Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

sommermor skrev (På 10.11.2021 den 10.05):

Slapp av, hun godtok at bestemoren fikk se filmen da vi var hjemme igjen.

Men det at du filmer barnet ditt og at hun gir samtykke til at bestemor skal få se klippet er jo ikke helt det samme som at du filmer ett barn ute av stand til å gi samtykke og deretter deler det i 24 t med 50 000 fremmede mennesker hvor hvem som helst kan ta screenshot og dele videre det du deler. (Neida, det er ikke lov å ta screenshot, men de eneste følgene det får er at man blokkes. Bildene kan fremdeles spres videre)

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av de skriver at barna samtykker til alt de legger ut.... så da er det vel greit! 

 

*ironi*

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (1 time siden):

Jeg er som sagt enig i alt hun skrev. Godt noen satt ordet på det veldig mange tenker.

Det er grov utlevering av de mest sårbare barna! Jeg har full forståelse for at de finner samhold i hverandre, og at de har det tøft. Men jeg tror også at å stå i så tøffe belastninger år etter år er med på å viske ut endel grenser. Det man deler med helsevesenet og i ansvarsgrupper har ikke noe på Internett å gjøre. Samhold og fellesskap kan de skape i lukkede grupper. 
 

Tenk selv om du var alvorlig syk og ikke kunne samtykke. Så ble du filmet et helt døgn, alt om din diagnose og fungering ble delt til tusenvis av følgere. Jeg synes det er helt grusom det de holder på med! Og det at de får til mye bra politisk kan ikke unnskylde den uetiske eksponeringen der inne! 
 

 

Dy er enig i alt hun skrev? Fy søren så grusomme dere er som lirer ut av dere noe spnt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (På 14.11.2018 den 11.47):

Noen som følger dem?

Hva syns dere om utleveringen av barn her?

Nei, synst det er direkte ekkelt at de har en plattform med så mye utlevering av BARN.. boikott er veien å gå der, oppfordrer alle til å slutte og følge de ! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (2 timer siden):

Men det at du filmer barnet ditt og at hun gir samtykke til at bestemor skal få se klippet er jo ikke helt det samme som at du filmer ett barn ute av stand til å gi samtykke og deretter deler det i 24 t med 50 000 fremmede mennesker hvor hvem som helst kan ta screenshot og dele videre det du deler. (Neida, det er ikke lov å ta screenshot, men de eneste følgene det får er at man blokkes. Bildene kan fremdeles spres videre)

 


Faktisk; store snap-brukere (de med gul stjerne) får ikke se hvem som screenshotter lengre. De kan se antall screenshots, men ikke mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 timer siden):

Det nederste var drøyt skrevet! Nesten på grensen til sjikane, og utrolig stygt. 

At enkelte har lite respekt for barnas privatliv og utleverer altfor mye er jeg til dels enig i. Flere har gått langt over kanten. 

Jeg er enig i det siste altså, men det er så ekstremt mye utlevering at jeg blir matt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere sett all utleveringen av barn på instagram ? Det er ikke barna til løvemammaene, men gjerne utenlandske foreldre som deler alt om barna. Fra fødsel og videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (9 timer siden):

Har dere sett all utleveringen av barn på instagram ? Det er ikke barna til løvemammaene, men gjerne utenlandske foreldre som deler alt om barna. Fra fødsel og videre.

Det er jo heller ikke bra, men begge er totalt på tryne 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

her var det så mange svar at jeg orker ikke lese alle engang. 
 

vil bare si at jeg har tvillinger med hver sin diagnose. 
 

Dette er tøft for meg som mor, fordi jeg vet hvor sårbare mine barn er. Fordi jeg vet hvor mange problemer og fordommer de vil møte i samfunnet av andre voksne som ikke vet bedre. 
 

Jeg er ikke på noen Snapchat eller insta å legger ut om barna mine. 
 

Men å sitte her å lese kommentarene til folk som ikke vet bedre gjør meg litt sint. 
 

Fordi mine bar hele tiden møter fordommer fra voksne som ikke vet hva de snakker om. 
å ord kan faktisk såre. 
 

skjerp dere. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tone skrev (2 minutter siden):

Hei.

her var det så mange svar at jeg orker ikke lese alle engang. 
 

vil bare si at jeg har tvillinger med hver sin diagnose. 
 

