Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Så dere kritikken mot lederen av Løvemammene? Dette er jo helt sjukt om det stemmer.

Endret: Fjernet direkte utdrag fra FB til mammantilenautist. En diskusjon der hvor noen beskylder  leder for Løvemammaer for å overdrive sykdommene til barna hennes. Grove beskyldninger om bl.a at leder setter barnet i rullestol uten at det er nødvendig og overdriver hvor alvorlig sykdommene hun har er og hvor barnet en dag er på fjelltur og neste dag framstår veldig syk i media. Det kommer også kritikk for hvordan de oppfører seg som en sekt og grov utlevering av barna deres. Feks postet offentlig at barnet som er i skolealder bruker bleier.

Endret av Flamme
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Chroma skrev:

@Flamme Leste det på fb, ganske grove anklager hun kommer med. 

Jeg er ikke helsepersonell og jeg følger ikke den aktuelle mammaen på ig. Men jeg velger å ikke tro på det som postes om henne i kommentarfeltet. Det er innmari drøye anklager hun kommer med og uten noe som helst bevis. Hun kan like gjerne ha dratt alt ut av ræva. Lenger nede påstår hun at B har hatt barnevernet på nakken også. 
Tror det er tøys og fanteri alt denne dama sier og syntes egentlig B forsvarte seg så godt som man kan gjøre mot sånne anklager. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Flamme skrev:

Så dere kritikken mot lederen av Løvemammene? Dette er jo helt sjukt om det stemmer.

...

Kanskje fjern dette herfra? Det blir litt for store anklager knyttet til gjenkjennbar person på et stort forum. 

Endret av Jaymie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg er ikke helsepersonell og jeg følger ikke den aktuelle mammaen på ig. Men jeg velger å ikke tro på det som postes om henne i kommentarfeltet. Det er innmari drøye anklager hun kommer med og uten noe som helst bevis. Hun kan like gjerne ha dratt alt ut av ræva. Lenger nede påstår hun at B har hatt barnevernet på nakken også. 
Tror det er tøys og fanteri alt denne dama sier og syntes egentlig B forsvarte seg så godt som man kan gjøre mot sånne anklager. 

Er helt enig med deg. Det var skikkelig drøyt. Hun bør fjerne det fra fb siden sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.11.2020 den 18.47, Gasellen skrev:

Hvis du søker "mammantilenautist" på fb kommer det opp ei dame som bare poster bilder av at hun klatrer på bloggtoppen. 
Det er den profilen du vil inn på. 
ei dame med fire navn på L, N, R og A. 
ene innlegget hennes har 66 kommentarer. 
 

Må virkelig si jeg håper at anklagene mot en av gründerene i LM som kommer fra ei som sier hun jobber i helsevesenet ikke stemmer. 
Og hvis de gjør det så er det bare helt groteskt. Velger og ikke tro på det inntill videre.. 

 

7 timer siden, Minipilla skrev:

Hvor ligger alt dette på FB?

Se sitatet over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jaymie skrev:

Kanskje fjern dette herfra? Det blir litt for store anklager knyttet til gjenkjennbar person på et stort forum. 

Jeg har rapportert , men dette får tydeligvis stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøye påstander ja, men de er jo ikke tatt helt fra løse lufta.. Jeg ser absolutt hvor MH kommer fra. Dere som sier dere velger å ikke tro på det, hvorfor ikke? Så dere forresten det hånlige svaret hun fikk?
 

Når det gjelder det med denne do-seansen så var det jo for en stund siden en av de faste som viste sitt kognitivt friske barn på do. Det lå ute i noen minutter før bildet ble slettet og ikke snakket noe videre om. Nå mener jeg gjesten fortjente å bli kastet ut, da det var brudd på regel og at slik deling i tillegg sier en hel del om at det er mangler på sperrer i forhold til hva man utleverer.
 

