårbare og trenger foreldre som tar gode valg. Synes ikke det er et godt valg p legge ut fullt navn og bilder når barna er på sitt mest sårbare.

Man kan da ikke bare lukke øynene for alt som er trist i livet, jeg har lært masse av endel av de som har vært med og det er viktig tenker jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, skruf skrev:

Tror ikke det bare var do-filmingen som var årsaken til at hun fikk fyken som gjestesnapper, men også det at hun reklamerte for egen blogg og salg av ei bok hun har skrevet. Selvpromotering tror jeg går i mot reglene til løvemammaene, noe hun burde fått med seg hadde hun lest reglene skikkelig 

Hun skrev at hun hadde fått lov til å snakke om boken sin. 
 

Jeg så ikke det «berømte» dobildet, men uansett synes jeg det virker ekstremt sært å være så streng med en gjest mens de (faste) selv legger ut om barnas peniser og alt mulig. Kanskje de skal se litt på seg selv og sine utleveringer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Chroma skrev:

Hun skrev at hun hadde fått lov til å snakke om boken sin. 
 

Jeg så ikke det «berømte» dobildet, men uansett synes jeg det virker ekstremt sært å være så streng med en gjest mens de (faste) selv legger ut om barnas peniser og alt mulig. Kanskje de skal se litt på seg selv og sine utleveringer også. 

Det er jeg veldig enig i! Jeg fikk heller ikke med meg do-bildet, men et bilde av et barn som sitter på do er mye mere uskyldig (selv om det heller ikke er innafor) enn å filme barn som akkurat har våknet etter narkose og som er forvirret, har smerter og er i ulage. Likedan hun som forklarte inngående penisproblematikken til sønnen sin, eller de som filmer bytte av knapp på magen til barna. 

Også begrunner de den altfor private eksponeringen med at de har fått tillatelse av barna til å filme det, men ærlig talt så er barna for unge til å vite hva de samtykker i, så det samtykket er ikke verdt noe som helst. 

Jeg synes Løvemammaene gjør mye bra, og de har virkelig kjempet for barnas rettigheter og de har fått gjennomslag for mye, særlig innen BPA. Og det er ingen som mener at barn med utfordringer skal skjules sånn som i gamle dager. Men det går an å kjempe for barnas rettigheter uten å utlevere barna så utrolig mye som enkelte i snap-gruppen gjør, både de faste og gjester. 

Men det er ikke alle som er like ille, det må jeg få frem. Noen av de faste, og noen gjester, er tydelige på at hvis barnet har en dårlig dag så kommer de ikke til å filme de den dagen de har snap-dag. Og det er tommel opp fra meg, kunne ønske flere gjorde den vurderingen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chroma skrev:

Hun skrev at hun hadde fått lov til å snakke om boken sin. 
 

Jeg så ikke det «berømte» dobildet, men uansett synes jeg det virker ekstremt sært å være så streng med en gjest mens de (faste) selv legger ut om barnas peniser og alt mulig. Kanskje de skal se litt på seg selv og sine utleveringer også. 

Nok en gang drar dere opp det, hun er ikke fast lenger av gode grunner. Om du ikke så det, blir det litt rart p mene så mye om det

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått nok av denne snapgruppa, orker ikke følge dem mer. Det er jo ingen grenser til vanlig, føler meg ofte som en kikker. Snakk om å være dobbeltmoralsk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
14 timer siden, Flamme skrev:

Regner med de ikke selv synes det er kjempekult og morsomt å ha dødssyke og pleietrengende barn? Det er jo kjempetrist med syke barn og en sikkelig kamp for foreldrene i tillegg. Ja, det er helt vanlige hverdager, men det er jo fortsatt veldig trist at noen rammes av sykdom.

Det bare opplevdes som litt nedlatende når noen sier at man ikke skal se på fordi det er så mye trist og elendig. Vi som har barn som trenger en del ekstra er jo like stolte av ungene våre som andre, og det er jo sjelden sånn at man opplever hele hverdagen som trist og elendig selv om man bærer på en stor sorg. Gleden når noe går bra er gjerne ekstra massiv også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Geirfuglen skrev:

Det bare opplevdes som litt nedlatende når noen sier at man ikke skal se på fordi det er så mye trist og elendig. Vi som har barn som trenger en del ekstra er jo like stolte av ungene våre som andre, og det er jo sjelden sånn at man opplever hele hverdagen som trist og elendig selv om man bærer på en stor sorg. Gleden når noe går bra er gjerne ekstra massiv også! 

