Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Chroma skrev:

Ja, det virker som det er om å gjøre å ramse opp flest diagnoser. For noen av de, ikke alle. 

For noe tull! Mye de kan kritiseres for, men å beskylde de for å ramse opp diagnoser for at det skal høres «mer» ut, blir for dumt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.9.2019 den 0.34, Juvel74 skrev:

Snakk om å overdrive. Jeg følger dem hver dag og dette stemmer ikke med virkeligheten. 

Én gang for lenge siden la en gjestepappa ut et slik bleiebilde og det ble tatt tak i. 

Aldri har barn vært overlatt til seg selv fordi foreldre skal filme. Dette er bare vås!

Om det ikke hadde vært så tabu og hysjhysj med funksjonshemming så hadde heller ikke folk med funksjonshemming opplevd å bli spyttet på, mobbet og trakassert. 

Og jo, KG er et verstingforum. Mobbing av kjendiser, bloggere og andre personer på høyt nivå her inne. Her inne er alle perfekte mødre opptatt av å fortelle hva alle andre gjør galt i oppdragelse, under graviditet, etter graviditet, når de ikke ammer, når de drar på fest "for tidlig" etter fødsel, når de spiser for lite og når de spiser feil, når de deler for mye, bare ER for mye, når de sier for mye, og når de bare er helt håpløse uansett. Tenk om alle hadde vært like perfekte som KG gitt..  Mammapolitiet lever i beste velgående 🤮

Du vet du har lite å fare med når du må ty til "mammapoliti"beskyldninger. Gått litt inflasjon i det, vel? 

Nei, barnet var ikke overlatt til seg selv, det sa jeg da heller ikke? Du trenger ikke finne på ting som ikke blir skrevet. :)

Mor sto på hjørnet og snikfilmet, mens far tok seg av barnet. Også la mor det ut for å understreke at barn trenger foreldrene sine på undersøkelser osv. 

Å filme barnet sitt i en fortvilt situasjon og vise det frem til alle for å understreke et poeng, det er et GROVT overtramp, uansett hvordan du vrir og vender på det. Barna er prisgitt sine foreldre og det skal foreldrene ta på alvor! Ikke utnytte. 

 

Det jeg synes er litt spesielt er at dere som er så opptatt av å forsvare, dere forsvarer ting de selv tar selvkritikk på. 

Ved to anledninger, hvor de har snakket om kritikken, har jeg skrevet med dem og nevnt disse eksemplene og de har vært imøtekommende og tatt kritikken på en helt annen måte enn f. Eks du gjør. Nei, 100% enig var vi ikke, men det trenger man heller ikke være. 

Har ikke vært noe "mammapolitiiiiiii, du overdriver assa" der, men saklige svar og en konstruktiv dialog. Og det skal de ha kudos for. 

Jeg jobber med utviklingshemmede, tett på pårørende osv og vet MYE om situasjonen de er i, selv om man så klart ikke kan vite hvordan det er, når man ikke føler på det selv. Så det er ikke noe behov for noe forelesning om stigma funksjonshemmede utsettes for, særlig ikke ifra noen som bare er uenig for å være uenig. 

Endret av neiognei
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 17.47, LunaPentunia skrev:

Jeg er helt enig i overeksponeringen. Er absolutt ikke nødvendig å utlevere så mye av barna og sykehistorie. Og denne oppramsingen av diagnoser, som for hun ene det nesten ser ut til ha gått sport i (og at hun kaller barna sine for funksjonshemmede synes jeg er drøyt! Syke ja, funksjonhemmede nei. ).

Dette har ikke noe med å «gjemme noen bort», det har med at barna tross alt ikke har valgt denne eksponeringen og selv om 8-åringen kanskje har «godkjent» bilde så har hen ikke den fjerneste anelse om hva det betyr at alt dette blir delt. 

Synes kontoen har tapt seg veldig, lite variasjon og jeg ser ikke helt poenget dems lengre, trodde de skulle vise «kampen», men synes den snakkes lite om. 

Nok en kommentar som beviser manglende forståelse og fordommene her inne.

Tipper alle skulle ønske det ikke fantes en diagnoseliste i det hele tatt. 

Man har en funksjonshemming om man har en diagnose som hemmer en i hverdagen. Trenger ikke sitte rullestol for det. Ikke alle funksjonshemminger er synlige. 

