Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Tenker at dagens snapper ikke har forstått hva folk reagerer på.  Det er en fin balanse mellom å dele passe, og dele for mye. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jodaneida skrev (På 27.8.2021 den 23.04):

Tenker at dagens snapper ikke har forstått hva folk reagerer på.  Det er en fin balanse mellom å dele passe, og dele for mye. 

Hvem var snapper fredag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodaneida skrev (På 27.8.2021 den 23.04):

Tenker at dagens snapper ikke har forstått hva folk reagerer på.  Det er en fin balanse mellom å dele passe, og dele for mye. 

Tenker du at hun gikk lenger i eksponeringen av barna enn det de andre på kanalen gjør? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (2 minutter siden):

Tenker du at hun gikk lenger i eksponeringen av barna enn det de andre på kanalen gjør? 
 

Hun har tidligere delt endel mange har reagert på. Og nå sist tok hun opp hvorfor det var så viktig å dele veldig privat informasjon, og hvordan hun har fått mye tyn for det. Det viser bare at hun ikke har forstått helt hva hun har fått tyn for. 

Ingen av de andre på kanalen har tegnet og forklart om hvordan barnas kjønnsorgan ser ut, så vidt jeg vet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodaneida skrev (11 timer siden):

Hun har tidligere delt endel mange har reagert på. Og nå sist tok hun opp hvorfor det var så viktig å dele veldig privat informasjon, og hvordan hun har fått mye tyn for det. Det viser bare at hun ikke har forstått helt hva hun har fått tyn for. 

Ingen av de andre på kanalen har tegnet og forklart om hvordan barnas kjønnsorgan ser ut, så vidt jeg vet.

Okey, da henger jeg med. Har selv reagert veldig på henne tidligere, men synes hun delte «lite» denne gangen i forhold til det hun har gjort før. Derfor ble jeg positivt overrasket denne gangen her, men lurte på om jeg hadde gått glipp av noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

richbitch skrev (3 minutter siden):

Okey, da henger jeg med. Har selv reagert veldig på henne tidligere, men synes hun delte «lite» denne gangen i forhold til det hun har gjort før. Derfor ble jeg positivt overrasket denne gangen her, men lurte på om jeg hadde gått glipp av noe. 

Neida, jeg blir bare så oppgitt når de ikke ser HVA problemet er. Og at hun passiv agressivt sier at hin har fått så mye kritikk på den viktige infoen hun deler.

Tro meg, jeg forstår viktigheten av informasjon. Har selv en sjelden sykdom. Men, jeg trenger ikke informasjon på individnivå. Gode artikler, anonymisert informasjon osv er helt supert. 

Jeg forstår viktigheten av organisasjonen og jeg støtter mye av arbeidet de gjør! Bare .. all den eksponeringen. Det kan gjøres på andre måter!

Endret av Jodaneida
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (58 minutter siden):

Okey, da henger jeg med. Har selv reagert veldig på henne tidligere, men synes hun delte «lite» denne gangen i forhold til det hun har gjort før. Derfor ble jeg positivt overrasket denne gangen her, men lurte på om jeg hadde gått glipp av noe. 

Men hun varslet om at hun kommer til å dele mye mer, og mye mer spesifikt, neste gang hun kommer tilbake. Selv om hun tidligere har blitt kritisert av «nettroll», som hun skrev.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dagens snapper forsvarer eksponering av barn i sosiale medier, og mener at det er så viktig i deres situasjon å gjøre det. Jeg har egentlig ikke ord, skjønner hun ikke hva det dreier seg om? Disse barna er jo mye mer sårbare enn influenserbarn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marguerite skrev (1 time siden):

Ser at dagens snapper forsvarer eksponering av barn i sosiale medier, og mener at det er så viktig i deres situasjon å gjøre det. Jeg har egentlig ikke ord, skjønner hun ikke hva det dreier seg om? Disse barna er jo mye mer sårbare enn influenserbarn.

Tja. Synes den balansen mellom hva som er bra og ikke er vanskelig i denne settingen. For jeg mener absolutt at hun har et poeng. Åpenheten og delingen kan være veldig viktig, og kan hjelpe både barna det gjelder (et mer forståelsesfullt og inkludere samfunn blant annet) og også hjelpe andre foreldre til å ikke føle seg så alene f.eks… Samtidig er jeg enig at man må være forsiktig… 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen erfaring iht BPA, men jeg stusset her om dagen da hun som bor i Trondheim hadde snap-dag; hun har nå fått BPA til datteren. Dagen startet med at en assistent fulgte datteren i taxi til skolen, likedan leverte datteren i taxi. På ettermiddagen starter arbeidsdagen til BPA, og BPA leker med datteren, bader/tar kveldsstell og legging før hun går av vakt. Moren går tur med hunden, sitter i sofaen osv osv mens BPA tar seg av dagligdagse gjøremål med barnet.

