Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Applehead skrev (13 minutter siden):

Har du hatt et barn på intensiven? Mitt barn lå en uke på intensiven etter en ulykke i sommer. Pga. korona (og søsken som må ivaretas) var jeg alene. Lengste uken i mitt liv. Fokusere på barnet? Barnet mitt var ikke kontaktbar.

Hun filmer ikke barnet sitt på snappen og hun har en KJEMPEVIKTIG sak å fremme i dag. 

Hun har jo gjentatte ganger sagt at barnehagen ikke er et trygt sted  for barnet. Likevel påstår folk på et kontor at hun tar feil. Så skjer dette.

Jeg, som pedagogisk leder, føler også med barnehagen. Jeg vet ikke om jeg hadde kommet meg videre etter noe sånt. 

Det her skulle jeg gjerne trykket liker 100 ganger på, akkurat dette jeg tenkte men ikke klarte å formulere på riktig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Applehead skrev (1 time siden):

Har du hatt et barn på intensiven? Mitt barn lå en uke på intensiven etter en ulykke i sommer. Pga. korona (og søsken som må ivaretas) var jeg alene. Lengste uken i mitt liv. Fokusere på barnet? Barnet mitt var ikke kontaktbar.

Hun filmer ikke barnet sitt på snappen og hun har en KJEMPEVIKTIG sak å fremme i dag. 

Hun har jo gjentatte ganger sagt at barnehagen ikke er et trygt sted  for barnet. Likevel påstår folk på et kontor at hun tar feil. Så skjer dette.

Jeg, som pedagogisk leder, føler også med barnehagen. Jeg vet ikke om jeg hadde kommet meg videre etter noe sånt. 

Godt skrevet! Dette burde få enkelte her til å skjønne litt

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens snapper er tøff synes jeg. 
Viktig tema hun belyser, og jeg er glad for at hun ikke legger skylden på de ansatte i barnehagen, men på kommunen som nekter dem å bruke sine egne bpa’er. 
 

Jeg bare krysser alt jeg har for at det går bra med den lille 🍀

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (21 timer siden):

Det er mange av dem og hvorfor skal ikke de få lov til å vise hvordan livet deres er?

Fordi det ikke er seg selv de utleverer, men barna sine, barnas sykdom og helse og barnas privatliv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (På 1.12.2021 den 5.20):

Det var i hvertfall lite saklig, og det virker ikke som hun vet hva munchausen by proxy er........ 

Hæ ? Med den lidelsen så innbiller man seg at barna er syke, for å få oppmerksomhet. Hvis et barn er påkoblet respirator 24/7 innbiller man seg for søren ikke at barnet er syk !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de har mye bra, men sånn som den ungen som ligger på intensiven, kunne ikke dette vært delt senere? Uten alle detaljene. Hadde holdt å si at kommunen nekter dem BPA i bhg, og de i bhg kan ikke se når ungen har anfall. Derfor måtte han legges inn på intensiv i respirator. 
 

For øvrig hadde det vært bedre om snappen var anonym. Hvis ikke det bare ble delt med tekst, uten lyd og bilder av personen. Da spores ikke ting så enkelt til barnet som blir utlevert.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (15 timer siden):

Men ærlig talt, det er flere år siden. Om det var så forferdelig , er det merkelig å dra det opp igjen hele tiden 

Merkelig å ta det opp igjen? Det er jo et veldig viktig argument MOT eksponering! Det er pedofile som følger kanalen. Ikke alle har ærlige hensikter og følger fordi de heier på saken som frontes. Noen følger av dårlige hensikter. Nettopp av den årsak er det viktig å ha dømmekraft og nettvett. Verden er ikke Kardemommeby. Det finnes jævlig mange sprø og skrudde mennesker der ute. Mødre på disse kanalene blir nødt til å tenke kritisk.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag syns jeg det var ekstra tøft å følge ❤️ Hun er utrolig sterk som klarer å sitte og dele så mye av det. ❤️ Men, tanken på at de har bestemt seg for å ikke legge han i respirator igjen, må være utrolig skummel?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev mitt første innlegg i går så hadde jeg bare lest introduksjonen av hun som skulle på, og der sto det med typ headline-overskrift at «i morgen snappes det fra intensiven!!» Og det reagerte jeg på, da hun som hadde snapdag tidligere t.o.m har filmet barnet fra dusjen. Men i går så gikk hun til å være den beste snapperen og viste ikke et gjenkjennelig bilde av den lille i det hele tatt, bare et lite bilde av hånden hans 

I går så må jeg si at hun var veldig flink; hun fikk lagt frem budskapet sitt uten å vise barnet. Så hun beviser at det får faktisk an å få frem alvorlige og trasige historier uten i vise barn. Og fortellingen i går var/er forferdelig og hjerteskjærende 

Når det er sagt så har jeg ingenting i mot Løvemammaene; de gjør en god jobb og har utrettet mye. Men det er ikke alltid at målet helliger middelet. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turjenta_95 skrev (6 timer siden):

Idag syns jeg det var ekstra tøft å følge ❤️ Hun er utrolig sterk som klarer å sitte og dele så mye av det. ❤️ Men, tanken på at de har bestemt seg for å ikke legge han i respirator igjen, må være utrolig skummel?