Synes egentlig de burde kaste seg selv ut hele gjengen for brudd på barnekonvensjonen. Snappen ødelegger faktisk for det viktige arbeidet de gjør i organisasjonen løvemammaene som har en gjennomsiktighet i sine aktiviteter som er stor mangelvare fra lignende foreninger og som jeg setter stor pris på. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LunaPentunia skrev:

Drøye påstander ja, men de er jo ikke tatt helt fra løse lufta.. Jeg ser absolutt hvor MH kommer fra. Dere som sier dere velger å ikke tro på det, hvorfor ikke? 

 

Dersom MH har hold i påstandene sine bør hun gå til politi eller barnevern, ikke poste på FB. 
Nå har hun postet innlegget med anklagene (som meget godt kan være løgn) og folk leser og tror på det. 
Dersom hun ansatt i helsevesenet som hun sier forventer jeg at hun melder til politi eller barnevern, og ikke at hun poster det på Fb. Det virker uprofft. Derfor tror jeg ikke på henne. 
 

B og Løvemammaene har gjort (og gjør noen ganger fremdeles) mye dumt men det gjør dem ikke til fritt vilt hvor alle kan anklage dem for de tingene MH gjør uten egentlig å kunne dokumentere for det. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jaymie skrev:

Kanskje fjern dette herfra? Det blir litt for store anklager knyttet til gjenkjennbar person på et stort forum. 

Vanskelig å få fjernet det når du har tagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Flamme skrev:

Vanskelig å få fjernet det når du har tagget.

Fjernet infoen jeg, hadde tenkt til å fjerne innholdet når det ble borte uansett 😊 taggingen var ment for at du skulle se det. Kan du fjerne det nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Gasellen skrev:

Dersom MH har hold i påstandene sine bør hun gå til politi eller barnevern, ikke poste på FB. 
Nå har hun postet innlegget med anklagene (som meget godt kan være løgn) og folk leser og tror på det. 
Dersom hun ansatt i helsevesenet som hun sier forventer jeg at hun melder til politi eller barnevern, og ikke at hun poster det på Fb. Det virker uprofft. Derfor tror jeg ikke på henne. 
 

B og Løvemammaene har gjort (og gjør noen ganger fremdeles) mye dumt men det gjør dem ikke til fritt vilt hvor alle kan anklage dem for de tingene MH gjør uten egentlig å kunne dokumentere for det. 
 

Påstanden er vel for å korte det hele ned til at personen i overkant sykeliggjør barna sine. Ikke at de ikke er syke, men at hun overdriver. Det er fremstillingen av diverse, som teknisk sett ikke er nødvendigvis feilaktig, men som overdrives. Som om en kalte det å medisinere barnet sitt om en gav det en paracet. Teknisk sett riktig, men dere forstår at det blir litt i overkant voldsomt å kalle det medisinering av barnet? Hudpleieregime, når en smører på krem? Lungefysio, når ungene må opp å røre litt på seg? 

Det er nok vanskelig å anmelde slik «Munchausen by Proxy light», finnes nok ikke noe lovverk som kan ta henne på at hun overdriver i sosiale medier.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
1 time siden, Gasellen skrev:

Dersom MH har hold i påstandene sine bør hun gå til politi eller barnevern, ikke poste på FB. 
Nå har hun postet innlegget med anklagene (som meget godt kan være løgn) og folk leser og tror på det. 
Dersom hun ansatt i helsevesenet som hun sier forventer jeg at hun melder til politi eller barnevern, og ikke at hun poster det på Fb. Det virker uprofft. Derfor tror jeg ikke på henne. 
 

B og Løvemammaene har gjort (og gjør noen ganger fremdeles) mye dumt men det gjør dem ikke til fritt vilt hvor alle kan anklage dem for de tingene MH gjør uten egentlig å kunne dokumentere for det. 
 

