Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

På 22.11.2019 den 1.05, PippiLa skrev:

Skjerp dere. En ting er å rakke ned på kjendiser.

Men å skulle kritisere disse FLOTTE familiene som bare prøver å hjelpe andre- dét blir for dumt.!

 

Heia Løvemammaene og alt de gjør for at annerledeshet skal være like mye verdt!!:)

Om du var syk som barn og alt ble eksponert på nettet, hadde du satt pris på det? Det hadde i alle fall ikke jeg.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Justsaying skrev:

Jeg er veldig glad for muligheten til å få innblikk i ulike diagnoser man ellers ikke hadde hørt om, lære seg å kjenne litt ekstra på hvor heldige man er som har friske barn og ikke minst - muligheten til å se disse tapre barna og voksne gjøre en formidabel jobb. De som syns det er å krenke noen burde isolere seg helt fra tv, radio og annen form for media og heller finne en stein å glo på.

Det handler om at barna har rett til privatliv. Hva er det folk ikke forstår? Det kan umulig være lov engang å bryte privatlivets fred, særlig ikke når det gjøres mot barn som ikke kan samtykke til det.
 

 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Det handler om at barna har rett til privatliv. Hva er det folk ikke forstår? Det kan umulig være lov engang å bryte privatlivets fred, særlig ikke når det gjøres mot barn som ikke kan samtykke til det.
 

 

De har jo et privatliv, man bruker kanskje 30-60 minutt på å se gjennom snappene fra en dag, det betyr at de har 23 timer minst igjen hvor de er private. 
Har aldri sett noe jeg har reagert på hos noen av Løvemammaene såvidt jeg husker, det er bra noen vil gi av seg selv å opplyse om det de gjør. 
Syns ikke det er noe verre om man ser disse barna frivillig på snap enn om Markus og Martinus blir kastet inn i et konsertsirkus fra de er små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justsaying skrev:

De har jo et privatliv, man bruker kanskje 30-60 minutt på å se gjennom snappene fra en dag, det betyr at de har 23 timer minst igjen hvor de er private. 
Har aldri sett noe jeg har reagert på hos noen av Løvemammaene såvidt jeg husker, det er bra noen vil gi av seg selv å opplyse om det de gjør. 
Syns ikke det er noe verre om man ser disse barna frivillig på snap enn om Markus og Martinus blir kastet inn i et konsertsirkus fra de er små?

Sykdom er privat. Det er faktisk ikke ok å utlevere andres sykdom uten samtykke. 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Justsaying skrev:

Du hadde kanskje også heller villet ha et søsken som var friskt for å gå i «den parken»? 
 

At noen gidder å bekymre seg for om noen har 1 eller 6 barn er meg helt uforståelig. 

Selvfølgelig ville jeg heller hatt friske søsken, som ikke tok fra foreldrene mine all tid i mange år. Det er ikke søskene mine sin feil, og ikke foreldrene mine sin feil. Men at man frivillig går inn i en slik situasjon, for å så sitte å være bekymret før barnet kommer fordi de knapt har tid til å ta vare på de to barna som allerede er der, DET reagerer jeg på, ja. 

Men jeg reagerer på hele snappen. Eksponeringen er helt vill. Og da tenker jeg spesielt på de barna som kommer til å forstå dette selv når de blir litt eldre. Det er så mye de kunne gjort uten å eksponere alt. Jeg trenger ikke vite hvordan penisen til en liten gutt ser ut, eller se film av hvordan ei lita jente har det når hun er forstoppet for ente gang.. 

Utenom mine søsken, så har jeg jobbet med mange ungdom som kunne vært barn på den snappen, og jeg kan love deg at mange av de hadde reagert på å bli eksponert på den måten. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorilla skrev:

Men det er jo akkurat det de gjør! Glemmer ikke den ene gangen hvor en av mødrene hadde tegnet et bilde av penisen til sønnen på 3 år, og noen spurte om han noen gang ville vært i stand til å ha sex. Når det første folk tenker på er sex, så er det noe alvorlig galt med samfunnet. 

Nettopp av blant annet slike årsaker bør man ikke utlevere slike personlige og private detaljer om barna som ikke selv kan gi samtykke. 
 

Det er jo lenge siden , kom med noe annet snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
15 timer siden, Gorilla skrev:

Men det er jo akkurat det de gjør! Glemmer ikke den ene gangen hvor en av mødrene hadde tegnet et bilde av penisen til sønnen på 3 år, og noen spurte om han noen gang ville vært i stand til å ha sex. Når det første folk tenker på er sex, så er det noe alvorlig galt med samfunnet. 