Og du kan jo umulig følge med på kanalen. Her om dagen var det tema om fordommer og hvor vanskelig det er for funksjonshemmede når ikke samfunnet er tilrettelagt, og så var det tema om handikappbevis og ledsagerbevis en annen dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chroma skrev:

Ja, det virker som det er om å gjøre å ramse opp flest diagnoser. For noen av de, ikke alle. 

Lavmål! 

Men kan jo ikke forvente noe annet av KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Juvel74 skrev:

Nok en kommentar som beviser manglende forståelse og fordommene her inne.

Tipper alle skulle ønske det ikke fantes en diagnoseliste i det hele tatt. 

Man har en funksjonshemming om man har en diagnose som hemmer en i hverdagen. Trenger ikke sitte rullestol for det. Ikke alle funksjonshemminger er synlige. 

Og du kan jo umulig følge med på kanalen. Her om dagen var det tema om fordommer og hvor vanskelig det er for funksjonshemmede når ikke samfunnet er tilrettelagt, og så var det tema om handikappbevis og ledsagerbevis en annen dag. 

Du misforstår jo helt, det er ikke det at det finnes en diagnoseliste, det er full forståelse for og at det denne kan være lang og med det ene kommer ofte det andre. Det er nødvendigheten av å ramse opp alt med fotnoter som jeg ikke forstår. Å utlevere så mye detaljert sykehistorie av barn som ikke evner å gi samtykke til en slik eksponering som de utsettes for. 

Og akkurat vedkommende på kontoen som kaller barna sine for funksjonshemmede synes jeg har strukket vel langt i tolkningen av begrepet. Av alt det jeg har sett på sosiale medier om barna hennes så synes jeg den tolkningen er drøy. Syke ja, absolutt, men funksjonshemmede nei.  Synes forøvrig du skriver på en nedlatende måte som for å prøve å forsvare denne overdrevne tolkningen hennes. Er såklart veldig klar over at ikke alle funksjonshemninger er synlige. 

Og hvem er det jeg liksom har fordommer mot? Syke og funksjonshemmede? For en syk ting å si!! Jeg reagerer på overeksponeringen av barna og det tar du ikke stilling til når du kommenterer. Synes du virkelig det er greit?!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stiller meg undrende til, er hvordan dette kan være lovlig.. Personvern er veldig strengt her i Norge, og sykejournaler er godt beskyttet - men her legger jo mødrene ut i det vide og det brede om alt..🤷🏻‍♀️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok mye en kunne stilt spm med ang den snappen.
Men når regelverket er som det er i norge, så har det kommet mye BRA ut av den gjengen.
Pleiepengene ble forandring på, nå jobber de med BPA ordningen. 
ja, kanskje ikke alt som kommer frem på enkelte snappere er helt heldig mtp utlevering av barn.Men så skal en heller ikke dra alle under en og samme kam.
Men om en ser bort fra det, så skjer det forandringer nettopp for at det er mødre som kjemper for barna sine, for andre sine barn.

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
På 20.9.2019 den 10.52, LunaPentunia skrev:

Du misforstår jo helt, det er ikke det at det finnes en diagnoseliste, det er full forståelse for og at det denne kan være lang og med det ene kommer ofte det andre. Det er nødvendigheten av å ramse opp alt med fotnoter som jeg ikke forstår. Å utlevere så mye detaljert sykehistorie av barn som ikke evner å gi samtykke til en slik eksponering som de utsettes for. 

Og akkurat vedkommende på kontoen som kaller barna sine for funksjonshemmede synes jeg har strukket vel langt i tolkningen av begrepet. Av alt det jeg har sett på sosiale medier om barna hennes så synes jeg den tolkningen er drøy. Syke ja, absolutt, men funksjonshemmede nei.  Synes forøvrig du skriver på en nedlatende måte som for å prøve å forsvare denne overdrevne tolkningen hennes. Er såklart veldig klar over at ikke alle funksjonshemninger er synlige. 

Og hvem er det jeg liksom har fordommer mot? Syke og funksjonshemmede? For en syk ting å si!! Jeg reagerer på overeksponeringen av barna og det tar du ikke stilling til når du kommenterer. Synes du virkelig det er greit?!

Du er vel egentlig et godt tegn på at denne snapkontoen finnes. For du statuerer jo skikkelig at folk trenger å opplyses.

En funksjonshemming er ikke noe du kan sitte i stolen din å synse skal være det eller ikke. Om du er uenig i om noen er funksjonshemmet eller ikke er da vel avgjørende for om de virkelig er det, tyder jo bare på at du ikke forstår. Du burde vel følge med de mer enn du gjør? Ingen mamma tolker (!) sitt barn som funksjonshemmet, barna har fått en _diagnose_. 
 