Jeg forstår at innlegget mitt kunne oppfattes sånn og beklager det. Det jeg mener er at jeg blir så lei meg på barnas og foreldrenes vegne at jeg får helt vondt i magen av å lese og at det med så mye leit og vondt samlet på en plass blir mye for meg. Synes det er så urettferdig at barn blir syke på den måten. 🙁 Sikkelig hjerteskjærende. Livets lotteri er ikke alltid rettferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Orly skrev:

Nok en gang drar dere opp det, hun er ikke fast lenger av gode grunner. Om du ikke så det, blir det litt rart p mene så mye om det

 

Drar det opp fordi det pågikk lenge, hvorfor sa ingen noe da? Det er noe av det drøyeste jeg har sett på some og de som prøvde å gi beskjed ble blokkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2020 at 11:17 AM, Orly said:

Nok en gang drar dere opp det, hun er ikke fast lenger av gode grunner. Om du ikke så det, blir det litt rart p mene så mye om det

 

Det var vel ikke det at hun ble «kastet ut» av Løvemammaene - det var vel heller det at hun sluttet frivillig fordi hun var travel? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Jodaneida skrev:

Damene i LM fremstår ikke helt gode i komentarfeltet til Mammantilenautist på facebook.

På profilen hennes? Finner ingenting.

Kommer ikke over at det reageres så kraftig på et slikt bilde. Det er høl i hue å legge ut, men i forhold til det mange av de selv legger ut vil jeg kalle det en bagatell. Det er bilder, videoer og ikke minst utleverende tekst til og med om skolebarn. Hadde mine foreldre gjort noe slikt hadde jeg følt meg forferdelig sviktet. Har de mistet bakkekontakten fullstendig? Gjesten fikk ikke engang lov å beklage for sitt "fryktelige" regelbrudd, ble bare kastet rett ut. Det er rett og slett latterlig. De fleste i den gruppa burde i så fall blitt kastet ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Scoop skrev:

På profilen hennes? Finner ingenting.

Kommer ikke over at det reageres så kraftig på et slikt bilde. Det er høl i hue å legge ut, men i forhold til det mange av de selv legger ut vil jeg kalle det en bagatell. Det er bilder, videoer og ikke minst utleverende tekst til og med om skolebarn. Hadde mine foreldre gjort noe slikt hadde jeg følt meg forferdelig sviktet. Har de mistet bakkekontakten fullstendig? Gjesten fikk ikke engang lov å beklage for sitt "fryktelige" regelbrudd, ble bare kastet rett ut. Det er rett og slett latterlig. De fleste i den gruppa burde i så fall blitt kastet ut.

Å jeg synes den dogåingen var mye verre, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jodaneida skrev:

Damene i LM fremstår ikke helt gode i komentarfeltet til Mammantilenautist på facebook.

Herregud, jeg har aldri likt denne kanalen og den ekstreme eksponeringen av sårbare barn, men i dette kommentarfeltet er det dessverre mammaentilenautist som kommer dårlig ut. Bare fordi hun fikk gå videre etter et par regelbrudd betyr ikke dette at det ikke var regelbrudd. Fint at kanalen endelig har fått noen regler, og gjester bør selvfølgelig lese seg opp på disse og hvordan det fungerer før de snapper. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Jodaneida skrev:

Damene i LM fremstår ikke helt gode i komentarfeltet til Mammantilenautist på facebook.

Finner ikke den på fb jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Orly skrev:

Finner ikke den på fb jeg

Private fb til mammaentilenautist posten fra søndag «det å få muligheten til å beklage seg». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jaymie skrev:

Private fb til mammaentilenautist posten fra søndag «det å få muligheten til å beklage seg». 

Fant ingenting 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Jodaneida skrev:

Damene i LM fremstår ikke helt gode i komentarfeltet til Mammantilenautist på facebook.

Mammatilenautist virker søren ikke helt god hun heller!

Virker som hun prøver å lage storm i vannglass for å få trafikk på bloggen sin. Hele greia er bare cringe.. 

 

Men ja - utrolig rart at de henger seg opp i dette når en av de faste snapperne deler både innhold fra brev fra sykehuset, detaljer om penis og penisoperasjon til barnet, tarmskylling, dritbleier etc etc. 

 

Samtidig er det bra at de faktisk har blitt (ihvertfall hos gjestene) strengere på hva de  lar bli publisert. 
 

Jeg liker å tro at dette er ett resultat av denne tråden blant annet. De har selv delt veldig mye som ikke passer seg å dele på kontoen sin. De har gjort karriere utav å eksponere egne kronisk syke barn. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2020 den 16.34, Lola000 skrev:

Det var vel ikke det at hun ble «kastet ut» av Løvemammaene - det var vel heller det at hun sluttet frivillig fordi hun var travel? 

Det ble sagt av flere at hun ble kastet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...