Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynte å gå ned i vekt i desember 2021. Klarte å gå fra 102 kg til 74 kg. I år, februar 2023, begynte jeg å gå opp i vekt igjen. Gikk fra 74 kg til 120 kg på bare 10 mnd. Nå er det på tide å gå ned i vekt igjen og faktisk holde vekten nede. Jeg har klart å gå ned i vekt før, så jeg vet jeg kan klare det igjen :)

Anonymkode: 1fd1f...992

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begynte å gå ned i vekt i desember 2021. Klarte å gå fra 102 kg til 74 kg. I år, februar 2023, begynte jeg å gå opp i vekt igjen. Gikk fra 74 kg til 120 kg på bare 10 mnd. Nå er det på tide å gå ned i vekt igjen og faktisk holde vekten nede. Jeg har klart å gå ned i vekt før, så jeg vet jeg kan klare det igjen :)

Anonymkode: 1fd1f...992

Oi, hva skjedde på de 10 månedene?

Anonymkode: b5902...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, hva skjedde på de 10 månedene?

Anonymkode: b5902...e4f

Begynte å spise veldig mye mat - både vanlig, sunn mat og usunn mat (godteri, is, potetgull). Jeg var under en del stress på den tiden. Etter noen måneder gikk det bedre, men jeg klarte ikke å stoppe å spise.

Anonymkode: 1fd1f...992

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slengte meg inn igjen i den nye tråden for vektnedgang frem til påsken. Det er sikkert flere år siden jeg var med sist, men nå trenger jeg litt ekstra drahjelp for de siste kiloene. Jeg begynte på 107 kg (mulig mer, veide meg ikke på det tyngste). Under covid tok jeg tak og gikk ned 25 kg. Holdt meg vekstabil i 3 år, men så begynte vekten å snike seg på igjen. Har siden April gått ned ca 20 kg ved hjelp av wegovy. Nå er jeg endelig, for første gang i mitt voksne liv normalvektig ift bmi. Så nå må jeg finne trivselsvekt. Prøver også å trappe ned på wegovy etter nyttår, det er rett og slett for dyrt og jeg er jo nesten i mål. Forberedt på tøffere tider fremover. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også med, har en veldig konkret plan, men trenger å jobbe med kostholdet, så noen som kan støtte og backe litt er bra ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hardt å gå tilbake til gode vaner etter jul kjenner jeg, dog har jeg spist lite julemat og godis. Fikk korona julaften og lå langflat i 4 dager, hanglet gjennom 4 dager til og vips var hele ferien over😭 Så all julesnop ligger å lurer i skapet på kjøkkenet, pops, pepperkaker, marsipan, sjokolade, potetgull... I tillegg har mannen vært i hjemlandet og handlet med seg masse godsaker også💀 Forbereder meg på at kveldene kan bli utfordrende, men forhåpentligvis vil hverdagen med jobb vil hjelpe på. 

Anonymkode: 6e29d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp noen kilo i desember og det er i grunn helt ok, for jeg har virkelig "jobba for det" og🤣

Blir med i vektråden fra fredag av. Vil ikke veie meg før det, men har noen kilo jeg vil ned før sommeren fordi da gifter jeg meg og skal inn i drømmekjolen. Dét er en god motivasjon!

Har gått ned 30kg på tre år og vet de siste sitter godt fast, men har mange måneder og tenker sakte nedgang er best for varig nedgang. 

Vi ses i vektråden 💪

Endret av Ugresset
Vi ikke Bi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lå alt for langt ned synes jeg:)

Har gjort det bra denne uka, telt kalorier som en helt og kun hatt en utskeielse ifht. kalorier; jeg spiste et stykke sjokoladekake nå i kveld. Til mitt forsvar har vi bryllupsdag:bryllup: 

Gleder meg faktisk litt til hverdag, har lagt en særdeles spennende meny for den kommende uka og driver å hoarder spennende oppskrifter på tiktok:D Jeg er også tilstrekkelig frisk fra korona til at jeg kan begynne å trimme litt igjen. 

Anonymkode: 7c6b5...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å være i gang, og kjenne på motivasjon og mestring. 

Mye søtsug, men står i mot. Glad det er mandag i morgen, for i kveld var jeg nær ved å ryke på en Mc donalds smell..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned over 15 kg nå så det føles bra. 

Det nye kostholdet og treningen begynner å bli en vane så tenke det skal fortsette rett veien :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadpanda skrev (2 timer siden):

Har gått ned over 15 kg nå så det føles bra. 

Det nye kostholdet og treningen begynner å bli en vane så tenke det skal fortsette rett veien :) 

Gratulerer med minus 15kg!:D Det er dødsbra!