Og om de nevner små diagnoser i alle store så er det kanskje for å statuere at også små problemer veier i det store hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Du er vel egentlig et godt tegn på at denne snapkontoen finnes. For du statuerer jo skikkelig at folk trenger å opplyses.

En funksjonshemming er ikke noe du kan sitte i stolen din å synse skal være det eller ikke. Om du er uenig i om noen er funksjonshemmet eller ikke er da vel avgjørende for om de virkelig er det, tyder jo bare på at du ikke forstår. Du burde vel følge med de mer enn du gjør? Ingen mamma tolker (!) sitt barn som funksjonshemmet, barna har fått en _diagnose_. 
 

Og om de nevner små diagnoser i alle store så er det kanskje for å statuere at også små problemer veier i det store hele.

Vel, nå er det ikke sånn at man enten er funksjonshemmet eller ikke. Man kan ha EN funksjonshemming eller nedsatt funksjonsevne, man ER ikke funksjonshemmet. 

Men jeg skjønner godt man kan få det inntrykket når en mor kaller sitt barn funksjonshemmet. Det begrepet bør den moren være litt mer bevisst på når hun velger å benytte seg av. 

Endret av neiognei
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Justsaying skrev:

Du er vel egentlig et godt tegn på at denne snapkontoen finnes. For du statuerer jo skikkelig at folk trenger å opplyses.

En funksjonshemming er ikke noe du kan sitte i stolen din å synse skal være det eller ikke. Om du er uenig i om noen er funksjonshemmet eller ikke er da vel avgjørende for om de virkelig er det, tyder jo bare på at du ikke forstår. Du burde vel følge med de mer enn du gjør? Ingen mamma tolker (!) sitt barn som funksjonshemmet, barna har fått en _diagnose_. 
 

Og om de nevner små diagnoser i alle store så er det kanskje for å statuere at også små problemer veier i det store hele.

Så fordi jeg synes en av mødrene tar altfor lett på begrepet når hun kaller seg mamma til X funksjonshemmede barn så taler det for behovet for kontoen? Ehm.. Javel da! 

Du vet hva det største problemet her er vel? Kan du ikke se det? Problemet er at dette er ikke en bedømning jeg har gjort etter å ha passert dem på gata. Det er en bedømning jeg har gjort etter å ha sett og fått vite så mye om barna via sosiale medier. Jeg vet om alle diagnosene deres og har sett dem i hverdagslivet, ta medisiner, gjøre lekser, syklende i gata, lekende, på håndballtrening, i klatrepark, på ferie, delta i sykkelløp. Jeg, en total fremmed, vet så altfor mye om dem! 

 

Jeg har foressten heller ikke sagt noe om behovet for kontoen. En synliggjøring av kampene disse mødrene står i daglig er det kanskje behov for. Det er mye bra i «systemet», men jammen er det mye som burde ses på og endres! Og om kontoen kan være et hjelpemiddel i den kampen så flott.

Det jeg har reagert på er overeksponeringen av barna. De burde, mener jeg, formidle uten utlevering av barna. De hadde to gjester for litt siden som valgte å ikke vise barna i det hele tatt. Kanskje det er mulig å få til den bevisstgjørelsen de ønsker uten eksponering av barna? 

 

Innlegget er ryddet for persondebatt. Sol, admin.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 19.9.2019 den 8.28, Chroma skrev:

Ja, det virker som det er om å gjøre å ramse opp flest diagnoser. For noen av de, ikke alle. 

Jeg er litt enig i dette med overeksponering som noen nevner i denne tråden, men når jeg leser innlegg som ditt forstår jeg bedre disse Løvemammaene. Det viser til et ekstremt lavt kunnskapsnivå om det å ha barn med spesielle behov, og hvilken enorm belastning det kan være uten at hjelpeapparatet gjør noe som helst.

Blir litt lei meg av at folk som har null forhold til det å ha barn med store utfordringer og pleiebehov bare er kjapt innom for å vurdere disse mammaene der de forsøker å ha et forum for å hjelpe hverandre, tipse om hjelpemidler man kan søke på eller stønader man kan ha krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
13 timer siden, neiognei skrev:

Vel, nå er det ikke sånn at man enten er funksjonshemmet eller ikke. Man kan ha EN funksjonshemming eller nedsatt funksjonsevne, man ER ikke funksjonshemmet. 