Nettopp av blant annet slike årsaker bør man ikke utlevere slike personlige og private detaljer om barna som ikke selv kan gi samtykke. 
 

Aldri hørt eller sett om dette. Vil ikke tro det er an av de som er det nå? Og hva publikum spør om kan man ikke styre, og folk lurer på så mangt så kanskje fint med et slikt forum hvor man kan få svar på slikt? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justsaying skrev:

Aldri hørt eller sett om dette. Vil ikke tro det er an av de som er det nå? Og hva publikum spør om kan man ikke styre, og folk lurer på så mangt så kanskje fint med et slikt forum hvor man kan få svar på slikt? 
 

Joda det er en av de faste. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Justsaying skrev:

Aldri hørt eller sett om dette. Vil ikke tro det er an av de som er det nå? Og hva publikum spør om kan man ikke styre, og folk lurer på så mangt så kanskje fint med et slikt forum hvor man kan få svar på slikt? 
 

Det er lenge siden, rart de som mener det er negativt fortsetter å dra det opp igjen flere ganger 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
44 minutter siden, Orly skrev:

Det er lenge siden, rart de som mener det er negativt fortsetter å dra det opp igjen flere ganger 

Enig. Ingen er feilfri, og syns ikke det er noe å snakke om.

Syns de gjør en super jobb, de som ikke vil se kan la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at uansett om intensjonene deres er gode, uansett om det er for å belyse temaet og for å gjøre ting mer åpent så er det FEIL. 

Dere som forsvarer dette, dere kan da seriøst ikke mene at det er rett og helt OK at et barn som er såpass sykt at det ikke kan snakke engang,ligger for det meste i sengen og må ha hjelp til ABSOLUTT ALT, blir utlevert på en kanal for flere tusen sitter å ser på? Det kan jeg faktisk ikke forstå. Hva om det var deg? Ville du likt at flere tusen satt å så på deg på den måten? Så sårbar, ute av stand til å si at DETTE VIL JEG IKKE AT NOEN SKAL SE MAMMA! Jeg vil ikke at noen skal se meg i denne situasjonen mamma. Hver bidige uke... 

får helt vondt av tanken... de kan ikke si nei! 
det er det som er det uetiske her. Ikke at intensjonene deres er gode for det er de! Men barna blir utlevert på det groveste i en utrolig sårbar situasjon og det er ikke greit. Faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
24 minutter siden, BethD skrev:

Poenget er jo at uansett om intensjonene deres er gode, uansett om det er for å belyse temaet og for å gjøre ting mer åpent så er det FEIL. 

Dere som forsvarer dette, dere kan da seriøst ikke mene at det er rett og helt OK at et barn som er såpass sykt at det ikke kan snakke engang,ligger for det meste i sengen og må ha hjelp til ABSOLUTT ALT, blir utlevert på en kanal for flere tusen sitter å ser på? Det kan jeg faktisk ikke forstå. Hva om det var deg? Ville du likt at flere tusen satt å så på deg på den måten? Så sårbar, ute av stand til å si at DETTE VIL JEG IKKE AT NOEN SKAL SE MAMMA! Jeg vil ikke at noen skal se meg i denne situasjonen mamma. Hver bidige uke... 

får helt vondt av tanken... de kan ikke si nei! 
det er det som er det uetiske her. Ikke at intensjonene deres er gode for det er de! Men barna blir utlevert på det groveste i en utrolig sårbar situasjon og det er ikke greit. Faktisk. 

Det er vel derfor man har foreldre, for å ta beslutninger som barn ikke kan ta - på godt og vondt. 
Ser ikke noe problem med at foreldrene tar disse valgene og tror nok ingen av dem presser gjennom noe deres barn ikke ville likt, man kjenner sine barn og deres grenser selv om de ikke nødvendigvis kan snakke. 
Tror dere bekymrer dere på vegne av andre, noe som minner stygt om den nye krenket-trenden. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Justsaying skrev:

Det er vel derfor man har foreldre, for å ta beslutninger som barn ikke kan ta - på godt og vondt. 
Ser ikke noe problem med at foreldrene tar disse valgene og tror nok ingen av dem presser gjennom noe deres barn ikke ville likt, man kjenner sine barn og deres grenser selv om de ikke nødvendigvis kan snakke. 
Tror dere bekymrer dere på vegne av andre, noe som minner stygt om den nye krenket-trenden. 
 

