Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at det er lov. Er det sånn at disse mødrene tenker at barn med spesielle behov ikke fortjener privatliv? Eller at de ikke trenger det? Har de glemt at de skal bli voksne en gang, og at den ekstremt sensitive informasjonen de deler på internett aldri forsvinner? 

Hvis de ønsker å drive folkeopplysning om disse ulike sykdommene, syndromene og handikapene så er det helt fint. Men da må barna få være ANONYME, slik at de slipper at hele verden (klassekamerater, foreldre i klassen, kollegaer, sjefen) får intim og privat informasjon servert. Hvis barna ønsker når de fyller 18 så kan de dele informasjonen selv. 

Jeg har ingen problemer med å forestille meg at det må være veldig krevende å være forelder til barn med spesielle behov, men det betyr ikke at disse barna skylder foreldrene sine å gi slipp på privatlivet slik at mamma og pappa kan få følgere på snap, få skryt/cred/ros, bli influencere eller hva motivasjonen nå enn er.

Hele den snapkontoen framstår mildt sagt problematisk, og jeg er utrolig glad for at jeg slapp å vokse opp sånn som disse barna må. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nevnt tidligere, er det helt greit å fortelle om diagnoser og utfordringer, men er det nødvendig å fortelle hvilket barn det gjelder? MÅ de legge ut hele familien og skrive at det gjelder den og den? 

Jeg har lært mye av snappen, men noen er litt for utleverende, og kunne fint ha opplyst om diagnoser, uten å si at det er et navngitt barn og masse filmer.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snapper har informert om at samboer ikke ønsker å vises på snap, noe som må respekteres. Dette er jeg helt enig i. Derimot undrer jeg litt på hvorfor barna må vises? 

Jeg synes Løvemammaene setter et viktig søkelys på temaer mange ikke tenker over. Det er en viktig organisasjon for mange familier. Noen av dem er flinke til å ikke vise barn som er avkledde, har det vondt etc. Det er bra. Andre er helt hårreisende i sin utlevering av egne barn. Skulle ønske de kunne hatt noen interne retningslinjer rundt løvebarnas privatliv. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som var på snappen i dag er irriterende. Samboer vil ikke utleveres på snap? Men å legge ut hans fulle navn er ok? Stakkars barn. Blir bare irritert av åfølge denne snappen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som er på i dag ønsker ikke å snakke om barnets skolevegring mens barnet er tilstede og vil vente med dette til barnet har lagt seg. Likevel utlevere dette til tusenvis av følgere er greit? Hvorfor? Jeg tenker at hvis du kvier deg for å snakke om barnets problemer med barnet tilstede så bør det være en rimelig grei indikator på at det er så privat for barnet at det ikke er noe som trengs å deles med flere tusen andre...? Jeg forstår ikke hvordan dette kan forsvares. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke at det at foreldre deler så vanvittig konkret om barnets problematikk tjener barnet noe godt i det hele tatt. Heller tvert imot. Barn nå til dags er ganske små når de får snapchat og satt på spissen er det faktisk ikke helt fjernt å anta at noen av klassekameratene til dette barnet kan se disse snappene. Helt ok at Løvemammaene fronter viktige saker ang pleiepenger, bpa, rettigheter osv men hvorfor bruke egne barn så til de grader som virkemidler? Mange av barna er jo ikke samtykkekompetente. Eller så små at det faktisk ikke holder å forsvare det med at "xxx har samtykket til at dette blir lagt ut". En niåring er ikke nødvendigvis moden nok til å forstå hva det innebærer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mitral skrev:

Hun som er på i dag ønsker ikke å snakke om barnets skolevegring mens barnet er tilstede og vil vente med dette til barnet har lagt seg. Likevel utlevere dette til tusenvis av følgere er greit? Hvorfor? Jeg tenker at hvis du kvier deg for å snakke om barnets problemer med barnet tilstede så bør det være en rimelig grei indikator på at det er så privat for barnet at det ikke er noe som trengs å deles med flere tusen andre...? Jeg forstår ikke hvordan dette kan forsvares. 

Jeg tenkte nøyaktig det samme da hun sa det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mitral skrev:

Hun som er på i dag ønsker ikke å snakke om barnets skolevegring mens barnet er tilstede og vil vente med dette til barnet har lagt seg. Likevel utlevere dette til tusenvis av følgere er greit? Hvorfor? Jeg tenker at hvis du kvier deg for å snakke om barnets problemer med barnet tilstede så bør det være en rimelig grei indikator på at det er så privat for barnet at det ikke er noe som trengs å deles med flere tusen andre...? Jeg forstår ikke hvordan dette kan forsvares. 

