Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.8.2023 den 22.17):

Ja, er det jeg er skyldig i, Matfestivalen i Bartebyen:tronderbart: Men heldigvis er alt som ble kjøpt sånt som holder seg lenge, så må bare begrense meg litt:) Er så nært å nå 10kg før jeg skal på ferie, og det skal jeg klare ass!

Anonymkode: 7c6b5...f81

Her blir det en dobbel Cheeseburger med masse attåt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokdamen skrev (4 timer siden):

Åttehundre er bare helt sinnsykt! Det er godt over halvparten av dagsbudsjettet mitt...

Saftis er trikset, jeg går ofte for sommerisen. Synes den er supergod og er bare 100 kalorier. Men jeg har og egentlig alltid har lyst fløteis, og gjerne en Royal med sjokolade og karamell trekk. Men jeg kan spise 3-4 saftis på én sånn, så det får bli neste sommer :P

Synes den fra Royal med kokos er så god🤤 Sjeldent jeg finner den dessverre. Men saftis er mest god når det virkelig er sprengvarmt (og kan ikke skryte av det her jeg bor akkurat).

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

800!? Hvilken is var det? 

Anonymkode: d631e...016

Helt vilt! Måtte se både to og tre ganger. Bet meg dessverre ikke merke i navnet, men papiret var sort. Så kjøper noen is med sort papir, pinneis altså, sjekk næringsinnholdet 😆

jaeols skrev (30 minutter siden):

Her blir det en dobbel Cheeseburger med masse attåt. 

Det fristet det og skal jeg si deg😆

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 22.32):

Mannen spanderte også is etterpå, og på kiosken så jeg en is jeg aldri hadde sett før og tenkte jeg måtte prøve. Jeg er så  UENDELIG glad for at jeg sjekket kaloriinnholdet på isen. ÅTTEHUNDRE kalorier for 70g is! Helsike er den laget av?? Det ble ikke den for å si det sånn. Tok en fra Magnum, som jeg omtrent ikke har sett i Norge, var ikke så verst. Under 300kalorier. Neste gang blir det en av disse Nick's isene, egentlig diabetiker is tror jeg, de var rundt 200kalorier.

Anonymkode: 7c6b5...f81

Skjønner du fikk sjokk, men det er ikke mulig. Hvis isen hadde vært av flytende olje, som er det mest kaloririke vi har med 900kalorier per 100gram, ville isen inneholde 630kalorier(900/100x70=630). Men isen er åpenbart ikke laget av ren olje så her er det en noe skikkelig galt et sted! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (3 timer siden):

Skjønner du fikk sjokk, men det er ikke mulig. Hvis isen hadde vært av flytende olje, som er det mest kaloririke vi har med 900kalorier per 100gram, ville isen inneholde 630kalorier(900/100x70=630). Men isen er åpenbart ikke laget av ren olje så her er det en noe skikkelig galt et sted! 

Tipper hun mente kiloJoule

Anonymkode: bd484...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (3 timer siden):

Skjønner du fikk sjokk, men det er ikke mulig. Hvis isen hadde vært av flytende olje, som er det mest kaloririke vi har med 900kalorier per 100gram, ville isen inneholde 630kalorier(900/100x70=630). Men isen er åpenbart ikke laget av ren olje så her er det en noe skikkelig galt et sted! 

Tenkte litt på det selv, så mulig trykkfeil på papiret?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper hun mente kiloJoule

Anonymkode: bd484...310

Nei:) Lite forhold til KJ, bare vet sånn høvelig hva det er:P

Anonymkode: 7c6b5...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

In other news:

Siden min venninne inviterte meg på et veldedighetsløp så måtte jeg teste formen i dag. I regnet. Takk du:fnise: Kunne vært verre, kunne definitivt vært mye bedre. Så må vel bare ta meg noen løperunder fremover så jeg ikke kommer halvdævv over målstreken.