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Denne lå alt for langt ned synes jeg:)

Har gjort det bra denne uka, telt kalorier som en helt og kun hatt en utskeielse ifht. kalorier; jeg spiste et stykke sjokoladekake nå i kveld. Til mitt forsvar har vi bryllupsdag:bryllup: 

Gleder meg faktisk litt til hverdag, har lagt en særdeles spennende meny for den kommende uka og driver å hoarder spennende oppskrifter på tiktok:D Jeg er også tilstrekkelig frisk fra korona til at jeg kan begynne å trimme litt igjen. 

Anonymkode: 7c6b5...f81

Jommen sa jeg smør! Jeg har blitt forkjøla. Jeg har NETTOPP hatt korona for svarte svingende!!  :rasende: Ødela hele jula og hele nyttår, og nå er jeg forkjøla! Den treninga lar vente på seg ass.

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får væskeansamling i kroppen dagen etter at jeg har spist sterk mat med f.eks hvitløk og chili i. Hva er logikken i det? Trekker cellene til seg vann for å kompensere eller hva? Salt mat er jo greit nok å forstå. Søtsaker vet jeg også kan gi en litt pløsete kropp, men hvitløk og chili? Noen som har en idé om dette eller opplever dette selv?

Anonymkode: 28157...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg får væskeansamling i kroppen dagen etter at jeg har spist sterk mat med f.eks hvitløk og chili i. Hva er logikken i det? Trekker cellene til seg vann for å kompensere eller hva? Salt mat er jo greit nok å forstå. Søtsaker vet jeg også kan gi en litt pløsete kropp, men hvitløk og chili? Noen som har en idé om dette eller opplever dette selv?

Anonymkode: 28157...333

Hva drikker du til maten da? Kanskje du drikker ekstra mye fordi maten er sterk? 

Anonymkode: 70593...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først litt skryt; Jeg har gått ned ca 9 kg på ett år.🥳 Har aldri forsøkt en livsstilsendring før og må si jeg syns det har vært overraskende enkelt. Jeg har vært innenfor normal bmi fra start og har ingen spiseforstyrrelser, så er jo veldig heldig der. Er ikke glad i søtsaker, men har tidligere spist mye mat med kremfløte, smør osv. Det siste året har det vært slutt på det og det har gitt resultater. Jeg har også sluttet med popcorn som jeg var så glad i. Savner det sjeldent. Det jeg enda ikke har fått til er stabil trening :/ Kanskje blir det i 2024?

Til deg rett over som spiser sterk mst: Mitt kosthold består av myyye chili og hvitløk. Jeg elsker sterk mat.  Har ikke merket noe til vannvekt pga. det. Men kanskje det er slik som den over sier, at du drikker (mye) mer? Kropper er jaggu forskjellige ☺️ Håper du finner ut av det! Lykke til alle sammen 👊

Anonymkode: a8a4a...aba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Først litt skryt; Jeg har gått ned ca 9 kg på ett år.🥳 Har aldri forsøkt en livsstilsendring før og må si jeg syns det har vært overraskende enkelt. Jeg har vært innenfor normal bmi fra start og har ingen spiseforstyrrelser, så er jo veldig heldig der. Er ikke glad i søtsaker, men har tidligere spist mye mat med kremfløte, smør osv. Det siste året har det vært slutt på det og det har gitt resultater. Jeg har også sluttet med popcorn som jeg var så glad i. Savner det sjeldent. Det jeg enda ikke har fått til er stabil trening 😕 Kanskje blir det i 2024?

Til deg rett over som spiser sterk mst: Mitt kosthold består av myyye chili og hvitløk. Jeg elsker sterk mat.  Har ikke merket noe til vannvekt pga. det. Men kanskje det er slik som den over sier, at du drikker (mye) mer? Kropper er jaggu forskjellige ☺️ Håper du finner ut av det! Lykke til alle sammen 👊

Anonymkode: a8a4a...aba

Gratulerer! 🎉 :D  Luksus at du ikke er glad i søtsaker da! Og sterk mat sier de jo skal øke forbrenningen:P

Må skryte litt jeg også: fra høst til april-ish i -23 gikk jeg ned 9kg, antidepressiva + isjas hadde satt sine spor:P Så har jeg egentlig bare fokusert på å holde vekta og det har jeg klart:) Så nå begynner jeg igjen og vil ned en 8-9kg til, mistet 1,5kg så langt :yvonne:

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slenger meg på - ikke veid meg siden mars 2023, men ligger antakelig på +/- 80 kg - må få kjøpt meg vekt så jeg kan kontrollere. 😅

I dag: rundt 80 kilo, 157cm - BMI sier overvektig, men jeg bruker både M, S og noen ganger XS i klær og føler meg overhode ikke overvektig? 🫣 Ser jo på bilder at fjeset er rundere, armene er større/slappere, lårene er kraftigere enn tidligere... Ja. Vil uansett ned i vekt, 80 kilo på en 157cm kropp ER jo ikke bra.