Det er da helt vanlig at man ikke snakker om alvorlige ting foran barna, selv om de er klar over hvordan det er. 
Jeg gjør heller ikke det  og ingen i min omgangskrets gjør det. Det handler da ikke om å grue seg til å snakke om det.  Fornuftig spør du meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært en hel masse om rettigheter, sykdommer osv av denne gruppen , veldig glad den finnes. Ja, noen få utleverer for mye, men de fleste gjør ikke det. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Orly skrev:

Det er da helt vanlig at man ikke snakker om alvorlige ting foran barna, selv om de er klar over hvordan det er. 
Jeg gjør heller ikke det  og ingen i min omgangskrets gjør det. Det handler da ikke om å grue seg til å snakke om det.  Fornuftig spør du meg!

Ja, men syns du det er fornuftig å dele det med tusenvis av fremmede? 🤔 Var litt mer det jeg skulle frem til. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen episoder nylig med min seks år gamle sønn, da vi ringer besteforeldre omtrent daglig. Han har fortalt meg enkelte ting som har skjedd på skolen - og jeg tenker at det er utelukkende morsomt at også bestemor får høre det. Da er han rimelig raskt ute med «NEI, ikke si det», da kjenner jeg det langt inne i hjerterota mi at det overhode ikke er greit - selv om det er noe såpass uskyldig som at han har lagt igjen turskoene sine 🙆🏼‍♀️
 

Forstår ikke hva som går gjennom hodet på foreldre som utleverer barna sine på den måten, og spesielt om informasjonen tydeligvis må skjermes for barnet selv(!!)?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvemammaene er med på å bryte tabuer og sette mer fokus på barn med spesielle behov. Dere som er så negative til dette, er dere like negative til programmer som feks «sånn er jeg, og sånn er det» på nrk? Dette ser jeg på med mine barn slik at de får et innblikk i hvordan andre kan ha det. For å alminneliggjøre det litt. Jeg vil ikke at mine barn skal stirre eller i verste fall mobbe når de møter mennesker som ikke er typisk «A4». 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, m1n skrev:

Løvemammaene er med på å bryte tabuer og sette mer fokus på barn med spesielle behov. Dere som er så negative til dette, er dere like negative til programmer som feks «sånn er jeg, og sånn er det» på nrk? Dette ser jeg på med mine barn slik at de får et innblikk i hvordan andre kan ha det. For å alminneliggjøre det litt. Jeg vil ikke at mine barn skal stirre eller i verste fall mobbe når de møter mennesker som ikke er typisk «A4». 

Mener du helt seriøst at det kan sammenlignes? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, m1n skrev:

Hva mener du er forskjellen? 

Forskjellen er at tv-serien gir et lite, kontrollert(og ikke minst profesjonelt) innsyn i livet til barna. Mens snappen gir full, ukontrollert, og veldig uprofesjonelt innsyn i barnet og alt rundt. Man får vite detaljer man selv aldri ville snakket om vedrørende seg selv på et offentlig forum, og det er null skjerming og privatliv. Eneste gangene jeg har vært borti skjerming på den snappen, så var det når mor selv var syk. Og det orket hun ikke å dele med andre.🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, m1n skrev:

Løvemammaene er med på å bryte tabuer og sette mer fokus på barn med spesielle behov. Dere som er så negative til dette, er dere like negative til programmer som feks «sånn er jeg, og sånn er det» på nrk? Dette ser jeg på med mine barn slik at de får et innblikk i hvordan andre kan ha det. For å alminneliggjøre det litt. Jeg vil ikke at mine barn skal stirre eller i verste fall mobbe når de møter mennesker som ikke er typisk «A4». 

Enig , veldig opplysende organisasjon 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mitral skrev:

Ja, men syns du det er fornuftig å dele det med tusenvis av fremmede? 🤔 Var litt mer det jeg skulle frem til. 

Ja, det er utrolig mange barn med skolevegrimg , dessverre er stort tabu om det , flott at folk deler erfaringer som kan hjelpe andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte her å skrive negativt og dritt om foreldre som er i fortvilte situasjoner og velger å dele så andre kan få tips og råd, er så lavmål at jeg ikke har ord. Flere av dere burde få i dere selv og tenke over hvordan dere oppfører dere og snakker om andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Birdo skrev:

Forskjellen er at tv-serien gir et lite, kontrollert(og ikke minst profesjonelt) innsyn i livet til barna. Mens snappen gir full, ukontrollert, og veldig uprofesjonelt innsyn i barnet og alt rundt. Man får vite detaljer man selv aldri ville snakket om vedrørende seg selv på et offentlig forum, og det er null skjerming og privatliv. Eneste gangene jeg har vært borti skjerming på den snappen, så var det når mor selv var syk. Og det orket hun ikke å dele med andre.🙄

Helt enig med deg, det er stor forskjell og kan ikke sammenlignes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...