Hm. Ja, deg om det... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
Justsaying skrev (På 28.4.2020 den 17.48):

Det er vel derfor man har foreldre, for å ta beslutninger som barn ikke kan ta - på godt og vondt. 
Ser ikke noe problem med at foreldrene tar disse valgene og tror nok ingen av dem presser gjennom noe deres barn ikke ville likt, man kjenner sine barn og deres grenser selv om de ikke nødvendigvis kan snakke. 
Tror dere bekymrer dere på vegne av andre, noe som minner stygt om den nye krenket-trenden. 
 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Justsaying skrev:

Det er vel derfor man har foreldre, for å ta beslutninger som barn ikke kan ta - på godt og vondt. 
Ser ikke noe problem med at foreldrene tar disse valgene og tror nok ingen av dem presser gjennom noe deres barn ikke ville likt, man kjenner sine barn og deres grenser selv om de ikke nødvendigvis kan snakke. 
Tror dere bekymrer dere på vegne av andre, noe som minner stygt om den nye krenket-trenden. 
 

Mener du helt alvorlig at det er det beste for barna å bli grovt utlevert i årevis? Ville du likt å ha hele den medisinske journalen din liggende på internet uten at du var i stand til å motsette deg det? Det er realiteten for disse barna. De kan ikke si imot. De er syke og sårbare. DE HAR RETT TIL PRIVATLIV. 
 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2020 den 10.47, Justsaying skrev:

Aldri hørt eller sett om dette. Vil ikke tro det er an av de som er det nå? Og hva publikum spør om kan man ikke styre, og folk lurer på så mangt så kanskje fint med et slikt forum hvor man kan få svar på slikt? 
 

Nettopp fordi man ikke kan styre hva folk spør om så bør man holde noe privat. Pedofile kan tiltrekke seg sånne kontoer for å kikke på barn. Det er en grunn til at det anbefales å være forsiktig med hva man legger ut.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var liten ble foreldrene mine spurt om å være med i en TV-serie med syke barn. De takket nei, takk og lov for det! Jeg er åpen om problemer som voksen, men hvis noen skulle tatt den avgjørelsen for meg som barn hadde jeg tatt det som et stort overtramp. Kanskje jeg ikke ville reagert som barn, men jeg hadde definitivt reagert som voksen. 
Så jeg er helt for åpenhet, men man skal være gammel nok til å skjønne hva det innebærer. Små barn skjønner ikke hva det vil bety i voksen alder. Der og da kan de synes det er kult å få masse meldinger fra folk som støtter, som voksen kan de ende opp med å hate foreldre for å ha delt så mye. For ikke å snakke om hva personer med onde hensikter kan gjøre med alle de bildene, videoene og informasjonen. 
 

Og en TV-serie er som regel mer ordentlig laget, de viser ikke de verste tingene. Snapkontoen viser det meste. Ja, noen av de har bestemt seg for å ikke vise det mest sårbare, men det er fortsatt noen av de som viser mer sårbare situasjoner. 

Endret av Klemen10na
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt satt ut av Bettina. I dag skriver hun at "X har godkjent video" som legges ut. En gutt på 6-7 år er altså reflektert nok til å vurdere dette selv. 🤷‍♀️

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, neiognei skrev:

Blir litt satt ut av Bettina. I dag skriver hun at "X har godkjent video" som legges ut. En gutt på 6-7 år er altså reflektert nok til å vurdere dette selv. 🤷‍♀️

De har nok lest her inne og tenker det gjør det hele OK. Som om et lite barn på 6-7 år forstår konsekvensene av det spørsmålet. Det er jo faktisk bare trist at de voksne tror det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm

Og hun som viste huset sitt for noen dager siden, også rommet til guttene - hvor de lå og sov. Ærlig talt, det var ingenting som var nødvendig med det! Man kan fint forklare hvordan rommet brukes og hvordan det er tilpasset barna/barnet uten å filme soverommet deres, og enda verre, mens de sover der! 

Samme snapper som ca hver gang hun er på informerer om når gutten tømmer/skyller tarmene og hvor lang tid dette tar, og gjerne filmer baderomsdøren hun sitter utenfor (heldigvis får vi ikke være med inn i allefall) mens hun forteller. 

 

Jeg har sagt det før... Det er absolutt mulig å gjøre denne kontoen like bra, nei - bedre, med litt anonymisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...