Så i løpet av en dag så har moren morgenen og middag alene med datteren, resten av barnets våkne timer så er det barnehage og BPA. Jeg skjønner ikke helt hvorfor foreldre som har bare ett barn ikke tar ettermiddag og kveld selv når barnet har vært i barnehage hele uka? Ville det ikke vært mere naturlig å fått noen timer selv sammen med barnet og lagt ungen til natta selv?

Jeg forstår at det er ulike familiesituasjoner og at f.eks en familie med tre barn der to av barna er friske og skal på div fritidsaktiviteter og ha leksehjelp har behov for hjelp. Men jeg forstår det ikke helt når det er deg og barnet, barnet har vært borte hele dagen også er det en annen som skal bade og legge ungen din mens du selv sitter i sofaen liksom. 

Og; jeg håper virkelig ikke Connie gjør alvor i å gå dypere inn på temaet om sønnens penisproblemer! Greit nok at ingen sykdommer skal være skambelagte,  men av hensyn til den lille gutten som har den penisen så bør hun virkelig ikke bruke han som et eksempel! Greit nok at han er liten nå, men han vil vokse til, og dette kan fort føre til mobbing. For ikke å snakke om hvor flaut det vil bli for han når han blir eldre! 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 timer siden):Jeg skjønner ikke helt hvorfor foreldre som har bare ett barn ikke tar ettermiddag og kveld selv når barnet har vært i barnehage hele uka? Ville det ikke vært mere naturlig å fått noen timer selv sammen med barnet og lagt ungen til natta selv?

Nå vet jeg ikke hvor ofte hun har BPA, men jeg regner med at det ikke er hver dag.

Nå husker jeg ikke helt alderen til dette barnet, men hun er vel rundt 4 år? Vanligvis begynner et barn på 4 år å bli ganske selvstendig. De kler på seg selv, fikser mye av dobesøk selv og ikke minst kan aktivisere seg selv. For dette barnet er jo dette helt annerledes, og poenget med BPA er vel nettopp at den skal hjelpe barnet med å fungere mer som et «vanlig barn» som ikke er 100 % avhengig av foreldrene døgnet rundt. Jeg regner med at det ikke er vanlig at BPA tar seg av kveldsstell og legging hver dag, men heller er sammen med barnet og gjør ting som er naturlig at fireåringer kan gjøre på egenhånd 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 timer siden):

Nå har jeg ingen erfaring iht BPA, men jeg stusset her om dagen da hun som bor i Trondheim hadde snap-dag; hun har nå fått BPA til datteren. Dagen startet med at en assistent fulgte datteren i taxi til skolen, likedan leverte datteren i taxi. På ettermiddagen starter arbeidsdagen til BPA, og BPA leker med datteren, bader/tar kveldsstell og legging før hun går av vakt. Moren går tur med hunden, sitter i sofaen osv osv mens BPA tar seg av dagligdagse gjøremål med barnet.

Så i løpet av en dag så har moren morgenen og middag alene med datteren, resten av barnets våkne timer så er det barnehage og BPA. Jeg skjønner ikke helt hvorfor foreldre som har bare ett barn ikke tar ettermiddag og kveld selv når barnet har vært i barnehage hele uka? Ville det ikke vært mere naturlig å fått noen timer selv sammen med barnet og lagt ungen til natta selv?

Jeg forstår at det er ulike familiesituasjoner og at f.eks en familie med tre barn der to av barna er friske og skal på div fritidsaktiviteter og ha leksehjelp har behov for hjelp. Men jeg forstår det ikke helt når det er deg og barnet, barnet har vært borte hele dagen også er det en annen som skal bade og legge ungen din mens du selv sitter i sofaen liksom. 

Og; jeg håper virkelig ikke Connie gjør alvor i å gå dypere inn på temaet om sønnens penisproblemer! Greit nok at ingen sykdommer skal være skambelagte,  men av hensyn til den lille gutten som har den penisen så bør hun virkelig ikke bruke han som et eksempel! Greit nok at han er liten nå, men han vil vokse til, og dette kan fort føre til mobbing. For ikke å snakke om hvor flaut det vil bli for han når han blir eldre! 

Fordi barn med spesielle behov krever veldig mye og hun har vært hjemme lenge. De har heller ikke BPA hver dag!  Du aner tydeligvis ikke hvor tøft det kal være !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/30/2021 at 12:29 PM, Jodaneida said:

Neida, jeg blir bare så oppgitt når de ikke ser HVA problemet er. Og at hun passiv agressivt sier at hin har fått så mye kritikk på den viktige infoen hun deler.