Men jeg skjønner godt man kan få det inntrykket når en mor kaller sitt barn funksjonshemmet. Det begrepet bør den moren være litt mer bevisst på når hun velger å benytte seg av. 

Det stemmer ikke. Det å være funksjonshemmet er ofte et godt uttrykk når man for eksempel opplever fysiske eller pedagogiske barrierer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Nå måtte jeg inn og se, og mammaen hadde sensurert alt av dokumentasjon før bildene ble lagt ut, og det handlet om IOP, IP og koordinator. Veldig nyttig for mange som kanskje er helt ferske på disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
På 22.9.2019 den 22.46, neiognei skrev:

Vel, nå er det ikke sånn at man enten er funksjonshemmet eller ikke. Man kan ha EN funksjonshemming eller nedsatt funksjonsevne, man ER ikke funksjonshemmet. 

Men jeg skjønner godt man kan få det inntrykket når en mor kaller sitt barn funksjonshemmet. Det begrepet bør den moren være litt mer bevisst på når hun velger å benytte seg av. 

Det er jo egentlig en helt annen diskusjon, og om disse mødrene ønsker å bruke terminologi som ikke lenger er «sosialt akseptert» pga en gjeng krenkede, så må hun få det. Snart kan man ikke si alkoholiker-men en med rusrelatert avhengighetsbehov? Eller begrepet alenemor skal byttes ut med Omsorgsperson uten samarbeidspartner. 
 

Når det er sagt, klart de kan eksponere mindre, men hvis de kan det så kan også de som ikke vil se - se mindre. Jeg føler meg som et rikere menneske av å følge disse på Snapchat og er glad for muligheten til å tilegne meg kunnskaper jeg ikke ville fått på annen måte. De får også frem mange budskap og fokus på behovene for BPA mm som ikke vil få riktig fokus uten nettopp fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Justsaying skrev:

Det er jo egentlig en helt annen diskusjon, og om disse mødrene ønsker å bruke terminologi som ikke lenger er «sosialt akseptert» pga en gjeng krenkede, så må hun få det. Snart kan man ikke si alkoholiker-men en med rusrelatert avhengighetsbehov? Eller begrepet alenemor skal byttes ut med Omsorgsperson uten samarbeidspartner. 
 

Når det er sagt, klart de kan eksponere mindre, men hvis de kan det så kan også de som ikke vil se - se mindre. Jeg føler meg som et rikere menneske av å følge disse på Snapchat og er glad for muligheten til å tilegne meg kunnskaper jeg ikke ville fått på annen måte. De får også frem mange budskap og fokus på behovene for BPA mm som ikke vil få riktig fokus uten nettopp fokus!

Dette fokuset kunne de fint fått frem uten og vise hvordan de f.eks. setter medisiner på barna, å ta bilde av barna med støvmaske osv. De kan få frem fokuset  uten og eksponere barna hele tiden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Skjerp dere. En ting er å rakke ned på kjendiser.

Men å skulle kritisere disse FLOTTE familiene som bare prøver å hjelpe andre- dét blir for dumt.!

 

Heia Løvemammaene og alt de gjør for at annerledeshet skal være like mye verdt!!:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 18.45, Fredfrihetkroppsin skrev:

Noen som vet hvordan det går med Martine? Har hun sluttet å snappe? 

Hun har vært igjennom et samlivsbrudd og har hatt et barn på sykehus,så hun har vært lite aktiv på kanalen av det jeg har fått med meg da jeg ikke følger med så mye lengre, men hun var innom for et par uker siden for å informere om bruddet og at det går fint med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, PippiLa skrev:

Skjerp dere. En ting er å rakke ned på kjendiser.

Men å skulle kritisere disse FLOTTE familiene som bare prøver å hjelpe andre- dét blir for dumt.!

 

Heia Løvemammaene og alt de gjør for at annerledeshet skal være like mye verdt!!:)

Så det er greit å være kritiske til kjendiser som eksponerer barna sine, men ikke til Løvemammaene som bruker barna sine som en informasjonskilde og legger ut all privat informasjon om de åpent på SoMe slik at hele Norge kan lese det? Kan man ikke kjempe for likeverd og annerledeshet uten å dele sykepapirer og å vise barn som blir stukket med sprøyter i det daglige? Hva er det som er så flott for deg å få vite om sykepapirer og å se barn bli stukket av sprøyter, hvorfor skal vi heie det fram? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...