Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Den snappen slutter aldri å sjokkere! Nå er det en fostermor som snapper i dag. Fått grønt lys av barnevernet. Jeg synes det er helt hårreisende at barnevernet godkjenner utlevering av sårbare barn. Selvom hun ikke viser ansiktene, så er dette langt over grensen! Det er det med alle de som utleverer biologiske barn også. Men at en etat som skal beskytte de mest sårbare barna godkjenner dette er ennå noen hakk verre.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (På 14.11.2018 den 11.47):

Noen som følger dem?

Hva syns dere om utleveringen av barn her?

Nei utlevering av sine barn på nett syns jeg ikke noe om,det er så mye sexuele gerne folk ,som kan missbruke dette. Nei Mamma slutt med det der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (På 14.11.2018 den 11.47):

Noen som følger dem?

Hva syns dere om utleveringen av barn her?

 

Aranciata skrev (På 10.9.2021 den 16.38):

Jepp! Det var et eller to bilder på senga også som jeg synes var utleverende. Ikke greit!! (Eller, nesten alt er utleverende, men dette var bilder som absolutt ikke bør deles.)

Dette er lite voksent og tankeløshet og henge ut barne sitt på nette, tenk på de som er pedofil..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (41 minutter siden):

Den snappen slutter aldri å sjokkere! Nå er det en fostermor som snapper i dag. Fått grønt lys av barnevernet. Jeg synes det er helt hårreisende at barnevernet godkjenner utlevering av sårbare barn. Selvom hun ikke viser ansiktene, så er dette langt over grensen! Det er det med alle de som utleverer biologiske barn også. Men at en etat som skal beskytte de mest sårbare barna godkjenner dette er ennå noen hakk verre.

Hun skrev også at hun ikke kom til å legge ut gjenkjennbare bilder, men det ligger allerede et par bilder der hvor man lett kan kjenne de igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart å få tillatelse av bv i ein slik sak og, samstundes so synes eg ho er eit bra eksempel på korleis ein kan eksponere ulike sjukdommar og funksjonshemningar (som er målet til løvemammaene), utan å trykke kameraet i ansiktet på ungane. 

Synes at mange av dei faste på LM kunne lært av ho på det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (8 timer siden):

Synes det er rart å få tillatelse av bv i ein slik sak og, samstundes so synes eg ho er eit bra eksempel på korleis ein kan eksponere ulike sjukdommar og funksjonshemningar (som er målet til løvemammaene), utan å trykke kameraet i ansiktet på ungane. 

Synes at mange av dei faste på LM kunne lært av ho på det. 

Men alle i nærmiljøet får mye sensitiv informasjon om et barns diagnoser og bakgrunn. Og nå med Barnevernets velsignelse.  Sorry, jeg synes bare det er helt grusomt at folk holder på slik! Det handler om mødrenes behov for å dele, dette gangner ikke barna på noe som helst vis. De er fullstendig fratatt valget om hva verden skal vite om deres private anliggende. Det er helt grusomt synes jeg. Informasjon om diagnoser etc er supert! Men ikke knyttet opp mot enkelt skjebner. Selvom de anonymiseres vet alle i nærmiljøet hvem det dreier seg om. For mødrene/fostermor står jo frem. 
 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva med de biologiske mødrenes personvern? De har rettigheter de også. Det kom ut mye uheldig informasjon om dem også. Synes ikke noe av dette var greit. Jeg har problemer med hele den snapkanalen og den hensynsløse utleveringen, men det var spesielt problematisk i dag synes jeg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hummingbird2 skrev (På 22.9.2021 den 10.54):

Den snappen slutter aldri å sjokkere! Nå er det en fostermor som snapper i dag. Fått grønt lys av barnevernet. Jeg synes det er helt hårreisende at barnevernet godkjenner utlevering av sårbare barn. Selvom hun ikke viser ansiktene, så er dette langt over grensen! Det er det med alle de som utleverer biologiske barn også. Men at en etat som skal beskytte de mest sårbare barna godkjenner dette er ennå noen hakk verre.


ja, det er virkelig tragisk. Trodde jo forøvrig det var veldig strengt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Orly skrev (2 timer siden):

Stusser litt på hvor fort det går fra brudd til kjæreste til samboer. Anbefales vel ikke akkurat 

Kven du tenker på her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
MzMe skrev (På 25.4.2020 den 21.40):

Hvem er det snakk om? 

Jeg vet hvem det er snakk om, men det nevner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utleverende synes dere å ta bilde av en rullestol og en prekestol på sykerommet ? Er det godtatt synes dere ? Jeg tok ike bilde av jenta mi. Jeg er ikke snapper på løvemammaene , men er løvemamma selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (23 timer siden):

Er det utleverende synes dere å ta bilde av en rullestol og en prekestol på sykerommet ? Er det godtatt synes dere ? Jeg tok ike bilde av jenta mi. Jeg er ikke snapper på løvemammaene , men er løvemamma selv.

Ja. Jeg hadde ikke likt at alle kunne se at jeg hadde vært nødt til å bruke prekestol og rullestol. Skulle det blitt tatt bilder skulle jeg hatt lyst selv. Hvis ikke holder det i lange baner å fortelle til de som evt kunne trenge å vite det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant20 skrev (8 timer siden):

Ja. Jeg hadde ikke likt at alle kunne se at jeg hadde vært nødt til å bruke prekestol og rullestol. Skulle det blitt tatt bilder skulle jeg hatt lyst selv. Hvis ikke holder det i lange baner å fortelle til de som evt kunne trenge å vite det.

Så det hadde altså vært flaut å måtte bruke ganghjelpemidler i en kortere eller lengre periode ? Det synes ihvertfall ikke jeg. Her var det nesten gledestårer når hun kom så langt som til å bruke en prekestol.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (1 time siden):

Så det hadde altså vært flaut å måtte bruke ganghjelpemidler i en kortere eller lengre periode ? Det synes ihvertfall ikke jeg. Her var det nesten gledestårer når hun kom så langt som til å bruke en prekestol.

Det handler ikke om hva som er flaut, men et ønske over å bestemme hvem som får vite hva om MITT og bare mitt privatliv. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Diamant20 skrev (5 timer siden):

Det handler ikke om hva som er flaut, men et ønske over å bestemme hvem som får vite hva om MITT og bare mitt privatliv. 

Slapp av, den filmen jeg filmet av henne og sykepleieren blir aldri lagt ut på nett. Kun vist til familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (36 minutter siden):

Jeg vet ikke bedre, dermed spør jeg. Hva er en prekestol i denne sammenheng?

Et hjelpemiddel. Ofte brukt på fødeavdelinger, ved opptrening av rygg og annet. 

4BD61610-A9DB-4001-82BD-49F9BDA23AAF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (19 timer siden):

Slapp av, den filmen jeg filmet av henne og sykepleieren blir aldri lagt ut på nett. Kun vist til familie.

Ok. Jeg hadde ikke at lyst til at andre skulle se det uten mitt samtykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...