Dette er tøft for meg som mor, fordi jeg vet hvor sårbare mine barn er. Fordi jeg vet hvor mange problemer og fordommer de vil møte i samfunnet av andre voksne som ikke vet bedre. 
 

Jeg er ikke på noen Snapchat eller insta å legger ut om barna mine. 
 

Men å sitte her å lese kommentarene til folk som ikke vet bedre gjør meg litt sint. 
 

Fordi mine bar hele tiden møter fordommer fra voksne som ikke vet hva de snakker om. 
å ord kan faktisk såre. 
 

skjerp dere. 

Det er den grenseløse utleveringen av sårbare barn som folk er i mot. Vi mener disse sårbare barna har lik rett på privatliv som alle andre.

Kritikken går ikke på barn eller diagnoser, ei heller er det fordommer mot barn med særskilte behov. Det er kritikk mot foreldrene som utleverer intime detaljer, medisinering etc. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke.

Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (2 timer siden):

I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke.

Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov.

Den sterkeste kritikken kommer faktisk fra de som har barn med særskilte behov selv.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (2 timer siden):

I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke.

Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov.

Ja, det er frivillig å følge de. Bare så trist at det ikke er like frivillig å bli eksponert på den kanalen. Barna som får blottlagt livene sine, diagnosene, krampeanfallene osv, gjør det ikke frivillig. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er ikke om JEG velger å følge eller ikke, men at ALLE SOM VIL kan følge!

Barna som blir eksponert kan, i de fleste tilfellene, IKKE velge!

Jeg forstår kampen Løvemammaene kjemper, men IKKE måten det gjøres på! Å liste opp diagnoser og utfordringer til navngitte barn, og vise dette i bilder og film, er ikke greit! Denne kampen skulle vært kjempet UTEN eksponering av barn!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (3 timer siden):

I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke.

Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov.

Det er frivillig for oss å følge, men ikke frivillig for barna å bli eksponert. Det er det mange her reagerer på, den voldsomme utleveringen av sårbare barn. Det listes opp diagnoser og det filmes og fotograferes i sårbare situasjoner. Det burde vært straffbart. 


Du vet faktisk ingenting om hvem av oss her inne som har syke barn eller barn med utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (1 time siden):

Den sterkeste kritikken kommer faktisk fra de som har barn med særskilte behov selv.

Kilde på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sommermor skrev (4 timer siden):

I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke.

Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov.

Enig !  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (4 timer siden):

I mine øyne er det faktisk helt frivillig å følge løvemammaene på snapchat. Dere som kritiserer kan jo bare la være å følge dem, verre er det ikke.

Og dere kan faktisk prise dere lykkelig over at det ikke er dere som har et barn med spesielle behov.

Hjelper det de overeksponerte ungene at kritikerne ikke følger Løvemammaene? ...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (På 6.12.2021 den 12.39):

Det er frivillig for oss å følge, men ikke frivillig for barna å bli eksponert. Det er det mange her reagerer på, den voldsomme utleveringen av sårbare barn. Det listes opp diagnoser og det filmes og fotograferes i sårbare situasjoner. Det burde vært straffbart. 


Du vet faktisk ingenting om hvem av oss her inne som har syke barn eller barn med utfordringer. 

Veldig enig med deg.
Jeg skjønner at mange står oppi vanskelige livssituasjoner og at man har behov for å løfte opp det som føles urettferdig og lite verdig når man har barn med utfordringer. At man ønsker åpenhet, normalisere og få til endring. Men skulle ønske det var mulig å få til uten å eksponere ungene i situasjoner de kanskje ikke hadde ønsket om de selv hadde noe å si om det. Tror om vi voksne setter oss ned å tenker etter så ville man selv som barn ikke ønsket at mor og far blottla oss for hvem som helst å se. Jeg fulgt snappen ett par uker for ett par år siden da en av foreldrene der også snappet på en annen kanal, men måtte avfølge da jeg følte det sterkt uetisk, men håper de har endret måten de eksponerer barna på nå. Viktige saker de vil få igjennom, men det er ungene som blir dyttet foran. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (På 6.12.2021 den 14.20):

Hjelper det de overeksponerte ungene at kritikerne ikke følger Løvemammaene? ...

Tror du det hjelper å løpe inn her å skrive negativt da? Merkelig det der altså, dere mener de henger ut barna, men løper likevel inn i tråden for å skrive dritt selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...