Litt dårlig planlegging de siste to dagene som har ført til flere kalorier inn enn jeg helst skulle sett, så må prøve å ta meg sammen resten av uka. SKAL nå minus 10kg før ferien! :hoppe:

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat på sykkeltur og det er den mest pyton sykkelturen jeg har vært med på på ei stund. Første del av turen gikk mye nedover, så ble kald, og når det omsider ble mer flatt var det så utrolig tungt å trø! Kom ikke av flekken! Var ikke mye vind heller. Ca. Her oppdager jeg at jeg har lite luft i dekka, og trokker alt jeg kan opp verdens lengste, bratteste og mest hullete jævla drittbakke! Biler suste forbi i hundre-og-faen enda så svingete veien var. Til slutt hoppa sykkelkjedet bare av når jeg trokket for tungt... Så trillet jo sykkelen halve turen🙄 Men selv på flatmark hjalp det knapt å stå på pedalene, så lite luft var det.

Hjelmen ville heller ikke sitte riktig og var ubehagelig, reimene klaska meg konstant i fleisen, svelget minst to fluer, fletta gikk fullstendig i oppløsning og hårstrikken returnerte til naturen for å leve med ulvene. Og så begynte det å regne....

Smatt innom bensinstasjonen og fylte luft på vei hjem gitt😆 Det er veiedag i morgen, this better be worth it 😂

Eneste positive med den turen var at jeg så en Mikkel! Luntet over veien så fin og rød🦊😄

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var akkurat på sykkeltur og det er den mest pyton sykkelturen jeg har vært med på på ei stund. Første del av turen gikk mye nedover, så ble kald, og når det omsider ble mer flatt var det så utrolig tungt å trø! Kom ikke av flekken! Var ikke mye vind heller. Ca. Her oppdager jeg at jeg har lite luft i dekka, og trokker alt jeg kan opp verdens lengste, bratteste og mest hullete jævla drittbakke! Biler suste forbi i hundre-og-faen enda så svingete veien var. Til slutt hoppa sykkelkjedet bare av når jeg trokket for tungt... Så trillet jo sykkelen halve turen🙄 Men selv på flatmark hjalp det knapt å stå på pedalene, så lite luft var det.

Hjelmen ville heller ikke sitte riktig og var ubehagelig, reimene klaska meg konstant i fleisen, svelget minst to fluer, fletta gikk fullstendig i oppløsning og hårstrikken returnerte til naturen for å leve med ulvene. Og så begynte det å regne....

Smatt innom bensinstasjonen og fylte luft på vei hjem gitt😆 Det er veiedag i morgen, this better be worth it 😂

Eneste positive med den turen var at jeg så en Mikkel! Luntet over veien så fin og rød🦊😄

Anonymkode: 7c6b5...f81

Jeg kjørte til jobb i dag. Har gått til og fra bilen, og ligger nå på sofaen. Du er ca 100% bedre enn meg 💪🚲

Anonymkode: 87e37...f4f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjørte til jobb i dag. Har gått til og fra bilen, og ligger nå på sofaen. Du er ca 100% bedre enn meg 💪🚲

Anonymkode: 87e37...f4f

Hahaha, takk for det! Men neste gang blir det en annen rute. Og med luft i dekka :fnise: 

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å delta her, selv om målet er vedlikehold og ikke vektnedgang? Jeg skal straks tilbake til hverdagen etter en lang sommerferie, og tar gjerne litt motivasjon for å holde på gode vaner.

Mine største utfordringer er at jeg har lett for å ta dårlige valg når livet blir hektisk, jeg har lett for å havne i en alt eller ingenting-tankegang, og jeg lander lett på sofaen når jeg er ferdig på jobb. Synes det har vært gull med holde vekta-tråden i sommer, så fortsetter gjerne utover høsten.

Anonymkode: 9098b...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det lov å delta her, selv om målet er vedlikehold og ikke vektnedgang? Jeg skal straks tilbake til hverdagen etter en lang sommerferie, og tar gjerne litt motivasjon for å holde på gode vaner.

Mine største utfordringer er at jeg har lett for å ta dårlige valg når livet blir hektisk, jeg har lett for å havne i en alt eller ingenting-tankegang, og jeg lander lett på sofaen når jeg er ferdig på jobb. Synes det har vært gull med holde vekta-tråden i sommer, så fortsetter gjerne utover høsten.