Tro meg, jeg forstår viktigheten av informasjon. Har selv en sjelden sykdom. Men, jeg trenger ikke informasjon på individnivå. Gode artikler, anonymisert informasjon osv er helt supert. 

Jeg forstår viktigheten av organisasjonen og jeg støtter mye av arbeidet de gjør! Bare .. all den eksponeringen. Det kan gjøres på andre måter!

Dette var veldig godt sagt! Jeg synes at hver gang det kommer noe kritikk, så er svaret "Åpenhet er viktig!!" - men som du sier, så trenger ikke denne informasjonen å være på individnivå.

En ting jeg virkelig savner fra LM er at de reflekterer over hva voksne funksjonshemmede/kronisk syke selv sier om sin oppvekst. Hvis man følger bare en håndfull funkis-aktivister på sosiale medier så vet man at de aller, aller fleste er sterkt imot deling av informasjon om barn, og mange sier at mangelen på privatliv som små var veldig vanskelig. Med helsepersonnel må man jo dele, og mange synes det var ille nok, og ofte traumatiserende, og så skal foreldre dele til alle mulig andre også???

Nina Tame er en britisk aktivist, både hun og sønnen har ryggmargsbrokk og hun snakker ofte om at barn ikke skal måtte dele, ikke skal måtte svare på spørsmål om "hva som er galt" osv. Da sønnen var mindre, delte hun mer, og hun angrer på det nå. Her er et bra innlegg om dette: https://www.instagram.com/p/CNPKxg_DQfx/

Foreldre med funksjonshemmede og kronisk syke barn møter ofte mange andre foreldre i samme situasjon, men burde også bruke tid på å møte voksne funksjonshemmede som vet hva barna går gjennom og som kan guide foreldrene!

Edit: Ville legge til at jeg absolutt respekterer påvirkningsarbeidet de gjør, for eksempel i pleiepengesaken og mange andre ting, så de virker som en god organisasjon, men jeg skulle virkelig ønske de samarbeidet mer med voksne funksjonshemmede og kronisk syke.

Endret av Aranciata
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (På 1.9.2021 den 17.09):

Nå vet jeg ikke hvor ofte hun har BPA, men jeg regner med at det ikke er hver dag.

Nå husker jeg ikke helt alderen til dette barnet, men hun er vel rundt 4 år? Vanligvis begynner et barn på 4 år å bli ganske selvstendig. De kler på seg selv, fikser mye av dobesøk selv og ikke minst kan aktivisere seg selv. For dette barnet er jo dette helt annerledes, og poenget med BPA er vel nettopp at den skal hjelpe barnet med å fungere mer som et «vanlig barn» som ikke er 100 % avhengig av foreldrene døgnet rundt. Jeg regner med at det ikke er vanlig at BPA tar seg av kveldsstell og legging hver dag, men heller er sammen med barnet og gjør ting som er naturlig at fireåringer kan gjøre på egenhånd 😊

Klarer ikke å sitere på rett kommentar her ...men foreldrene til denne jenten i Trondheim sitter ikke bare på ræven. De er utrolig flink med datteren sin. Følg litt med før man  kommenterer...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure sitronen skrev (49 minutter siden):

Klarer ikke å sitere på rett kommentar her ...men foreldrene til denne jenten i Trondheim sitter ikke bare på ræven. De er utrolig flink med datteren sin. Følg litt med før man  kommenterer...

Det er jeg veldig enig i. Veldig engasjerte og flinke, både mor og far! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble storyen til dagens gjest slettet? Synes det virket interessant, og hadde «spart» den til ledig tid nå i kveld. Men nå finner jeg ingenting…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (16 minutter siden):

Ble storyen til dagens gjest slettet? Synes det virket interessant, og hadde «spart» den til ledig tid nå i kveld. Men nå finner jeg ingenting…

Glem det. Fant ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snapper kunne spart seg for det dusjebilde av barnet sitt. 
Forstår at de vil opplyse og dele erfaringer, men de glemmer helt barnas privatliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/9/2021 at 11:23 AM, Chroma said:

Dagens snapper kunne spart seg for det dusjebilde av barnet sitt. 
Forstår at de vil opplyse og dele erfaringer, men de glemmer helt barnas privatliv. 

Jepp! Det var et eller to bilder på senga også som jeg synes var utleverende. Ikke greit!! (Eller, nesten alt er utleverende, men dette var bilder som absolutt ikke bør deles.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...