Har lastet ned og kjøpt abonnement på Lifesum i håp om å få en oversikt over hvor mye jeg faktisk spiser kontra hvor mye jeg må ligge på for å gå i underskudd og begynne å gå ned i vekt igjen. Lifesum sier at jeg burde ha et dagsinntak på 1254 kcal, har 531kcal igjen for i dag. Vet ikke om det er "mye" eller "lite" jeg har igjen å spise, som sagt 0 erfaring her 😅 

Det er litt bittert, tidligere veide jeg 55 kilo "naturlig"/uten å gjøre noe spesielt for det - men DA følte jeg meg "stor" og mislikte kroppen min. Nå når jeg veier rundt 80 kilo føler jeg meg ikke så stor, men vet jeg er det i forhold til høyden min. Misliker kroppen min fortsatt, men ikke like mye. Rart hvordan hodet fungerer 😂

Anonymkode: 8799b...573

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slenger meg på - ikke veid meg siden mars 2023, men ligger antakelig på +/- 80 kg - må få kjøpt meg vekt så jeg kan kontrollere. 😅

I dag: rundt 80 kilo, 157cm - BMI sier overvektig, men jeg bruker både M, S og noen ganger XS i klær og føler meg overhode ikke overvektig? 🫣 Ser jo på bilder at fjeset er rundere, armene er større/slappere, lårene er kraftigere enn tidligere... Ja. Vil uansett ned i vekt, 80 kilo på en 157cm kropp ER jo ikke bra.

Har lastet ned og kjøpt abonnement på Lifesum i håp om å få en oversikt over hvor mye jeg faktisk spiser kontra hvor mye jeg må ligge på for å gå i underskudd og begynne å gå ned i vekt igjen. Lifesum sier at jeg burde ha et dagsinntak på 1254 kcal, har 531kcal igjen for i dag. Vet ikke om det er "mye" eller "lite" jeg har igjen å spise, som sagt 0 erfaring her 😅 

Det er litt bittert, tidligere veide jeg 55 kilo "naturlig"/uten å gjøre noe spesielt for det - men DA følte jeg meg "stor" og mislikte kroppen min. Nå når jeg veier rundt 80 kilo føler jeg meg ikke så stor, men vet jeg er det i forhold til høyden min. Misliker kroppen min fortsatt, men ikke like mye. Rart hvordan hodet fungerer 😂

Anonymkode: 8799b...573

Bmi sier fedme grad 1. Det er mye vekt på lav høyde dessverre. Jeg som er 183 cm veier 80 kg, og det er 7 kg over trivselsvekt. 

Anonymkode: 3c679...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bmi sier fedme grad 1. Det er mye vekt på lav høyde dessverre. Jeg som er 183 cm veier 80 kg, og det er 7 kg over trivselsvekt. 

Anonymkode: 3c679...a73

Fult klar over det (nevnte jo selv også at BMI sier jeg er for tjukk), så prøver jo å ta tak i vekta nå da 🫡

Anonymkode: 8799b...573

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Slenger meg på - ikke veid meg siden mars 2023, men ligger antakelig på +/- 80 kg - må få kjøpt meg vekt så jeg kan kontrollere. 😅

I dag: rundt 80 kilo, 157cm - BMI sier overvektig, men jeg bruker både M, S og noen ganger XS i klær og føler meg overhode ikke overvektig? 🫣 Ser jo på bilder at fjeset er rundere, armene er større/slappere, lårene er kraftigere enn tidligere... Ja. Vil uansett ned i vekt, 80 kilo på en 157cm kropp ER jo ikke bra.

Har lastet ned og kjøpt abonnement på Lifesum i håp om å få en oversikt over hvor mye jeg faktisk spiser kontra hvor mye jeg må ligge på for å gå i underskudd og begynne å gå ned i vekt igjen. Lifesum sier at jeg burde ha et dagsinntak på 1254 kcal, har 531kcal igjen for i dag. Vet ikke om det er "mye" eller "lite" jeg har igjen å spise, som sagt 0 erfaring her 😅 

Det er litt bittert, tidligere veide jeg 55 kilo "naturlig"/uten å gjøre noe spesielt for det - men DA følte jeg meg "stor" og mislikte kroppen min. Nå når jeg veier rundt 80 kilo føler jeg meg ikke så stor, men vet jeg er det i forhold til høyden min. Misliker kroppen min fortsatt, men ikke like mye. Rart hvordan hodet fungerer 😂

Anonymkode: 8799b...573

Hvor aktiv er du? 1254 kcal er ganske lite mat. De matlogg-appene har en tendens til å foreslå litt lavt inntak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...