Anonymkode: 9098b...b96

Velkommen! Absolutt lov å være med her, å holde vekten er jo enda vanskeligere enn å gå ned i vekt! Jeg gruer meg faktisk til jeg har nådd målvakten, for hva da? Jeg har også tendens til å overspise i perioder, og når jeg først legger litt på meg så gir jeg f... liksom. Da er motivasjonen for å være sunn helt på null, og og vet at slike perioder kommer. Utløst av stress for min del. 

Anonymkode: 87e37...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det tilbake til hverdagen etter en lang ferie. Da må både kosthold og treningsrutiner på plass. Har planlagt 3-4 treningsøkter. Sånn, nå har jeg sagt det, da må jeg bare gjennomføre 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese om alle sine små og store hverdagshendelser, både opp og nedturer 🙂 Jeg prøver å ta meg sammen igjen, etter å ha gått ned 15 kg i fjor, som er sånn ca vedlikeholdt. Trenger ned minst 10 kg til, men har slitt med motivasjonen. Ny høst, nye muligheter!!👍🏻 

Anonymkode: 7d671...dd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det år skogen:/ Skulle nå minus 10kg før ferie nå til helga, tøft, men gjennomførbart. Men så har jeg fått lekkasje blødninger på ppillene som lager krøll med vannvekt og veiing, har fått vondt i begge knærne, sånn rett under kneskåla, og jeg tørr ikke trene i tilfelle det bli verre rett før ferien hvor vi jo skal traske og gå. I tillegg mistrives jeg noe på jobb for tiden, så det gav også utslag i litt trøstespising i går kveld. Sukk.

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det står stille for tiden.... Og det er litt kjipt når jeg vet at jeg gjør det jeg har gjort som har fungert i flere måneder...

Jobbstart etter ferien, litt ekstra stress, så jeg har vært flink med kalorier men ikke så flink til å bevege meg. Men det har ikke gjort noe tidligere...

Får vel bare fortsette og satse på at det er platå....

Jørgine-Petrine

Anonymkode: c7119...1e2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter en herlig ferie hvor jeg slapp fullstendig taket på tanken bak mat (alt det innebærer), er det nå tilbake til hverdagen. Synes det var godt med noen uker der jeg kunne kose meg skikkelig med mat og drikke. 3 kg opp, jaja. Den første kg med vannvekt gikk fra søndag til i dag. Mitt fokus er 16:8, tre måltid, mye grønt, fiber, rene råvarer av kjøtt/fisk/fjærkre. 

Anonymkode: c444a...275

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikehold på 7. år her. Gikk, for første gang egentlig, opp 2 kg på ferie😔 og herre jemini de er seige å få av. Jobbet 1,5 mnd med det nå. Ikke intenst fordi min vedlikehold er 1350 kalorier ca og man orker jo ikke leve under det. Verste er at jeg var ganske sunn også! Men litt mye boblevin og god mat, og jeg pleier leve nokså spartansk så det ble nok litt mye. Men trøster meg med at kroppen virker og jeg ser frisk og kvikk ut. Har en somatisk sykdom som jeg lever med, men kroppen er lite vond nå, i fin form. og trening føles bra! Det er det viktigste. 😌
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg gått for 5:2. Men tror det muligens gir en litt bratt vektnedgang ift hva jeg burde når jeg skal bevege meg nedover innenfor normalvektområde. Noen her som har noen gode tips om hvor gradvis vektnedgang som er best for kroppen? Er det type å bruke 6mnd på 10% av kroppsvekt (leste det et sted) eller noe annet håndfast å forholde seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med 16:8, overraskende vellykket til nå. Dvs, jeg har ikke veid meg ennå, men kjenner at det slipper litt på magen. Ikke er det så vanskelig heller, jeg har FAKTISK HELT SERIØST mindre søtsug og ikke behov for så mye småspising. I går spiste jeg to twist av ei stor skål foran meg, og det var ingen problem å stoppe. I dag har jeg takket nei til skoleboller, det var ikke vanskelig engang 💜 Tenk om dette kan fortsette? Jeg spiser vanligvis sunn mat til de fleste måltider, men det blir ødelagt av småspising og søtsug jeg ikke klarer å stå imot. Så hvis jeg får kontroll på det, kan dette gå riktig så bra 🙂

Anonymkode: 7d671...dd4

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...