Enig. Jeg har ikke fulgt Løvemammaene så nøye at jeg kan si verken det ene eller det andre, men som i sosiale medier for øvrig vil det alltid være slik at man velger hva man vil vise, og denne personen som presenterer seg som helsepersonell trenger faktisk ikke å ha sett alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig trist at mammantilenautist er så stolt over å komme på toppbloggen.. Forstår hun ikke at hun har kommet dit på grunn av at hun utleverer barnet sitt på det groveste? Jeg vet allerede mer om barnet hennes enn jeg vet om mine egne tantebarn. Det er jo ingenting å være stolt av. Hun har fått noen kommentarer på bloggen sin om at folk misliker utleveringen av barn og der sier hun seg enig, samtidig som hun fortsetter å utlevere sønnen sin og snakke om toalettproblematikk? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LunaPentunia skrev:

Påstanden er vel for å korte det hele ned til at personen i overkant sykeliggjør barna sine. Ikke at de ikke er syke, men at hun overdriver. Det er fremstillingen av diverse, som teknisk sett ikke er nødvendigvis feilaktig, men som overdrives. Som om en kalte det å medisinere barnet sitt om en gav det en paracet. Teknisk sett riktig, men dere forstår at det blir litt i overkant voldsomt å kalle det medisinering av barnet? Hudpleieregime, når en smører på krem? Lungefysio, når ungene må opp å røre litt på seg? 

Det er nok vanskelig å anmelde slik «Munchausen by Proxy light», finnes nok ikke noe lovverk som kan ta henne på at hun overdriver i sosiale medier.

Om man smører krem hver dag pga eksem , Så er det helt vanlig å kalle det hudpleieregimr. At man velger å tro på et menneske som knapt nok har registrer seg på fb, sier  hun jobber innen helse, og som legger ut masse dritt er for meg uforståelig. Om denne personen virkelig er ekte så håper jeg noen sender info om der hun har skrevet til jobben hennes , for det er så vanvittig stygt det hun har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men angående lungefysio, da min jente var mye dårlig fra 2009 til 2011, med rs, lungebetennelser og astma, så hadde vi lungefysio, som vi lærte på barneavd. Mulig pga hun var 0-2 år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LunaPentunia skrev:

Påstanden er vel for å korte det hele ned til at personen i overkant sykeliggjør barna sine. Ikke at de ikke er syke, men at hun overdriver. Det er fremstillingen av diverse, som teknisk sett ikke er nødvendigvis feilaktig, men som overdrives. Som om en kalte det å medisinere barnet sitt om en gav det en paracet. Teknisk sett riktig, men dere forstår at det blir litt i overkant voldsomt å kalle det medisinering av barnet? Hudpleieregime, når en smører på krem? Lungefysio, når ungene må opp å røre litt på seg? 

Det er nok vanskelig å anmelde slik «Munchausen by Proxy light», finnes nok ikke noe lovverk som kan ta henne på at hun overdriver i sosiale medier.

Jeg er som nevnt ingen helsefagarbeider, men jeg kan jo si meg enig i akkurat dette. Jeg smører også barnet for eksem og gir han paracet noen ganger.  det gjør vi jo alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Flamme skrev:

Jeg synes det er veldig trist at mammantilenautist er så stolt over å komme på toppbloggen.. Forstår hun ikke at hun har kommet dit på grunn av at hun utleverer barnet sitt på det groveste? Jeg vet allerede mer om barnet hennes enn jeg vet om mine egne tantebarn. Det er jo ingenting å være stolt av. Hun har fått noen kommentarer på bloggen sin om at folk misliker utleveringen av barn og der sier hun seg enig, samtidig som hun fortsetter å utlevere sønnen sin og snakke om toalettproblematikk? 

Personlig trodde jeg det bare var femtenåringer som var opptatte av å komme seg opp på topplista av blogg.no men der tok jeg altså feil. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir tommel opp til hun som snappet for løvemammaene i dag! Synes ikke det var noe overdrevet utlevering der 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...