Hun var knalflink og tøff hun i går❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt Løvemammaene virker mye mer igjennomtenkt på hva de legger ut nå kontra for noen år siden. Før var det drøy eksponering hver bidige dag. Nå har de i det minste ett form for regelverk.

Og det er nok ett resultat av at folk har turt å si ifra til dem på bla SC. 
I tillegg vet vi at flere av dem har vært innom her og lest tråden av og til. 
De går gjerne rett inn i en sårbar offerrolle når det legges frem kritikk mot dem men det er åpenbart at de på tross av dette har insett at de kanskje har delt litt mye av og til og at feedbacken kanskje ikke er så dum. 
 

De deler fremdeles i overkant, men det virker som de indet minste er på riktig spor med noen få unntak. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 timer siden):

Da jeg skrev mitt første innlegg i går så hadde jeg bare lest introduksjonen av hun som skulle på, og der sto det med typ headline-overskrift at «i morgen snappes det fra intensiven!!» Og det reagerte jeg på, da hun som hadde snapdag tidligere t.o.m har filmet barnet fra dusjen. Men i går så gikk hun til å være den beste snapperen og viste ikke et gjenkjennelig bilde av den lille i det hele tatt, bare et lite bilde av hånden hans 

I går så må jeg si at hun var veldig flink; hun fikk lagt frem budskapet sitt uten å vise barnet. Så hun beviser at det får faktisk an å få frem alvorlige og trasige historier uten i vise barn. Og fortellingen i går var/er forferdelig og hjerteskjærende 

Når det er sagt så har jeg ingenting i mot Løvemammaene; de gjør en god jobb og har utrettet mye. Men det er ikke alltid at målet helliger middelet. 

Å dette er det som blir for dumt, du leser littegrann og før du har sett hva som deles så løper du inn hit for å klage.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommermor skrev (21 timer siden):

Hæ ? Med den lidelsen så innbiller man seg at barna er syke, for å få oppmerksomhet. Hvis et barn er påkoblet respirator 24/7 innbiller man seg for søren ikke at barnet er syk !

Nettopp. Derfor jeg sier at det ikke virker som hun vet hva den lidelsen går ut på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (16 timer siden):

Da jeg skrev mitt første innlegg i går så hadde jeg bare lest introduksjonen av hun som skulle på, og der sto det med typ headline-overskrift at «i morgen snappes det fra intensiven!!» Og det reagerte jeg på, da hun som hadde snapdag tidligere t.o.m har filmet barnet fra dusjen. Men i går så gikk hun til å være den beste snapperen og viste ikke et gjenkjennelig bilde av den lille i det hele tatt, bare et lite bilde av hånden hans 

I går så må jeg si at hun var veldig flink; hun fikk lagt frem budskapet sitt uten å vise barnet. Så hun beviser at det får faktisk an å få frem alvorlige og trasige historier uten i vise barn. Og fortellingen i går var/er forferdelig og hjerteskjærende 

Når det er sagt så har jeg ingenting i mot Løvemammaene; de gjør en god jobb og har utrettet mye. Men det er ikke alltid at målet helliger middelet. 

Det jeg har uthevet burde de hatt som en regel for gruppa. Det er alt for mange medlemmer som ikke forstår alvoret i det de gjør når de legger ut bilder og videoer av barna i sårbare situasjoner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 11.12.2021 den 8.33):

I dag skal det deles fra Intensiven, da et av barna er alvorlig sykt. Vedkommende som har snapdag er ei av de som jeg personlig mener deler for mye og viser for mye av den lille fra før av. Og i dag så skal den lille eksponeres i de tusen hjem mens han ligger på Intensiven å kjemper. 

Hadde barnet mitt vært så kritisk sykt at det hadde vært på Intensiven så hadde jeg lagt fra meg telefonen.

Da vårt barn lå på intensiven for 10 år siden måtte vi skru mobilene helt av for ikke å forstyrre de sensitive apparatene. Det KAN jo ha skjedd en utvikling på disse årene, men det er uansett en svært merkelig prioritering. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallepalle2 skrev (På 13.12.2021 den 19.42):

Da vårt barn lå på intensiven for 10 år siden måtte vi skru mobilene helt av for ikke å forstyrre de sensitive apparatene. Det KAN jo ha skjedd en utvikling på disse årene, men det er uansett en svært merkelig prioritering. 

Det er nok mange år siden. Ikke engang på fly, hvor alle oppfordres til å skru av mobilen, innvirker det på instrumentene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dottie skrev (På 11.12.2021 den 18.34):

Dagens snapper er tøff synes jeg. 
Viktig tema hun belyser, og jeg er glad for at hun ikke legger skylden på de ansatte i barnehagen, men på kommunen som nekter dem å bruke sine egne bpa’er. 
 

Jeg bare krysser alt jeg har for at det går bra med den lille 🍀

Den lille gutten døde i dag 😢🕊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...